To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 No compass..no direction..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Next
AuthorMessage
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 10:29 am

pukutarap wrote:
danda rm2000..... dan kana suru tiup hos basar yg salama ini inda parna kao tiup.....
hahaha! butul bah?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 10:34 am

mangkalilah..... bah readylah kao duit rm2000 sigu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 11:24 am

Barangkali sigu Jeopani suda kana 'tagur' di road block.... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 11:33 am

yang tiup hos basar bah , ada bacaan tertentu yang minimum bah tu ..kalau setakat 5 atau 6 bermakna tidak mabuk tapi ada minum , mungkin semalam atau kelmarin , atau makan ubat seperti listerine pun ada kesan juga ..

kalau sampai tahap 14 keatas bacaan dia , masih mabuk tu ..masih kuat tu alkohol dlam darah , dalam kepala dia , masih kogutan ..

memandu masa mabuk , jangan main2 ..sakit ooo hukuman dia , RM wajib terbang punya , kompaun dari PDRM satu hal , dari JPj lagi satu hal ...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 4:06 pm

sa satuju sama tuan romeo. apa yg sa parnah dangar dan baca, hukuman memandu ketika mabuk mimang sakit.
Quote :
Kesalahan :
Memandu atau menjaga kenderaan motor dengan kepekatan alkohol melebihi had yang ditetapkan.
Seksyen/ Kaedah Kesalahan: Seksyen 45
Seksyen/ Kaedah Hukuman: Seksyen 45(A)
Kadar Kompaun: Mahkamah
Kadar Mahkamah: Denda RM 2000 atau penjara 6 bulan dengan kepekatan alkohol melebihi had bulan. Sabitan kedua - denda RM 4000 atau penjara satu tahun atau kedua-duanya dan digantung lesen/ batal.
bikin takut juga oh. sayang bah itu RM2000. klu masam gaji2 sa ini, terpaksa karaja karas baru dpt RM2000.
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Dec 29, 2009 7:17 pm

Yorut_orut wrote:
Barangkali sigu Jeopani suda kana 'tagur' di road block.... Very Happy
hehehe ... bukan sa bogia tapi sa punya adik. dia tanya sa pasal hukuman org memandu mabuk, tapi sa inda tau apa2 bah. Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Dec 30, 2009 11:55 am

saya pula mau tanya pasal 'P'. kalau lisin baru ini masi di bawah percubaan.. apa serita kalau talanggar karita org? buli tuntut insuran ka? Kana putung lisin ka? Tapi bagaimana gia kalau tarang2 org lain yg buat salah..misalnya sebuah kerita limpas di dapan secara tiba2 atau masuk lane secara mendadak? inda adil kalau lisin P kana gantung atau kana 'mark' kan?...

saya risau pasal bini saya masi 'P'. kalau saya larang dia memandu di jalan bandaran atau di jalan2 utama (cuma memandu di jalan kg sj.) mcm mana nak mahir..kan...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Dec 30, 2009 3:30 pm

manurut paksik sa yg karaja sanaa JPJ, kalau setakat terlanggar kerita urang, tidak sampai ada kecederaan parah atau kematian (palis2), urang itu masih ada hak utk tuntut insuran, suma lisin P dia kana putung markah lah (inda ingat barapa mata kana putung). jika kerita itu tiba2 ja masuk lane sesara mendadak atau limpas di dapan sesara tiba2 (tanpa signal), itu namanya mamandu secara melulu dan jika ada saksi, org yg mamandu sesara malulu itu yg bersalah dan sagala kerusakan kerita org yg mamandu sesara malulu itu akan tanggung samua (ini ikut perbinsangan lah, klu inda bulih jadi kes mahkamah).

adei nah ... tiba2 ja sa pandai sakap pasal undang2 jln raya. butul ka tidak, kita tunggu komen si tuan romeo, kio? Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Dec 30, 2009 5:35 pm

sia pun inda tau pasal undang2 jaraya ni..... kalou langgar lampu mirah tu sia taulah, hihihihihiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Dec 30, 2009 8:44 pm

iskk ..saya pun tidak tau oooo , hati2 ja kita semasa memandu , biar lambat asalkan selamat , laju pun sampai bawa slow pun sampai juga , memandu kena sabar banyak2 jangan ikut hati , kalau ada pemandu lain yang bikin panas pun sabar ja ..

sebab kalau terberlangar atau tercium bontot kereta orang , duit tetap terbang punya ...kalau kita betul dan orang yang salah langgar kita , paling tidak perasaan kita tetap terluka tengok kereta kemek sana sini , kalau direpair sekalipun mana sama dengan yang asli , dia sudah ternoda ..

kalau setakat kereta ja tiada mangsa lain yang luka cedera syukur , tapi macamna kalau ada yang luka , patah , dan yang 'palis palis' ..

cumanya , kadang2 kita sudah berhati2 , sudah cermat tapi orang lain pula yang gila2 ..hantam kita dari belakang , dari siring dari depan , macam kes saya ..tu orang masuk simpang baru pasang signal , kita dibelakang kelam kabut brek pun tidak dapat , tetap cium bontot juga , ..
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Dec 30, 2009 11:28 pm

bagus idea no compass no direction ni...

tp yg bikin geram, kalau ada kereta yg laju betul, kemudian tdk ikut peraturan lg tu, tp bila berlanggar, pemandunya boleh lg bergaduh spt bukan dia yg menjd punca kemalangan...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Fri Jan 01, 2010 10:31 pm

sebab itu , ada pelancong , atau student luar negara cakap ,' saya puji orang malaysia bersopan santun dan ramah mesra , tidak kedekut dengan senyuman dan sentiasa bersedia membantu , tapi apabila dijalanraya saya cukup takut dan ngeri tengok cara orang Malaysia bawa kereta , pujian saya dengan orang Malaysia berakhir dijalanraya " ....

apa maknanya ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 8:47 am

baahir di jaraya? barmakna turus ilang pujian dia pasal sara pamanduan urang malasia..... turus kensel pujian.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 8:51 am

atau berahir tu pujian pasal yg dipuji sudah gul saana parit...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 9:05 am

hihihhiiiii..... butul..... masamana mo puji kalou sdh masuk parit kan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 12:00 pm

malah ada sorang lelaki bangsa arab cakap ' sepatutnya Malaysia ini sudah melahirkan ratusan jaguh2 pelumba kereta F1 , atau pelumba motorsikal peringkat dunia ' ..dia seolah tidak peercaya tengok perangai dan disiplin orang Malaysia [segelintir ja ..] yang hilang kesopanan dan kemesraan , kesabaran dan prihatin sebaik saja pegang stereng kereta ..

dia buat tu jalanraya macam milik dia sorang ja ...
Back to top Go down
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 1:06 pm

bukan pemandu kereta ja yg gila2 di jln raya, penunggang motosikal pun banyak yg gila, seolah2 dia berada di litar lumba. ada sekali penunggang motosikal langgar belakang kerita sa, dia yg bersalah, dia marah sa pula, minta ganti lah apa lah. apa lagi, sa pun suda marah, turus sa panggil polis. baru padan muka itu penunggang motosikal, dia yg kana danda. kotoh noh sa bilang kangku Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 2:49 pm

mat motor memang begitu [sebahagian ..] , lepas dia langgar orang tidak mau akun salah , dia pula yang minta ganti rugi , dorang biasa memotong tidak ikut undang2 , menyelit ja mana2 yang sempat ..kita yang bawa kereta pula yang takut terlanggar dorang , kalau ada sumandak tengok semakin kembanglah hidung dorang , bangga dan smakin menunjuk2 ...

cuba lihat di kk , area CP sebelah petang ..lebih2 lagi hujung minggu , sagala askar , mat rempit , budak hantar paper , student , mat pizza , semua parking sana ..siap dengan gaya masing2 , saya tidak mengatakan semua budak motor perangai demikian tapi sebahagian besar dorang memang begitu , bikin takut ..bikin panas , cara dorang bawa motor itu yang menyusahan pemandu lain
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 5:45 pm

mana2 yg teruk tu, kejar sj... cari peluang langgar... tp buka sedia plate number, lepas langgar terus cabut... kalau tdk mati, paling kurang pun patah mematah di sana sini... gerenti jd penunggang baik lepas sembuh...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 6:08 pm

uina mamaradu betul ko ni garadu... Very Happy
Back to top Go down
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 6:44 pm

hahaha! bikin katawa butul oh klu si tuan garadu ini. mimang brutal Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sat Jan 02, 2010 10:55 pm

kalau dulu masa zaman kuda makan tembaga mangkali bolehlah buat main langgar2 ..sekarang mana boleh buat gitu lagi , silap2 kita yang kena keroyok pemandu lain Very Happy
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sun Jan 03, 2010 9:42 am

mmg banyak perkara di jalanraya yg betul2 'menggeramkan'... setiap hari boleh nampak & lalui...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sun Jan 03, 2010 11:10 am

mementingkan diri sendiri , tidak mahu berkerjasama , ..membuli pemandu lain , kasar dan tiddak bertolak ansur , itu antara penyakit para pemandu yang biasa kita lihat dijalanraya , semua mahu cepat ..tidak peduli perasaan pemandu lain ,

lebih2 lagi kalau kereta besar , langsung tiada ampun pada kereta2 kecil ..dia jalan ja , pandai2 lah kita mengelak kalau tidak teruk kereta kita kena , selalu kita dengar komen orang terhadap pemandu Bas Express Tawau / Sandakan yang tidak bertimbangrasa pada kereta2 kecil , sudahlah dorang laju gila2 ..dia buat apa dia mau , ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Sun Jan 03, 2010 2:32 pm

pemandu bas express sepatutnya tidak terlalu ikut rasa (rasa nak cepat sampai saja). sedangkan kereta kecilpun sukar utk dikawal jika dipandu laju..inikan pula bas yg sarat dengan penumpang. memanglah sebelum hadapi masalah kawalan ..seakan-akan bas tu siukkk saja..kalau lubang sebesar taie lembu macam tadeeeeeee saja. tapi sekali hadapi masalah kawalan ianya lebih sukar dari mengawal kereta kecil. Kereta kecil kemungkinan boleh lagi menyisip mana-mana ruang yang ada bila tejumpa kenderaan lain yg makan jalan...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: No compass..no direction..   Today at 5:50 pm

Back to top Go down
 
No compass..no direction..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 26Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: