To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 air pree utk pti

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:01 am



baru2 ini sia di kk, sia isi minyak sana stesen shell sana dakat2 lido, time mengisi minyak, nampak pula parampuan & anak sana paip shell, sadang mengisi gelen & kasi mandi itu anak juga..... beruntung diurang ada negeri masam kita yg langkap dgn prasarana dan bagus sama pti..... kalau di nagara lain sdh lama kana tangkap.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:02 am

tingu itu air, bibas sj mangalir sana tana..... daras lg tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:41 am

lain pula ulasan saya....
saya tingu tu karita bukan mcm pikap tua... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:44 am

tu air untuk kegunaan org awam kaitu tuan ptarap? atau shell punya meter?...
Itu laba..bertuah sungguh tu pti di sabah..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:20 pm

aduinaaaa..... kerita puti (myvi mangkali tu) di sabalah pikap tua sia baitu..... itu paip sia indataulah tp paip di stesen shell baitu, takan utk urang awam...... mimang betuah butul pti sini malasia, khasnya di sabah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 10:58 pm

begitulah gaya pti bah..sadangkan kalau saya, saya malu juga pigi mangangkut air walaupun di paip awam..pasal pada pikiran saya paip awam tu hanya kegunaan urang yg limpas2 ..bukannya untuk diangkut badram-dram. tu pti bawa gilin sj pasal dia indada pikap tua..kalau ada suda pasti dia bawa daram tu...
Back to top Go down
Rambabi
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 11:13 pm

sabah mmg ramai sangat pti, krajaan bg muke sangat... aku tengok, mreke bebas je jalan sini sane tak takut ape2... ape tikus tak brani, kucing duk je kat ofis...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 11:16 pm

Yorut_orut wrote:
lain pula ulasan saya....
saya tingu tu karita bukan mcm pikap tua... Laughing

tajam mata tuan orut ooh..bah kah gaman PT..hati2 kau..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Jan 27, 2010 11:22 pm

hihihi...kita yg patut hati2 sama si ptarap pasal dia tu very unsangkable..pandai manyamar.. susah mau pansing.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Thu Jan 28, 2010 3:22 pm

kalau itu pili bomba ...memang salah , baik dari segi apapun tetap salah , semua maklum hal ini ..
kalau itu pili paip persendirian atau syarikat punya , kita tidak boleh cakap itu salah kerajaan ..sikit2 salahkan kerajaan , itu adalah tanggungjawab empunya paip , menegur dan melarang mengambil air itu hak mutlak pemilik sebab 'air ' itu dorang yang akan bayar ..

hak awam ? sesiapa pun pun ambil tapi masih adakah paip awam dibandar ? saya rasa itu paip adalah hak stesen minyak yang berkenaan ..adalah menjadi tugas kita untuk menegur sesiapa yang berbuat demikian ,

bagi PATI , dorang bukan tahu apa itu undang2 ...apa itu paip awam , apa itu paip bomba , asal air mengalir dorang akan sapu samada bikin masak ka , bikin mandi ka , kalau ternampak jangan dibiarkan ja , tegurr ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Thu Jan 28, 2010 3:27 pm

aduinaaaa..... ada juga istilah unsangkable, hihihiiiii..... susa pula kalou tarus tarang ni, inda urang parsaya..... nah tingu, mo lari kumpas sdh.....

nt lah sia mo pigi limpas sana balik, kalou sia nampak lg itu pti ambil air, sia mo tagur......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Jan 29, 2010 4:21 pm

Kalau ada sumandak pilak angkat2 gilin...

Pukutarap: mari tumpang pikap abang... abang tulung hantar...

tagur juga baitu kan.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Jan 29, 2010 9:12 pm

tingu sumandak masamana..... kalou muka/badan ratu santik, hihihihiiii..... tau2lah si pemutung gata ni sdh lama sendirian di kabun bah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Jan 29, 2010 9:33 pm

hihihi...mangakun juga ko...
telupa trus managur yg malarang..managur utk hal yg lain pula.. Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Jan 29, 2010 10:47 pm

Silap2 si gaman tulung mengangkat air gilin lagi tu..enda cukup air pree station minyak dia kata dibilik saya lagi air banyak..mari kita ka sana dia bilang..hahahaa
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Jan 30, 2010 12:46 am

hihihihiiii..... hihihihiiii..... bagus oo idea si gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Jan 30, 2010 9:03 am

siuk bah kasi lari kumpas kan... Very Happy

itu air paip di stesen minyak tu mimang utk org awam bah tapi pengusaha stesen minyak yg bayar...bukan free dan sepatutnya untuk palanggan saja... palui betul tu pti..inda pandai malu..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: air pree utk pti   Tue Feb 02, 2010 3:44 pm

Yorut_orut wrote:
lain pula ulasan saya....
saya tingu tu karita bukan mcm pikap tua... Laughing

hahaaa... masam syapun trfkir ada kbetulan juga cakapan c aman. masam frontier wrna putih ja tu gaman. Razz Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Tue Feb 02, 2010 7:35 pm

frontier la mangkali, hihihihiiii..... sia mangambil gambar dr dlm kerita sia bah, takan tagambar pula badan pikap tua sia..... apa raaa......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Feb 03, 2010 3:16 pm

nahhh... inda kao Laa, mamanas sdh c gaman. hehe... Razz tdk ba gaman, mainē sja ba. mntau kao d samping tu keta kao masa ambil tu gmbar.

uiii gaman, lama juga ka tu PTI sana tu?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Wed Feb 03, 2010 3:29 pm

si tarap barabis sudah mau ejes supaya kapala karita dia inda tamasuk baitu tapi tamasuuk juga ujung2 kapala... Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 4:48 pm

sua ba gia kalu ambil gambar guna HP... inda pasal2 temasuk pula kepala kerita dia dlm gambar...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 5:36 pm

uiii... jgn kao kwn SS, mamanas lagi dia tu kalo kana sakapē begitu, hahaaa. Razz Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 8:15 pm

saya mau jalan tengah malam tapi gelap tiada lampu , mau jalan tengahari tapi silau mata oleh matahari ...dimana saya mau jalan ni ? ..... Mad
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:02 pm

apapun, sia masi kurang sanang tingu itu pti ambil suka2 itu air, itu air bibas mangalir sj..... antah2 samua diurang dlm koloni bagantung sama itu air sana, mgkin diurang mambayarlah sama itu stesen shell.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: air pree utk pti   Today at 7:59 am

Back to top Go down
 
air pree utk pti
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: