To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sun Dec 27, 2009 11:09 pm

hihihihiiii...... abislah, start januari 2010, minimum haraga ruku 20 batang rm6.40..... mahalnyaaaa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Mon Dec 28, 2009 7:12 am

pertama , bagus ..mudah2n orang seperti saya yang merokok akan mampu berhenti merokok , lagi mahal lagi bagus ...

kedua , tidak bagus ..untuk rokok yang sah seperti dunhill dsb , semakin kurang yang membeli sebab mahal ..

bermakna akan lebih ramai yang membeli rokok seludup [murah ..] bermakna semakin laku tu sigup pilak jual siring jalan , seperti saya yang menigup ni , janji ada asap ...mau tidak mau , rokok buruk pun hantam ja bikin hilang kempunan ..mungkin akan cuba hisap itu kampung punya rokok , hisap kirai ...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Mon Dec 28, 2009 10:25 pm

murah suda tu ... harga yg normal skarang ni dakat2 10 ringgit ooo....

bagi sia, bagus lagi ni rokok kasi murah sebab kalau mahal, nanti tu perokok akan shift pigi yg kana seludup, na.... tu PTI juga yg untung, tapi kalau rokok yg originol murah, dorang tentu beli yg originol pula, kerajaan dapat untung cukai lagi...

pasal murah atau mahal, sia nampak bukan lagi pertimbangan mo berenti merokok. selama ini kerajaan asik2 kasi mahal rokok tapi yg merokok 10 tahun dulu pun masih merokok sampai skarang... dorang berenti waktu sakit2 saja, bila sihat... merokok balik juga..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Tue Dec 29, 2009 12:26 pm

saya sebenarnya mau berhenti merokok bah ni , makin mahal dorang jual ...mana tahan , tulah minta puji , dari tidak merokok belajar merokok ..sekarang jadi ketagih , sengsara mau stop ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Tue Dec 29, 2009 1:49 pm

tindakan menaikkan harga rokok tidak dapat menyelesaikan tabiat merokok..sebaliknya menguntungkan para penyeludup rokok terutama pilak2 di sabah.... saya kurang yakin bahawa jika rokok murah betambah ramai remaja yg tertarik untuk merokok. saya pikir rokok murah atau mahal tidak dapat mengubah keinginan remaja untuk berjinak-jinak dengan rokok........
di sabah - rokok bercukai mahal...pilak untuk berganda-ganda (pasti pilakpun kasin naik jg sikit tu)
di malaya - rokok bercukai mahal ...saya tidak tau siapa untung siapa rugi...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Tue Dec 29, 2009 4:08 pm

sa satuju sama tuan orut. banyak pilak jual2 rokok berkeliaran sana sini. paling banyak sanaa kg air. bikin takut oh
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Wed Dec 30, 2009 11:37 pm

dgn kenaikan harga rokok, semakin 'hidup'lah org2 asing / pti yg ada di sabah... pendapatan pasti akan berlipat kali ganda berbanding sebelum ini... kekadang saya terfikir, siapa sebenarnya yg membuat polisi ttg ini... mmg kerajaanlah tp siapa di sebalik tabir...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Thu Dec 31, 2009 1:12 pm

Adakah kerajaan sudah buat kaji selidik dan didapati bahawa peningkatan harga rokok dan minuman keras telah mengurangkan perokok dan peminum arak di malaysia? Apa yang saya lihat ialah..si perokok sejak puluhan tahun lalu masih juga merokok dan anak cucu diapun sama merokok juga. Ertinya..usaha kerajaan membendung kegiatan merokok di kalangan remaja sejak bertahun lalu (ketika harga rokok dinaikkan dahulu) tidak ada kesannya. Kenapa masih dinaikkan lagi? Apa rasionalnya? Kalau tak mau org merokok lebih senang tutupkan saja kilang rokok di malaysia dan haramkan pengimportan rokok.
Saya bukan perokok dan tak pedulipun kalau rokok naik sampai 6.50 sebatang! tapi sakit hati saya bila pilak2 yg mendapat manafaat hasil daripada tindakan kerajaan menaikkan harga rokok...Kenapa kerajaan (kerajaan sabah khasnya) tidak pula basmi habis-habisan penjualan rokok haram? Umum tau penjual rokok haram itu berkeliaran di setiap bandar dan pekan di sabah. Tiap2 hari buli nampak bah...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Thu Dec 31, 2009 4:36 pm

butul, samakin iduplah samua itu pti...... sdhpun ruku seludup, indada tax, dpt untung lg banyak, bikin beli makan minum..... bagus ini pulisi karajaan..... mamatikan yg sah & halal, mengidupkan yg haram.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Fri Jan 01, 2010 8:50 pm

bagi saya , tidak boleh menyalahkan kerajaan sepenuhnya ..harga rokok naik , arak naik , bukan bermakna kerajaan hendak menyusahkan rakyat atau membunuh industri tembakau sedunia atau negara , merokok memang tidak bagus kenapa kita masih juga merokok , [termasuk saya ..perokok ] minum arak memang tidak bagus tapi kita juga memabukkan diri [ saya tidak minum ..bukan pemabuk]

apa hikmah disebalik semua ini ? pertama , cukai rokok naik sekaligus menambahkan hasil pada kerajaan , kedua , mudah2an boleh menghentikan atau mengurangkan peratus sikap merokok seperti saya [yg berulang kali mau berhenti tapi gagal ] sebab harga rokok masih mampu dibeli setiap hari , ketiga , menjayakan kempen tak nak merokok yang dicadangkan oleh kerajaan kerana implikasi merokok terutama perempuan sangat bahaya , seperti kelahiran bayi pramatang , kanser , dsb ...

berkenaan soal rokok seludup , siapa yang memberi nyawa pada penjual ? adalah kita ..sebab itu walaupun kerajaan mewujudkan undang2 keras denda rm 5000 pada sekotak rokok seludup sekiranya ditangkap sehinggakan mereka terpaksa jual curi2 , kita masih mencari mereka untuk beli , bukan mereka yang cari kita ..yang salah dan menghidupkan mereka adalah pembeli [termasuk saya ..]

negara2 maju lain , Britain , US , singapura , Jepun ..mereka sudah lama menaikkan harga rokok berkali ganda lebih mahal dari kita , malah mereka terkejut kerana harga rokok sangat murah dinegara ini , baru2 ini [ minggu lepas ..] seorang kawan saya dari perancis TAPAU sekatun rokok Dunhill dari sini untuk dibawa balik , sana sangat mahal dia bilang ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Fri Jan 01, 2010 9:45 pm

undang2 patut diseimbangkan dgn panguatkuasaan..... kanapalah danda hukum gantung, tp kalou indada panguatkuasaan, katawa2 sj samua itu penyeludup..... ok, karajaan kasi naik haraga ruku..... tp masamana dgn yg kana jual sana kaki lima? ada pangurangan ka bilangan diurang yg manjual sana kaki2 lima kadai? masam makin banyak pula kan..... kanapa tu? sabap diurang inda takut sama panguasa..... kanapa inda takut? hihihiiiiii kita sama2 buli karang kanapa.....

pasal meruku ni, masam indada kasan bah itu kimpin2 larangan meruku..... itu gambar yg dasat2 di kutak ruku, barapa ramai yg gantar? mula2 kerual, mmg bikin heranlah (bukan marasa takut), tingu lama2..... sikarang ada lg ka yg paduli? itu kimpin 'tak nak'..... ada kawan sia yg meruku sakap, mimanglah indada yg mo isap kalou ruku yg pata.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 10:03 am

saya sukung pukutarap..kasi naik cukai rokok boleh..malah sangat2 boleh tetapi harus diseimbangkan dengan penguatkuasaan terhadap penjual rokok haram. Tapi mana laba menteri di malaya nampak panjual rokok haram yang begitu ramai di sabah kan... mungkin di malaya susah tajumpa penjaja ruku haram..itulah pasal diurang tida tepikir pun hal keuntungan berlipat ganda yg diraih oleh pti di sabah...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 11:06 am

mungkin satu cara supaya itu pilak tidak jual rokok adalah kasi murah tu rokok yang sah punya , katakan Dunhill 3.00 sekotak , kompom tu pilak tdk dapat cari makan ..

denda 5ooo bagi sekotak rokok telah dikuatkuasakan tapi penjual masih ada , sebab pembeli masih ramai ...penguatkuasaan oleh pihak polis dan DBKK hanya menakutkan dorang semasa operasi , habis semua lari betapuk ...tapi apabila selesai operasi semua timbul balik , malah ada yang lebih berani mencabar pihak berkuasa , malah melawan semasa ditangkap barang jualannya ..

atau tuan2 ada idea lain macamana mau kasi hapus sepenuhnya itu penjualan rokok haram ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 4:54 pm

ada penguatkuasa 24 jam utk mengawasi penjaja rokok haram, ada orang awam dilantik secara rahasia jadi spy ikut belakang penguatkuasa yang terima rasuah.. jika ada aduan serta bukti (gambar) terhadap penguatkuasa yang terima rasuah, spy itu dapat ganjaran...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 4:56 pm

oh ya..pembeli rokok haram kena denda juga .
hati2 ko romeo kalau beli rokok haram... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 5:30 pm

utk tutup rokok seludup/haram, betul2 kuatkuasakan undang2... rajin pg chek di kedai2... menyamar di kaki2 5 kedai beberapa org pegawai, terus tangkap siapa2 yg menjual rkok haram... di kedai2 kg juga harus diperiksa.. kalau sdh beberapa org yg tertangkap & didenda, pasti takut sdh org menjual rokok haram... nampak sj pembeli, terus tahan... ikut style dbkk, skrg org takut buang sampah kerana terus kena kompaun... mula2 mmg banyak menentang, biasa begitu... lama2 ok sdh tu... kalau tiada penguatkuasaan, 200% org tdk takutpun... kerajaan patut hapuskan semua rokok2 haram kerana kerajaan tdk dpt 1 sen pun cukai...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sat Jan 02, 2010 11:39 pm

1] buat spy , bagi setiap tangkapan ada ganjaran
2] penguatkuasan 24 jam , maknanya setiap saat pagi petang siang malam ..
3] pembeli rokok seludup juga mesti didenda
4]......

[ ini pendapat tuan2 ..]

maknanya tugas ini bukan hanya melibatkan pihak DBKK tapi juga banyak agensi lain , PDRM , Kastam , unit risik Pelabuhan , orangramai , Rela , Maritim ...malah undang2 juga perlu digubal untuk kes tertentu

apapun , nadi pada keuntungan penjual rokok seludup ini adalah pembeli , sekiranya tiada pembeli lingkup bisnes dorang , kalau orang tempatan tidak beli [ hanya harapkan pendatang ja yang beli ..] pun tidak kemana bisnes dorang itu , pada setiap sebungkus rokok itu dorang dapat untung dalam rm 1 ke rm1.20 sen ...[ saya tanya sendiri dengan pilak penjual sigup ..] sebagai contoh , di labuan harga rokok itu rm2.50 tapi apabila dijual di kk harganya jadi rm 3 atau rm 3.50 sen ..rokok yang di cop sebagai seludup di kk adalah dijual secara terbuka di kaunter di Labuan ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sun Jan 03, 2010 9:25 am

memang susah melarang orang tempatan membeli rokok haram pti ..apa tidaknya jika harga rokok uriginol 2 kali ganda?...
Macam mana laba ..kalaupun rokok uriginol turun sampai rm3 sekotak, mungkin rokok seludup turun rm2.... jd masi juga rokok pilak jadi pilihan...susah..susah..
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sun Jan 03, 2010 9:34 am

mmg sukar dikawal... tiada cara lain kecuali penguatkuasaan undang2... dgn cara begini, penjualan rokok2 seludup dpt dikurangkan.. atau 'sah'kan rokok2 seludup supaya kerajaan boleh ambil cukai...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Sun Jan 03, 2010 11:36 am

rokok seludup itu , kalau di labuan , dijual secara sah di kedai ....sebab itu kita boleh jumpa rokok harganya 90 sen sekotak , rm1 sekotak , rokok ini statusnya 'duty not paid' ..mana2 supermarket atau kedai runcit ada menjual jenama2 rokok ini ,

Apabila sampai di kk [atau dijual di kk] statusnya jadi rokok haram , rokok seludup !! walau ada lesen perniagaan sekalipun tetap tidak boleh jual rokok ini , sesiapa didapati menjual rokok2 ini boleh didenda 5 ribu bagi satu kotak ..

pembeli pula , [ perokok ] bukan sama citarasanya , rokok Dunhill bukan semua orang hisap , setiap orang ada rokok selera tersendiri , saya mahu rokok A tapi tiada jual di kedai , yang ada jual hanya PTI siring jalan , jual tapuk2 ...

kenapa tidak 'dihalalkan' saja rokok2 ini ? kalau di Labuan boleh napa di Sabah tidak boleh ? jadikan ia sebagai rokok sah yang wajib membayar cukai sebagaimana rokok2 yang lain , dengan itu akan menghapuskan PTI yang berjualan secara haram ..malah menambahkan Cukai pada kerajaan , selaraskan juga harganya dengan rokok lain ,

ataukah syarikat rokok lain , syarikat gergasi seperti Dunhill dan lain2 tidak mahu ? kerana ianya akan mengancam dan menjejaskan produk mereka ? juga pendapatan mereka ? jenama2 rokok ini hanya dimonopoli oleh syarikat tertentu sejak dahulu ..mana tahu ??
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Fri May 28, 2010 3:25 pm

karajaan tangguh dulu kunun pangharaman panjualan ruku 14 batang yg patut dimulakan 1 jun nt..... mangkali ada mentiri2 yg ada stok rukuk 14 batang begudang2 lagi..... jd mo kasi abis dulu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Fri May 28, 2010 4:11 pm

uran pulitik mimang sukar mau bakaras sama rakyat bah. tingu saja ura2 karajaan selangor membantah tu pertaruhan bulasipak yg sudah diluluskan karajaan...diurang mau ajak umno sama2 tentang tu pertaruhan bulasipak. biar sama2 inda dapat undi dari non-muslim. Kalau pkr atau pas sj yg menentang nanti diurang rugi undi dari org cina dan india.. Very Happy
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Wed Jun 02, 2010 10:36 pm

Baru2 ni saya ada balik kampung..alalah..susahnya nak dapat rokok danhill 20 batang. terpaksa lah isap daun kirai..dan nasib bagus juga..ada abg ipar saya dari australia bawa tembakau dari sana siap dengan device penggulungnya sekali.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Wed Jun 02, 2010 10:39 pm

kalou sana kampung2, itu ruku era yg pemes.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Wed Jun 02, 2010 10:41 pm

betul gaman..itu juga yg di surung2 sama saya..tapi apakan daya..memang enda ngam di lidah bah gaman..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010   Today at 9:56 am

Back to top Go down
 
minimum haraga ruku rm6.40 mula 1/1/2010
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: