To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:54 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Father’s Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
July 2017
MonTueWedThuFriSatSun
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar

Share | 
 

 Petua mengeratkan perhubungan ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 04, 2010 4:28 pm

lagi satu , jangan lupa doa tiap hari ...minta pada tuhan kekalkan rasa sayang , rasa cinta dan rindu antara pasangan , kalau ada petua2 lama , amalkanlah ....

duit ? ini juga penting yang terpenting dalam kepentingan ...mesti ada beras dirumah bukan keras ja Very Happy
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan
avatar

Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 04, 2010 5:07 pm

betu tu, saya setuju...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 1:16 pm

Yorut_orut wrote:
Ya.betul tu. banyak faktor mengekalkan keharmonian/mengeratkan perhubungan antara suami isteri, keluarga, dan pasangan bercinta. kalau poket sentiasa kosong pun boleh menimbulkan masalah dalam hubungan... makanya sentiasalah berhemat supaya poket jangan asyik ada habuk saja... Very Happy

hehe... btul juga itu aman. kalo bf yg slalu tinggal habuk dlm dompet mao smspun minta transfer² kredit lagi. hahaaa... last² tu ppuan slalu buat helah supaya dpt lari dari tu lelaki, hehe.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 1:23 pm

banyak bah urang harap hensem saja tapi poket sentiasa kusung.. mimang dia dapat gf tapi inda kekal..pasal sanang hidu bah pakit yg kusung tu...sms selalu inda bebalas...ajakan selalu kena tolak dengan alasan itu ini pada hal indada duit tambang atau isi minyak kereta bapa yg dipinjam... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 1:45 pm

hahaaa... payahnya tu aman. memang letih tu dia cari² alasan brbohong. apa lagi kalo yg hmpir² sudah kdapatan, haha... kalo yg baru mao megurat ok lagi tapi kalo yg sudah jadi gf tapi masih lagi buat² alasan, kompom tu ppuan rali trus. bukan lagi hubungan tu jadi erat, tapi musnah trus, hehe.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 1:52 pm

barangkali bagus lagi kalau bf tiada duit turus tarang saja sama gf kan..? daripada buat alasan itu ini.. Mungkin gf boleh kasi motivasi tu bf cari kerja ka..jangan boros ka..atau apa-apa lah... Tapi ada juga gf yg inda peduli oo..biar bfnya bergantung sama mak bapa untuk duit dia tak kisah...mungkin pasal pikiran blum matang....
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 2:25 pm

ya o... 100% sya sukung cakapan kao ini aman. ada ba ari tu tanak wagu mgurat tapi bukan tanak wagu dusunlah. dia bukannya mgaku org kayalah tapi kalo brcerita fsl tmpat² pelancongan mcm semua tmpat dia buli pigi. tinggal ckp ja mna satu tmpat yg sya mao pigi, trmasuklah d luar malaysia knon. takut btul dia kana cakp tiada duit mangkali. apa lagi, sudah sya reject awal² dlm hati, hehe. sya rasa kalo tanak wagu dusun trus terang lagi yg dia teda duit, so kitapun buli terima yg dia memg tdk cukup duit tapi sbnrnya masih buli brusaha. yg pentg itu usahalah, hehe... barulah miskin mcmnapun hubungan sntiasa erat. Wink
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 2:48 pm

mulut tempayanpun boleh menjejaskan hubungan orang becinta.. misalnya kalau ko ada pigi dating sama gf/bf.. pastu kasih cerita sama kawan2 begini begitu.. "kami berdua-duaan saaana pantai dalit semalam..pastu bla..bla.bla..." Awas kawan2 inipun boleh menjejaskan hubungan kerana belum pasti gf suka keromantikannya didedahkan kepada orang lain...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 3:15 pm

haha... itu kalo baru gf/bf kan aman. kalo sudah khwin dia pigi kasih cerita² lagi sma kwn² atau juran² dia... wahhh... lainnya, tu silap² buli jadi kes cerai o. jadi kalo buli msti pndai simpan rahsia suami/isteri, btul ka ini aman? Smile
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 3:33 pm

betul tu laa...jarang sekali kita dengar suami atau isteri cerita perihal keintiman suami isteri. Pantang laitu barangkali...hahaha...
Tidak dinafikan ada juga terlepas satu dua perkataan kepada kawan karib tapi bukan detail lah.
ada bah cerita lucu jiran saya ini. bini saya pigi bertandang di ruma dia. Pastu lakinya bilang sama bini saya, "tu kusing jantan kami indada pigi rumah kamu kah..cari betina, lain betu kusing itu..mcm indada musim.." ..secara spontan tu bini dia bilang, "miagal gia dea tu aiso musim"...hahaha...punya ketawa saya dengar bini saya cerita..
Itu kes telepas cakap laitu... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 05, 2010 9:57 pm

hihihiiiii..... timpu ari masa tukar taun, sia ada juin urang2 kg bah..... ada ni 1 parampuan muda tp sdh kawin, kira2 pukul 10malam laki dia sampai dr kk, turus sia nampak itu parampuan masam hepi butul..... sia main2 dialah, "wah, hepi kao ah laki sampai.....".... dia jawap, hepi jugalah tp inda buli juga pasal sia 'haid' dia bilang..... spontan sj..... turus inda tasakap sia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Jan 06, 2010 7:34 am

hahaha...itu lah dia spontan punya pasal....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Jan 06, 2010 7:57 pm

dia sakap dusun bah tuan, jd yg parkataan dia sakap tu dlm dusun juga..... tp inda sia sabut pasal inda barapa supan, hihhihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Jan 06, 2010 9:55 pm

ditempat saya ada sorang makcik ...mulut dia betul2 'bocor' tiada tapis2 , kalau cerita bab dalam kelambu habis dia cerita , beza anak dara dengan janda , yang selalu kena dengan yang jarang2 , orang tua dengan orang muda , habis detail dia cakap , kadang2 kami kacau juga , tanya macam2 ..dia jawab pun macam2 juga , tapi kalau ada orang tua2 limpas habis kami kena marah , kena halau ..

ada lagi sorang pakcik tu , pun laser juga ...cuma dia ni tengok orang sikit , kalau semua bujangan yang lepak , wahhh ..rancak dia cerita , semakin kami 'cucuk' semakin semangat dia cakap ..ha ha , sekarang dia sakit sakitan sudah entah sakit apa ..

ada lagi , dia ni pelatah [ latah apa dalam bahsa dusun ?] masa melatah tu habis semua benda dia sebut , suami dia , kucing , ayam , periuk belanga semua dia sebut ...kalau disuruh bersilat pun boleh , tapi lama2 dia pandai pengsan ..kepenatan !!

yang tersasul cakap lain macam , yang sengaja cakap pun lain macam , yang sama ...perasaan orang yang mendengar , kadang terhibur , kadang2 bikin malu , kadang2 bikin takut
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Thu Jan 07, 2010 6:39 pm

tp kalou mo iratkan perhubungan, mulut inda buli talampau busur juga, misti mo sumbat2, tapis2..... laki/bini pun inda suka juga kalou pasangan diurang masam baladi busur.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Thu Jan 07, 2010 9:26 pm

ya betul , kalau terlampau bocor pun bikin marah juga ..habis segala rahsia diceritakan pada orang , bikin malu ..

inilah habit sesetengah orang kita ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Jan 08, 2010 7:09 pm

dia rasa glemer baitu busur mulut butul, inda dia sadar yg sana balakang dia kana sakap2 mulut kutur.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Jan 08, 2010 7:13 pm

kadang2 siuk cerita bah...tak tepikir pula kawan karib pigi kasi bucur sama org lain pula.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Jan 08, 2010 7:40 pm

itulah masalah kalou mulut busur......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 09, 2010 9:15 pm

mulut bocor ni , rasa2 siapa paling ramai ? lelaki ka perempuan ... Very Happy
Back to top Go down
lonot kalapa
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 26
Registration date : 2009-12-24

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 09, 2010 9:29 pm

hehe... sdh tentu lelaki...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 09, 2010 9:34 pm

pendapat lain ?

kalau lelaki , mulut bocornya macamana ? kalau perempuan mulut bocornya macamana pula agknya ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 10, 2010 9:18 am

mimang lalaki juga, busur sebusur2nya.... hihihihiiii...... lalaki main sakap sj, parampuan buli tapis2 lagi......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 10, 2010 9:30 am

lalaki mimang tiada tapis2 tapi diurang bukan serita pasal bini diurang bah...diurang serita 'pengalaman di luar' mangkali...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 11, 2010 6:02 pm

biasalah lelaki , anak jantan .... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   

Back to top Go down
 
Petua mengeratkan perhubungan ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: