To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Petua mengeratkan perhubungan ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:18 am

ada juga itu makan anak aruan.. tapi mungkin diubah taktik menjadi lebih licik lagi.. hukuman berat inda dapat menghalang jenayah..mcm pengedar dadah tu lah hukum gantungpun masi org buat .. taktik pula bermacam-macam.

ehh..mcm lari kumpas pula.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:24 am

tuan mimang pakar dlm marusakkan kumpas.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:35 am

kumpas inda rusak baitu cuma tersasar sikit... Very Happy
Bah balik pada kumpas..
selama ini kita tumpukan perhubungan antara suami isteri... camana kalau mengeratkan hubungan bf/gf supaya indada lagi yg putus tanga jalan?..

untuk kamurang sajalah...saya setakat buli ulas saja.. Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:38 am

hubungan bf/gf? hihihihihiiiiiii sanang tu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:53 am

tuan tarap bilang sanang tapi ramai juga yg putus tanga jalan...
sanang yg mcm mana tu tuan?... scratch
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 11:03 am

haruan makan anak , apakata kalau sipelaku kasi hukuman makan itu ikan haruan [jalak] talan hidup2 , ambil yang besar tangan ..jangan buang apa2 , kasi sumbat dimulut dia talan sampai habis , inda cukup satu kasi lagi sampai dia kenyang ....
Back to top Go down
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 7:21 pm

atukoi tuan romeo, karas bogia itu kapala ikan jalak itu. apalagi klu sudah basar mcm tangan.
tapi bagus juga bah org yg buat yg begitu2 di kasi hukum mkn ikan jalak. hehehe
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 9:29 pm

sia suda kaji2... petua mengeratkan perhubungan yg paling berkesan ialah... kalau kita ni lelaki mesti la sentiasa memberikan tanda2 romantik kepada pasangan kita tu, mereka tu perempuan so mimang la dorang tu perlukan yg romantik..

ada perempuan yg ganas, jajal, macam tomboi pun sebenarnya suka kepada lelaki yg romantik (tapi bukan la romantik tahap tiger wood....), romantik yg sia maksudkan di sini ialah yg rajin membelai, rajin kasi bunga2an... inda membiarkan dorang sendiri2 mcm inda kana peduli.. dan sentiasa memberikan perhatian!

kalau ada perempuan yg bilang dorang inda suka yg romantik.. dorang tembirang tu... ada gf sia tu pakai scrambler ba pigi kuliah bbrapa taun yg lepas... pun licak juga bila kana tu bunga2an... he heh he..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Tue Dec 29, 2009 10:46 pm

he he masa bercintan cintun bolehlah tuan , masa jiwa jiwang semuanya mampu , semuanya boleh ..kita pun rajin memujuk , rajin beromantik siang malam petang , sikit2 pujuk , sikit2 merajuk , segalanya indah ..kentut pun bau wangi orang bilang , kalau masa berjalan kaki tersadung batu , habis batu dimarah ..

sesudah kawin ..akan berlaku perubahan , yang dulu jalan berpimpin tangan siang hari panas buta , sekarang jalan asing2 ..yang dahulu rajin memujuk sekarang ' malaslah hari2 pujuk ..boring ' ha ha

lelaki pula tidak akan selamanya romantik , tidak selamanya rajin memujuk , tuan PT sama tuan orut lebih pakar hal2 begini ..

perempuan pula masih mengharapkan sang lelaki masih seperti dulu , dengan rajin dan romantiknya , dengann kata manis dan lemah lembutnya , tapi biasalah lelaki ..penuh dengan misteri
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 8:51 am

saya inda mau campur serita2 pasal romantik2 @mengiratkan hubungan percintaan ini pasal saya sudah limpas zaman ini bah... Cool
Saya cuma mau share pengalaman anak tanakwagu saya yg bercinta munyet sama pelajar perempuan terbaik di SMK E. Sdk...... anak saya ni mcm saya jg bah butung gata saja.. pada mulanya sumandak tu indada hal kunun bakawan sama putung gata. Tapi yg bikin sesak sama saya ialah demand dia untuk bejumpa hampir tiap2 ari bah... anak saya mana ada duit pi jalan sama dia tiap2 ari.. itu yg bikin saya sesak kerana anak saya ini masih tanggungjawab saya bah, kan....
Ada satu masa tu gara2 pi layan kerenah si sumandak, anak saya tebelanggar sama ninja king..nasib baik tida sandi tapi terpaksa bayar RM1000 sama tu ninja pasal anak saya masih 'P' bah. sejak itu saya betul2 kawal anak saya supaya tidak layan sangat si sumandak tu. Akibatnya si sumandak antar sms begini. "KANAPA KO INDA DATANG KALAU SAYA SURU? BEGINIKAH CARA BF LAYAN GF? LEBI BAIK KO JGN JUMPA SAYA LAGI, SAYA BENCI SUDAH SAMA KAU"...
Hehe..cinta munyet baitu tapi mungkin ada juga sumandak yg matang bersikap begini... jadi laratkah tuan2 melayan kerenah sumandak begini?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 9:46 am

terus terang cakaplah tuan , kalau saya yang kena buat begitu ..minta maaf sorry , kalau baru bercinta sudah pandai demand , pandai jadi boss minta dilayan , ikut cakap dia selalu , suka2 suruh datang bila dia mahu ..apa ? dia ingat kita ni kuli dia kah ? yang dia bagi duit gaji bulan atau elaun minyak kereta ? ha ha ..

sesekali ada give and take bah , tolak ansurlah sikit ..jangan tau minta dilayan ja , faham2lah keadaan ..

dan sebab inilah banyak kes putus tengah jalan , perempuan suka lelaki yang sentiasa sabar dan menurut perintahnya , yang sentiasa bersedia bila2 masa ikut cakap dia , yang sentiasa memenuhi kehendaknya , yang tidak pandai melawan cakapnya ..tapi perempuan selalu lupa lelaki juga ada ego dan had batas sabarnya , sekali dua bolehlah mengalah tapi kalau sepanjang masa 26 jam mengalah ja , mana tahan ..

kepada perempuan bujangan diluar sana , ingat2kanlah ..jangan selalu memperhambakan lelaki , jangan buat sebab buruk jadinya nanti , lainlah kalau suami isteri ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 10:22 am

itu labaitu tuan... cuba bayangkan.. ari ahad dia bawa anak saya tidur tampat dia (dia ni menumpang di rumah kakaknya yg sporting bah).. saya rasa dia ni jinak2 merpati ..pernah juga dia tidur dirumah kami 1 mlm..tapi indada 'hal' lah pasal dia tidur dgn anak sumandak saya juga... Very Happy
ok sambung cerita.. ari ahad dia suru anak temani dia jalan2..kemudian ajak bermalam di rumah kakaknya.. bisuknya ari isnin.. minta antar pi sikulah dulu. Anak saya sampai rumah jam 7 - 8 pagi suda..mana sampat lagi pi momutung gata.. lepas tu bisuknya minta anak sya datang jumpa dia lagi..tidur sana juga..begitulah seterusnya. anak saya tekerja di kabun hanya 2 - 3 hari seminggu... 4 hari terbuang begitu saja, sedangkan duit beli minyak kerita paling tida pun abis RM10 sekali jalan.
Kalau dikira siuk, siuk laba..(manalah tau ada juga diurang 'pigang2 tangan' kan.. Razz) ..Tapi sepatutnya pikir2 juga darimana datang duit beli minyak kereta...
Tapi inda apa..itu cerita cinta munyet... Jangan saja ada di antara sumandak yg matang bersikap begini.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 10:33 am

sumandak ni sama ja tuan , tidak kira matang ka tidak ..muda ka tua , kalau dorang sudah merengek hentak2 kaki , sudah buat suara macam kena cekik hantu , habislah ....

manja yang bukan2 , mengada2 yang entah apa2 , sensitif lebih sangat ..bikin hilang sabar , bikin panas bikin malas juga ..

lagi malas kalau sikit2 mengugut , pernah saya terkena perempuan yang begini ..balik2 gitu , last2 sya cakap ' lantak kaulah ..antara kita belum ada apa2 ikatan , buatlah apa yang ko mau buat ' ..tapiii elehhhh , pandai nangis pula ..ciss hilang saya punya marah , pujuk lagiiiii ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 11:03 am

aik..? sumandak matangpun ada yg begitukah tuan...saya pikirkan sumandak yg inda matang saja bersikap begitu..
Kalau mampu... layan saja bah..untuk mengiratkan hubunganlah katakan...... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 5:41 pm

jan pikir sumandak matang, maka matang juga pikiran dia..... badan ja yg matang, pikiran antah masi budak kisil lagi..... lalaki pun sama juga..... sabap tu susa mo iratkan perhubungan, pasal sama2 masi pikiran budak kisil.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Wed Dec 30, 2009 8:23 pm

tapi sumandak yang lurus bendul pun susah juga , habis segala rahsia kita diberitahu ..apa orang tanya semua dia jawab paling jujur sejujurnya , alamakkk ..ini lagi bikin panas , tidak pandai cover line , tidak pandai berlakon ...

perempuan begini susah mau dilepaskan jalan sorang , mesti kita ada sama baru selamat ..bikin risau bikin takut juga ,

yang terlebih pakar pun susah , pakar merayu membelit dan mengikis ..pakar menangis menggoda dan mengugut , mungkin terlebih pengalaman atau pengalaman mengajar dia begitu , ..

yang mati kaum lelaki , mati akal mati nafsu mati selera ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 02, 2010 9:12 am

kita mo yg sadang2 sj bah..... yg pandai bingkuk2 sikit, bijak..... kalou lurus bandul sanang kana tipu, kalou telebi pakar/pintar pula akan memijak kita...... salain drpd bikin maluat urang..... kita juga yg dpt tampias......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 02, 2010 9:46 am

tingu2 kamu jarum kumpas tu.... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 02, 2010 12:05 pm

kompius sudah ni , kalau sambung takut semakin bengkok tu jarum karang ... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 02, 2010 4:46 pm

hihihiii....bingkuk jarum kumpas...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sat Jan 02, 2010 11:11 pm

saya rasa salah satu petua supaya hubungan sentiasa bagus , tidak kira hubungan laki bini ka ..kawan ka , adik abang kakak , atau mereka yang baru bercinta ialah ' buat apa yang disukai oleh pasangan dan jangan buat apa yang tidak disukai oleh pasangan 'iaitu ..buat apa yang dia suruh dan jangan buat apa yang dia larang ...

apapun , bercakap senanglah ..mengekalkan itu yang payah , kerana setiap perhubungan itu ada pasang surutnya juga
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 03, 2010 9:37 am

mmg... cakap senang tp melaksanakannya yg susah... sb banyak lg faktor lain yg perlu diambil kira...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 03, 2010 10:55 am

apapun , kunci pada setiap hayat perhubungan adalah 'SABAR' ..jangan sesekali mengambil tindakan semasa marah atau fikiran tidak stabil , nanti menyesal kemudian hari , kena sabar banyak2 dengan kelakuan dan perangai teman kita , jangan cari kekurangannya tapi carilah dimana kelebihannya ...

jangan dendam , jangan simpan duka lara dihati , jangan mengungkit ..rajin menolong , yang sudah tu sudahlah kasi lupa ja ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Sun Jan 03, 2010 2:22 pm

Ya.betul tu. banyak faktor mengekalkan keharmonian/mengeratkan perhubungan antara suami isteri, keluarga, dan pasangan bercinta. kalau poket sentiasa kosong pun boleh menimbulkan masalah dalam hubungan... makanya sentiasalah berhemat supaya poket jangan asyik ada habuk saja... Very Happy


Last edited by Yorut_orut on Mon Jan 04, 2010 5:28 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Mon Jan 04, 2010 4:26 pm

butul, perhubungan ansur kalou pukit kusung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Petua mengeratkan perhubungan ?   Today at 4:12 am

Back to top Go down
 
Petua mengeratkan perhubungan ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 10Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: