To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Sat Nov 25, 2017 3:09 pm

» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Sun Oct 29, 2017 12:57 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Father’s Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2017
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

Share | 
 

 STPM persendirian buli angkat ka?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 5:57 pm

apa pndpt kmu suma fsl pgambilan STPM scara prsendirian tnpa tution atau mna˛ class? rasa˛ buli angkat ka tu ar? atau ada sepa˛ yg ada pgalaman ambil STPM prsndirian, cuba syer˛ ba pgalaman kmu. hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 6:08 pm

terus terang cakap ..kalau saya , akun kalah siang2 ooo laa ...

kalau duulu , masa otak masih lagi fresh ...belum ada tercemar apa2 , mungkin boleh , tapi kalau sekarang kena suruh ambil STP balik , tanpa sebarang tution , memang cari penyakit , buang masa buang duit ja ..

tapi kalau ada yang boleh anggkat STP persendirian tanpa tution , dapat result kaw2 lagi ..memang saya tabik spring
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 6:23 pm

kalau baru saja tinggalkan bangku sekolah..(lepasan spm lah)..buli juga itu angkat stpm persendirian tapi sekurang-kurangnya ada seseorang yg boleh membantu mengajar subjek yg tidak dipahami seperti matematik.... subjek yg lain2 tu buli baca buku teks sj bah...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:26 pm

alamk... yaka romeo? takut pula sya tbca komen c romeo o. aikkk... otakpun buli trcemar ka romeo? macamna itu ar? hehe...

ooo... ada betul juga tu aman yorut. ditambahkan lagi buat latihan˛, sepa yg mao periksa kan? hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:30 pm

Ko kah yg mau angkat STPM laa?

intobiu sualan no.2 laini....
ini macam baru inda katara lari kumpas... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:33 pm

hehe... iya ba aman yorut, kira˛ mao upgrade sya punya STP dulu ba, jgn kao kasih ktwa sya ar aman... Embarassed
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:36 pm

apa bah stpm ini? sejenis makanan kaitu? What a Face
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:40 pm

x-spy wrote:
apa bah stpm ini? sejenis makanan kaitu? What a Face

alamk... c Mr. x-spy masam mao kasih ktwa sya sudah o... x apalah Sad . hehe... Razz
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:43 pm

serius bah aku ni sayang..enda pernah ku dengar bah apa stpm ini.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:43 pm

si x-spy singaja mau cuba kasi lari kumpas baitu... Razz
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:50 pm

aiyaaa... yaka pula Mr. x-spy? buli ba, yg pentg c Mr. x-spy kasih serita pgalaman dia atau kwn˛ dia ka yg prnah ambil prsndirian. Very Happy
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 7:57 pm

oh iya bah kan tuan orut..macam lari kumpas sudah aku ni..sorii aah Laa.

ok mengenai sualan ambil stpm tanpa mengambil mana2 tuision..boleh angkat kah enda..

Walaupun saya enda tau apa itu stpm..tapi saya rasa buli angkat baitu. semua ini bergantung sama minat, azam dan tekad yg bulat, teguh dan keras!

Stpm ini kita ibaratkan sebagai satu buku manual..(manual?? hihihi..) so kita ibaratkan ada 2 org pengguna..satu mendapat taklimat face to face dengan juruhlatih..sementara yg 1 lagi tidak, bagaimana pun org yg mendapat taklimat itu setakat mendapat taklimat saja, dan selepas itu tidak membuat kajian, rumusan dan analisis..malahan buku manual tadi di campak di satu sudut..and said see you next year!

Sementara yg tidak mendapat taklimat ini pula betul2 dengan tekun, rajin dan penuh minat membaca ayat demi ayat, mengira nombor per nombor, menjajar tarikh sejarah dengan penuh sopan dan berfakta..saya berani bertaruh misti dia yg akan lebih faham berbanding mereka yg mengikuti tuisyen aka jurulatih ini.

so kesimpulan saya misti buli angkat juga tu stp walaupun enda ikut mana2 tuisyen.

Dan selamat berjaya kepada Cik Laa.

P/S: mana sudah avatar Laa ini..ada urang cakap sam saya Laa ni cantik orgnya.

Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sat Dec 12, 2009 8:43 pm

x-spy wrote:
oh iya bah kan tuan orut..macam lari kumpas sudah aku ni..sorii aah Laa.

ok mengenai sualan ambil stpm tanpa mengambil mana2 tuision..boleh angkat kah enda..

Walaupun saya enda tau apa itu stpm..tapi saya rasa buli angkat baitu. semua ini bergantung sama minat, azam dan tekad yg bulat, teguh dan keras!

Stpm ini kita ibaratkan sebagai satu buku manual..(manual?? hihihi..) so kita ibaratkan ada 2 org pengguna..satu mendapat taklimat face to face dengan juruhlatih..sementara yg 1 lagi tidak, bagaimana pun org yg mendapat taklimat itu setakat mendapat taklimat saja, dan selepas itu tidak membuat kajian, rumusan dan analisis..malahan buku manual tadi di campak di satu sudut..and said see you next year!

Sementara yg tidak mendapat taklimat ini pula betul2 dengan tekun, rajin dan penuh minat membaca ayat demi ayat, mengira nombor per nombor, menjajar tarikh sejarah dengan penuh sopan dan berfakta..saya berani bertaruh misti dia yg akan lebih faham berbanding mereka yg mengikuti tuisyen aka jurulatih ini.

so kesimpulan saya misti buli angkat juga tu stp walaupun enda ikut mana2 tuisyen.

Dan selamat berjaya kepada Cik Laa.
terima kasih bnyak˛ Mr. x-spy. buli tahan kao ini dlm bab˛ membagi smgat, hehe. trus brsmgat sya o... tq skali lgi. memg inilah kata˛ smgat yg sgat org˛ mcm sya prlukan. tdk rugi sya jadi member ILSF ni. slain dpt brtukar˛ pndgan, motivasi dari kwn˛ memang sgat brguna utk org yg memerlukan kata˛ smgat. Wink hrp ada lagi komen & pndgan dari kwn˛ lain, hehe...

wrote:
P/S: mana sudah avatar Laa ini..ada urang cakap sam saya Laa ni cantik orgnya. Very Happy
pansingan ka ini? hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 9:19 am

laa wrote:

pansingan ka ini? hehe...
Kamu tingu bah si laa... betul2 teliti orangnya ..jgn harap lah kamurang (kita.. Very Happy) dapat pancing dia. Cuma yg kita harapkan dia terpancing oleh pansing yg tiada umpan...

Adakah kamu di sini yg pernah terpancing ikan tanpa umpan?....

P/s: larik kumpas dulu sikit aa..nanti kita balik juga ba... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 9:39 am

pancing tiada umpan ? macamana tu ..

biasanya setiap pancingan itu ada umpan , ada pendahuluan dia ..samada bermain dengan emosi atau benda atau suasana atau menumpang situasi semasa , ada yang cepat terpancing dan ada yang tajam nalurinya , tidak akan terpancing dengan apapun umpanan , kalau termakan umpan ..,macam dapat bola tanggung , sekali libas terus ko ..ha ha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 10:05 am

Yang saya maksudkan...pancing yg betul2 pancing bah (pancing ikan).. saya pernah terpancing ikan bukan di mulut tetapi di badan. Mungkin tu ikan berkerumun bah.. waktu saya tarik tu pancing..kana pula badan turongou yg bernasib malang tu...ke dalam periuk lah dia.. Very Happy

Kalau 'pancing' kiasan tu.. maksud saya "yg tiada umpan" ialah ...misalnya kita 'ter'cakap apa yg selama ini kita tidak mau cakap kerana menjawap soalan yg tidak berbentuk pancingan..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 11:15 am

biasa berlaku tu tuan ..kita tercakap yang selama ini kitatidak mau cakap , kalau ada yang perasan matilah .!! tapi biasanya cepat kita tutup balik dengan cerita lain atau kita buat tidak tau ja , he he
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 11:19 am

aduinaaaa..... sia bingung2 sikit, masi serita stpm persendirian si laa ka ni?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 1:39 pm

mana ada tuan , main2 ja c laa tu , bukan betul dia mau ambik STP balik ..orang lain bah tu yang ambil bukan dia
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:06 pm

Adik dia kali yg mau ambil stpm...
Si laa pula 'STP' saja...........??
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:25 pm

yaaa ,butullll ..sokonggg , kan c laa pun pandai main buyuk juga , dia sedang tunggu 'STP' tu ....iskkk macamana kita inda terfikir tu aaaa Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 4:58 pm

saya bilang barangkali saja bogia... manatau gia betul2 juga si laa angkat stpm... lepas tu kalau beroleh kejayaan..masuk U pula.. Adeh...lambat takawin lah jawapnya...hehehe..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 5:37 pm

biar kena sumpah bekudis pantat , saya inda percaya c laa ni baru mau ambil STPM bah tuan ...atau mau ambik stpm balik , adik dia mangkalilah , kalau c laa ..aiyaaa dia main2 ja tu Shocked
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 6:19 pm

erm, sia ada pengalaman ambk stpm persendirian laa...mmg buli angkat punya...msa sia ambk stpm calon sekolah sia kondem 1 subjek...tapi msa sia ambk persendirian ok pla result sia...org bilang d mana ada kemahuan d situ ada jalan bha...klu dlm ati ko ada niat mo pass msti ko study punya tue..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   Sun Dec 13, 2009 6:36 pm

kalau ada hati yang kuat , ada azam ..otak pun masih dalam suasana pembelajaran , otak masih fresh , memang boleh tu puan ..

macam saya ni , yang sudah tumpul berkarat ..duiii , kena cuci pakai clorox dulu baru hidup balik mangkali
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: STPM persendirian buli angkat ka?   

Back to top Go down
 
STPM persendirian buli angkat ka?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Education-
Jump to: