To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 hint2 kerjaya warga ilsf...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Fri Jan 22, 2010 9:10 pm

romeo wrote:
mana2 orang yang pernah 'melalui peristiwa' atau 'punya kenangan' atau pernah menghadiri kursus interpersonal skill , atau kursus siasatan [penyiasat] akan belajar hal2 beg bah tuan orut ...

tidak kira dia kerja polis ka , Jpj ka , bomba ka , askar , kastam , imigresen , guru2 , ...tidak semestinya polis ja sebab taktik dan teknik mengingati sesuatu atau seseorang itu semuanya lebih kurang ja ..

uina, buli kao ajar teknikČ mgingat nota yg bagus ka romeo? Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Sat Jan 23, 2010 11:05 pm

bikin malu saya ja c laa ni ...adakah tanya saya , patut saya yang tanya kau bah ..ko lagi hebat dan tahu teknik dan taktik mengingati sesuatu bah ..., iskkk iskkk
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Sun Jan 24, 2010 8:35 am

siapa bilang karaja putung gata inda bagus? sia sakap begitu pasal si tuan orut sj bah yg parsaya sia memutung gata.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Mon Jan 25, 2010 7:21 am

ya mimang saya parcaya pukutarap penurih gata...percaya tapi was-was.... Very Happy
mungkin penurih sampingan..... Laughing Laughing
Back to top Go down
joepani
Prebet
Prebet


Number of posts : 25
Registration date : 2009-12-29

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Mon Jan 25, 2010 2:08 pm

c tuan PT, sa inda parsaya yg dia putung gata sebagai kerjaya, misti ada karaja tatap ini kan?
hint2 yg di kasi oleh tuan romeo susah butul mau taka ... segala ranting pun ada ... hahaha! tapi yg pasti, misti karaja karajaan juga tu.

sia berhadapan dgn pelbagai ragam manusia pada setiap hari. karaja mimang seronok, tapi hanya pada 65% seronok, yg peratusan lebih itu bikin sakit hati ja, kadang2 bule stress juga.
karaja mimang pada waktu siang ja, tapi kadang2 mlm pun terpaksa karaja juga. mau sari idea utk di pamerkan keesokan harinya. suti atau tidak suti teda bija. perlu memastikan target yg telah di berikan tercapai.
apa bogia karaja sia ini? suba kamu urang taka? hehe
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Mon Jan 25, 2010 6:06 pm

jeopani misti sigu sikulah laba..kan... hehe..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Mon Jan 25, 2010 6:44 pm

mimang dia sigu lah tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Mon Jan 25, 2010 9:59 pm

kompom sigu bah c tuan joepani ni ....

tuan PT pula , saya percaya dia memotong getah tapi tidak percaya dia memotong getah sepenuhnya ...cuma sampingan ja , lagipun 'melalui rangkaian perisikan' bilang tuan PT ni emm .....ha ha

apapun , biarlah kita 'bersembunyi didalam terang ' mengenai kerjaya masing2 ...lagi bagus , kalau sudah ketahuan kerjaya masing2 pasti akan timbul soalan2 dan isu2 yang tidak menyelesakan kita , terutama isu2 yang melibatkan kerjaya kita , kerana bukan semua perkara boleh dinyatakan secara direct , tidak semua hal boleh dinyatakan kepada umum ...

apa pendapat tuan2 ....?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 9:29 am

Melalui kenyataan si romeo ini 90% sudah dia pulis. Pasal apa...kalau hal2 menuri gata menumbak sawit inda payah tapuk2 bah ..buli dedahkan samua. Tapi kalau kajara pulis.. apa lagi bahagian risikan suda tentu semua rahasia.... Laughing Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 12:23 pm

nahhh ..kan saya bilang , hakim mahkamah ILSF yang arif tuan Orut dengan ini menjatuhkan arahan bahawa tidak semua perkara mampu dan boleh dinyatakan kepada umum , jadi kamurang jangan suka2 kasi heboh , kasi cerita sama orang lain hal2 yang tidak selayaknya dihebohkan , biar pecah diperut jangan pecah mulut ......ha ha

baik tuan hakim , saya yang menurut perintah Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 1:15 pm

ada tanda2 mangakun suda si tuan romeo.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 6:06 pm

dia mo mengilak masamanapun mmg inda buli juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 6:07 pm

he he ..lantak mati punya pancingan tuan orut ni , nanti saya belakon sebagai kerja di Shell pula lagi , cerita pasal minyak ...nanti saya boleh jadi engineer , kan tuan orut ..

nanti saya cari dulu topik yang saya betul2 pakar ....makin kompius tuan2 nanti , cerita pasal pancing ka , kasi terining kuda ka ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 6:13 pm

inda dpt sdh gaman...... mimang puliiiiiiislah kaoni......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 8:21 pm

hahaaa... habislah kao romeo oleh c gaman pukutarap. adalah org tapansing ni lamaČ, hehe... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 9:18 pm

he he ..lucu juga bah , tapi apapun biarlah c tuan orut dan tuan PT bilang begitu , kerjaya sebenar setiap kita tidak akan ada yang mendedahkan , kita masing2 cuma mampu meneka berdasarkan sesuatu ....yang sebenarnya tidak semstinya begitu , apa kata kalau saya cuma seorang penganggur ? kena buang kerja atau langsung cuma tukang tulis cakap orang ...ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 10:55 pm

sia inda juga parsaya kao kunun panganggur..... misti kao pulis ni...... mimang puliiiislah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 11:30 pm

Kita anggap sajalah si romeo pulis..abis serita...hahaha....

Si laa sudah hint2 kah karaja dia tu aa? mcm belum ..kan..? kasi karajasama laba laa.. kau kasi hint yg tiada kana mangana dgn karaja ko pun tiada juga org tau tu.. yg penting kita ada bahan teka meneka di sini... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 11:31 pm

mungkin dia pulis juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 11:36 pm

barangkali laitu... Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Tue Jan 26, 2010 11:59 pm

Kadang2 saya terfikir bah satu perkara...

Opsss sori lama enda juin sama kamu disini..minta maaf ya kawan2 semua..sibuk hampir 24 jam saya sekarang ini.

Ok kadang2 saya terfikir satu perkara mengenai 2 org bah disini yg percakapannya hampir sama..iaitu monkey dan romeo..?? betul kaini aah?
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Wed Jan 27, 2010 12:04 am

pukutarap wrote:
si monkey mangkali karaja operator telepon......

sia punya karaja pula.....
1. tiap malam misti ada yg mo digusuk, kalou inda gusuk, bisuk masi buli pigi karaja tp inda lansar
2. masa karaja, sanyaaaaaaaap sj indada sakap2
3. karaja ikut suasa juga
4. ada 'gaji' juga tp inda ikut bulanan, kadang2 lapas sebulan, kadang2 inda sampai sebulan sdh gaji.....
5. gaji ikut parkambangan dunia juga......
6. masam ada 'aircond' juga masa karaja, sajuk butul tarpaksa pakai baju tabal langan panjang
7. tebiasa sdh bau2 busuk
8. time karaja, sia pigang sanjata besi juga tp bingkuk2 sikit
9. .....

suba taka apa karaja sia?

Si gaman ini kalau pasal memusing2 serita serinda saya ooh..

Tapi pandangan saya mengenai pekerjaan tuan gaman PT ini ialah dia memang menoreh getah..tapi bukan full time lah..itu pasal dia cakap bukan tiap2 hari.

Bagaimana pun kerjaya sebenar tuan PT ini saya mimang endada hint langsung..sampin dia ni betapuk. tapi kalau di bawa kedepan saya 5 org lelaki dan salah seorangnya ialah tuan gaman..saya akan teka sekali saja..misti si gaman laitu.

lagi satu dia ni sakap saja pakai tupi..mimang dia enda pakai tupi ijau dia tu..butak pun enda dia ni..hensem dia ni sebenarnya..tapi instinct saya kuat mengatakan dia ni seorang cikgu...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Wed Jan 27, 2010 12:06 am

aik...inda parasan pula saya pasal persamaan percakapan diurang. Apa yg sama tu tuan orud?
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Wed Jan 27, 2010 12:08 am

romeo wrote:
kalau tuan orut dan niche diarah atau terpaksa menyamar selama 1 bulan atau berbulan2 ..jadi pemungut sampah , atau memotong rumput , atau jadi pelayan 'ayam' l , atau jadi pemandu lori ..simpan rambut panjang dan pakaian tidak tentu hala ,

atau menjual air tepi jalan , atau menjual burger ...demi tugas kerana tugas , tanpa senjata mempertahankan diri [ kadang2 ada ] , berjauhan dengan anak bini dan terpaksa menipu mak bapak sendiri untuk melindungi kerahsiaan tugas , sanggupkah ?

kalau tidak , jangan masuk bidang siasatan narkotik , kalau tidak sanggup jangan masuk bidang siasatan AADK ...

saya tidak sanggup ooo ...ha ha

ini sama macam SB punya stail lah ni.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Wed Jan 27, 2010 12:09 am

Yorut_orut wrote:
aik...inda parasan pula saya pasal persamaan percakapan diurang. Apa yg sama tu tuan orud?

Ada crita lama2 dulu baini tuan orut..yang tau hal ini saya sama tuan PT saja. hehehe..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: hint2 kerjaya warga ilsf...   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
hint2 kerjaya warga ilsf...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 15Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: