To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Petua mengeratkan perhubungan ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 7:30 pm

romeo wrote:
orang cakap saya tulis ja ...tukang tulis ja saya ni , tuan2 kana tipu ...ha ha
alalaa... c romeo ini pura˛ lagi ba, hehe... bilang c aman ssuai jadi calon pilihan raya, haha...

oi bulio smbung lagi ini thread petu mgeratkan hubungan ini. emmmm... bilang c gaman, membuhungpun buli mgeratkan hubungan. ada betul juga tapi buat masa tu sja, kalo lain kali kena tau yg sbnrnya dia membuhung, buli timbul keretakan juga tu gaman. mgkin lebih dahsyt lagi prgaduhan, hehe. betul ka tdk? Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 8:26 pm

si gaman pura2 dlm parahu baitu.....

katalah inda dpt beli hadiah harijadi pasal abis duit sana kadai buliat..... takan bgtau abis duit pasal buliat..... buat seritalah, kerita rusak ka, telupa ka, duit jatu ka..... suba bgtau abis duit pasal main buliat, mati kao kana timbak bakakuk.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 8:46 pm

hahahaaa... kalo alasan yg negatif tu susah sudahlah. tapi, cuba bygkan masa dia tau sudah prkara sbnar, adoina... membara˛ itu. 1st dia sudah tipu, 2nd kdptan lagi pigi buang duit dgn maini buliat, hahaaa...matai o.... Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 8:53 pm

hihihihiiiii dia indatau tu, kompom indada yg tau, yg lawan kao main buliat pun inda tau, takan kao kasi tau yg kao sdh karut..... lg pun indada siapa2 yg tau kao abis duit sana buliat kesuali kao kasi iklan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 8:57 pm

sapandai-pandai tupai malumpat akhirnya jatuh ke lanjang juga.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 9:01 pm

ada juga tupai yg mati tua, inda jatu2 di lanjang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 9:05 pm

hihihihiiiiiiiiiiii..... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 9:29 pm

bagi saya , membohong itu adalah diantara talian hayat yang adakala boleh jadi penyelamat dan adakalnya jadi pembunuh ...ada waktu2 kita terpaksa [mesti ] berbohong juga untuk kebaikan bersama , ada masanya membohong untuk menyelamatkan diri atau menyelamatkan keadaan , tiada manusia yang tidak pernah berbohong ...ini saya berani 'taruh ' , ha ha

contoh bohong , si kawan ini sudah bergaduh sama bini dia , dia mau keluar rumah tapi bini tidak kasi benar ..dalam diam2 dia antar SMS sama kawan suruh talipon , talipon ja ..sekarang !!! dia bilang ..

si kawan pun talipon , cepat sikawan disana tu mengangkat ..terus dia cakap sendiri2 , 'apa ..ada hal ? sekarang ..aiyaa sibuk bah ni ada kerja , apa ..? adeeii itulah bah kamurang buat kerja kecil begitu pun tidak pandai , mati lah kalau gini , standby la kena tiau boss petang karang ..ok ok nanti saya datang '

ha ha ..si kawan yang menelefon itu terkejut dan hairan sendiri , dia belum cakap apa pun ..lepas itu baru dia faham rupanya si kwan seorang itu cuma buat alasan untuk dapat keluar rumah , melarikan diri dari bini yang marah2 , ini kira ok juga ..untuk menyelamatkan dan menyejukkan keadaan ,

kalau tidak sampin membuhung , jangan cuba2 sebab akan ketara kita membuhung , ada orang yang tidak pandai membuhung , berubah dia punya muka masa bercakap .. dia buat alasan pun macam tidak lojik ja , kita tahu dia membuhung tapi pasal mau jaga maruah dan air muka dia kita buat ya ya ja ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 10:13 pm

itulah, misti sakali sakala buhung..... inda buli lurus bendul masam mr.bean.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 24, 2010 10:27 pm

lurus bendul , zaman ini tidak pakai sudah tuan ..kalau lurus bendul alamat jadi 'kumbang ' kita , terbang sana sini kena main ..

ini zaman kerosakan dan penipuan , zaman menggigit dan menelan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 7:02 pm

siapa yg sanang2 digigit & ditalan, tatap akan digigit ditalan indada ampunan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 7:07 pm

zaman sekarang mimang zaman bingkuk..
bingkuk sana bingkuk sini.. (tipu sana tipu sini)
Kita tidak boleh lurus bendul dalam ertikata 'sanang kana tipu' tapi jangan laba kita juga turut jadi penipu... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 7:18 pm

sabap tu misti mo pandai menipu..... supaya hubungan tatap bagus......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 7:27 pm

hihihi... misti si laa sama si monkey inda satuju ini tuan pt & romeo... kamurang punya idea laini...(menipu utk mengeratkan hubungan)... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 7:41 pm

ah, parampuan sendiri misti pandai menipu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 8:03 pm

tambah lagi si laa inda satuju..hahaha..
Menipu untuk kebaikan barangkali buli tapi kalau menipu untuk membuhung / malapaskan diri mimang si monkey inda satuju. .. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 8:39 pm

ah, jan kao talampau parsaya diurang tu..... antah2 diurang yg raja2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 25, 2010 10:23 pm

ini zaman menggigit dan menelan , siapa tidak pandai menggigit pasti akan ditelan .....api masa kecik boleh jadi mainan tapi kalau tidak pandai kasi mati itu api pasti akan dibakar dan terbakar , maknanya itu api tidak boleh dipercayai sepenuhnya , kita harus standby air bikin kasi siram dia ,

setiap orang , tidak dapat lari ..mesti pernah 'menipu' selama hidupnya , walau sekali atau dua kali atau berkali2 nama dia tetap menipu , untuk menyelamatkan keadaan ...untuk menyelamatkan diri , untuk selamatkan diri sendiri atau selamatkan orang lain namanya tetap menipu ,

sedap2 memandu tiba2 ada road block didepan , panik ..sebab tiada lesen , atau road tax sudah mati , ngam2 kita kena tahan pak polisi atau JpJ , ' boleh tengok lesen encik ...? apa kita jawab biasanya ? tipu kaling juga yang keluar kan ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 9:00 am

hehe...menipu tarapik perkara biasa bah. tapi tu tarapikpun sudah masak betul dengan alasan2 pemandu.
Tapi tipu/kelentong bini atau gf ni lain sikit bah.... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 11:59 am

termenipu Gf atau sekali sekala menipu ...itu adat biasa , tapi kalau 24 meniiiiiiiipu ja , ini luarbiasa ..

kesan dari selalu menipu ini banyak , paling tidak itu Gf akan berkurangan rasa respect dengan Bf dia , dan yang pastinya si GF akan menyimpan rasa terkilan kenapa harus dia ditipu ? lagipun itu Gf bukan pepatung , dia da mata untuk meihat , ada telinga dengar cerita keliling dan dia juga punya ramai kawan yang sudi jadi informer , dia sebenarnya tahu Bf itu menipu tapi kerana sayang punya pasal dia tahan hati ja ..

masalah perempuan ini adalah , kalau kita terus terang pun dia marah ...banyak betul soalan , kenapa ? siapa ? bagaimana ? dimana ? dengan siapa ? betulkah ...? susah betul mau dikasi faham ...

jadi untuk mengelakkan dimarah , mengelakkan cerita panjang , mengelakkan soal siat-siat , kita lelaki cakap lain , tujuan kita bagus sebenarnya , tapi bila buat begitu perempuan marah pula , kenapa menipu ? kenapa ..kenapa kenapa ? tidk bolehkah cakap terus terang ja dia bilang ,....nahhhhh macamana tu ? cakap betul pun marah ..cakap tdak betul pun lagi dimarah , iskkk iskkk ....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 1:36 pm

hehehe...pengalaman betul tuan romeo. dia tau perempuan marah walaupun berterus terang...
Tapi betul juga bah..kalau kita terus terang singgah sana kadai buliat untuk main dua tiga gem pun nanti dia marah..so bagus lagi bilang kereta pansit ka.. tesumbat kaburator ka..
Banyak hal ni perempuan/bini marah sama laki dia bah..bukan semestinya pasal betina lain saja.. Tapi ini bagi bini yg cerewet dan kuin kuntrul saja bah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 6:10 pm

jauh perjalanan luas pandangan , banyak pengalaman ..orang bilang bah tuan Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 6:12 pm

itulah sabap kanapa perlu menipu, utk mengiratkan hubungan bah..... aieee, masam sia sdh jawap pula pasal mengiratkan hubungan tadi..... adakah?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 8:26 pm

yaloh˛... ada btul juga itu. tapi biasanya org yg slalu trpaksa brbuhung ni dia punya pasgan trlalu mgongkong ba. so, drpd pjg serita & timbul hal˛ yg bikin hilang sabar, bgus lagi buat serita ringkas tapi buli diterima. tapi kalo pasangan yg understanding, tu bagus... tapi jgnlah ba slalu buat salah, hahaaa... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Jan 26, 2010 9:04 pm

menipu untuk mengeratkan ? atau menjaga perhubungan ....?

bagi saya , si dia mau menipu pun tipulah ...tapi jangan sampai saya tahu yang dia menipu , sebab sekali saya tahu dia menipu , saya akan diingat sampai bila2 , ini akan membuatkan saya lebih berhati2 dan 'curiga ' dengan setiap ceritanya ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Today at 3:47 am

Back to top Go down
 
Petua mengeratkan perhubungan ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: