To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 No compass..no direction..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 26  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 13, 2010 4:54 pm

hihihihiiiii..... demi utk seikur ikan kalui, buli baitu tuan orut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 13, 2010 8:53 pm

simpan dalam kolam ja tuan , biar puas hati tu kaloi melompat ka , langgar dinding ka , dia mau terbang kuak lentang ka .......jangan lupa kasi dia BF/GF juga , baru ada pembiakan .. Very Happy
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 13, 2010 9:57 pm

topik ni bagus... tahniah... cerita bersambung2 tiada penghujung... teruskan berforum...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 13, 2010 10:38 pm

romeo wrote:
simpan dalam kolam ja tuan , biar puas hati tu kaloi melompat ka , langgar dinding ka , dia mau terbang kuak lentang ka .......jangan lupa kasi dia BF/GF juga , baru ada pembiakan .. Very Happy

susah saya mau jumpa si kaloi tiap2 hari bah kalau di kulam. paling2 pun nampak sorod dia time dia dikasi makan. Kalau kulam jernih bagus juga tapi takkan kulam ikan kena taru tawas kan....nanti silap aribulan ikan kaloi pun jadi jernih..hahhaa.. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 14, 2010 9:30 am

pukutarap wrote:
hihihihiiiii..... demi utk seikur ikan kalui, buli baitu tuan orut.....
hehe..selain jawap post ko ini tuan, terpaksa saya jawap post saya sendiri pasal indada kawan mempost setakat saya taip ini... Very Happy
Inda la saya mau ikan kaloi memenuhi ruang sya yg sedia sempit ini. biar sja dia bunu diri kalau sudah tiba masanya. Kalau hal itu benar2 berlaku..sah lah ikan kaloi ini mimang begitu bila tiba masanya. Hukum karma laitu...hehehe...
mcm juga tu ikan salmon yg bunu diri demi melepaskan telurnya di ulu sungai. saya nampak di national geographic tu salmon salapas betelur..badan dia betukar jadi mirah dan palan2 matiiiiiiiii. hukum karma laba kan... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 14, 2010 3:11 pm

bikin hairan juga kenapa ikan pun boleh bunuh diri...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 14, 2010 5:49 pm

ya mimang bikin hairan... tapi ni yg sya nampak mcm bunuh diri, inda tau betul bunuh diri ka atau apa ka...

sia piara lagi ikan kalui ke-3 sebenarnya... kali ini dia membesar sampai mcm selipar org besar... belum begitu besar tapi takut sia dia mati... trus sia kasi lepas di tasik di taman tun fuad! Laama ba tu ikan kaloi inda mo lari... dia diam2 saja di tepi tu tasik sambil tingu sia.... mcm sedih pula sia mo bepisah sama tu ikan. last2 sia pigi angkat dia tapi tiba2 dia mingkuroyok ...trus hilang dari pandangan saya...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 14, 2010 10:20 pm

dia balakun ja bah tu tuan ..pura2 sedih berpisah , padahal dalam hati dia lumpat2 happy , bila mau kena pegang balik terus dia larii laju2 ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 15, 2010 2:55 pm

bagus pula si siuksendiri ni, begitulah bah, jan kamu mengurung ikan, nt lain kali kamu yg diurang kurung..... masam itu burung dlm sangkar bah, bila dia bebunyi merdu, urang pikir dia manyanyi hepi, padahal dia manangis kesedihan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 15, 2010 4:57 pm

kalau dipikir betul mimang tu ikan dalam akurium kasian bah tapi entahlah orang suka kasi kurung juga... tapi bila saya tingu tu gobuk yg saya piara macam indada parasaan tersiksa ba walaupun di ikat sana pukutatap. tingu saja waktu dia talapas siuk butul dia lari sana sini panjat sana sini tapi last2 dia pigi pukutarap juga bamalam dan minta tangkap lagi pula ..mcm budu btul... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 15, 2010 6:05 pm

tukar hobi la kalo gitu , piara sapi ..kerbau , kuda lagi bagus , boleh naik tiap petang ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 15, 2010 8:54 pm

tuan orut, lain kali kao yg tidur di pukutarap kana rantai..... bagus kasi lapas ja itu gobuk..... dia inda lari pasal indatau mana mo lari baitu..... gobuk lain dia inda parna nampak, kalou parna pun sdh bepulu taun, 'gobuk' yg dia nampak ari2 dia sendiri sadar inda serupa, hihihihiiii.... main2 ja tuan orut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 15, 2010 8:59 pm

romeo wrote:
tukar hobi la kalo gitu , piara sapi ..kerbau , kuda lagi bagus , boleh naik tiap petang ..

ada lagi ka yg kita buli piara dan buli naik tiap2 hari...?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 8:01 am

pukutarap wrote:
tuan orut, lain kali kao yg tidur di pukutarap kana rantai..... bagus kasi lapas ja itu gobuk..... dia inda lari pasal indatau mana mo lari baitu..... gobuk lain dia inda parna nampak, kalou parna pun sdh bepulu taun, 'gobuk' yg dia nampak ari2 dia sendiri sadar inda serupa, hihihihiiii.... main2 ja tuan orut.....
hihihi...saya rasa tu binatang kalau kita sudah piara mimang dia tida sedih sudah bah. pada permulaan saja dia sedih tu. Sebaliknya kalau kita bagus sama dia, dia ikut kita pula berbanding ikut spisis dia atau lari membebaskan dirinya sebebas-bebasnya. Kita tingu tu ayam kg yg kita piara...saya kagum dengan ayam ini..dia kenal sama tuannya...walaupun jiran ada juga piara ayam tapi hanya 1, 2 ikur sj yg sesat pigi ruma jiran ..itupun tepikat sama betina sana baitu.
jadi kesimpulan saya..kalau kita piara binatang, binatang itu dapat menyesuaikan diri dengan kita..dia tiada rasa gelisah takut stress sepanjang masa. W/bagaimanapun kasian juga bila musim mengawan...kita tidak dapat tulung..hahahahhahahaaaaaa hihihihiii.. Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 8:57 am

butul jugalah...... mimang si tuan orut jugalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 9:50 am

inda siuk bah tuan pukutarap kalu ko sakap betul saja..ko mesti buat bangkangan juga bah supaya serita kurung-mengurung ikat-mengikat binatang ini kita dapat kupas buruk baiknya..
pada dasarnya semua orang setuju bah kalau binatang ini bebas sebebasnya mcm manusia juga. tapi pada masa yang sama suka pula memiara sebagai binatang kesayangan. Oleh itu timbul pula persoalan.. 1. kalau sayangkan binatang lepaskan, biarkan dia bebas. 2. kalau sayangkan binatang piara bagus bagus..
Zoo pun ada ..diurang bukan piara batu...kan.. Cuma bezanya zoo luas. Tapi kan... berapa luas kah kawasan yang diingini oleh burung? Berapa luaskah kawasan yang ideal utk gajah, harimau, badak, tapir, dll...? jadi bagi saya zoo pun inda cukup luas sebenarnya. Sekarang masalahnya akurium saya lebih sangat kecil.... Very Happy
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 3:28 pm

pd saya, sepatutnya kita tdk memelihara apa2 selain drpd ayam itik lembu kerbau kuda.. biarlah yg liar tu kekal di hutan sana... yg dipelihara biar terhad kpd yg mau dimakan shj..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 5:00 pm

hehe...epatutnya begitu bah simbabalad. W/bagaimanapun ada juga kes di mana kita terpaksa piara binatang tu. Duulu bah tu munyet datang ramai2 suri saya punia buah-buahan..nah apa lagi..sikali saya timbak tu munyet pakai sinapang angin (saya pam 5 kali bah kasi kaw2) trus bertempiaran. ngam2 yg mama yg saya timbak..dia kasi tinggal saja anak dia pasal talampau takut. Jadi manangis-nangis laitu anak. saya pungut tu anak bawa pulang la.. bila dia basar2 sudah biarpun talapas dia inda mau lari juga. nah sampai sikarang dia sudah ada anak satu. Siapa bikin tu anak? Tanya si pukutarap..dia tau serita tu... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 7:35 pm

uiiinaaa... ada serita kmu ini disbaliknya aman yorut & gaman pukutarap. Razz

bapa syapun prnah piara gobuk ba, 1psg tapi mati sudah. prnah kmi punya gobuk trlepas, skali dia pigi shoping sana kdai runcit org. aduuuhhh... free˛ bapa sya bayar bratus˛, hmmmm... kalo gobuk betina pula trlepas pigi menyerang ppuan, yg jadi sasaran dia tu mama sya. smpai fobia˛ sudah mama sya kluar rumah musim tu, hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 8:59 pm

ada sesiapa diantara tuan2 punya pengalaman pelihara ular sawa ? orang bilang kalau kita pelihara ular ..segala tikus dan cicak menghilang dari rumah kita , entah betul ka tidak ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 16, 2010 10:51 pm

hihihihiiii..... aduinaaaaa tuan orut, sia indatau o serita gobuk kao mangandung & baranak..... tp kalou butul pun, sia pahammmmm..... sia pahammmmmm..... mimang begitulah kalou kesunyian sana ladang sawit, masam2 idea timbul.....

butul tu laa, banyak sdh munyit talapas turus pigi masuk rumah urang, buka lanjang, periuk..... tp pirst time sia dingar pigi shoping, hihihihiiii.....

pasal ural sawa, mgkin butul juga ilang samua tikus sisak di rumah...... tp misti kasi lapas2lah itu ural...... kalou kurung sj, itu tikus katawa2 mengijik di luar sangkar.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sun Jan 17, 2010 8:15 am

Apa yg kau paham tu tuan pukutarap? hihihihiii...miring sudah kau ini..hahaha...
mimang gobuk kalau talapas menyusahkan betul..betul2 menyusahkan. Apa yg si laa cakap pasal gobuk betina tu mimang betul. bini saya dan anak2 perempuan saya selalu di acah (kena gigit pun ada) oleh gobuk terutamanya jika ada lelaki berhampiran. silaka ni gobuk betina pandai semburu.... Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 18, 2010 10:32 pm

sabap dia mangkali ada 'kanangan' baitu sama tuannya yg lalaki......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 7:33 am

inda abis2 ko mangasi kana sama saya ...jaga kau pukutarap ...nanti saya tabang kau...hahaha.... Very Happy

Bha..kita tutup serita gobuk..kita kasi bingkuk lagi direction kita pasal indada kumpas juga ini.
Ramai orang merungut pasal hujan ari2 ..lepas tu banjir besar, tambah lgi orang merungut seolah-olah tidak bersyukur ke atas curahan hujan.
Kalau kita pikir dalam2 ..Betulkah tiada kebaikan banjir besar itu? Adakah banjir besar itu cuma malapetaka semata-mata?
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 12:32 pm

napa pula mo tutup serita gobuk ni tuan yorut_orut??? Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: No compass..no direction..   Today at 9:50 pm

Back to top Go down
 
No compass..no direction..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 26Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15 ... 26  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: