To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 ayam kampung vs ayam bandar

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Thu Dec 10, 2009 5:35 pm

kuat kik?? mangkali inda sampur sikit air pun...
Kik yg camana tu tuan PT?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Thu Dec 10, 2009 5:52 pm

fuh...... sadap butul bah tuan orut, lapas makan, masam ada panas2 badan juga sikit2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Thu Dec 10, 2009 6:48 pm

tuudu bangat... hehehe... ini istilah kami kalu takut kempunan inda tamakan... Very Happy
kebanyakan orang guna istilah "taapun"...
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Thu Dec 10, 2009 9:16 pm

teringin pula saya makan ayam+lihing... lama sdh tdk makan, hehe...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Fri Dec 11, 2009 2:41 pm

'ayam kampung ' yang pergi bandar jadi 'ayam' bandar pun ada , ni apa cerita ? oppss ..lari kumpas lagi
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Fri Dec 11, 2009 3:22 pm

'ayam kampung' kalau pigi bandar..saya pikir indada beza tu..masih 'ayam' juga. Kalau asal dia 'ayam' tatap 'ayam' juga tu. Lain lah kalau di kampung bagus2 spesis itik..tiba2 sampai bandar jadi ayam pula... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Fri Dec 11, 2009 6:18 pm

ha ha ..matiii , saya tidak boleh terima ni hujah tuan orut ooo Very Happy tidak tau saya macamana mau jawab lagi ..checkmate ..

sakit perut ni ketawa ..ha ha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Fri Dec 11, 2009 6:36 pm

tu la kau romeo..siapa suruh ko kasi lari kumpas... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 2:39 pm

tapiiii ...ada kes , masa di kampung jadi itik , bila sudah lama dibandar tiba2 terberubah jadi 'ayam' , time balik kampung belakon jadi itik balik , tapi walaupun dia berlakon jadi itik ke'ayaman' dia masih ada , orang tau juga ..sebab dia pelakon tiada standard mangkali , banyak kes begini berlaku pada budak2 sabah terutama di Malaya ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 3:04 pm

Kes itik jadi 'ayam' mimang selalu kita dengar.. tidak payah sampai malaya bah..ada juga kes itik dari telupid, sekali dia p kk..betukar jadi 'ayam'. Kes tamakan pansing baitu..kesian juga..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 5:26 pm

aduuuiii ..di kk banyak betul kes begitu tuan , benci saya tengok ..betul !! kalaulah saya ada kuasa veto mau ja saya tarik rambut , tampar2 tu budak2 dusun , muda2 lagi tu ..

kasihan , jijik , benci , simpati , macam2 perasaan dalam diri tengok dorang tu , bangsa sendiri hanyut hancur dibumi sendiri ..saya cuba membayangkan dimana masa depan dorang , ketika orang pendatang semakin berlumba2 mencari kehidupan , berlumba2 menjadi warganegara , mencari yang terbaik membina hidup , generasi muda kita semakin menghanyutkan diri , mabuk pada keseronokan , tenggelam dalam arus bandar ..

dulu , pernah kami tangkap satu budak perempan , dia pelacur/bohsia sembilan , kerja sebagai pembantu kedai kain ..umur 19 , ngandung 3 bulan tapi dia sendiri tidak pasti siapa yang punya sebab pasangannya ramai , takut balik kampung , dia bukan setakat jadi ayam sembilan tapi juga hisap gam , makan syabu lagi ..orng sebelah utara , last2 kami bagi duit bikin tambang , dia terima dan kami pastikan dia naik bas , tidak sampai 5 hari ada sudah balik di kk ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 5:57 pm

uina barangkali ko pulis baini romeo...buli tangkap urang..

Kalau tu perempuan sudah pandai isap gam..makan syabu..kira sudah lari alignment suda itu.. susah mau kasi lurus sudah jalan nya..gelap masa depan. Satu-satunya cara ialah hantar di pusat pemulihan. Bahaya pukulan syabu ni..sini jiran saya ada parampuan kena pukulan syabu..gila2 sudah dia. Buduh! anak sudah basar2 tapi masih 'makan jalan'..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:03 pm

ada NGO yang aktif psal hal2 begini bah tuan , biasanya dorang buat aktiviti ini bersama dengan pihak PDRM dan AADK , cuma se karang jarang sudah dorang buat , tidak tau kenapa ..

pasal kemasukan kepusat serenti , di sabah cuma ada satu ..iaitu di Papar , itupun cuma untuk pelatih [ disana penagih dipanggil pelatih ] lelaki , kalau pelatih perempuan akan dihantar ke pusat pemuihan Bachok Kelantan , disana ada pusat pemulihan Wanita ..superintendan dia pun perempuan ,

cara masuk ke pusat Pemulihan pula ada dua cara , pertama melalui tangkapan pihak polis ..setelah melalui segala proses siasatan dan pemeriksaan , samada dihantar ke penjara atau Pusat pemulihan , cara kedua ...melalui serahan pihak keluarga sendiri , cuma kes begini sangat jarang berlaku , ada ..tapi sikit , ini kerana pihak keluarga malu ..segan , takut dikata orang kampung macam2 dan sebagainya , mereka lebih sanggup melihat anak rosak binasa dari membuang rasa malu hantar anak ke Pusat Pemulihan ,

Syabu , dadah yang dibawa masuk dari filipina , pada asasnya ia adalah kegunaan pihak tentera tapi apabila keluar pada masyarakat ia sudah disalahgunakan , selain Syabu ..jenis dadah lain yang popular sejak kebelakanan ini adalah ketamin [ pil kuda], ekstasi , selain dadah tradisi seperti ganja , heroin dan morfin , benda2 inilah yang amat merosakkan generasi muda kita , sesiapa yang terjebak dengannya sangat sukar untuk melepaskan diri , kecuali diberi bantuan pemulihan dan kaunseling berterusan selain sokongan dan dorongan selanjutnya oleh keluarga dan ahli masyarakat lain ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:16 pm

Macam pulis bah si romeo ini...2 kali suda saya cakap... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:23 pm

macam ja tuan , bukan betul2 ..ha ha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:27 pm

Anggota rela pun buli tangkap urang bah kan... Very Happy
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:51 pm

gostan²...kompas nda ngam suda ini...mana suda ayam kampung sini? hahaha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 7:56 pm

ini labaini..situan romeo tukang kasi lari kumpas bilang si pukutarap... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Sun Dec 13, 2009 9:47 pm

sebenarnya saya tiada kaitan dengan anggota keselamatan bah tuan , relawan ka relawati ka ..pun tiada , keja saya ni jauh dari semua itu , ..bomba pun bukan , jabatan laut pun lagilah bukan
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Wed Dec 23, 2009 10:18 am

nah tingu si gaman ni, mangkali rusak kumpas yg dia guna.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Wed Dec 23, 2009 10:25 am

kadang2 kumpas rusak tu bagus bah... kalau lurusss saja inda siuk .. Very Happy

hihihiii..mcm saya jawap bagi pihak si romeo pula... i
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Wed Dec 23, 2009 10:30 am

masam samua kita ni tukang kasi lari kumpas bah...... pasal banyak idea.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Wed Dec 23, 2009 10:32 am

ya..saya setuju... tugas admin dan mod lah kasi tagur2 kita..tapi mcm diam saja diurang tu.. Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Wed Dec 23, 2009 12:39 pm

mcm nilah mod & admin yg sporting aman... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Thu Dec 24, 2009 10:45 pm

terpaksa rela sporting bah tuan mod kita ...balik2 tegur balik2 juga terbabas tu jarum kompas , lima kali tegur sepuluh kali juga terbabas , mana tahan ...

tapi saya ok , saya tidak pernah kasi bengkok tu jarum , lurus ja.... Very Happy Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: ayam kampung vs ayam bandar   Today at 10:18 pm

Back to top Go down
 
ayam kampung vs ayam bandar
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: