To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 No compass..no direction..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15 ... 26  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 04, 2010 4:21 pm

kebanyakan bas xpress sandakan Tawau memang laju , kadang2 naik bukit tamparuli tu dorang potong kita macam tiada ja ...banyak sudah rungutan dan nada tidak suka denga cara dorang tu , kalau di Ranau pekan ..ada budak2 yang cukup anti dengan pemandu2 bas xpress ni , polis trafik pun ada sudah yang bilang ' nanti kau ....' ha ha

dorang mau cepat ja , tidak fikir lagi orang lain kiri kanan ...tidak pandai mengalah dengan kereta lain , nanti ada yang kena lastik baru tau .... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 04, 2010 4:25 pm

kalou jalan kk sandakan, kalou ada bas basar di balakang, bagus kasi san sj dia memutung..... kalou inda, nah sanalah dia tu ikut rapat butul di punggung kao..... silaka butul, mantang2 basar.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 04, 2010 4:47 pm

ya , bagus kasi limpas ja dulu ...lain rasa kalau kereta besar ikut rapat dibelakang cucuk2 , kalau berani kasi main breklah ...ha ha
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 04, 2010 5:04 pm

tp sekali brek, naik pula itu bas atas kereta, hahaha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Mon Jan 04, 2010 5:29 pm

wuuuiii ..jangan bah , palis2 ....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 12:46 pm

bha...pasal indada kumpas saya kasi biluk kiri lagi.... ada siapa2 di sini yang pernah piara ikan dalam akurium? Taim dia sudah basar, kira2 lanjut umur mau mampus sudah (walaupun masih sihat walafiat)..ada ka selera kamu mau panggang dia kah?.... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 1:03 pm

haha... kalo fsl piara ikan dlm akurium ini aman, sya punya ikan tdk pernah terpiara smpai besar. baru mao membesar, tengo² lagi sudah tabalik dia dlm tu akurium. syapun tdk tau menau apa sbba dia o, hehe. bnyak kali sudah sya try piara tapi suma lgsung tdk mnjadi. last² sya give up sudah dii. hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 1:15 pm

mcm mana buli tabalik dlm akurium pula? jangan2 ikan air tawar ko isi air laut... Very Happy
parnah juga itu terjadi sama ikan kami dlm akurium. Ituari bah anak saya becuti bawa kawan2 dia pigi piknik saana laut. dia bawa batu laut sama rumpai untuk hiasan akurium kunun. Pada mulanya nampak cantiiiik saja. beberapa minggu kemudian ..satu-saaaaatu tu ikan tabalik. jd kami ambil kesimpulan gara2 batu laut laitu...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 1:31 pm

o... buli bikin air jadi masin juga pula tu rumpai kalo dari laut ar aman. ptutlah bilang tu tukang jual ikan piaraan kalo mao piara ikan d akurium, mesti cari yg kana jual juga sana kdai dia bilang. syapun trfkir² sudah ba mao pungut tu kulit² kerang d pntai², hehe. dia bilang tdk buli.

tdk taulah tu aman, tapi yg sya ingat masa tu musim panas btul, bnyak kali sya gnti airpun skejap ja air tu jadi pnas. mgkin tu ikanpun rasa mcm kena masak ja d dalam. lagipun ikan tu masih kecil² ba, baru mcm size jari besar dia. hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 2:02 pm

kalau mau piara ikan air tawar...sembarang ikanpun buli bah. ikan turongou pun idup juga dlm akurium. Tapi saya inda pernah piara ikan yang masih talampau kisil bah...kurang2pun sebesar dua jari kecuali turungou yg memang sais kisil.

sekarang masih juga tu batu laut dalam akurium yg dihuni oleh ikan kaloi...tapi mungkin kerana batu tu sudah hampir setahun sana dan sudah beberapa kali airnya ditukar maka bisa batu itu sudah hilang...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 2:44 pm

kalo sya pula, sya ada tu akuriium kecil saja ba ngam utk ikan yg saiz² kecil saja. kalo sudah besar baru sya kira² mau tukar akurium yg besar lagi daa siiikit. mangkali jugalah kalo piara ikan emas sgat sensitif kan?. jadi mao kena jaga btul² tapi syapun kdg² jenis gopud juga ba, hehe...

itu ikan piaraan kmu ikan apa tu aman? kalo buli dimakan, masak saja ba kalo sudah besar, haha....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 2:57 pm

Aduh...inda sampai hati mau makan bah. bikin hairan pula kan.. sedangkan kalau ayam yang dikurung kasi gemuk2 sanggup pula makan.
Ituari bah ada ikan akurium kawan saya yg sebasar dua tapak tangan mati. dia melumpat keluar dari akurium..mungkin dia tidak sanggup tinggal dlm tu kerana kawan saya tidak tukar air dia sampai hijau. Kawan sayapun inda sanggup masak/makan tu ikan..jadi dia suru anak saya bawa pulang. kami simpan dalam aisbuk pasal ada niat juga mau makan ..tapi last2 kasi anjing juga pasal kami inda sanggup makan biarpun bukan saya yg piara. kanapa itu aa?
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 3:26 pm

hahaaa... lucu juga tu ikan kwn kao itu aman. btul ba tu ikan mlumpat keluar dari tu akurium? hehe...

tdk tau o aman sbb kmi tdk prnah piara ikan dlm akurium smpai besar, tapi kalo piara ikan dlm kolam prnahlah. mgkin kita trnmpak hari², stiap saat dari kecil smpai besar. lepas tu tdk sggup mao masak mkn, hehe. lgipun itu perasaan kita masa piara ayam & ikan tdk sama mgkali. itu ayam kita piara sbb mao dimakan tapi tu ikan kita piara kdg² utk prhiasan. kalo ikan d kolam lain lagi mgkali perasaan kita piara tu, haha. btul ka ini aman?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 3:38 pm

memang betul tu laa... niat piara itu yg menjadi penyebab. Barangkali kalau niat kita piara ikan dlm akurium untuk dikasi gumuk sebelum dimakan, mungkin tiada perasaan kita inda sampai hati mau makan tu ikan.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 05, 2010 9:43 pm

sia inda piara ikan dlm akuarium, kalou di kulam buli.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 11:51 am

ikan kaloi kalau piara dalam akuarium pandai bunuh diri ooo ... sia suda bebrapa kali piara tapi sampai masa dorang trus terajang tu dinding akuarium sampai dorang pingsan dan mati... selepas dua kali sia piara, sia inda sanggup suda...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 12:29 pm

Oh..yakah SiokSondiri..patutlah ikan kaloi kawan saya pun begitu. Tapi saya ingat tu ikan dia inda sanggup tinggal di akuriaum dia yang tersangat keruh bah. Apa cerita akuriaum ko? keruh juga kah? ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 3:21 pm

sikarang kamu yg piara itu ikan kalui dlm akuarium..... ukum karma, lain kali kamu nt yg akan malanggar dinding sampai pingsan2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 3:43 pm

ikan pun pandai bunuh diri ka ? he he ...

tu ikan kaloi sebelum ditangkap dia ada GF bah mangkali ..dia ndak sanggup sudah menanggung tekanan perasaan dan menanggung rindu , macam2 sudah difikiran dia ,hidup pun tiada guna bagus mati , tu yang dia terajang dinding aquarium sampai pengsan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 3:49 pm

hihihihiiii..... abislah diurang si tuan orut, lain kali kamu yg akan tarajang akuarium sampai pingsan2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 5:57 pm

wait and see lah...ikan kaloi saya baru sebesar tapak tangan ..lain kali kalau dia sudah basar mungkin dia lumpat keluar atau langgar dinding...so tunggu dan lihat lah. mungkin betul tu si sioksondiri cakap tu pasal ada dua sudah yg saya tau ikan melanggar dinding atau melumpat keluar dari akurium. yg satu tu dipunyai oleh org kaya yg sudah pasti ada org gaji yg maintain dia punya akurium tapi heran..ikan tu langgar dingging juga... scratch
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 7:26 pm

inda keruh ba akuarium saya tu... tiap2 kali sya jaga. tu ikan pandai manja2 lagi.. tiba2 saja bunuh diri...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 9:03 pm

hihihihiiiii..... abislah kamu kana ukum karma.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Tue Jan 12, 2010 11:58 pm

tu aquarium sempit mangkali bah ...tu ikan rimas tidak cukup tempat dia bermain , cuba kasi besar tu tempat dia , kasi panjang kasi luas kasi lebar , gerenti tidak melompat itu ikan ..

ikan kaloi ini jenis agresif , kita hulur muka dicermin aquarium saja pun dia marah sudah , kalau hulur belalang diatas air silap2 dengan jari kita dia tangkap makan , ..

lagi satu simpan rumput atau apa2 ranting tempat dia main tapuk2 ..atau tempat dia kasi gesel2 badan , kadang2 itu kaloi pandai kegatalan , bising ..melompat2
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: No compass..no direction..   Wed Jan 13, 2010 7:27 am

uina kalau layan betul kehendak ikan kaloi ini inda muat ruang tamu saya oo.. apa tida nya kalau akurium besar ..siap dengan tampat ikan batapuk..atuukoi.. abis ruma sya yg kiiisil ini dimonopoli uli kaloi.... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: No compass..no direction..   Today at 12:32 pm

Back to top Go down
 
No compass..no direction..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 26Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 15 ... 26  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: