To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 STPM persendirian buli angkat ka?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 5:57 pm

apa pndpt kmu suma fsl pgambilan STPM scara prsendirian tnpa tution atau mna˛ class? rasa˛ buli angkat ka tu ar? atau ada sepa˛ yg ada pgalaman ambil STPM prsndirian, cuba syer˛ ba pgalaman kmu. hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 6:08 pm

terus terang cakap ..kalau saya , akun kalah siang2 ooo laa ...

kalau duulu , masa otak masih lagi fresh ...belum ada tercemar apa2 , mungkin boleh , tapi kalau sekarang kena suruh ambil STP balik , tanpa sebarang tution , memang cari penyakit , buang masa buang duit ja ..

tapi kalau ada yang boleh anggkat STP persendirian tanpa tution , dapat result kaw2 lagi ..memang saya tabik spring
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 6:23 pm

kalau baru saja tinggalkan bangku sekolah..(lepasan spm lah)..buli juga itu angkat stpm persendirian tapi sekurang-kurangnya ada seseorang yg boleh membantu mengajar subjek yg tidak dipahami seperti matematik.... subjek yg lain2 tu buli baca buku teks sj bah...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:26 pm

alamk... yaka romeo? takut pula sya tbca komen c romeo o. aikkk... otakpun buli trcemar ka romeo? macamna itu ar? hehe...

ooo... ada betul juga tu aman yorut. ditambahkan lagi buat latihan˛, sepa yg mao periksa kan? hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:30 pm

Ko kah yg mau angkat STPM laa?

intobiu sualan no.2 laini....
ini macam baru inda katara lari kumpas... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:33 pm

hehe... iya ba aman yorut, kira˛ mao upgrade sya punya STP dulu ba, jgn kao kasih ktwa sya ar aman... Embarassed
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:36 pm

apa bah stpm ini? sejenis makanan kaitu? What a Face
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:40 pm

x-spy wrote:
apa bah stpm ini? sejenis makanan kaitu? What a Face

alamk... c Mr. x-spy masam mao kasih ktwa sya sudah o... x apalah Sad . hehe... Razz
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:43 pm

serius bah aku ni sayang..enda pernah ku dengar bah apa stpm ini.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:43 pm

si x-spy singaja mau cuba kasi lari kumpas baitu... Razz
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:50 pm

aiyaaa... yaka pula Mr. x-spy? buli ba, yg pentg c Mr. x-spy kasih serita pgalaman dia atau kwn˛ dia ka yg prnah ambil prsndirian. Very Happy
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:57 pm

oh iya bah kan tuan orut..macam lari kumpas sudah aku ni..sorii aah Laa.

ok mengenai sualan ambil stpm tanpa mengambil mana2 tuision..boleh angkat kah enda..

Walaupun saya enda tau apa itu stpm..tapi saya rasa buli angkat baitu. semua ini bergantung sama minat, azam dan tekad yg bulat, teguh dan keras!

Stpm ini kita ibaratkan sebagai satu buku manual..(manual?? hihihi..) so kita ibaratkan ada 2 org pengguna..satu mendapat taklimat face to face dengan juruhlatih..sementara yg 1 lagi tidak, bagaimana pun org yg mendapat taklimat itu setakat mendapat taklimat saja, dan selepas itu tidak membuat kajian, rumusan dan analisis..malahan buku manual tadi di campak di satu sudut..and said see you next year!

Sementara yg tidak mendapat taklimat ini pula betul2 dengan tekun, rajin dan penuh minat membaca ayat demi ayat, mengira nombor per nombor, menjajar tarikh sejarah dengan penuh sopan dan berfakta..saya berani bertaruh misti dia yg akan lebih faham berbanding mereka yg mengikuti tuisyen aka jurulatih ini.

so kesimpulan saya misti buli angkat juga tu stp walaupun enda ikut mana2 tuisyen.

Dan selamat berjaya kepada Cik Laa.

P/S: mana sudah avatar Laa ini..ada urang cakap sam saya Laa ni cantik orgnya.

Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 8:43 pm

x-spy wrote:
oh iya bah kan tuan orut..macam lari kumpas sudah aku ni..sorii aah Laa.

ok mengenai sualan ambil stpm tanpa mengambil mana2 tuision..boleh angkat kah enda..

Walaupun saya enda tau apa itu stpm..tapi saya rasa buli angkat baitu. semua ini bergantung sama minat, azam dan tekad yg bulat, teguh dan keras!

Stpm ini kita ibaratkan sebagai satu buku manual..(manual?? hihihi..) so kita ibaratkan ada 2 org pengguna..satu mendapat taklimat face to face dengan juruhlatih..sementara yg 1 lagi tidak, bagaimana pun org yg mendapat taklimat itu setakat mendapat taklimat saja, dan selepas itu tidak membuat kajian, rumusan dan analisis..malahan buku manual tadi di campak di satu sudut..and said see you next year!

Sementara yg tidak mendapat taklimat ini pula betul2 dengan tekun, rajin dan penuh minat membaca ayat demi ayat, mengira nombor per nombor, menjajar tarikh sejarah dengan penuh sopan dan berfakta..saya berani bertaruh misti dia yg akan lebih faham berbanding mereka yg mengikuti tuisyen aka jurulatih ini.

so kesimpulan saya misti buli angkat juga tu stp walaupun enda ikut mana2 tuisyen.

Dan selamat berjaya kepada Cik Laa.
terima kasih bnyak˛ Mr. x-spy. buli tahan kao ini dlm bab˛ membagi smgat, hehe. trus brsmgat sya o... tq skali lgi. memg inilah kata˛ smgat yg sgat org˛ mcm sya prlukan. tdk rugi sya jadi member ILSF ni. slain dpt brtukar˛ pndgan, motivasi dari kwn˛ memang sgat brguna utk org yg memerlukan kata˛ smgat. Wink hrp ada lagi komen & pndgan dari kwn˛ lain, hehe...

wrote:
P/S: mana sudah avatar Laa ini..ada urang cakap sam saya Laa ni cantik orgnya. Very Happy
pansingan ka ini? hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 9:19 am

laa wrote:

pansingan ka ini? hehe...
Kamu tingu bah si laa... betul2 teliti orangnya ..jgn harap lah kamurang (kita.. Very Happy) dapat pancing dia. Cuma yg kita harapkan dia terpancing oleh pansing yg tiada umpan...

Adakah kamu di sini yg pernah terpancing ikan tanpa umpan?....

P/s: larik kumpas dulu sikit aa..nanti kita balik juga ba... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 9:39 am

pancing tiada umpan ? macamana tu ..

biasanya setiap pancingan itu ada umpan , ada pendahuluan dia ..samada bermain dengan emosi atau benda atau suasana atau menumpang situasi semasa , ada yang cepat terpancing dan ada yang tajam nalurinya , tidak akan terpancing dengan apapun umpanan , kalau termakan umpan ..,macam dapat bola tanggung , sekali libas terus ko ..ha ha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 10:05 am

Yang saya maksudkan...pancing yg betul2 pancing bah (pancing ikan).. saya pernah terpancing ikan bukan di mulut tetapi di badan. Mungkin tu ikan berkerumun bah.. waktu saya tarik tu pancing..kana pula badan turongou yg bernasib malang tu...ke dalam periuk lah dia.. Very Happy

Kalau 'pancing' kiasan tu.. maksud saya "yg tiada umpan" ialah ...misalnya kita 'ter'cakap apa yg selama ini kita tidak mau cakap kerana menjawap soalan yg tidak berbentuk pancingan..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 11:15 am

biasa berlaku tu tuan ..kita tercakap yang selama ini kitatidak mau cakap , kalau ada yang perasan matilah .!! tapi biasanya cepat kita tutup balik dengan cerita lain atau kita buat tidak tau ja , he he
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 11:19 am

aduinaaaa..... sia bingung2 sikit, masi serita stpm persendirian si laa ka ni?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 1:39 pm

mana ada tuan , main2 ja c laa tu , bukan betul dia mau ambik STP balik ..orang lain bah tu yang ambil bukan dia
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:06 pm

Adik dia kali yg mau ambil stpm...
Si laa pula 'STP' saja...........??
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:25 pm

yaaa ,butullll ..sokonggg , kan c laa pun pandai main buyuk juga , dia sedang tunggu 'STP' tu ....iskkk macamana kita inda terfikir tu aaaa Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:58 pm

saya bilang barangkali saja bogia... manatau gia betul2 juga si laa angkat stpm... lepas tu kalau beroleh kejayaan..masuk U pula.. Adeh...lambat takawin lah jawapnya...hehehe..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 5:37 pm

biar kena sumpah bekudis pantat , saya inda percaya c laa ni baru mau ambil STPM bah tuan ...atau mau ambik stpm balik , adik dia mangkalilah , kalau c laa ..aiyaaa dia main2 ja tu Shocked
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 6:19 pm

erm, sia ada pengalaman ambk stpm persendirian laa...mmg buli angkat punya...msa sia ambk stpm calon sekolah sia kondem 1 subjek...tapi msa sia ambk persendirian ok pla result sia...org bilang d mana ada kemahuan d situ ada jalan bha...klu dlm ati ko ada niat mo pass msti ko study punya tue..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 6:36 pm

kalau ada hati yang kuat , ada azam ..otak pun masih dalam suasana pembelajaran , otak masih fresh , memang boleh tu puan ..

macam saya ni , yang sudah tumpul berkarat ..duiii , kena cuci pakai clorox dulu baru hidup balik mangkali
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Today at 9:49 pm

Back to top Go down
 
STPM persendirian buli angkat ka?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Education-
Jump to: