To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 No compass..no direction..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 2:33 pm

hehehe...buli juga bah kamu teruskan serita pasal gobuk tapi saya abis serita suda manganai gobuk...

Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 7:07 pm

dia inda mo 'kanangan' diurang tebungkar baitu monkey.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:03 pm

bagi saya , setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya ..ada baik dan buruknya juga , banjir yang berlaku selalu dipandang dari sudut negatif ja , jarang kita melihat dari segi 'kebaikan' kesan banjir ..

pertama , banjir mengajar kita agar lebih cermat menjaga harta benda , jangan letak dan buang sembarang , simpan ditempat yang selamat dan senang dicari ketika perlu , banjir mengajar kita agar lebih mengingati setiap benda yang kita ada dan dimana kita simpan , banjr baru2 ini ramai yang kehilangan Ic [ dompet ] , buku bank , surat2 penting , kunci kereta [pendua ], dan sebagainya , ramai yang jadi panik dan kelamkabut sehinggakan terlupa beberapa benda , malah terlupa dimana dia simpan ..

kedua , banjir menyedarkan kita betapa perlu semangat persaudaraan , betapa penting nilai persahabatan dan kemanusiaan , mangsa banjir ada yang terpaksa menumpang [ditumpangkan] oleh kawan atau saudara mara , bayangkan kalau kita ini jenis orang sombong atau ego atau selalu menyakitkan hati dorang ? adakah mereka akan sudi menumpangkan kita memberi perlindungan dan menghulurkan bantuan ?

banyak lagi hikmah disebalik banjir ini sebenarnya , kalau kita memandang dari sudut negatif maka negatiflah yang kita nampak ..kalau kita memandang dari sudut perkara lain maka benda lain jugalah yang kita nampak , ianya bergantung macamana kita menilai ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:13 pm

setuju..setuju... mimang betul tu ko sakap romeo. Saya pula tepikir kebaikan banjir dari segi menyuburkan lembah di mana tempat manusia bercucuk tanam. kita semua tau tanah di lembah2 mimang subur2. Penyebab kesuburan itu sebenarnya adalah banjir..
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:23 pm

kebaikan paling ketara... mengingatkan manusia utk mengurus bumi dgn lebih baik & sentiasa beringat... jgn leka dgn kemajuan shj...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:26 pm

banjir ini ada faedah dan manfaat pada semua , juga kesan ' luka ' pada semua , ular ..tikus , katak , longkang , sampah sarap , padi , jambatan , jalanraya , pokok , bunga , nelayan , pembeli , guru2, murid2 , jabatan bomba , polis , penjual payung ...

antara mereka itu ada yang mendapat pengajaran , ada yang mendapat faedah , ada yang mendapat pengalaman , ada yang mendapat kenangan , ada yang kerugian dan ada yang mendapat keuntungan ...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:28 pm

dan ada yg kehilangan, kemusnahan, kematian...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 9:31 pm

ya..niche itupun betul..apa lagi banjir kilat yg disebabkan pembanguan yg tidak teratur..parit2 longkang2 sana sini semua tesumbat ..lain lagi banjir yg disebabkan penebangan pokok yg tidak terkawal...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 19, 2010 11:53 pm

kehilangan , kematian itu pasti ada apabila banjir besar melanda , kalu banjir spontan lagilah teruk ...

kalau bukan hilang nyawa , hilang hartabenda ..., kalau bukan mati jasad , mati akal ..macam2 lagilah
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 20, 2010 9:44 pm

kalou mati jasad, turus inda ingat apa2 masalah..... kalou mati akal, aduinaaaa..... itu yg bikin paning memikir......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 21, 2010 8:35 am

mati akal? suba kunun kasi terang ni keadaan .. inda saya dapat bayangkan org yg mati akal... he he he...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Thu Jan 21, 2010 9:06 pm

mati akal ? dia kasi mati itu akal ...terus mati kutu , apa itu mati kutu ? suba konon tuan2 kasi terang apa makna dia ..ha ha
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 7:30 am

apa kamurang ini serita pasal mati akal la mati kutu la... Biar saya tamba..mati katak..mati pucuk..ops! telebi suda... Very Happy

kalau lelaki mati anu di sebut mati pucuk... adakah perempuan mengalami mati anu dan apa pula istilah dia....

tiada underage bah di sini ini kan..?.......... Twisted Evil Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 10:22 am

ya kan, kalou lalaki buli mati 'sinapang'..... kalou parampuan ada ka?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 10:41 am

itu laba yang saya mau tau tu. belum paranah saya dingar adanya parampuan mati anu. Adakah?... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 11:58 am

kalau lelaki mati pucuk , perempuan mati putik ....betul ni , tanya c monkey dia kan jururawat , Very Happy

macam2 ada ni perkara mati , mati betul , pura2 mati ..mati kutu , mati katak , ayam mati , mati akal , mati nafsu , mati hati , mati matian .......
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 12:06 pm

"Mati putik" ..betul kaini romeo? Macam mana laitu aa? Kegairahan indada suda lah ..begitu kah?.... scratch
Kalau lelaki mati pucuk bukannya tiada kegairahan tapi senjata inda berfungsi..kan? Begitu kaitu nurse..monkey?..... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 12:34 pm

mati putik itu sama macam mati pucuk ....enjin pun hidup jangan tidak ja , kalau hidup pun enjin dia bunyi ja kuat tapi tidak mau jalan , jalan pun kiput2 ...

macam itu pokok kelapa mangkali , kelapa tua ..hidup segan mati tidak mau , keatas tidak berpucuk ..kebawah tidak berakar
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 12:42 pm

saya masi kurang jelas oo.. Very Happy

Jarang (inda pernah) saya dengar masalah 'mati' utk perempuan. Biasa meno saja yg disebut-sebut.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 2:19 pm

sia pun inda parna dingar mati putik..... putik mati adalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 6:33 pm

betul bah , istilah mati putik adalah untuk wanita ..cumanya istilah ini tidak seglamour istilah mati pucuk , jarang digunakan dan jarang disebut orang , maknanya lebihkurang sama dengan mati pucuk , cuma istilahnya ja pelik sikit ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 6:42 pm

Jadi macam mana laitu tuan? Maksud saya ...
kan kelaminnya bukan mcm lelaki..jadi mcm indada masalah masi buli digunakan.. Very Happy
tapi bagaimana dengan kegairahan dia? ..... masih normal ka?..... scratch
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 7:48 pm

hihihihihiiiii..... masam tuan orut butul2 mau tau oo......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 22, 2010 8:40 pm

hahahaa... smbil˛ dia mao kurik˛ apa career kwn˛ ILSF ba tu. btul ka aman? hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 23, 2010 9:51 pm

kurang psti pula tuan orut , adakah simptom dia sama atau bagaimana , macam kata tuan , benda tu bentuk dia tidak sama , ha ha

kalau lelaki , kita tau apa dan bagaimana gaya sakit mati pucuk , kalau mati putik ?

mungkin ..keghairahan dia sangat kurang atau langsung tidak ada ghairah , 'tiada selera ' atau hilang selera secara total , atau langsung tidak terfikir pun , atau entahlah ...

biasanya dalam majalah wanita , nona , harmoni ..selalu ditimbulkan hal2 begini patutnya dorang c puan ally , c laa , c monkey yang lebih arif , ha ha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: No compass..no direction..   Today at 5:51 am

Back to top Go down
 
No compass..no direction..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 26Go to page : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 16 ... 26  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: