To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Mon Nov 13, 2017 9:28 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Sun Oct 29, 2017 12:57 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Father’s Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
November 2017
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar

Share | 
 

 Antara pangkat dan sahabat ?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 9:22 am

satu ketika tuan2 ditawarkan kenaikan pangkat , tapi dalam masa yang sama tuan2 merasakan dan tahu sahabat paling rapat , paling akrab dengan tuan juga menginginkan pangkat yang sama ..

dalam keadaan serbasalah , kalau diterima akan mewujudkan jurang dengan sahabat juga akan menghampakan dia , kalau ditolak pula bermakna tuan2 melepas peluang yang ada ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 10:18 am

kalou hal begitu sia ok sj..... tp paling sia inda suka, bila kawan sdh naik pangkat, masam indada sdh dia tingu kao..... sara kao inda beruba, tp dia aduinaaaa...... samut jalan atas muka dia pun buli tajatu...... sia ada kawan2 begitu, sakali jumpa, sia masam dulu2 juga lawak2 budu, dia pula masam dlm meeting kabinet pula.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 12:13 pm

kalo sya pula dlm hal bgini, pling pnting fkir dulu fsl diri sndirilah. hehe... kalo kta tdk ambil itu pangkat, nanti pihak atsan ckp kta tdk mghrgai tawaran dorg pula. lgipun kita ditawarkan ba, bukan kita minta. mesti sahabat rapat kita tu boleh fhm juga, & tdk timbul jurang antra prsahabatan. jgn saja kita terus lupa kwn mcm yg c gaman ckplah... hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 12:28 pm

setuju dengan ckap tuan Pt , dulu kita boleh bertepuk tampar dengan dia ..sekarang dia layan kita macam baru kenal 3 hari , kita cuba untuk kekal mesra tapi dia pula nampaknya terus terberubah gaya , mungkin dia kebaru- baruan , atau dia rasa tidak layak lagi bergaul dengan kita , kita akhirnya kemalu-maluan ..hidung tidak mancung pipi tersorong2 , pelan2 menjauhkan diri ..apa boleh buat , saya pun ada pengalaman sebegini ..hmmm

ada pula yang sudah jadi senior manager , padahal dulu masa sekolah adalah junior kita ..sampai sekarang masih panggil kita abang , kadang2 minta pendapat , kadang2 tempat meluahkan perasaan , selalu bawa bincang dan diakhiri dengan acara makan ..dia belanja ha ha ,

ada lagi , kita terima tawaran kenaikan itu , tanpa diduga kawan2 semua tiba2 menjauhkan diri , menjarakkan diri dalam semua hal , kita rasa sedih rasa tertanya2 ' apa salah saya ..' ? tidak cukup dengan itu ada pula yang menjaja cerita segala rahsia diri kita yang dia tahu , maklumlah dahulu kita geng keras , rahsia masing2 dalam tangan ..
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 2:43 pm

perkara mcm ni klu bg sia senang seja...klu kita ditawarkan kenaikan pangkat disebabkan kita memang layak buat apa mo pikir org lain...lain kali klu kwn kita tue suda layak mesti dia pun akan dinaikkan pangkat juga tue...lg pun kita mesti mengutamakan periuk nasi kita dulu dr org lain wlupun dia tue sahabat kita...kuroyon podi klu kita mmg layak naik pangkat...terima seja la...lpas naik pangkat blanja la c kawan...bukan mo eksen tapi nanti dia ckp pla kita sumbung...tapi besanya bila naik pangkat, keja pun ikut naik pangkat...jd klu sblm ni tiap² ari buli duduk d kdai kupi sma tue kwn tp lpas naik pangkat seminggu sekali mo jumpa pun susah apa buli buat...bukan kita lupa kawan tapi keja kan perlu diutamakan...klu kwn jenis yg baik dan memahami dia nda kisah tue...tapi klu kena kwn yg jenis busuk hati mesti dia ckp² suda tue...kononnya kita lupa kwn...tapi nda kisah la bha kan...sepa yg lebih kenal diri kita klu bukan kita sendiri...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 3:01 pm

pertama : lawa tu gambar kawin puan ally simpan sana ..ngam lah tu , nanti kalau ada orang baru masuk biar dia tahu c ally ni puan bukan cik , selamat ..

kedua , setuju dengan pendapat puan ally ..yang sebenarnya pun begitulah , hati orang ini susah kita mau jaga dan kita tidak akan mampu memuskan hati semua orang , tiada yang lebih mengenali diri kita selain diri kita sendiri , walaupun kita masih belum mengenali diri dengan tafsiran sebenar2 kenal ..sekurang2nya kita lebih kenal diri kita berbanding orang lain ,

betul , kalau kita asyik menjaga dan memikirkan hati orang lain /sahabat , dan menjejaskan kerjaya /diri kita sendiri , pun tidak guna juga ..itu sesuatu yang silap
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sat Dec 05, 2009 3:30 pm

hehe... ya o. ada pula sudah avatar c ally. sya igat salah masuk pigi thread invitation dorg ally & mook lagi tapi. hehe...

ya, sama saja pndpat sya dgn c ally. mesti jaga periuk nasi dulu maa... hehe.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sun Dec 06, 2009 12:29 am

urang yg naik pangkat lapas tu sumbung, kasi tunjuk jari tangah sama dia..... kalou inda sukup, pakai dua2 tangan..... pastikan dia nampak..... lapas tu salamba ja kao jalan..... apa paduli, bukan kita perlu dia, dia pun inda parlu kita..... sama2 inda parlu, tp kanapa mau sumbung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   Sun Dec 06, 2009 8:18 am

ini separuh daripada kesan penjajahan mungkin ..kesan daripada tradisi orang putih yang melekat pada kita , kalau naik pangkat mesti rasa hebat , mesti kena dihormati ..tidak boleh lepak sama2 dengan ofis boy , tidak boleh tunduk pada orang bawahan , mesti mau jaga standard kono ..

orang kita pun terikut2 , rasa hina ..rendah diri kaalu lepak sama kuli , malu ..tidak sama taraf mangkali ,

dalam budaya kita , semakin berpangkat kita tapi semakin rapat dan mesra dengan orang bawahan ...semakin dihormati dan disukai kita oleh masyarakat , kita dicakap tidak sombong , itu yang orang mahu ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Antara pangkat dan sahabat ?   

Back to top Go down
 
Antara pangkat dan sahabat ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: