To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kawin muda Vs kawin lambat ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 7:32 am

laa...kasi tau saya kampun kazen ko tu..takut kalau2 anak sumandak saya takawin lalaki sana.. Very Happy
Sini sebelah rumah sayapun ada juga tu bapa yg suka bersantai 24 jam..adeh susah mau cakap bah. Kalu terebih cakap mengumpat pula..tapi itu lah sifatnya..sehingga anak sumandak dia dulu terpaksa menangis indada duit bayar yuran spm..saya mau tulung juga tu anak dia tapi duluan juga tu adik bongsu bapa dia hulurkan bantuan. sekarang anak perempuan dia tu sudah bekerjaya dan sudah kawin. Si bapa? isk..isk..isk..masi mcm tu. Sekarang anak berani sudah kasi nasihat bapa..tapi ego bapa inda buli lawan.... Very Happy

Tapi (bersantai 24 jam) itu bukan budaya kami di sini..dia saja itu.. kawan baik saya juga bah dia tu... Razz
Paling teruk kalau laki bini 2x5 pamalas....kawin muda ka kawin lambat/tua..sama saja bergantung kepada sikap. Ada yang inda matang sampai tua bangka...hahaha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 8:29 am

tuan orut bersantai main foru ja kan ..... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 8:34 am

romeo wrote:
tuan orut bersantai main foru ja kan ..... Very Happy
saya lain bah...santai 25 jam sehari, 8 hari seminggu, 32 hari sebulan pun buli sudah..hahaha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 8:48 am

ya ya ..betul , tuan orut antara forumez yang setia , sentiasa ada ...tidak hairan sampai 25 jam , 1 jam itu extra untuk forum , saya mampu 23 jam ja .. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 9:00 am

saya no problem bah kalau boporom bila2 masa pun boleh...tanggungan sudah hampir selesai... bermalas-malasan pun boleh sudah... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 9:07 am

balik pada cerita , sepatutnya lelaki kalau sudah kawin ..berubahlah , kasi tinggal tu perangai masa bujang , buka buku baru ..sudah jadi laki orang , akan jadi bapa orang , ...

lelaki kalau sudah kawin patutnya buatlah cara macam orang sudah kawin , kalau tidak ..susah family , ada hati yang mau dijaga , ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 12:05 pm

kadang2 manusia ini waktu bujang gian nak kawin..bila dah kawin gian nak hidup mcm bujang balik pula..hahaha
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 1:02 pm

ada kawan2 bah , sudah kawin anak 2 ..tiba2 dia hantar tu bini sama anak kekampung , dia hidup sorang2 macam orang bujang , bini selalu cari tanya kenapa tutup HP , dia bilang sibuk ..sibuk apa ? ya , dia sibuk layan tu perempuan tagalog ..kami pula yang macam tidak senang hati , kashan tengok anak bini dia ...

ada lagi , dulu masa mula2 kerja , ya...memang alim , tidak sampai 6 bbulan keja terus berubah , mau kawin ..oklah bagus , tapi yang dia kawin ni orang pilipin , tagalog ..kerja PUB , hilang alim dia jumpa arroyo ...
umur baru 23 , kasihan ...first love mangkali , baru mau kenal dunia , sekarang menyesal ... mau kasi lepas tu bini tapi macam tidak sanggup juga , fikir anak dia bilang ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 18, 2009 5:23 pm

itulah masalah kalou kawin muda bah, sabap itu jan kawin muda butul,
sabar2 dulu..... 'kawin' sendiri2 dulu samantara menunggu padi
masak..... Very Happy
kalou kawin muda, mula2 sj siuk tp lapas tu, bila umur meningkat,
pandai sdh meningu sana sini..... kalou kawin muda, masi dlm katiguri
kawin napsu bah, tp kalou sdh matang, itu kawin tanggungjawap.....
kawin napsu inda kakal, sabap napsu beruba2 ikut umur, jumpa yg masi
lisin dahi, nah benapsu sdh balik..... tp kalou kawin tgjawap, walou
nampak dahi lisin & benapsu, tp inda jd pasal tau itu tgjawap.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 19, 2009 8:25 am

dialog sebelum kawin ..madah lelaki

lelaki: dari kita bekawan lama2 , apakata kita kawin ja sayang ..
ppuan: sudah fikir dalam2 kah ? inda nyesal nanti
lelaki: nyesal apa pula , saya udah fikir dalam2 ..sayang adalah yang terbaik

ppuan: takut dear nyesal , saya ni banyak kelemahan lagi , saya tidak pandai masak
lelaki: tak apa , semua ada kelemahan , masak itu boleh belajar , pelan2lah ..
puan : saya tidak lawa , nanti dear malu dapat bini buruk ja
lelaki : jangan cakap gitu , sapa kata sayang tidak lawa , syg lawa dimata saya cukuplah
ppuan: saya ni kuat berleter, nanti dear rimas hari2 kena leter ..mau ?
lelaki: tidak apa , leter tu tanda sayangkan ..
ppuan: tapi saya kuat cemburu juga tau ..
lelaki: tidak apaaa ..cemburu tu tanda sayang orang bilang , baguslah ..
ppuan: betul2 ka ni ..atau main2 ja ?
lelaki: ada pula main2 , betul ni ..serius , sumpahhhh
ppuan: jangan main sumpah2 , nanti kena makan sumpah tau ,
lelaki: sumpahh , saya janji akan setia 24 jam , sayang selalu , akan jaga dan cinta sayang selamanya , sumpahhhhhh ..
ha ha ..agak2 macamana dialog mereka selepas 9, 10 , 11 tahun kawin ..
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 19, 2009 10:41 am

Yorut_orut wrote:
Wah..jerryg belum under 25 laini kan...
Bagus lagi pansit tayar kereta api inda payah tampal2 trus ganti baru..hahaha...
hihihi ... sa atas 25 suda bah ini ...
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 20, 2009 1:38 am

saya dengan tuan jerry mungkin umur lebihkurang ni ..............bawah 30 , haiyaa ..tua sudah oooo
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 20, 2009 3:14 pm

bawah 30 masih cerah masa depan utk dapat takle sumandak bah...tapi kalau dah 50-an betapa ensempun, babyface pun pasti orang tingu umur juga. si laa tarang2 sudah cakap dia tingu umur dulu... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 20, 2009 3:53 pm

pasal indada kawan2 log ini maka saya jawap post saya sendiri lah... Very Happy

Kawin muda siuk bah... kadang2 orang pikir kita masi cinta-cintaan padahal sudah 6 anak..
Pernah dulu saya sama bini saya pigi malawat kampung saana ulu. Ini makcik saya kenal tapi dia tida kenal saya..lepas sembang2 kami minta diri pasal bini saya bilang, manatau tu ragai minta nenen sudah (anak ke-6).. trus bilang si makcik, aik..andasan ku daa om sopibujang kou podi...Kami kembang hidung juga lah..hahahaa...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 20, 2009 10:02 pm

tuan suami isteri awet muda mangkali ni , sebab itu orang tidak sangka suda kawin ...

ada juga saya tengok pasangan yang begitu , sekali tengok macam orang sedang bercinta , cakap pun bisik2 ja ...duduk pun dekat2 melekat , main suap2 lagi makan , rupanya sudah anak empat ....sudahlah potongan badan macam bujangan , dressing dia pun macam orang bujang , mati2 saya tidak percaya dorang anak empat ..
yang suami pun sporting ja , betul2 macam orang dalam bercinta
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 21, 2009 10:56 am

bukan awet muda bah tuan..maklumlah kawin awal..bini 18+ ketika kawin.
Bini saya inda pandai gemuk bah. kalau tingu dari balakang mcm putungan sumandak, pejal2 berisi tapi tak gemuk. Tapi kalau tingu dari depan..nah macam mama-mama lain juga, maklumlah dah 46 thn... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 21, 2009 5:48 pm

pandai jaga badan mangkali bini tuan ni , lagi satu makanan mungkin yang bagus2 , bukan yang berlemak dsb ...tuan pun apa kurang , masih nampak muda , ...beruntung tinggal diladang ni ..semuanya fresh
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 21, 2009 6:49 pm

saya pikir bukan pandai jaga badan tapi mimang spesis begitu... Very Happy

Kalau pasal makanan mimang jarang makan yang berlemak..buka pasal inda mau makan tapi inda mampu beli ayam dan daging selalu...jadi terpaksa makan sayur biasa-biasa saja yg ditanam di halaman...

Barqngkali juga orang yg kawin muda lambat proses penuaan???
cuba kita tanya kawan2.... Cool
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 21, 2009 11:28 pm

kalou sebulum kawin tu, aduinaaaaa...... kantut inda dingar..... sakali lapas kawin, buuutttttt...... relax sj sambil mambasa newspaper......

tp yg bagusnya kalou kawin muda, bila si laki sdh veteran pun si bini masi nampak muda bah..... jd masi beserila...... hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Tue Dec 22, 2009 7:48 pm

Yorut_orut wrote:
laa...kasi tau saya kampun kazen ko tu..takut kalau2 anak sumandak saya takawin lalaki sana.. Very Happy
Sini sebelah rumah sayapun ada juga tu bapa yg suka bersantai 24 jam..adeh susah mau cakap bah. Kalu terebih cakap mengumpat pula..tapi itu lah sifatnya..sehingga anak sumandak dia dulu terpaksa menangis indada duit bayar yuran spm..saya mau tulung juga tu anak dia tapi duluan juga tu adik bongsu bapa dia hulurkan bantuan. sekarang anak perempuan dia tu sudah bekerjaya dan sudah kawin. Si bapa? isk..isk..isk..masi mcm tu. Sekarang anak berani sudah kasi nasihat bapa..tapi ego bapa inda buli lawan.... Very Happy

Tapi (bersantai 24 jam) itu bukan budaya kami di sini..dia saja itu.. kawan baik saya juga bah dia tu... Razz
Paling teruk kalau laki bini 2x5 pamalas....kawin muda ka kawin lambat/tua..sama saja bergantung kepada sikap. Ada yang inda matang sampai tua bangka...hahaha...

hehe... bahhh... ko pntau˛lah kama sumandk˛ kao aman. dekat˛ area sndakan juga tu tmpat tu. sana telupid, kampung entilibon.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Wed Dec 23, 2009 9:02 am

ooh...kg eltilibon... memang kg tu dulu mcm primitive bah tapi sekarang saya harap semua sudah berubah..yg malas-malasan mulai buka mata........
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Wed Dec 23, 2009 2:00 pm

ya, baru dorg tiru sikap org˛ dusun yg bukan asal sana, hehe.

o ya, aman. apa petua bini kao supaya nmpak mcm masih sumandak lagi? hehe... mntau sya buli tiru lain kali. Razz lepas tu bulilah org agak˛ sya kwin muda knon, hehe... Embarassed
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Wed Dec 23, 2009 3:09 pm

indada petua bah laa..genetik dia labaitu inda pandai gemuk punya..makan banyak pun itu-ituuuuuuu juga... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Wed Dec 23, 2009 3:22 pm

hehe... yaka aman? kalo tdk hari˛ mkn bnyak memang tdk pndai gmuk aman, suba kalo hari˛ mkn bnyak paling kurangpun dlm 1mggu ja, kompom ada sudh prubahan, hehe.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Wed Dec 23, 2009 3:26 pm

kalau hidup untuk makan barangkali lah.. tapi kiturang makan untuk hidup bah... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Today at 8:13 am

Back to top Go down
 
Kawin muda Vs kawin lambat ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: