To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Petua mengeratkan perhubungan ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 06, 2009 8:23 pm

serbasalah ni , samada untuk mengeratkan kasih sayangkah atau perhubungan ..mana2 jalah , yang penting tuan2 faham ,

terlanjur kita disini , ada yang baru kawin ..ada yang belum kawin , ada yang sudah bertahun kawin , ada yang mahu kawin sekali lagi , ada yang akan berkawin tidak lama lagi ..

rugi rasanya kalau kita tidak berkongsi petua macamana untuk mengeratkan perhubungan dengan pasangan , macamana menambahkan kemesraan , macamana penambat hati pasangan , macamana ..macamana ?

tuan2 yang sudah berpengalaman dalam melayari hidup , sudi kiranya berkongsi pendapat dan petua apa yang patut dikongsi demi kebaikan dan faedah bersama , semoga menjadi pedoman dan panduan bagi rakan lain yang baru , sedang dan akan melayari behtera berkeluarga ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 12:07 pm

saya tiuri sjlah.....
1. hurmat sama2
2. sakap bagus2 sj
3. jan menguntrul katarlaluan, bikin manyampah
4. utang 'batin' misti ditunaikan...... salalu..... dan buat baguuuuuussss2.....
5. hari2 misti tunjuk seria, jgn monyok sj.....
6. jgn panatik dgn kain sarung, 24 jam pakai kain sarung sj di rumah, aduinaaaa....
7. dlm rumah kasi kamas salalu
8. dua2 misti rajin mandi, bukan samua urang suka bau kambing
9. jgn pengutur
10. jgn 'mangasau' bini time dia di dapur, kasi dia siap mamasak dulu
11. jan lama butul mambasa newspaper dlm tandas, tensen urang lain menunggu
12. time sakit, kasi san dia sihat dulu, jan 'kasau'
13. jan boros..... jan juga bakhil......
14. ......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 12:13 pm

tiuri ko pukutarap sangat bagus...

Yang no. 4 itu bah.. Kalau buat selalu macam tawar saja itu. tapi kalau buat 1, 2 kali seminggu uina... macam honeymoon oh...hahaha..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 12:21 pm

hihihiiii..... utk yg masi baru bah tuan..... tp butul, sia pikir2 pun ngam utk yg sdh lama kawin, kalou main bula jarang2, masam honeymoon, hihihihiiii..... bagus tuan orut ni kasi kungsi2 pangalaman......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 12:43 pm

Ada juga tu laki bini yang dusun bilang 'mipasas' ertinya sama-sama tabiat. Kalau dua-dua pengutur, pemalas, pemboros..dll.. Ok saja itu walaupun inda mandi, inda kamas rumah, jarang2 pigi kabun..indada pihak yg marah... Tapi orang lain pula meluat tingu rumahtangga begitu..selalu kena umpat... Ops! mcm off topik pula.

Saya kongsi satu lagi petua..jangan terlalu demand sama pasangan..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 12:51 pm

demand apa tu tuan?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 1:06 pm

ini bah.. mcm kalau bini buat kerja rumah inda seperti yg kita harapkan..jangan kita melenting. Dia susun perabot tidak ikut kehendak kita..tak apa nanti boleh bincang lagi kemudian...boleh ubah balik. Kalau dia drive kerita inda barapa sampin talanggar gate ..inda payah marah2..jangan harap dia sampin drive mcm kita..kitapun ada masanya talanggar basikal atau pasu bunga tanpa sengaja.. kalau bini inda basuh kain pasal mesin basu tak jalan gara2 fius soket tabakar..jgn kita cakap "apa ini budu..inipun inda pandai tukar"..
Begitu juga pihak bini..jgn terlalu demand sama laki.
(Bukan demand yg 'itu' bah tuan)..Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 9:26 pm

terimakasih atas petua2 yang tuan2 bagi ..

ada lelaki yang menganggap cuci baju , masak , cuci lampin , sapu rumah itu tugas wajib , tugas hakiki perempuan sehingga langsung tidak menyentuh penyapu untuk menyapu , langsung tidak membantu isteri memasak atau masak air pun ..? seluar baju main campak ja , harap isteri pungut masuk dalam mesin basuh ..

apa pendapat tuan2 berkenaan ini ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 10:16 pm

romeo wrote:
terimakasih atas petua2 yang tuan2 bagi ..

ada lelaki yang menganggap cuci baju , masak , cuci lampin , sapu rumah itu tugas wajib , tugas hakiki perempuan sehingga langsung tidak menyentuh penyapu untuk menyapu , langsung tidak membantu isteri memasak atau masak air pun ..? seluar baju main campak ja , harap isteri pungut masuk dalam mesin basuh ..

apa pendapat tuan2 berkenaan ini ?
suami patut bantu2 isteri bila perlu. setakat masak air, sumbat kain di mesin basuh, menyapu-nyapu ...takkan suami tak boleh bantu. Kadang2 suami yang masak lauk pauk..ini yg isteri paling hargai. biasanya isteri bilang dia sudah bosan dengan masakan dia sendiri..biarpun menu yg sama tapi suami yang masak..isteri suka. Inda percaya? cuba lah... Very Happy
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 11:06 pm

tapi lelaki kena faham dgn kaum perempuan ni...klu dlm 1 bln tue ada masa dia pourodus...faham˛ seja...klu tau msa tue dia 'bulan mengambang' jgn pla pdai˛ p tegur...'napa pla ko ni, pourodus seja, datang bulan ka?'...nah sedia seja kamu kna bedilan...klu buli, msa isteri pourodus tue suami cuba˛ la tulung buat kerja...selalunya perempuan yg datang bulan nie (dr pengalaman sia la), tidak suka diusik, kdg˛ buat kerja rumah pun malas, jd apa la salahnya klu suami p tulung masak ka...cuci kain ka...klu isteri nampak suami tulung buat keja nah lebar tue senyuman dia...nda lg pourodus... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 07, 2009 11:47 pm

satu malumat yg bagus & beguna sama sia masa dapan..... terimakasi allyjoe.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 2:00 am

kisah benar , tapi bukan orang dusun ..laki bini etnik lain , si suami tahunya makan ada depan mata , kalau sedap puji tidak sedap tegur bini napa tidak sedap , sapu rumah , jemur kain baju , pungut kain berjemur , langsung tidak pernah buat , bukan apa ..konon ngikut adat dorang lelaki tidak boleh buat gitu , nanti malu isteri dikata orang pemalas ..atau nanti dikata orang sang suami sudah kena kasi makan nasi kangkang isteri ,

satu ketika , adik si isteri kawin dengan lelaki dusun ..didapati si lelaki dusun [adik iparnya] ini tiada pantang apa2 , dia tolong bini jemur baju , tolong bini pungut baju dijemuran , nasi dia kaut sendiri , kadang2 cuci piring sendiri lepas makan , rumput panjang dibelakang rumah juga licin bersih ditebas oleh si lelaki dusun ini , sehingga mak mertuanya menegur kenapa buat semua itu ? adakah anaknya malas atau ada hal lain ? konon dia [mertua] malu dengan jiran2 bila nampak si dusun ini yang pungut baju dijemuran ..si dusun terpaku , terkejut dan terdiam , tapi kembang hidung jugalah sikit , sebab dia faham apa situasi sebenar ..

sehinggalah , sang isteri [kakak iparnya] itu , kebetulan kenal dengan saya bertanya ' orang dusun memang begitukah ? adik ipar saya begini ..begini , habis dia cerita apa berlaku , saya pun dengan segala kekembangan bagitahu memang !! lelaki dusun sakit kalau tidak buat kerja , tidur dia tidak lena kalau kerja belum selesai , lelaki dusun setakat kerja begitu kacang ja ..

tuan2 tahu apa dia cakap lepas tu ? ' untung adik saya dapat suami begitu ..' nah makin kembang hidung saya dengar ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 9:20 am

Membantu isteri sekali sekala melakukan kerja rumah akan menambah sayang isteri kepada suami.
Saya bilang sayangsebab setelah suami isteri ini tinggal sebumbung tidur sekatil untuk sekian lama...cinta cintaan itu akan pudar (ini lumrah). Rindu merindui tiada sudah sebab setiap hari nampak muka.. Cinta itu akan bertukar kepada sayang saja. Sayang inilah yang akan berkekalan. Cinta-cintaan cuma sementara saja.
Suami pun tetap sayang sama isteri apabila isteri pandai urus rumahtangga, pandai urus diri, pandai layan suami..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 6:59 pm

kalou begitu, bagus...... tp, masamana kalou sakali kao tulung itu ini, aduinaaaaa..... malarat pula, menyuru masam2 lg..... hihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:04 pm

jarang-jaaaaarang ada bini suruh itu ini sama laki bah. Tapi mimang ada juga. sepupu saya pun ada yg kena kuin kuntrul. mcm kasian juga saya tingu dia, tapi mungkin dia bahagia baitu..pasal kalau tida masakan dia patuuuh saja sama arahan bini, kan..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:07 pm

mungkin itu bini dpt sara masamana mo mengiratkan hubungan laki bini, hihihiiiii..... pasal itu suru itu ini pun itu laki on sj inda merungut......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:11 pm

Yorut_orut wrote:
Membantu isteri sekali sekala melakukan kerja rumah akan menambah sayang isteri kepada suami.
Saya bilang sayangsebab setelah suami isteri ini tinggal sebumbung tidur sekatil untuk sekian lama...cinta cintaan itu akan pudar (ini lumrah). Rindu merindui tiada sudah sebab setiap hari nampak muka.. Cinta itu akan bertukar kepada sayang saja. Sayang inilah yang akan berkekalan. Cinta-cintaan cuma sementara saja.
Suami pun tetap sayang sama isteri apabila isteri pandai urus rumahtangga, pandai urus diri, pandai layan suami..


o.... bgtu ka pula tu aman? bagus o... c aman sudi kongsi pgalaman. ada juga org yg brpgalaman ckp kalo kita sudah kwin, kita lebih berani mgadu apa˛ sama pasgan kita drpd ibu bpa kita. betul ka tu aman?

ally joe wrote:
tapi lelaki kena faham dgn kaum perempuan ni...klu dlm 1 bln tue ada masa dia pourodus...faham˛ seja...klu tau msa tue dia 'bulan mengambang' jgn pla pdai˛ p tegur...'napa pla ko ni, pourodus seja, datang bulan ka?'...nah sedia seja kamu kna bedilan...klu buli, msa isteri pourodus tue suami cuba˛ la tulung buat kerja...selalunya perempuan yg datang bulan nie (dr pengalaman sia la), tidak suka diusik, kdg˛ buat kerja rumah pun malas, jd apa la salahnya klu suami p tulung masak ka...cuci kain ka...klu isteri nampak suami tulung buat keja nah lebar tue senyuman dia...nda lg pourodus... Very Happy

heheheee... pling bgus ada prsediaan mcm c ally sbelum khwin. kalo yg trkena kejutan nanti lepas khwin, susah juga tu. tapi memang brtuah jugalah sya tengo kalo isteri˛ dpt suami yg pndai tolg isteri buat krja˛ d rumah sekali sekala. lagi bagus kalo dpt lelaki yg ada ciri˛ kebapaan. susah mao cari bakal suami yg mcm ni o sya nmpak skrg, hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:18 pm

hubungan laki bini, kalou sama2 hurmat akan kakal sampai mati..... masalahnya kalou rasa hurmat ilang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:21 pm

Quote :
o.... bgtu ka pula tu aman? bagus o... c aman sudi kongsi pgalaman. ada juga org yg brpgalaman ckp kalo kita sudah kwin, kita lebih berani mgadu apa˛ sama pasgan kita drpd ibu bpa kita. betul ka tu aman?
Mengadu pasal apa tu laa..?
Saya belum pernah alami hal begini. tapi yang pasti suami isteri tidak suka mengadu hal sama ibubapa. Org lain saya tak tau pla...


Last edited by Yorut_orut on Tue Dec 08, 2009 7:33 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:26 pm

pukutarap wrote:
hubungan laki bini, kalou sama2 hurmat akan kakal sampai mati..... masalahnya kalou rasa hurmat ilang.....
menurut pengalaman saya kan... saya takut bini bila saya di pihak yang salah. Bini pun begitu juga.. Itu bererti masih ada rasa hurmat menghurmati... Bagi org yang tidak hormat isteri...salah tidak salah, dia tetap tidak mau dengar cakap isteri..dan begitu juga sebaliknya..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:36 pm

bagus oo hubungan tuan orut ni laki bini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 7:48 pm

bukan juga talampau bagus bah tarap.kadang2 juga bertekak..... Tapi normal begitu lah... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 08, 2009 8:17 pm

Yorut_orut wrote:
Quote :
o.... bgtu ka pula tu aman? bagus o... c aman sudi kongsi pgalaman. ada juga org yg brpgalaman ckp kalo kita sudah kwin, kita lebih berani mgadu apa˛ sama pasgan kita drpd ibu bpa kita. betul ka tu aman?
Mengadu pasal apa tu laa..?
Saya belum pernah alami hal begini. tapi yang pasti suami isteri tidak suka mengadu hal sama ibubapa. Org lain saya tak tau pla...

mksud sya mgadu apa˛ jalah yg brkaitan hal˛ pribadi. cnthnya, ada kwn sya yg sudah brkwin cerita ba. dia bilag dia prnah kana gigit kutu ayam (kahau) d bahagian sulit ba, jadi oleh sbab mula˛ dia malu dia diam˛ sajalah. lama˛ dia tdk tahan sudah sbab mcm tdk pndai hilang tu gatal sbab tu kutu ayam masih sana. last˛ dia minta tolg tu suami dia buka. dia bilang kalo sama mama dia tdk brani sbab sudah besar ba, bukan budak lagi dia bilang, hehe.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 09, 2009 2:32 am

kalau sudah laki bini , apa lagi mau malu2 bah ..siapa lagi tempat minta tolong , tempat mengadu kalau bukan laki , samada ditempat yang sulit ka tidak , dengan laki sendiri apa mau malu ..

ada orang , masa bercinta bukan main ..jalan pegang tangan tidak lepas , sudah kawin jalan jauh2 jarak satu rantai , memang begitukah kalau sudah laki bini ? saya tengok urang putih tua2 pun masih jalan pegang tangan , atau memang orang kita rimas kalau jalan pegang tangan ?

masa bercinta , panggil daling ..sayang , lepas kawin baru tidak sampai setahun panggil hoi hoi ja ...ha ha

ada pula , si perempuan masa bercinta harum bukan main , setiap kali keluar dating pakai lawa2 , cakap lembut , cakap pun yang bagus2 ja , tidak pandai marah , sabar 24 jam ..lepas kawin baru buka sisik tapuk , rupanya pengotor , panas baran pulak tu , arah laki buat kerja itu ini maca datuk arah kerani ja ..

saya pernah nampak , si suami tidur di sulap sebab tidak berani balik kerumah , bini dia kalau marah bikin takut , ganas betul ..bini baling parang pada laki , siapa tidak takut geng ? mentang2lah laki dia kecik ja , bini dia size xxl ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 09, 2009 9:28 am

laa wrote:


mksud sya mgadu apa˛ jalah yg brkaitan hal˛ pribadi. cnthnya, ada kwn sya yg sudah brkwin cerita ba. dia bilag dia prnah kana gigit kutu ayam (kahau) d bahagian sulit ba, jadi oleh sbab mula˛ dia malu dia diam˛ sajalah. lama˛ dia tdk tahan sudah sbab mcm tdk pndai hilang tu gatal sbab tu kutu ayam masih sana. last˛ dia minta tolg tu suami dia buka. dia bilang kalo sama mama dia tdk brani sbab sudah besar ba, bukan budak lagi dia bilang, hehe.

waktu saya baca post si laa ini saya sedang makan.. faham2 lah gila porom ni..sedang makanpun buka komputer... geli hati sya bukan main sampai tersebur nasi dari mulut..
Cerita si laa ini betul2 hal "Peribadi"...hahaha...
Barangkali laki dia guna magnifier cari tu kahau dicelah-celah 'rumput'...hahaha....

untuk menjawap pertanyaan ko tu miss laa.. memang hal peribadi begitu tiada masalah utk laki bini bah. Actually hal begitu bukan hal peribadi bagi suami isteri, sebab mereka sebenarnya bukan lagi dua tetapi satu. Hal dia hal ku juga ..begitu.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Today at 4:32 pm

Back to top Go down
 
Petua mengeratkan perhubungan ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 10Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: