To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Sabahan tadampar sana KL

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Sabahan tadampar sana KL   Fri Jan 22, 2010 8:06 pm

Stranded Sabahans: Call to set up special unit

Daily Express: Published on - Thursday, January 2010


Kota Kinabalu: Parti Bersatu Sabah (PBS) Information Chief, Datuk Johnny Mositun, proposed the setting up of a special unit under the purview of the Prime Minister's Department to look into the problem of stranded Sabahans in Kuala Lumpur.

He said it was only apt that the Federal Government considered the proposal as uplifting the social economy of the people is among the National Key Result Areas (NKRAs) focused under the Government Transformation Programme (GTP).

"We hope the entity in charge of the GTP and NKRA can find a mechanism to resolve the problem," said Mositun, who is also Deputy State Speaker, Wednesday.

He said the issue highlighted by the Daily Express recently that NGOs in Kuala Lumpur had been encountering stranded Sabahan youths asking for handouts had been raised previously.

"Actually leaders from Sabah have been raising this matter many times, but it seems no concrete action had been taken," he said, adding that among the suggestions earlier was for Sabah House to be reactivated to help Sabahan youths in Kuala Lumpur.

Towards this end, Mositun said the Federal Government should under the NKRAs take steps to balance out job opportunities, particularly for youths in Sabah, so that they would not find it necessary to venture out to Kuala Lumpur for greener pastures.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Fri Jan 22, 2010 8:12 pm

babarapa hari sdh ini sj kana sakap di newspaper..... banyak kunun urang sabah marayau2 sj sana kl indada karaja, indada duit, indada makan..... idup tiap hari pigi minta makan sama NGO sj..... sia tepikir bah, antah2 majuriti itu pti yg dpt ic baitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Fri Jan 22, 2010 9:07 pm

o yaka pula? bikin malu juga tu. sya jarang baca news ba, baru hari ini pula sya tau ini berita, hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Fri Jan 22, 2010 9:30 pm

Macam saya tidak percaya oo..bukan tidak percaya news tu tapi terperanjat adanya sabahan boleh terdampar di sana tanpa pekerjaan. Bagaimana itu boleh berlaku? saya ada ramai kenalan (jiran pun ada) yg bekerja di semenanjug tapi mcm ok saja. Malah ramai yang pigi balik pigi balik di sana...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Jan 23, 2010 10:43 pm

yang sebenarnya , dan sebenarnya ....

memang ramai sabahan [ dusun , murut , bajau , berunai , kedayan , sungoi , ] termelarat dan termerana disana , saya sangat percaya kerana saya sendiri punya sedikit pengalaman 'menghadapi' dorang ..

sebab apa jadi begini ? biasanya lelaki dan perempuan ada sedikit perbezaan alasan ...kalau perempuan alasan dia malu balik kampung tiada duit , kena tipu , IC bf simpan , malas balik sabah tiada peluang kerja , BF tidak kasi benar balik , suka duduk kl , dan banyak lagi ...
kalau lelaki , enjoy tinggal di kl ...tiada duit bikin tambang balik , IC hilang , sudah kawin orang semenanjung , dan seribu macam lagi ..

jangan tidak percaya , ada perempuan sabah [dusun ] jadi pelacur sembilan di Chow kit , ada jadi penagih dan pengedar , jadi samseng pun ada ,
dan ..ada lelaki sabahan jadi pencopet saku di kl [area pasar seni , puduraya , bus stand klang , wangsamaju ,]jadi kutu rayau tidur bawah jambatan , jadi pengemis simpati pun ada ,

dulu masa masih ada rumah sabah di Ampang , ia jadi tempat mengadu masalah , tempat budak2 sabah berkumpul , sekarang sudah tiada [buruk sudah] ..TAPI yang dilaporkan dalam paper itu masih ada yg boleh dipertikaikan kerana bukan 100% ianya sabahan tulin , 'pendatang ' pun ngaku sabahan juga ..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Jan 23, 2010 11:00 pm

kes benar : ini budak lelaki kawin dengan budak sabah juga , dorang sama kerja satu kilang , selepas melahirkan anak si isteri tidak boleh kerja sudah sebab kena jaga anak , dorang tinggal di klang [rumah kedai , sewa bilik ja ] mula2 ok tiada masalah sebab si suami masih ada kerja , sumber pendapatan masih ada ..

kerja kilang maklumlah , ada masa turun naik [ tengok kilang ] si suami kehilangan kerja pasal itu kilang buat VSS , seminggu dua bolehlah tahan , masih ada duit bikin belanja , pun begitu dorang tidak balik sabah sebab si suami masih mengharapkan dan berusaha mencari kerja lain , masa berjalan ..terus gagal mendapat kerja , apa jadi ? anak mau minum susu apa bikin beli ?

dipendekkan cerita , si suami terpaksa mencuri ..dan si isteri pula sanggup 'dijadikan lauk' bila diperlukan oleh Bangla . demi untuk terus hidup !!

rupanya dorang satu keluarga pernah seminggu cuma makan biskut dan minum air paip , termasuk si anak kecil , tidur dalam gelap hanya beralaskan tilam nipis , tiada lampu , tiada kipas , tiada gas masak , tiada beras tiada gula , tiada kopi , tiada garam dirumah dorang ..kini dorang sudah balik kesabah atas usaha dan pertolongan beberapa pihak , balik sabah terus dorang cerai ..

ini hanya secebis peristiwa , ratusan lagi peristiwa dan kejadian melibatkan sabahan di sana ....cuma kita yang tidak tahu , sebab paper tidak lapor , ... siapa yang harus di salahkan ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:09 am

kalau hal2 yg begitu ..dalam negeri sendiripun banyak kes ..cuma bezanya kalau dalam negeri sendiri senang saja balik kampung habis cerita. Saya pikir kes begitu berpunca dari orang itu sendiri yg tidak merancang betul2 bagaimana nak survive. asik nak enjoy saja. tidak pandai simpan duit tambang balik sabah bila menghadapi masalah...mcm budu punya pikiran. mungkin mereka ini masih muda2 belaka. akal belum panjang. kebarangkalian mereka tu sejak dari sabah pun memang tak berapa betul cara pikirnya. saya ada kemanakan pigi sana ikut kawan2 (anak abang saya). dah bertahun-tahun-tahun (lebih 10 thn) dia tak pulang maupun antar berita. ibu dia meninggalpun dia tak pulang. menurut mereka2 yg kenal dia di sana, kununnya dia sudah kawin amoi cina (kunun saja). dia menangis juga kunun bila diberitau ibu dia sudah meninggal tapi tak pulang tak pulang2 juga sampai lah sekarang ini.
Mungkinkah dia salah satu manusia sabah yg terdampar itu? Bapa diapun tidak boleh buat apa2 kerana anak itu mcm tidak mau dihubungi langsung. Palui jg anak tu. anak sulung..adik2 dia semua ada kerja di sabah ini. Bapa diruang bukan tiada duit. kabun gata ada, kabun sawit ada, duit epf unia banyak.. kalau anak itu balik sabah indada masalah sama sekali. Rumah asal diurang kosong sebab baba diurang sudah kawin balik dan tinggal dirumah isterinya yg bekas balu juga. So ..apa masalahnya kalau dia balik sabah? dia bawa mak mentuanya sekalipun boleh... Very Happy tapi inilah yang saya bilang palui..mungkin malu nak balik? budu malu tak bertempat (maksud saya mereka yg terdampar itu pasal soal anak abang saya inda tau pula..mungkin dia senang lenang di sana).
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:28 am

apa yg sia tau, ramai butul muda mudi kita pigi sana, kita jan lupa sdh bepuluh taun muda mudi sabah asik pigi samananjung sj karaja kilang sabap sini sabah sendiri indada paluang karaja...... lapas tu bila diurang sdh suka sama suka, turus kawin..... dingan karaja kilang sj, mimang mula2 oklah tp keperluan harian samakin meningkat..... inilah antara paktor2 manyabapkan diurang tadampar..... tp masam si gaman sakap, kita misti juga ja lupa yg banyak pti sini sabah yg sdh dpt ic..... balik2 masuk newspaper urang tatangkap sana airport suba mo pigi samananjung pakai ic palsu atau urang punya..... itu yg tatangkap..... yg inda tatangkap indatau barapa banyak sdh...... yg pti2 pigi sana, yg kunun ada ic sabah, indada kelulusan sikul apa2, mo karaja kilang pun inda buli, nah pigilah buat karaja2 yg inda bagus masam mensupit, mensuri, malasur......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:56 am

sebelum mau bantu orang sabah yg terdampar itu lebih baik kalau selidiki betul2 latar belakang dia. mana tau pti...kan... terutama ic projek. tapi saya rasa2 kerajaan inda barapa peduli ic projek di sabah bah..yg penting bukan ic palsu.

alasan yg hilang ic punca terdampar di sana saya kurang yakin pasal bukan juga kita automatik jadi pelarian (PTI) kalau pun kita kehilangan ic. ada jalan juga kita boleh selesaikan identiti kita.
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 7:50 pm

aiyaaa... susah o kalo macam tu, kcianpun ada. rupa²nya mereka² yg sudah pigi sana tdk smestinya slalu hidup senang ar... malah lebih teruk mungkin. mgkin dorg trpgaruh dgn cerita² atau kbr² yg pndapatan sana jauh lebih tinggi brbanding sini sabah. soal keadaan & suasana bila smpai d sana nanti boleh blakang kira. tapi bila dorang sudah smpai sana, lain pula yg jadi. yg tdk prnah trfikir pula yg brlaku. so, mao tdk mao trpaksa dorg pura² ok sajalah. hmmmm.....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:31 pm

mo balik sabah, rasa malu..... jd bartahan sj di sana marampat marayau2 mansari makan..... ada paluang, nah mensuri, malasur, maragut..... dlm newspaper bilang, ada kira2 100 urang 'sabah' tardampar sana kl.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:38 pm

yang 100 itu bangsa apa sebenarnya aa? mungkin saparuh2? Bugis, dusun, polipin, tidung, bajau... barangkali semua bangsa ada...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:39 pm

itulah ba tiu gaman. yg penting teda org kanal dorg sana, dorg bilang mungkin. mgkin mcm tu warga PTI juga ba, tdk peduli lagi dgn org tempatan sana. yg penting tdk mati klaparan.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:41 pm

atau bumiputara 5, selebinya 'bumiputara'.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:51 pm

pukutarap wrote:
atau bumiputara 5, selebinya 'bumiputara'.....

apalah tu gaman? hehe... Laughing Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 8:56 pm

aduinaaaa..... bumiputara prujik lah bah laa..... bukan yg real bumiputara.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 9:15 pm

budak2 sabah di KL itu bukan semuanya ada kerja , ada yang menganggur ..ada yang kerja gitu2 ja , ada yang dulunya memang ada kerja , kerja kilang biasanya tapi samada kena buang atau berhenti atau diberhentikan , tidak mahu balik sebab masih mahu cari kerja lain , ada juga yang jadi pembantu kedai jual baju ..cuba tuan2 jalan2 sana sogo atau pertama kompleks , cakaplah dusun atau bahasa sabah ..akan ada yang menyampuk atau pembantu kedai itu akan senyum2 ja dengar ..kalau mahu pancing , cuba kutuk2 dorang atau cuma umpat2 dorang , pasti akan ada yang membalas cakap dusun ..

setakat jadi pembantu kedai , di kk pun melambak ..kalau setakat jadi sekuriti , di kk pun melambak tapi dorang mahu juga pigi sana KL entah apa yang menarik sangat disana , dorang bilang gaji mahal ...sabah berapa ja , tapi apabila dikaji memang taraf gaji disini kecik berbanding di KL ..tidak kira pembantu kedai ka , tukang masak ka , sekuriti , driver bas , ..

dulu , dengan beberapa kawan pernah cuba naik itu beca sana pulau pinang , saja mau rasa jadi boss kono ..pemandu dia tua sudah dalam 50an begitu , masa dalam beca itu kami sempat juga 'terkutuk-kutuk' sikit orang dan keadaan sana , orang tua itu senyap ja ..apabila sampai di Komtar masa mau bayar tambang , tiba2 itu orang tua cakap dusun , lancar dan halus dusun dia , apalagi ..kami bertinguan sesama sendiri , sejuk rasa muka , malu dan terkejut ..mau cover malu terus kami bayar lebih , rupanya itu orang tua sudah bercucu disana , asalnya orang Tambunan tapi masa kerja kilang kawin dengan budak p pinang , apabila kena kasi berhenti malu balik sabah , balik tempat bini dia ..kekal sampai sekarang , dia bilang lebih 20 tahun sudah dia disana ..dan selama itulah dia tidak pernah balik sabah lagi
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Jan 24, 2010 10:17 pm

biasa diurang pigi kl pasal rasa glemer baitu..... kadang2 pasal ikut2an sama kawan2..... di kg kami pun ada juga babarapa urang yg sdh pigi kl betahun2, lapas tu balik kg begitu2 sj.... dingar kabar masam susa juga idup diurang sana....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 10:40 am

saya pikir org sabah yg pigi sana bergantung sama nasip dan kematangan bepikir juga bah. Ada jiran saya pigi sana. dia pigi ketika umur dia masih muda awal 20. mungkin nasip dia bagus dapat kerja yg dia suka dan gaji baik. dia bertahan di sana sampai sekarang tapi ada pulang juga sekali dua dalam 7-8 tahun. Mungkin dia sudah kawin sana..tiada siapa yg tau.
Tapi sah dia tidak melarat..dia ada kasi pinjam duit sama kawan lagi ketika dia balik sabah 2 tahun lalu.
Kalau dipikir betul2..ramai juga org kita sendiri yg melarat dalam negeri sendiri tapi kes diurang tidak kena sakap pasal dalam 'ruma' sendiri kan...
Kalau dalam tampat sendiri pun boleh melarat..tidak hairan juga kalau di tampat org ada kes begini.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 11:30 am

dan di Kl juga ada orang sabah yang pada asalnya cuma kerja kilang , tiada kelulusan pun ..paling2 SPM , mula2 dia kerja makan gaji , setelah beberapa tahun dia kawin sana kemudian dia buka gerai kecil jalan menuju kekilang tempat kerja ..

tahun demi tahun bisnes dia makin besar dan bagus , anak2 dia pun sudah dewasa ...sekarang dia ada beberapa buah bas [Van ] angkat pekerja kilang ...dia jadi peraih ikan dan jual dipasar , dia juga jual kain di pasar seni , dia punya beberapa pekerja dari sabah dan nama syarikatnya pun ada nama sabah ..

dia dalam lingkungan 50an sekarang ini ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 6:14 pm

dia karaja pulis ka gaman?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 8:03 pm

hahahaaa... tdk habis² juga dgn soalan pulis ar gaman pukutarap. Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 9:23 pm

ha ha ..ini barulah , kan saya sudah bilang itu orang bekas kerja kilang kemudian berhenti , kemudian buka bisnes sendiri , kemudian sekarang sudah berjaya , kemudian saya ceritakan disini , kemudian tuan PT tanya dia kerja pulis ka ? kemudian saya bilang beginilah .... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Jan 26, 2010 10:59 pm

ooo silap sia..... jd dia bukan karaja pulislah kan gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rambabi
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Wed Jan 27, 2010 11:30 pm

crite sabahan terdampar kat KL ni betul ke? aku tengok mcm bangla/indon je yg ramai kat sane...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Today at 9:48 pm

Back to top Go down
 
Sabahan tadampar sana KL
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: