To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kawin muda Vs kawin lambat ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:48 pm

Perempuan yg bergelar andartu jarang diperli depan2 tapi kalau lalaki..hampir setiap kali berkumpul sama orang tua-tua misti kena perli tu...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:56 pm

sabap lalaki buli kasi main2,hihihiiiii.....kalou parampuan masam sensitip sikit..... kasian bah..... mungkin pasal bukan parampuan yg mansari partner......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 6:38 pm

jiran saya ada 1 andartu 30-an...... 2 bujang lapuk 50-an
Yang si andartu penganggur. yg bujang lapuk 1 mantaps, ada kerjaya, ada rumah, ada kerita baru, ada kabun sawit, orangnya kehinsoman biasa2 sj. Bujang lapuk 2 tiada apa-apa tapi orangnya ok juga.
Siapa2 yg berkenan..saya boleh sampaikan pesan... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 8:43 pm

Yorut_orut wrote:
ya...betul..betul..zuriat itu pelengkap yang betul2 pelengkap. Suami isteri yg tidak dapat anak agak terombang ambing selepas beberapa tahun. Satu dua tahun ok kot..tapi kalau lama2 tiada anak mulai la ada alasan untuk berpisah .. mula la si laki cari pasal.. Kalau didapati lelaki
mandul..mulalah si bini 'makan jalan'...

Balik kepada kawin muda vs kawin lambat. Kawin terlalu muda pula (kedua2 terlalu muda/belasan tahun)..ada kemungkinan anak tidak berapa matang..bila masuk sekolah selalu unsit...(cuba kita tanya pakar..hehe)........

hahhh? betul ka ada kgmungkinan jadi bgini aman? bahaya juga tu.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 9:02 pm

kawin terlalu muda bagi saya tidak sesuai juga , masih muda ..pengalaman pun muda , hati pun muda , nafsu pun muda , tenaga pun tenaga muda , setakat ITU dia menanglah ..tapi dari banyak segi lain belum tentu ,

kita maklum , kawin bukan setakat untuk ada bini , banyak lagi tanggungjawab lain ..kalau kawin muda , apapun belum ada , dahulu mungkin ya , boleh ..tapi zaman sekarang payah , keadaan sudah jauh berubah ,

kawin terlalu lambat pun susah juga , macam tuan PT cakap ..nanti sudah pencen anak baru tahun 6 , bila jalan dengan bini orang ingat jalan dengan adik , banyak lagilah ..

paling bagus , kawin masa umur sedang2 ..kalau lelaki jangan lebih 35 , kalau perempuan jangan lebih umur 30 ,
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 10:29 pm

org sllu ckp klu lmbt kwin kununnya blm smpi juduh atau blm ada seru...tapi bila pikir balik mcm mana juduh mo dtg klu sibuk seja mengumpul harta...mama sia bilang ' org yg nda pdai mokirayou lambat kawin '...mungkin ada betulnya juga...smakin kita 'mokirayou' smakin ramai calon yg kita buli jumpa...klu kita jd 'wanita@lelaki alim' yg d rumah seja kununnya nda mo ada perkara buruk terjd mcm mana mo jumpa juduh...last˛ bila suda sedar juduh suda telimpas nah men tangkap˛ seja...tapi 'mokirayou' yg sia maksudkan bukan la bha keterlaluan...telampau mokirayou pun susah nanti blum daftar spm suda p daftar duluan d kelinik...hahaha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 12:01 am

kao ada mokirayou jugakah pn.ally?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 12:03 am

pukutarap wrote:
kao ada mokirayou jugakah pn.ally?
tatapss...haha... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 12:09 am

puas sdh sia mokirayou, masam bulum ada yg mangarayou......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 2:58 am

nahh ..istilah baru , apa tu mangarayau tuan Pt ?

saya mau kawin taun dapan la kalau begini , macam syok pula cerita kawin ni Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 8:44 am

Mangarayou = memuji

tapi dalam cerita diurang di atas..mokirayou lebih kepada 'minta perhatian' lelaki atau perempuan. So..mangarayou yg diurang maksudkan ialah 'beri perhatian'.
dalam bahasa yang mudah.. minta di urat dan mengurat... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 08, 2009 6:45 pm

ihihihihiii..... kalou sia sambung lg serita mangarayou ni, beruba tupik kita nt pg tupik barajal kdm, hihihiiiii...... tp, ya butul sakapan si tuan orut.....

paling mo elak, jan kawin muda sama muda, kaloupun ada duit gaji banyak, bagus jan kawin muda...... nt dua2 ada paluang makan jalan, abis nt jalan aspal kana makan..... si laki sari parampuan lain, si bini pun sama...... ansur rumah tangga.....kasian anak2......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 10, 2009 5:51 pm

yang matangpun ada juga yg makan jalan kalau talampau ikut hati.. Sini tampat saya ada tu mama 3 anak sedang makan jalan sekarang..abis jalan pamol dia makan (org pamol bah dia ni)..nda tau kenapa..padahal laki dia ensom, ada kerja. Saya pasti dia akan menyesal juga tu di kemudian hari. anak2 diapun inda mau dia sebab dia kasi tingu2 anak2nya ketika dia marah2 sama laki dia. Laki dia diaaam saja. Anak2 diapun tau siapa yg bengis, siapa yg cari pasal....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 10, 2009 6:13 pm

dia makan jalan sama 'urang' yg ada sawit ka tuan? yg pandai beporum juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 10, 2009 6:44 pm

saya pun tida tau dia makan jalan dengan siapa......kabarnya bekas bf dia... tapi inda bagus juga cakap banyak sebelum diurang sah bercerai.. Inilah yg terjadi bila ikut hati dan perasaan...
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 10, 2009 9:16 pm

kawin terlalu muda pun tdk sesuai, terlalu lambat pun ada juga masalahnya... pd saya, paling sesuai kahwin umur 27-32 tahun...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 10, 2009 10:04 pm

kawin muda , ramai yang akan makan jalan , kawin lambat ..pun ada juga yang termakan jalan , potong kiri punya kes , kita tidak pasti apa sebenarnya punca kes makan jalan ini , adakah kerana telah menjumpai sesuatu yang lebih hebat atau kerana terlalu ikut hati , tewas dengan godaan nafsu ..

kalau dari segi kehendak batin yang tidak cukup , beras tidak ada dirumah ..bla bla , mungkin itu cuma salah satu alasan pasangan yang curang kerana benda2 ini boleh diusahakan

ataukah ini memang satu penyakit masyarakat ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 7:30 am

haha...mulai makan jalan sudah kita ini..lari kumpas... Very Happy

mcm admin cakap 27 - 32 umur yg paling sesuai utk kawin. Tapi saya sendiri kawin pd umur 25 dan dia 18 ...hahaha....
Begini bah..kalau sudah kumpul duit sikit..aga2 buli tampung balanja kawin, kawin lah (kalau sudah ada calon lah..). Takut nanti kalau tangguh2, duit yg sudah dikumpul tu talari kumpas pula... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 8:35 am

susah mau melakat bah tuan , bila kita mahu dia pula tidak berapa ...kalau dia mahu berabis,kita pula macam tawar hati siiiiiikit , susah mau jumpa yang macam api dengan minyak petrol ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 9:45 am

hihihi..nasib mu lah romeo kalau gitu... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 11:49 am

mau buat stail baru ni tuan ..macam kereta kabal , walau di timbak , dibom ,dihantam peluru berpandu tatap maju terus ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 1:54 pm

romeo wrote:
mau buat stail baru ni tuan ..macam kereta kabal , walau di timbak , dibom ,dihantam peluru berpandu tatap maju terus ..
apa maksud tuan romeo ini...
jadi bujang tahan lasak kah?... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 2:15 pm

ya , bujang tahan lasak , tahan tukul , tahan banting bilang orang Indon , yang tidak lut dengan makian , yang kebal dari hinaan dan berselera pada cabaran , ha ha

tu perangai yang malu2 alah , yang berani2 takut , yang maju mundur tiada ketetapan , yang malu2 tapi mau ..mau buang jauh2 sudah , kasi hanyut sana laut , mau jadi sebenar2 jantan ..mungkin dengan cara ini baru melekat sumandak

bulihkah tu tuan Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 6:41 pm

apa susa, balik2 'kawin' juga baitu, suma basanding sj inda, hihihiiiii...... si gaman baitu..... kan gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 11, 2009 6:50 pm

Begitu laba tuan romeo..misti mau barani menakle sumandak. takkan ko tunggu sumandak yg takle ko..
Itu macam baru sapat dapat pasangan untuk dikawini... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Today at 3:46 am

Back to top Go down
 
Kawin muda Vs kawin lambat ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: