To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Sabahan tadampar sana KL

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 06, 2010 12:24 am

itu lah kao..kao pikir si orut suda tua inda ingat lagi kao pigi CC di indun boporom duuulu...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 06, 2010 12:32 am

talampau asik beporum & mengelintung, telupa bah tuan orut..... ok bah kalou kao kan tuan.....?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 06, 2010 12:45 am

hihihi...itulah bahati-hati kao mengelintung..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 06, 2010 12:49 am

itu pulis KL bilang, kompom banyak butul sabahan marayau2 sana KL..... muda2 lg dia bilang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Feb 07, 2010 10:50 am

kalau yg merayau-rayau itu sabahan ciplak..ngamlah, biar KL pun kena tempias kutu rayau pti dari sabah..
Jika yg merayau-rayau itu adalah sabahan tulin... bha..kotoh siapa suruh inda dingar sakapan mak bapa.
Kemungkinan perayau tu ada masalah hubungan dengan keluarga. takkan diurang tidak mengadu sama ibu bapa di kampung.. kecuali kalau diurang mimang ada masalah sama ibubapa adik abang.
Saya sakap begin pasal kalau anak saya..sikit2 dia sms mangadu..biarpun hal kecil2...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Feb 07, 2010 2:34 pm

inda bgtau mama bapa pasal diurang indada bapa mama di sabah mangkali baitu.... sabap pti, hihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sun Feb 07, 2010 7:35 pm

itu ada kebarangkalian .... pasal kalau kasi tau siapa mak bapa katuan pula dia pti..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Mon Feb 08, 2010 10:53 pm

diurang sana tu, masam diurang di sabah juga bah..... di sabah pun diurang rasa bukan negeri diurang, pigi kl pun begitu.... pasal nagara diurang sana indun @ pelipin.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Tue Feb 09, 2010 5:04 pm

mula² dorg (pti) mendarat c sabah. lepas tu bila dorg dgr² income semenanjung tinggi sikit dari sabah, dorgpun brebut mao pigi semenanjung juga. lepas tu takut terberebut dgn org² sana yg ada bakat boleh kasih kalah keagresipan dorg. trus dorgpun mgaku sabahan fsl takut nanti katauan pula dorg pti nanti tinggi prsaingan. kalo org sabahan, mgkin org² smenanjung ada trfikir lagi yg sabahan ini ada sikap versetile (bilang c gaman). kalo pti nanti tdk kana bagi peluang lgsung utk brsaing. hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Wed Feb 10, 2010 1:36 am

tengok saja macamana perangai dorang disini , begitulah perangai dorang disana ...

dorang boleh jual segala tawas , ubat2 muka , ubat jerawat , ubat kasi hitam rambut , kasi kilat kuku dan segalanya ...hanya menggunakan kereta sorong buatan sendiri , diluar bangunan [kaki lima ] pusat perawatan muka di KL , dorang boleh menjual segala putu dan ikan bakar di kaki lima terminal bas , atau diluar medan selera khas ,
apabila DBKL datang , dorang lari macam tikus jumpa kucing ...apabila DBKL beredar dorang datang balik , sesekali tertangkap dorang sanggup bertumbuk dan memukul demi menyelamatkan diri dan barangan , apabila polis tangkap dorang cakap dorang tu rakyat Malaysia , orang sabah , ...apabila tengok IC memang dari sabah , kecuali diperiksa keaslian IC dorang baru tahu ..[kebanyakan IC tulin ] jahanam ...!!

jangan terkejut melihat warga pendatang [suluk dsb ..] punya kedai rawatan muka dipasaraya sogo atau gedung Kotaraya , kalau tuan2 ada masa jalan2 disana cuba periksa , ada 3 buah kedai kalau tidak silap milik suluk sabah ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Wed Feb 10, 2010 8:15 pm

itulah, sia masi 'kuat' mangatakan yg diurang tu pti2 yg ada ic..... kalou ada paluang, suba tingu nama2 diurang masamana..... kalou ampal bin kara, mimang urang2 sabahlah..... tp kalou lain, mimang pti ber'ic'lah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:15 pm

hahahaaa... ampal bin kara? hancau²... waloupun PTI, mo minta puji juga ba dorg tu. mao juga yg ada brgaya² sikit. adoina... mnatau trtukar² sikit dgn mna² artis kalo d smenanjung, dorg bilang ba tu. hahahaaa... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:18 pm

tp laa, sia butul2 kepingin mo tau nama diurang tu masamana.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:34 pm

sya sdh prnah nmpak nama² dorg tu, ganjil² ni bunyi dia. kalo yg kristian² ada lagi sma² sikit dgn nma² 'omputeh' knon. tapi kalo yg muslim², susah mao tau nma ka bukan. hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:38 pm

masam indada apa2 pula yb2 sabah rasa..... si ajijah sj yg ada bg kumin..... sakali si yee mo cai sakap pula, inda paya antar pagawai pigi siasat sana......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:55 pm

kalo ikut btul mo dikasih apa ba daa tu? mao suruh balik p sabah? atau mo bagi pluang pkrjaan yg labih bnyak d sabah? adoi... buli ka itu?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 6:56 pm

hihihiiii inda eh..... suru diurang balik nagara diurang sendiri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Thu Feb 11, 2010 8:28 pm

saya biasa berhubungan dengan orang pilipin dan indon , banyak saya tahu hal dorang ...dan ada sedikit2 perangai / sikap dorangyang saya tahu , dapat dibezakan nama pilak dengan orang kita , walau menyamar macamana sekalipun akan ketahuan juga ...

ada pilak yang boleh cakap kelantan lancar habis , sebiji macam orang kelantan ....tapi akhirnya 'bocor'juga , ada pilak yang sudah tinggal 10 tahun di malaya , ic pun alamat malaya tapi ketahuan juga dia pilak , yang perempuan dan lelaki sama saja ..

baru2 ini semasa edisi siasat TV3 buat serbuan , ramai perempuan kena tangkap aktiviti persundalan , dalam 15 orang yang kena ...9 dari sabah , apabila diperiksa memang IC dari sabah , tapi cuma beberapa orang yang IC tulin , yang lain palsu ....

zaman sekarang semuanya boleh dipalsukan , IC palsu perkara biasa , pasport palsu pun ada , geran tanah palsu , duit palsu , cek palsu , sign palsu , rambut palsu , bulu mata palsu , buah dada palsu ....jangan2 c romeo ni pun palsu Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Fri Feb 12, 2010 8:41 am

itu lah saya bilang..kalau betul2 yg terdampar di KL tu sabahan tulin sudah pasti diurang minta tulung sama mak bapa di kampung..sms kan ada.. sungguh mudah minta bantuan mak bapa. tp ini mengherankan..adakah sanggup merempat? Mungkin ada juga bah dua tiga org sabahan tulin yg merempat di KL atas sebab yg diurang saja yg tau... org yg begitu harus diselidiki dahulu apa masalahnya baru boleh dibantu...inda ngam juga kalau sakit kepala dibagi ubat sakit perut. Ubat abis kepala masih sakit..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Fri Feb 12, 2010 6:00 pm

mimang ada sabahan sana tu, tp sia parsaya majuriti sabahan pti.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 13, 2010 2:11 am

romeo wrote:
saya biasa berhubungan dengan orang pilipin dan indon , banyak saya tahu hal dorang ...dan ada sedikit2 perangai / sikap dorangyang saya tahu , dapat dibezakan nama pilak dengan orang kita , walau menyamar macamana sekalipun akan ketahuan juga ...

ada pilak yang boleh cakap kelantan lancar habis , sebiji macam orang kelantan ....tapi akhirnya 'bocor'juga , ada pilak yang sudah tinggal 10 tahun di malaya , ic pun alamat malaya tapi ketahuan juga dia pilak , yang perempuan dan lelaki sama saja ..

baru2 ini semasa edisi siasat TV3 buat serbuan , ramai perempuan kena tangkap aktiviti persundalan , dalam 15 orang yang kena ...9 dari sabah , apabila diperiksa memang IC dari sabah , tapi cuma beberapa orang yang IC tulin , yang lain palsu ....

zaman sekarang semuanya boleh dipalsukan , IC palsu perkara biasa , pasport palsu pun ada , geran tanah palsu , duit palsu , cek palsu , sign palsu , rambut palsu , bulu mata palsu , buah dada palsu ....jangan2 c romeo ni pun palsu Very Happy

Palsu dari segi apa tu romeo? Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 13, 2010 10:14 am

dalam banyak2 kepalsuan , tuan Mod tanya pasal c romeo palsu dari segi apa juga bah ...ha ha , susah mau jawab ni tuan Mod , lagipun tuan Mod lebih tahu sebenarnya ... Very Happy tuan diam2 ja jangan bagi tau orang aaaa ...peaceeeee
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Sat Feb 13, 2010 8:38 pm

jgn sj tuan menjd salah seorg sabahan yg terdampar sana KL, hehe...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sabahan tadampar sana KL   Today at 4:35 pm

Back to top Go down
 
Sabahan tadampar sana KL
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: