To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 22, 2010 2:53 pm

itulah bagusnya porum..... dulu kita asik sakap bansa ini bansa itu bagus, rajin, pandai kumpul duit, pandai beniaga, jimat, itu, ini, mirah, ijau...... inda parna kita tepikir masamana pula pikiran diurang sama bansa kita..... kalou indada ini porum, antah2 sampai bila2 kita sj yg tepikir pasal pandangan kita sama bansa lain.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 22, 2010 6:02 pm

perubahan pada setiap bangsa bermula dari perubahan generasinya , biasanya generasi sebelumnya yang mencorakkan wajah generasi seterusnya ..

sedikit perubahan generasi bangsa kita kini akan membawa perubahan besar pada generasi seterusnya , mungkin perubahan itu agak lambat atau cepat bergantung pada beberapa faktor , cara berfikir dan bertindak bangsa kita harus berubah agar lebih mampu dan berkesan bersaing dengan bangsa lain ..

kita bukan merebut hak bangsa lain , kita cuma mempertahankan milik yang ada dan bersaing merebut peluang lain yang ada , terlalu lembut , lemah gemalai , terlalu bersopan , terlalu tertib , terlalu lurus , terlalu menjaga hati orang lain sanggup dilukakan , terlalu sabar , terlalu bertolak ansur , ....masa kini segala itu bukan tempatnya lagi , semua pihak berlumba2 mencapai apa dihajati , pijik memijak dan tolak menolak perkara biasa , mensabotaj dan disabotaj itu permainan biasa ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 22, 2010 7:55 pm

mimang indada lain yg kasi maju bansa sendiri kesuali bansa sendiri..... butul tu gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 22, 2010 8:35 pm

romeo wrote:
ini isu remeh temeh ja bah , dari dulu sudah ada tiada orang bising , tiada bangkangan pun ..

masalahnya , kita mempolitikkanya .. dari sekecil2 hal kaalu kita korek semuanya mengikut tafisran lojik sendiri , alamat tiada satu pun yang betul di negara ini , semuanya salah

pukutarap wrote:
hihihihiiii mamanas sdh si gaman......

hahahaa... sya bacapun mcm kpanasan sudah c romeo, hehe... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Fri Jan 22, 2010 10:12 pm

Apa yg tuan romeo cakap tu mimang betul bah.. Kita mesti bersaing. Ibarat berebut naik bas bah..kalau kita bersopan sangat ..kasi duluan orang lain kunun..inda mau berhimpit-himpit, inda mau putung jalan...inda mau ikut cara mereka yg masam samsing barabut-rabut masuk bas.. last2 kita sendiri yg rugi..terpaksa tunggu bas yg seterusnya. tapi jika bas yg seterusnya pun begitu juga ceritanya..apa akan jadi? di situ lah (stesen bas) kita mcm org budu sampai patang... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sat Jan 23, 2010 9:12 pm

cik laa ..tiada istilah kepanasan bah , itu realiti yang kita cuba nafikan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:44 am

ya, realiti yg suba dinapikan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:15 pm

Yorut_orut wrote:
Apa yg tuan romeo cakap tu mimang betul bah.. Kita mesti bersaing. Ibarat berebut naik bas bah..kalau kita bersopan sangat ..kasi duluan orang lain kunun..inda mau berhimpit-himpit, inda mau putung jalan...inda mau ikut cara mereka yg masam samsing barabut-rabut masuk bas.. last2 kita sendiri yg rugi..terpaksa tunggu bas yg seterusnya. tapi jika bas yg seterusnya pun begitu juga ceritanya..apa akan jadi? di situ lah (stesen bas) kita mcm org budu sampai patang... Very Happy

sya setuju sangat ini kao punya prumpamaan ini aman, tepat sekali. Wink

lagi, scara realitipun kita tengok saja tu pnumpang˛ yg brebut naik tu bus ba, bangsa apa yg mjoriti. kalo org˛ tempatan yg naik bus, ada timbang rasa lagi sikit. cuba tengo tu bgsa˛ lain khususnya PTI atau bekas PTI yg sudah brjaya memohon ic (konolah), waduh... mcm kalo tdk trnaik tu bus buli jadi penentuan antara hidup & mati pula. fuyooo... brbau˛ lagi, mo pengsan org wlaupun brada 1meter jauh dari dorg. lgsung dorg tdk kisah yg penting dorg tdk mati mangkali. pas tu main rempuh saja, pedulilah smpai trpijak˛ kaki org lain, ckp minta maaf? tiada dlm kamus hidup dorg, yg penting tdk mati. hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:29 pm

silap sikit, diurang menikam lg tu, hihihihiiiii...... antah2, drpd 10 urang diurang kao jumpa, 8 ada pisau dlm pukit.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:41 pm

adoina... tdk mustahil juga itu gaman. kdg˛ bikin takut juga pigi dakat˛ dorg tu. nanti kalo kita tdk sedar˛ trlepas ckp atau kita 1org˛ sana, nah... sanalah dorg ambil ksempatan pigi membodek atau menikam. Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:47 pm

karajaan bilang, diuranglah antara penyumbang tarbasar kpd peningkatan panyakit2 berjangkit di nagara kita masam tb, kusta.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:52 pm

ya, tdk dinafikan lagi tu gaman. dari luar kan? itu yg bahaya tu...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 8:56 pm

balik2 sdh masuk newspaper tu..... katara butul tahap masamana nagara diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 9:56 pm

bahaya betul tuan PT ini ..menikam ka ? ha ha ..

ada pengalaman menikam ka tuan ? atau sengaja tertikam ...termenikam , ditikam ada pernah ka ? Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 10:15 pm

hihihiiiii..... indada pangalaman tuan, takut2 ditikam ada.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Sun Jan 24, 2010 10:23 pm

menikam , cubaan menikam , tertikam dan termenikam ...memang ada , samada naik bus atau kalau di Kl naik komuter , bikin takut juga kalau ada yang tiba2 cuba menikam , ha ha ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?   Today at 1:49 pm

Back to top Go down
 
Apa pikiran bansa lain sama bansa kita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: