To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Ramalan2 , telekan ...percaya ?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Fri Dec 04, 2009 11:10 am

' lu aa ..selalu tidak sinang hati , banyak problem , banyak keluar belanja , tapi lu hati banyak baik , umur 40 lu boleh jadi kaya , lu kawin lagi satu ada ong ' ..alamak , itu kata sifu tukang telek cina dengan kawan saya , terkelip2 mata kawan tu dengar , lucu dalam hati tuhan ja tau ..

' deii macha ..dulu kicik2 ada sakit juga , betul ka ? lu study ok tada problem selalu pas juga , umur berapa ? bujang ? next year kawin bagus ada rezeki , lambat kalu itu nasib suda lari ..' nah kau ! itu kata keling punya nujum ,

pendapat tuan2 ? mungkin tuan2 ada pengalaman sebegini , sejujurnya ..saya pernah ngikut kawan secara suka2 main tengok2 nasib ini tapi saya dapati apa yang dorang ramal sebelum , kini dan akan datang itu tiada yang betul satu pun ..kawan saya cakap kalau betul dia pandai ramal kenapa dia tidak ramal nasib sendiri , atau kenapa tidak ramal nasib anak bini dia ..kan bagus , ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Fri Dec 04, 2009 7:58 pm

mimang inda butul..... kalou butul, bukankah itu tukang tiliklah urang yg paling spesel sini dunia...... sdh dpt post2 jawatan yg hibat2 uli karajaan atau raja2..... tp tau kanapa diurang turus jd tukang tilik jalanan? pasal inda butul, hihihihiiii....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Fri Dec 04, 2009 9:52 pm

ada orang yang gila2 bahasa , cakap dengan tukang tilik tu ' kalau kau betul2 hebat kenapa nasib kau tidak berubah ..penipu ja ' tau apa tu pak nujum tu cakap ? ' tidak bulih cakap itu macam ...dulu ada satu orang muda cakap sama saya itu macam tidak lama mati kena langgar ooo ..tidak percaya tanya saya punya kawan sebelah '...wahhh pandai dia kasi takut orang supaya jangan tanya soalan cepu emas ,

ada pula tukang tilik india , dia pakai burung nuri ambil satu kad ..dari kad itu dia buat tilikan , yang heran ramai juga yang berkerumun melihat , samada dorang betul2 percaya atau cuma melihat sebagai hiburan jalanan

tukang ramal dusun juga tidak kalah , ada yang berani meramal masa depan buruk baik seseorang ..bezanya cuma ada yang tidak meminta bayaran jumlah tertentu, cuma seikhlas dari kita ...ada lagi yang menetapkan jumlah tertentu dengan khidmatnya itu ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 10:37 am

yg burung ambil kad tu, sdh kana tren baitu sana rumah bebulan2..... kana tren setiap kali kana suru,ambil 1 kad..... suba kalou urang yg sama minta tilik, kad yg balainan juga yg kana ambil.....

pasal bayaran inda tantu tu, ikut suka sj mo bagi barapa..... itu saikuluji sj baitu..... supaya kita ada pikiran, "wah butul o dia ni, tingu dia inda minta bayaran... kalou dia menipu mo duit sj, tantu dia kasi mahal2...". Kadang2 ada bumuh yg sakap, ah inda payalah bayar apa2 (padahal dia tau yg kita pasti akan bayar punya)..... tp kita sendiri mana serunuk jalan begitu sj, jd kita membagi jugalah duit..... rm1 inda pula sasuai, paling kurangpun rm10...... 10 urang sahari = rm100, sebulan =rm3000......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 11:56 am

hehe... ini kes memang syalah salah satu peminat ni, hehe... kalo ada sya dgr pndai tilik˛, syapun tdk ktggalan, tapi tdklah ba smpai trlalu fanatik & memprcayai hasil tilikan˛ tu 100%. cuma suka dgr sja, hehe. lama˛ syapun pndai sudah tilik˛ kwn˛ sya guna daun terup, haha... tapi bagi sya, ini hnya utk hiburan semata˛lah... semasa mao buat tilikan (tilikan suka˛) sama kwn˛ sya, tdk lari sya ckp "kalo kao prcaya kao tertipulah..., tapi kalo kao tdk prcaya kao rugilah..." hehehe... rmai juga yg suka dgr tilikan sya o... haha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 1:10 pm

mana sudah tuan paranormal ni , saya rasa dia yang paling ngam ulas pasal nujum pak belalang ini , dia pun ada bakat juga tu menilik dari jauh ..tembus pandang ,

menilik dan meramal ini adalah salah satu kerja tertua didunia , ingat kita sejarah raja dulu2 ..raja Rom , raja mesir , russia , china , dan banyak lagi , kesemua mereka punya tukang tilik yang tinggal diistana , yang berperanan untuk menilik masa bila sesuai untuk berperang , naik takhta , bertani , meramal masa depan anak cucu , kerajaannya , cabaran akan datang dsb ..

pun demikian , kita dilarang mempercayai sepenuhnya apapun ramalan ..terutama masa depan , kematian , jodoh , untung rugi dsb kerana kadang2 ramalan itu boleh menjadikan kita malas untuk berusaha , kadang kita takut dan hanya berkurung dalam rumah , kadang2 bila sudah terlalu percaya akan menjadikan seolah kita menDUAkan Tuhan ..

bagi saya , setakat mendengar dan berseronok dengan ramalan , atau setakat untuk belajar/mempelajari selok belok ilmu meramal tidak apa , jangan dipraktikkan dan dijadikan teras dalam kehidupan ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 1:52 pm

ada stu krja sya ppuan chinese prnah tilik sya punya 'puralan' tapak tangan. dia ckp sya bakal akan jadi org kaya sama taraf mcm dia nanti. haha... kalo sya prcaya 100% kompom sya tdk payah krjapun ble juga mgkali. hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 3:08 pm

puan laa , cuba kono suruh dia tilik dia punya puralan sendiri macamana ? tilik nasib dia sendiri 10 tahun dari sekarangkah ..atau tilik 8 tahun dari sekarang apa sakit dia , ok kah tidak , sihat kah tidak ..

ataupun suruh dia tilik tu Bursa saham , bila turun naik dia ..berapa turun berapa naik ,atau siapa turun siapa akan naik , kalau dia betul2 mampu , saya rela jadi Remiser dia free tanpa gaji selama setahun ..ha ha , berani kah laa ?
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 3:16 pm

hahahaaa... atukoi. sya tdk brani o. taim dia tilik˛pun saja˛ dia buat sbab buring kali. dia kasih bnding˛ tapak tgan dia sama tapak tgan sya. hehe... main˛ sja kot. hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 3:25 pm

bukan dia menilik ba tu laa , dia kasi banding tapak tangan kau dengan dia bukan apa ..dalam hati dia cakap ' ee ..halusnya kulit , lembutnya tangan c laa ni , bersih putih lagi , bukan macam saya ni berkedut sudah ..'

dia cemburu bah tu tengok tapak tangan kau ..betul bah ,
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 3:38 pm

haaahaha. ada pula mcm tu ar... biarpun ppuan sama ppuan. slalunya kalo ppuan rasa trcabar sbab ppuan lain lebih sikit dari dia, manalah dorg mao pigi brckp lagi tu sama tu org. trus cemburu memanjg, & direct jadi saingan atau musuh sudah. hehe... ataupun kalo btul dia mao tilik, mgkin dia tilik yg buruk˛ saja. hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Sat Dec 05, 2009 4:00 pm

ha ha ..perempuan sama perempuan memang begitu , dengki ..cemburunya hebat , tersimpan dalam hati cuma kadang2 terkeluar dimulut juga akhirnya , lucu juga kadang2 tengok kamurang ni ..saya pernah nampak perempuan bertumbuk di ofis , mulut punya pasal , lepas gaduh nangis ..yang staff lelaki kasi biar ja , ambil gambar pakai hp lagi ..

lelaki lain cara dia ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Ramalan2 , telekan ...percaya ?   Today at 8:27 pm

Back to top Go down
 
Ramalan2 , telekan ...percaya ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: