To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 air pree utk pti

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:18 pm

dasar PTI memang tidak kenal apa ..pantang barang tidak terjaga semua dia mau sapu , dorang masih belum dapat menyesuaikan diri dengan undang2 dan budaya rakyat tempatan , dorang masih terbawa2 perangai lama semasa dikampung halaman dorang ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:42 pm

bila sigu romeo sakap begitu, turus sia ingat masam ada tupik sia buat dulu pasal ini pti..... masamana parangai diurang sini, itulah yg menserminkan sistem pendidikan diurang sana nagara diurang..... indatau mana sdh tu tred..... sini atau sana sabalah.....

butul, diurang ni pantang dpt paluang, kompom diurang ambil, kalou inda buli ambil sara bagus, diurang rampas..... diurang tau urang malasia ni 'bagus2' balaka..... talampau bagus, kana pigang ******** pun inda pandai marah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:47 pm

mungkin dari kisil2 lagi tu PTI terdidik untuk mengambil kesempatan .. pantang ada kesempatan diurang tatap ambil punya..tiada rasa segan samasekali..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:48 pm

indada sdh parkataan sagan2 dlm kamus diurang......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 05, 2010 11:54 pm

entah berapa tahun lagi bansa kita buli menandingi sikap inda sagan diurang itu..
kalau bansa kita sama dingan diurang tu yg indada sagan2 mungkin kita buli bersaing dengan diurang ..bersaing secara negatif lah...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 06, 2010 12:12 am

itulah..... kalou kita ada parangai masa diurang, mgkin indalah begitu ramai diurang sini..... tp ini inda, bila diurang balik nagara diurang & kana tanya, "masamana sana, urang sana bagus2 ka inda memukul?", diurang jawap, "memukul???? hihihihiiiii..... kao buat lawak ka? diurang sana, tunjuk sj muka bangis, kasut sdh......"
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 06, 2010 12:20 am

kalau kita ikut gaya diurang... diurang suri kita pun suri barang diurang..diurang rugul sumandak kita..kita rugul juga sumandak diurang..diurang bunu orang kita kitapun bunu juga bansa diurang...KOMPOM inda batambah pti... Tapi itu angan2 saja inda manjadi kanyataan punya...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 06, 2010 12:25 am

ya, taulah urang2 kita ni..... versatile......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 2:07 pm

Sya rasa bagus timbak saja bah diurang macam timbak anjing liar yang jalan2 tu.kalau tida pun tangkap dulu satu2 lapastu kasi tanam implan dibadan ka di kapala ka.kemudian lain kali kalo datangpun kana kasan pakai radar bila mau masuk sini sabah.barulah! Twisted Evil Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 2:54 pm

canggih betul idea ko agem... cheers
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 3:49 pm

saya ok ja , kalau perang besok dengan PTI ....lagi bagus , memang akan ada orang kita terkorban tapi pasti orang dorang juga ramai yg akan mampus , bila lagi kita mau kasi tunjuk skill ....

siapa diantara tuan2 disini yang sudah pernah merasa darah manusia ...? masin hangat dan pekat ....

kalau terjadi perang PTI dengan pribumii , pedulikanlah segala apa ...maju !!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 4:06 pm

hihihiiii..... diurang suka2 ja ambil kemudahan apa2..... karajaan pula masam okkkkkkkkkkkkkkkkk sj..... patutlah diurang makin banyak sini sabah..... sabahan 3 juta, diurang 1 juta..... antah2 lebi lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 4:18 pm

pukutarap wrote:
hihihiiii..... diurang suka2 ja ambil kemudahan apa2..... karajaan pula masam okkkkkkkkkkkkkkkkk sj..... patutlah diurang makin banyak sini sabah..... sabahan 3 juta, diurang 1 juta..... antah2 lebi lagi.....
Masam tikus bah diurang tu.satu kali baranak entah berapa ikur.lagipun kalo kana hantar pulang dinegara diorang pun datang juga balik.memang susah juga.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 5:57 pm

ya bah, masam tikus butul..... aktip butul..... kita pula mo stok2..... kita anak 2-3 urang sj, diurang paling sikit 7.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 7:27 pm

hmmmmm...... ada 1 ibu² sdh PTI sya prnah brsakap. dia bilang, "kami ini, mesti mao bnyak² ini d sini supaya dpt mgundi BN. kalo anak² kami lahir sini lagi, bagus sikit. sekurang²nya senang mao dpt status kewrganegaraan sini sabah".

confused trus bingung sya, tdk tau apa mao ckp. mao sdh sya ckp "patutlah sana klinik ibu & anak sntiasa sesak dgn org² pilak"?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Fri Feb 12, 2010 11:07 pm

itu ibu dtg di sikulah ka laa? mimang diurang tu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 2:08 am

Sakit hati saya dengar PTI ni..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 10:26 am

sekarang , pada mana2 SK ..telah dikuatkuasakan anak2 PTI tidak boleh masuk kecuali telah disahkan penjaganya adalah warganegara , siapa2 guru2 disini maklum tentang perkara ini ..

di Hospital , juga telah dikuatkuasakan sudah lama , PTI dikehendaki membayar lebih sekiranya bersalin dihospital ...pun demikian bayaran yang mahal itu tidak melemahkan semangat dorang utuk membiak lebih rancak ,

sepatutnya , juga dikuatkuasakan oleh pihak berkuasa tempatan hal yang sama dalam soal pemilikan lesen kenderaan , pemilikan lesen berniaga , keutamaan peluang pekerjaan , dan sebagainya ..

kalau tidak , ibarat sebelah kaki kita kini berada dijurang kehancuran ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 11:03 am

masalahnya...ketika diurang meomhon sebarang lisin..diurang gunakan mykad juga bah. Dlm mykad diurang indada tertera "PTI"...
Tiga kategori PTI sekarang..1. PTI tiada katarangan..2. PTI memiliki mykad..3. PTI memiliki ic hijau...

Karajaan bilang bukan sanang mau tangani masalah PTI.. bila karajaan pun bilang susa maka ini tahap serius sudah..seolah-0lah karajaan serender sudah. Padahal saya pikir karaiaan rasa susah+kasian+sayang sama pti...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 11:26 am

biasanya PTI filipina yang saya berurusan , punya IMM13 ....IMM13 ini membolehkan mereka berkerja pada sektor perladangan , pembinaan , IMM13 ini ada had tempohnya , mesti diperbaharui setiap tahun ..didalamnya tertera gambar pemilik , pekerjaan dan alamat [ alamat tetap atau sementara ]

kebanyakan pekerja pembantu kedai di KK ,Labuan ...punya kad ini , mereka tidak dibagi Maykad dengan mudah , kecuali setelah melalui proses Intervieu , itupun setelah mereka memperolehi IC merah atau hijau dahulu ..

ada PTI yang masih pegang kad IMM13 walaupun sudah 25 tahun disini , ada yang masih IC merah walaupun sudah 40 tahun disini , dan ada juga yang punya Mykad walaupun baru 3 bulan disabah , ada yang punya Mykad sedangkan orangnya masih di Indon ...

pejawat awam , terutama oleh agensi yang berkenaan , juga harus dipersalahkan ....tangan2 mereka yang melakukan kerja2 keji harus dipertanggungjawabkan
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 11:39 am

itu labaitu...IC projek tulin atau palsu bukan salah PTI.. yg bersalah besar ialah pegawai yg memproses borang dan kelulusan.. kakitangan JPN / ketua2 kampung / ketua anak negeri yg begitu harus dihukum berat. Tapi setakat ini berapa kerat saja yg kena siasat? adakah?..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 3:13 pm

bila sdh kena charge mahal² oleh pgawai² yg 'bikin' IC dorg, trus suma pti²pun anggap suma kmudahan² free. bibas brniaga d tepi² jln, bibas tdur d tepi² jln, bibas merompak sna sni, bibas mrogol & paling²pun bibas ambil air pree sana shell, hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 3:34 pm

bagi saya , mana2 kakitangan kerajaan yang sanggup memberi/menerima sesuatu kepada PTI atas tujuann sesuatu , ia bukan menghina pada PTI itu sendiri tetapi menghina diri sendiri , ia sanggup menjual , menggadai nasib dan masa depan anak cucunya hanya cuma rm 300 ...yang cuma bertahan sejam dua dalam perut dia ,

orang2 begini layak dipanggil si jahanam , si celaka ...dia mencelakakan nasib bangsanya , dia menjahanamkan maruah negaranya , orang2 begini tiada semangat cintakan negara dan bangsanya , tiada fikir untung rugi keturunannya ,, dia cuma fikir untuk perutnya hari ini dan esok ..

pada si jahanam2 itu , pada para pencelaka itu ....sepatutnya dihapuskan saja dimukabumi , hidup mendatangkan masalah pada orang ,
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: air pree utk pti   Sat Feb 13, 2010 8:29 pm

saya setuju... kakitangan kerajaan yg sedemikian layak disulah... ia adalah jahanam, celaka, najis... hidup dgn memberikan masalah kpd diri sendiri & keturunan shj...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: air pree utk pti   Today at 7:36 pm

Back to top Go down
 
air pree utk pti
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: