To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Tue Jan 12, 2010 3:31 pm

1Malaysia , rasis ...dan sebagainya , kita sering mendengar dan menjadi hakim dalam satu2 perkara , kita membuat pertimbangan dan penghukuman sendiri , adakah tepat apa yang kita sangkakan ? atau cuma mainan pandangan peribadi ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Tue Jan 12, 2010 3:40 pm

hihihihiiiii...... dua2 ada baitu...... yg rayat pun ada butul sala, yb2 pun juga ada butul sala, apa lg kalou ada kaitan sama pulitik.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Wed Jan 13, 2010 12:17 am

dalam suasana sekarang , tuan2 rasa apa yang sedang berlaku pada bangsa kita khususnya ? adakah 'memiliki kuasa' atau 'penentu kekuasaan' atau 'kuasa tanpa kuasa '..?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Wed Jan 13, 2010 8:35 am

romeo wrote:
dalam suasana sekarang , tuan2 rasa apa yang sedang berlaku pada bangsa kita khususnya ? adakah 'memiliki kuasa' atau 'penentu kekuasaan' atau 'kuasa tanpa kuasa '..?
Kedudukan kita dalam politik

Nampaknya kekuatan kita dalam politik tidak begitu baik.
Pertama..kita kini 'diminoritikan' oleh umno dengan cara 1- merakyatsabahkan pendatang khususnya pendatang dari pilipin dan indunesia. 2- diminoritikan oleh umno dengan cara menambah kerusi DUN di kawasan2 yg diperkirakan ramai penduduk beragama islam dan kemudian memperuntukkan lebih separuh daripada kerusi DUN untuk umno. Dalam keadaan begini bagaimana kita dapat berkuasa?

Kedua...Orang kita tidak bersatu dalam politik. Orang lain anggap kita senang dibeli. (Memangpun) Tingu saja si Lajim sama si Rubin. Jadi pandangan orang lain terhadap kita ialah KDM sanang 'diatur'.

Pemilikan kuasa / penentu kekuasaan

Apabila kita diminoritikan maka kita hilang kekuasaan. Kita tidak lagi menjadi penentu kekuasaan.

Kuasa tanpa kuasa

Ini benar2 terjadi kepada sabah (bukan KDM saja). Kita sudah tahu bahawa kuasa exclusif Ketua Menteri Sabah sudah dibatalkan oleh Tun Matathir. (tidak taulah kalau itu benar2 berlaku tapi memang suatu masa dulu mahathir pernah mengatakannya). Pada tanggapan negatif saya..memang KM sabah sudah dikurangkan power dia tapi jika KM sabah bersekongkol dengan PM maka power itu seakan-akan masih ada. Tapi jika KM sabah tidak bersekongkol dengan PM..maka dia menjadi powerless and eventually will be removed from his seat.

Kesimpulannya...bangsa kita sekarang powerless. terpaksa tunduk saja kepada kehendak majoriti (kita pikir KDM masih majoriti di sabah tapi sebenarnya tidak..walaupun bilangan kita lebih sedikit dari bangsa lain tapi seperti yg saya katakan di atas..kita sudah diminoritikan). Masing2 buat hal sendiri untuk survive. Yg putung gata..putung gatalah, yg sigu sigulah, ....yg paling atas iaitu TKM terus jadi timbalan seumur hidup tanpa apa2 kuasa (sama saja dengan kerja makan gaji yg lain).

Sori tambahan sikit lagi...Very Happy

Kini Salleh Tun Said dilantik pula sebagai penasihat sains kepada Musa aman. hehe..lucu pula saya dingar jawatan itu. inda pernah saya dingar. Apakah ada udang disebalik perlantikan itu? Tiada kemungkinankah itu cuma mainan politik?

ops! lari kumpas pula...bha sudah la orut... tongue
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Wed Jan 13, 2010 4:50 pm

sia satuju..... apa2 mo buat sini sabah, misti minta kabanaran dr kl..... apa yg sabanarnya sdg balaku? bukan inda buli tp masam sagala2nya kl..... masam kita sendiri pula yg kasiilang kuasa kita sendiri..... samua pihak masam barabis butul mo dpt nama dr kl..... mo dpt pujian dr kl, dpt kadudukan, survival...... mana2 yg inda begitu, kompom tinggalam lamas.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Wed Jan 13, 2010 8:38 pm

penentu kekuasaan - pendapat saya , sekiranya kita bersatu dalam erti kata sebenar , kita boleh jadi satu sumber penentu , masalah bangsa kita yang terbesar adalah kita telah terbahagi kepada beberapa kumpulan , setiap kumpulan ini punya pandangan dan cara tersendiri yang kuat , setiap kumpulan ini juga tidak bersetuju dengan kumpulan lain , faktor agama , pendidikan , pengalaman , dan keperluan masa depan jadi perbezaan utama group ini ..mereka umpama tinggal satu rumah , satu bilik , tidur satu bantal tapi mimpi lain2 ..[ lidi kalau diikat seberkas akan kuat mantap tapi kalau cuma sebatang dua akan cepat patah tidak berfungsi ]

kuasa tanpa kuasa - tiada satu pun kaum di Sabah yang benar2 memiliki kuasa , bangsa kita punya kelebihan jumlah dan kawasan bertanding tapi sayang ..kawasan2 itulah yang sering tertinggal atau ketinggalan , lambat pembangunannya , maknanya kuasa bertindak tiada atau takut bertindak , sama ertinya tiada kuasa ..orang yang kita harapkan menjadi pemimpin atau ketua rupanya layu sebelum berkembang ,

maknanya orang [bangsa] kita khususnya mesti menggunakan segala peluang yang ada , peduli apa dengan kesopanan kalau kita diterajang sesuka hati oleh bangsa lain , peduli apa dengan hati kalau kita sendiri sudah lama disakiti , orang kita harus berani , cepat dan tangkas , juga lebih tegas bertindak , zaman ini bukan zaman sentimental , segala bangsa berlumba2 menaikkan bangsa dan kaum sendiri , tiada siapa yang akan peduli bangsa lain ..tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu bangsa kalau bangsa itu sendiri tidak mahu mengubah diri ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Thu Jan 14, 2010 10:01 am

isk...ko ni romeo..kesopanan tatap kita plihara bah tapi mimang benar kita harus bersaing. Kita tidak perlu mengharap tongkat dari kerajaan. subsidi ini subsidi itu. tidak bagus juga jika bangsa lain tingu muka kita mcm muka subsidi.

Ramai orang indon yang menganggap bangsa kita pemalas, memilih kerja. Tapi mereka tidak sedar bahawa merekalah yang merampas pekerjaan dari kita. contoh... pada tahun 1972, gaji salasing di kebun sawit ialah RM3 - RM5 sehari. itupun ramai ramai juga orang2 kita yang sanggup buat kerja itu. Tetapi apabila org indon berdatangan untuk menampung kekurangan tenaga kerja di sektor perladangan pada masa itu, diurang sanggup terima rata2 RM3 sehari. oleh itu gaji buruh ladang tidak naik2 lagi maintain RM5 yg tertinggi..sebab itulah maka orang tempatan tidak mau lagi bekerja di ladang2, sebaliknya mereka yang sudah lama bekerjapun berhenti kerana tidak mungkin ada kenaikan gaji lagi. sehingga 1983 gaji tertinggi buruh ladang ialah rm7.50 sehari. pendatang hantam saja pasal diurang tiada pilihan. Sebaliknya org tempatan ada pilihan. Apa pilihan org tempatan? Duduk diam2 di rumah pasal ada ibubapa kasi makan...hehehe... Kalau pendatang duduk diam2 tiada yg kasi makan.. nah itu dia. Samapi sekarang begitulah jadinya.
Sekarang orang kita tidak mungkin dpt bersaing dengan bangsa lain (bugis) bekerja di ladang2 sawit komponi basar kerana paktor gaji. Tapi kita boleh bersaing dengan memajukan diri dalam bidang pendidikan dan pertanian memandangkan harga komoditi sekarang menggalakkan. saya pikir ini masih menjadi kelebihan kita sementara ini sebelum diurang kuasai kita sepenuhnya....
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Thu Jan 14, 2010 10:40 pm

kelebihan kita dan cara menggunakannya ?

saya sanagat berharap , pada orang2 kita yang telah berjaya ..samada kedudukan dalam hierarki perjawatan , atau perniagaan , atau sebagainya ..

tolong, tolong bagi peluang kepada bangsa sendiri menjawat kedudukan yang lebih tinggi , pada mereka yang ada kuasa menaikkan pangkat , beri peluang pada bangsa sendiri , pada mereka yang ada kuasa melantik ..lantik dan cari dahulu orang sendiri , pada mereka yang memiliki kompeni sendiri ambilah orang kita sebagai pekerja , sebagai pembeli pula ..utamakan dagangan orang kita , tolonglah beli barang jualan orang kita yang berniaga ditepi2 jalan beralaskan guni , kasihanilah inan2 yang datang dari kampung cuma menjual sekadar jagung kacang dan timun itu ..

pada bangsa kita yang telah berjaya , kalau memandang bintang dilangit jangan dilupa rumput dibumi ...hulurkanlah pertolongan semampu mungkin pada bangsa sendiri yang memerlukan , banyak terjadi orang kita semasa Intervieu sering memandang sinis bangsa sendiri , lupa diri dari mana ia berasal ..

bangsa lain , jangan haraplah memberi peluang kepada kita ..kita mesti tebalkan muka , pekakkan telinga dari cakap2 orang keliling , fikir perut bangsa sendiri sebelum memikirkan perut orang lain , hanya dengan cara kita mampu melakukan perubahan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 15, 2010 2:57 pm

kaloulah majuriti urang masam kao gaman, indalah ketinggalan urang2 kita..... sanggup sia jd budygad kao kalu kao jd yb......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 15, 2010 6:23 pm

yb juga bah ni tuan ..YBb , YBt , YBa , yang besar bawah , yang besar tengah , yang besar atas .. Very Happy tuan yb yang mana satu ? ha ha ..

banyak sudah kita tengok , bangsa apapun disabah ini ..tengok betul2 , memang mengutamakan bangsa sendiri terlebih dahulu , ada beberapa agensi yang sangat ketara , mentang2 boss diatas orang dorang ..habis satu department orang dorang ja , masa 'interbiu' ..paling ketara , orang kita ditanya jangan tidak ja , kalau orang dorang boleh bergurau ketawa gelak2 lagi , apabila keluar result , dari nombor 1 sampai 9 semua orang dorang , yang dusun2 ? hemmm ..kasihan

padahal dari segi kelayakan akademik orang kita lagi bagus , dari segi keterampilan pun ok ..

itulah saya cakap , orang kita malu tidak bertempat ..takut segan tidak kena tempat , malu tolong orang sendiri , segan sokong bangsa sendiri , tuiii ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 15, 2010 7:28 pm

hihihi...kanapa sudah ko ni romeo..ada pengalaman tidak pass intobiu kah?.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 15, 2010 8:40 pm

pasal interbiu ni, hihihihiiiiii..... ada dulu sia pigi interbiu, kana tanya pula apa ugama sia & kanapa..... lain hal inda ditanya..... abis interbiu, sia palan2 kerual dgn tau banar sdh inda dpt.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sat Jan 16, 2010 7:47 am

itu labaitu... dalam burangpun misti ada tanya pasal agama dan bangsa. Butul2 palui.. apa kaitan pekerjaan dengan agama dan bangsa? Lain lah kalau kita pohon jadi imam atau padri atau jadi guru bahasa tamil, sina atau dusun. Kalau agama saya islam tapi mau jadi guru agama kristian mimang inda ngam la... tapi pikir 2x mimang tiada hal begini pasal indada juga kristian mau jd guru agama islam.. jadi macm manapun tu burang yg begitu tatap inda ngam. Lagi pula dari nama kita sajapun orang sudah tau bangsa dan agama kita bah..

Jadi sekarang topik ini sudah ubah "apa pandangan JPA" sama bangsa kita? Pandangan JPA (jabatan perhidmatan awam) bangsa kita kelas ketiga.... Evil or Very Mad
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sat Jan 16, 2010 3:32 pm

hehe... mcm perlu buka topik baru ni...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sat Jan 16, 2010 7:43 pm

Yorut_orut wrote:
itu labaitu... dalam burangpun misti ada tanya pasal agama dan bangsa. Butul2 palui.. apa kaitan pekerjaan dengan agama dan bangsa? Lain lah kalau kita pohon jadi imam atau padri atau jadi guru bahasa tamil, sina atau dusun. Kalau agama saya islam tapi mau jadi guru agama kristian mimang inda ngam la... tapi pikir 2x mimang tiada hal begini pasal indada juga kristian mau jd guru agama islam.. jadi macm manapun tu burang yg begitu tatap inda ngam. Lagi pula dari nama kita sajapun orang sudah tau bangsa dan agama kita bah..

Jadi sekarang topik ini sudah ubah "apa pandangan JPA" sama bangsa kita? Pandangan JPA (jabatan perhidmatan awam) bangsa kita kelas ketiga.... Evil or Very Mad

hmmmm... btul tu aman, tengok saja bgsa apa yg memonopoli jawtan tu.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sat Jan 16, 2010 9:20 pm

bagi saya , ruang 'agama ' dalam apa2 borang itu bukan satu masalah ..seperti juga 'jantina ..umur , asal , status , dan sebagainya ..samada memohon kerja polis , tentera , bomba , imigresen dsb , ruang itu tetap ada

kita kena 'gostan' balik pada makna dan matlamat setiap borang permohonan , ianya adalah data2 diri pemohon , latar belakang dsb ...ianya merupakan pengenalan diri , kita kena memahami makna ' data2 diri '

kalau difikirkan secara lojik , apa kena mengena 'jantina , status , asal , ' dengan pekerjaan yang kita pohon , lelaki atau perempuan sama saja boleh memohon dan nama kita juga sudah menggambarkan jantina , mana ada lelaki nama dia siti nurhaliza , status bujang atau kawin juga bukan halangan untuk memohon malah bukan syarat utama mesti bujang , asal juga tidak lojik untuk ditanya kerana sudah semestinya kita orang malaysia , bukan orang sudan atau somalia ..

apapun , segala itu bergantung pada pandangan dan penilaian masing2 ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 17, 2010 8:59 am

hehehe...betul kata si simbabalad..macam mau buka topik baru suda ini... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 17, 2010 9:11 am

ini isu remeh temeh ja bah , dari dulu sudah ada tiada orang bising , tiada bangkangan pun ..

masalahnya , kita mempolitikkanya .. dari sekecil2 hal kaalu kita korek semuanya mengikut tafisran lojik sendiri , alamat tiada satu pun yang betul di negara ini , semuanya salah
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 17, 2010 9:32 am

hihihihiiii mamanas sdh si gaman......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 17, 2010 10:08 am

pendapat ja bah tu tuan , bukan memanas ..ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 17, 2010 11:05 pm

hihihihihiiiii..... ok bah kalou kao.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Mon Jan 18, 2010 9:13 pm

begitulah adanya kita ... Very Happy saling bertukar pendapat , pandangan dan tendangan ..ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Mon Jan 18, 2010 10:23 pm

itulah guna porum, bukan masam tampat lain tampat malawak budu sj..... nah mo rali kumpas sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Tue Jan 19, 2010 7:52 am

Bagus juga bah kalau kita tau pandangan bansa lain sama kita. Dengan itu kita buli buat correction mana-mana yang patut dikoreksi. Kalau inda mau dipandang malas..rajin2kanlah diri..kalau inda mau dipandang logop..kurang-kurangai aramaiti bilang si John Samud...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Wed Jan 20, 2010 11:56 am

betul , inilah guna dan peranan , matlamat utama forum ..tempat kita bertukar pendapat dan pandangan , tempat meluahkan rasa hati berkenaan sesuatu topik tapi dengan cara yang baik , bersopan dan berilmu , bukan membabi buta merapu tanpa isi dan fakta , ...

selama ini , isi hati dan pendapat kita cuma berlegar dikepala dan hati sendiri , paling jauh pun sesama kawan2 sekerja dan adik beradik ja , dengan adanya forum kita boleh belajar dan bertukar pendapat dengan kawan2 yang jauh dan tidak pernah bersua ,

semoga forum seperti ini mendatangkan faedah dan kebaikan , kesedaran pada bangsa kita terutama generasi muda tentang hidup yang mendatang , tentang msa dpan bangsa dan keturunan , semoga ilmu yang mampu kita berkongsi disini dapat kita sebarkan pada kawan2 yang lain ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Today at 10:47 am

Back to top Go down
 
Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: