To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 6 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 6 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Petua mengeratkan perhubungan ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 6:51 pm

satu lg yg penting dlm hubungan kerualga ini iaiti kreatip..... misti mo kreatip bgmana mo jaga perhubungan, jgn lurus bandul ikuuuuuuuuut sj apa yg tetulis dlm buku......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 6:56 pm

kabanyakan yg tertulis dalam buku tu adalah dari barat..memang bagus juga tapi ada juga kita punya sara yg barat tida tau..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 7:06 pm

dan samua general sh bah, indada yg spesifik..... jd misti mo kreatip..... dan sabanarnya samua common sense sj bah, ikut lujik sj masamana mo hadapi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 7:31 pm

Mana sudah si romeo itu ah..? dia buka topik ini untuk bincang mengenai mengeratkan hubungan bukan khusus utk laki bini saja bah..tapi kita lebih banyak binsang pasal laki bini saja..
Kalau yg masih baru becinta-cintun apa petua utk mengeratkan hubungan?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 7:35 pm

ya, dia mo kawin tu taun dapan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Fri Dec 11, 2009 7:48 pm

Taun dapan tu tinggal babarapa ari lagi... kita tunggu saja kad jemputan dia... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Dec 12, 2009 9:33 am

ya, masam diurang si pn.allyjoe kasi masuk sini porum.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Dec 12, 2009 5:37 pm

heheheee... jauh sudah sya ktinggalan ini serita, hehe.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 13, 2009 9:22 am

kalau saya kawin , saya mau tuan PT sponsor minuman [ sebab dia banyak duit hasil getah ..!! ] tuan Orut sponsor kad jemputan , c laa sponsor hiasan pelamin , [ termasuk andaman pengantin ..!! ] c monkey sponsor kek 5 tingkat , tuan admin sponsor muzik dan makanan ..

majlis dua hari dua malam , jemputan dianggarkan 2 kampung ..

kita kan kawan , bulih bah kan Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 13, 2009 9:27 am

Adeh..kalau begitu ko ambil siok nya saja ..yg susa kami juga ..mana buli begitu.. Very Happy

ada calon sudakah?.....Siapalah gadis malang itu...hahahhaaaa....
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 13, 2009 11:11 am

sikit ja pun tu tuan , pertolongan terakhir sahabat bah .. Very Happy

gadis malang tu masih menunggu jawapan saya , atau saya yang menunggu jawapan dia ?? tengoklah macamana ..ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 13, 2009 11:17 am

hihihihiiii ada jugakah istilah gadis malang..... kasiannyaaaa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 13, 2009 1:40 pm

macam lagu c felix mangkali , ku hanya semut merah .... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 23, 2009 10:18 am

hihihhihihhiiii samut mirah si gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 23, 2009 1:49 pm

hehe... kali ni serita fsl semut² pula ar... haha... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Thu Dec 24, 2009 7:34 pm

mari kita bercerita pasal semut pulak , yang ada kaitan dengan cara2 mengeratkan perhubungan ..tidak kira hubungan laki bini ka , sahabat kawan sodara ka ...boss sama kuli , atau yang sebangsa dengannya .

teringat duuulu , ada saya pergi satu kursus ESQ , ada dia cakap pasal semut tapi ada kaitan dengan apa yang kita cakap ini , dia bilang salah satu caranya ikut resmi semut ..kalau kita tengok semut betul2 , setiap kali berjumpa dengan bangsanya dorang mesti ber'kiss kiss' macam peluk cium pipi gitu , maknanya dia sentiasa happy berjumpa sodaranya atau kawan , tanya kabar mangkali ..apa cerita baru ,

lagi satu perangai semut , kita tengok dorang berkerja , daun yang besar dipotong kecik2 ..sepatutnya dua ekor boleh angkat , tapi dorang ramai2 datang tolong angkat , maknnya ada kerjasama , benda yang berat jadi ringan , kerja selesai cepat dua kali ganda ..
jadinya , mesti ada happy setiap kali berjumpa rakan sahabat handai , ada kerjasama [ sentiasa menghulurkan bantuan ] jangan sombong , kalau tidak sempat salam kasi hai ja , angkat tangan pun ok sudah , jangan sombong , jangan eksen ..tu semut kalau sodaranya [sarang dorang ] kena kacau , ramai2 dorang datang gigit ..satu hati

[tapi resmi semut peluk cium pipi ..jangan buat sembarang , bukan suka2 ..nanti kena palangkung ] sesama perempuan ja boleh ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Dec 26, 2009 5:58 pm

si gaman jugalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 27, 2009 8:24 pm

ha ha ..yang itu dipanggil resmi semut atau salam semut , macamana pula resmi binatang lain ? atau resmi tumbuhan lain yang boleh kita pelajari ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Dec 27, 2009 9:44 pm

inda sia sampin pasal palsapah2 begini..... kalou kelintung bulilah, hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 28, 2009 8:27 am

'jangan jadi seperti pucuk enau dalam belukar ' biasa kita dengar pepatah ini , sejenis tumbuhan dijadikan kiasan dalam perhubungan hidup bermasyarakat , 'enau' perangainya tidak peduli kiri kanan , yang dia tahu macamana mau hidup , macamana mau kasi terus tinggi dia punya pokok , akhirnya dia ja yang tinggi ..pokok lain rendah2 ja , dia gunakan segala jari jemarinya berpaut dan melilit segala pokok yang terdekat untuk terus tegak berdiri , dia tidak sedar tanpa pokok lain kiri kanan dia tidak akan mampu berdiri setegak dan sekukuh itu , pucuknya tidak akan berpeluang meninggi lebih dari pokok lain ..

ada pula istilah ' kera sumbang ' ini binatang pula dijadikan kiasan , kenapa dia jadi kera sumbang ? bukan kera sumbing atau kera sombong ..

ada pula istilah 'mata gergaji' , ha ha ..perkakas pun boleh jadi kiasan , sifat gergaji tolak makan ..ditarik pun dia makan , kalau manusia entah apa istilah yang sesuai untuk perangai sebegini ?

segala istilah2 ini punya kaitan dalam 'bagaimana untuk mengeratkan perhubungan ' kalau silap akan jadi ' kerat perhubungan ' ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 28, 2009 9:27 am

hehe...sayapun inda pandai bidalan/misalan ini...
Karam Sing Walia tu yg pakar bidalan.... Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Dec 28, 2009 10:38 pm

mimang dalam kata2 bidalan si romeo ni...
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 12:10 am

tuan, mcm mana pula dengan istilah 'haruan makan anak'...mmg menyedihkan sebab perkara ni banyak terjadi dlm masyarakat kita...ini salah satu istilah yang sangat menghancurkan hubungan kekeluargaan...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 9:04 am

'haruan makan anak' ini bukan mengeratkan perhubungan tapi ' kasi kerat perhubungan ' , dia sudah bakar tu rasa sayang dan hormat hangus jadi abu paling hancur , satu perbuatan paling hina juga paling menghinakan si pelaku ...

pendapat saya , selayaknya sitertuduh harus diberi hukuman paling berat , suka sangat jadi haruan makan anak , patutnya dilayan macam haruanlah jugak , disalai ..dijemur , dilapah2 dihiris hiris
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:09 am

kalou ada bgini ukuman, kmpom indada yg barani mamakan anak aruan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Today at 9:51 pm

Back to top Go down
 
Petua mengeratkan perhubungan ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: