To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 8 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 8 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
September 2017
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Rugul parampuan 15 taun

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Wed Jan 27, 2010 10:50 pm

hihihi....inda mau tamasuk nius paper tapi sudah masuk youtube mangkali... Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Wed Jan 27, 2010 11:04 pm

pendapat tuan orut dan tuan PT memang bernas..endada sudah saya dapat tambah apa2.

Hal2 mcm ni malu belakang kira..tapi hak utk keadilan itu harus di tegakkan..
Back to top Go down
Rambabi
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Wed Jan 27, 2010 11:10 pm

bende2 begini spatutnye lapor kat polis... kalau tak lapor, ibubape yg patut ditangkap... org yg btngjwab memengandungkan budak perempuan tu patut diberi pengajaran... kalau tak lapor, dah le die 'untung' , malah lepas lg...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Wed Jan 27, 2010 11:17 pm

inda taulah kalau mimang ibubapa barabis mau kasi tapuk hal buruk yg dilakukan oleh anak. mimang ada juga ibubapa begitu. sayapun inda tau mcm mana cara pikir diurang..itu anak parampuan diurang tingkatan 3 sudah katara mangandung tapi diurang indada sakap pun ..sadangkan org lain suda sakap2 "si anu mangandung"..2bulan kemudian tu anak baranak tanga jalan...baru tu ibubapa takajut kunun...
Back to top Go down
Rambabi
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Wed Jan 27, 2010 11:20 pm

tak taulah nak kate ape... mgkin kalau anak sendiri, mgkin kite pun ambik care yg same...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 11:19 am

umur baru 15 , asal rogol ...tidak kira termerogol ka , minta dirogol ka , pura2 rogol ka , dirogol main2 ka , serius punya rogol ka , rogol beregu ka , single rogol ka ....mesti lapor polis , fikir untuk masa depan si mangsa , soal malu atau kasihan itu belakang kira , kalau tidak dilapor dimana keadilan untuk simangsa , dan ke'adilan' untuk siperogol ...fikir anak hasil perogolan itu juga bagaimana masa depannya ?

saya tidak berapa tahu macamana cara pendakwaan dalam kes begini , cuma tahu lapor ja ni ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 12:36 pm

Lapor..ya mesti lapor. setiap perbuatan jenayah mesti ada hukumannya. Saya batalkan pandapat saya sebelum ini iaitu kasi kawin saja kalau suka sama suka. Saya tepikir balik..kalau kasi kawin saja tanpa apa2 hukuman maka ..hal itu jadi ikutan oleh org lain pula. nanti diurang pikir...kalau kadapatanpun paling2pun disuru kawin...no problem diurang bilang nanti.
So jalankan keadilan dulu (hukuman)..kalau mau kawin kemudian..bha om kawin laba .. nasi suda jadi bubur juga ..kan.. tongue
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 2:47 pm

budak2 sekarang , umur baru 15 tapi perangai dan pembawaan macam orang sudah 25 taun ....kadang2 lagi advance dari orang dewasa , kalau tidak ditanya umur kita tidak akan tahu dan pasti berapa ......

ada kes , suka sama suka ....apabila si BF tidak mau kawin atau tidak mau bertanggungjawab baru lapor polis bilang dirogol , macam2 kes ada berlaku , inilah dunia sekarang semakin rosak semakin tungganglanggang , rosakkkk ...

ada kes , lapor pun tidak , kawin pun tidak ...last2 tu baby buang ja , ini lagi teruk , binatang punya manusia ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 3:22 pm

itulah, dakat ari2 kita dingar urang jumpa baby..... ada yg masi idup, ada yg sdh mati, ada yg bebau sdh..... dan sia parsaya lg banyak yg inda kana jumpa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 3:26 pm

ya betul , itu yang kita nampak ...yang kita tidak nampak entah berapa banyak , yang sudah reput ,kena makan anjing , yang kena buang dalam laut , kasihan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 3:34 pm

dan sdh pun begitu, adaaaaaa lg ibubapa yg palui2 inda kunun mo riput pulis, inda mo malu kunun..... apa punya janis bapa mama begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 3:52 pm

Itu laitu..bila tidak kana ambil tindakan inda jara. dua tiga bulan (lapas sembuh) dia ulangi lagi aktiviti yg siuk itu...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 3:57 pm

anjing yg sdh marasa batapa sadapnya taie, bila2 jumpa taie misti makan punya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 4:24 pm

saya masih ingat ayat2 ko itu tuan ptarap...diulang disini lagi. tapi kiasan tu ada butulnya juga. ..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 9:29 pm

Pernah saya berbual dengan seorang budak 16 tahun di satu tempat lah..

Saya interview sikit..

dulu ada boyfriend kah? ada. dia cakap. pernah main? pernah..selalu. dia cakap.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 9:30 pm

pukutarap wrote:
anjing yg sdh marasa batapa sadapnya taie, bila2 jumpa taie misti makan punya.....
bagus kata2 simbolik ni... nt sya mau pinjam, hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 10:37 pm

dan inilah realitinya manusia kini ...semakin bijak dalam hal2 positif juga semakin teruk dalam hal2 negatif , semakin maju kita semakin banyak kerosakan berlaku dan semakin kreatif kita membuat kerosakan , kejahatan bermaharalela ...

tidak akan berkumpul segala kebaikan itu dengan kejahatan , yang jahat itu satu bahagian dan kebaikan itu juga satu bahagian lain , ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 10:52 pm

adakah itu bererti bertambah kebaikan tapi bertambah juga keburukan tuan romeo?..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 11:11 pm

kalau kita lihat dan perhatikan situsi yang berlaku , begitulah halnya tuan orut ....

dulu2 , masih zaman kuno kononnya , tiada pendidikan yang tinggi tiada pangkat besar , orang kampung rata2 miskin dan sekadar cukup makan , tapi masa itu ....tiada kes kecurian seperti sekarang [ padahal peluang itu banyak ] tiada kes skodeng , tiada kes buang anak , jarang kes bunuh diri , jarang kes perceraian ..
tiada kes makan dadah , tiada kes curi kerbau sapi , ..

sekarang , ketika segalanya berpendidikan ...semakin banyak kes2 yang dahulunya boleh dikatakan tiada , semakin tinggi taraf akademik kita semakin kreatif kita mencipta kerosakan , benda yang baik boleh dijadikan senjata memusnahkan ..

dahulu , ketika zaman mundur kononya , sangat kurang penyakit seperti apa yang ada kini , tidak usah pergi jauh ...balik pada diri kita sendiri , masa kecik setakat mana mewahnya makan pakai kita ? kasut ..selipar , baju , makanan ?

kini , semakin kita bijak dan semakin canggih sistem perubatan ..semakin banyak penyakit2 yang timbul , nama penyakit pun pelik2 , udara pun semakin sakit , hutan dan sungai cedera parah , segala unggas dan binatang lain juga semakin terseksa ,

lojiknya ? semakin kita maju ..semakin banyak kerosakan yang berlaku dan semakin rosak kita , kemajuan yang datang membawa ubat dan penyakit pada manusia , begitulah lebih kurang ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Thu Jan 28, 2010 11:26 pm

betul..saya sokong.. cheers
semakin tinggi teknologi semakin rosak akhlak manusia. semakin pintar semakin jahat. semakin kaya semakin luki.
hehe..mcm tidak masuk akal bah semakin kaya semakin luki tu tapi begitulah realitinya. kenapa kita tidak dengar orang kaya kerap menderma? kerana dalam pikiran dia..kalau kasi sikit nanti bikin malu..tapi kalau kasi banyak sendiri rugi (berat hati) pula...last2 dia bilang bagus diam2....

jd begitulah..teknologi maju rogol pun maju pasal ada bahan yg mendorong.... Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Fri Jan 29, 2010 9:11 pm

pasal pangaruh tiknuliji juga itu parampuan kana rugul..... itu lalaki, itu parampuan juga, sdh salalu tingu pilem2 main bula.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Sat Jan 30, 2010 5:33 pm

bagi saya , dalam kes ini ....lelaki dan perempuan sama2 salah , kalau tiada tindakbalas perbuatan itu tidak akan berlaku , dua2 mahu sebenarnya ,

cuba tengok itu anjing betina sama anjing jantan , biarpun si jantan menggatal dan mengurat separuh mati ...kalau si betina tidak setuju , tidak akan jadi juga pekerjaan itu , biarpun kena gigit kena himpit kena gosok , last2 c jantan kecewa dan kempunan juga
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Sat Jan 30, 2010 5:40 pm

nasib tu anjing inda pandai rugul... Laughing Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Sat Jan 30, 2010 6:03 pm

tapi kenapa ada ada istilah ' macam anjing main ....!! apa pendapat tuan orut Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   Sat Jan 30, 2010 6:13 pm

tiada pandapat saya oo... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Rugul parampuan 15 taun   

Back to top Go down
 
Rugul parampuan 15 taun
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: