To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sikap kita menjatuhkan kita?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 03, 2010 3:06 pm

Biar si ptarap jawap pertanyaan si laa ini..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 03, 2010 8:03 pm

setiap kita ada jawapan tersendiri ..........
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 03, 2010 10:45 pm

laa wrote:
pukutarap wrote:
dr dulu kita nampak urang tua2 kita bejualan sayur2an di kaki2 lima..... rasa2 kamu dr bila lg begitu? baru 1 taun? 2 taun? 10 taun? atau sdh bepulu taun? sikarang sdh 2010, masi ada lg ka yg jual2 sayur di kaki2 lima?

anak si pairin, jepri, dompok kana sakap kdm ka? atau inggilis? kalou itu anak malayu, diurang kana sakap malayu juga..... kalou kita?

siapa yg inda bangga tarhdp bansa sendiri.... kita pun bangga..... tp apa yg sdh & sdg kita buat utk mangakalkan kebanggaan kita tu? ada kah? lain kali masi adaka yg buli kita banggakan? apa yg sia tingu, kita masam 'bangga' pula picah2 banyak parti/kumpulan kunun...... pasal matang kaitu begitu?

brmakna suma pemonopolian pilak² brjual, sistem pndidikan & perpecahan kpd bnyak parti tu akibat dari pgaruh malaya ka? atau desakan malaya trhadap sabah? sya prcaya tiada hal² bgni brlaku kalo tiada desakan. & akibat desakan itulah rakyat² cnderung brsikap acuh tak acuh dgn bangsa masing².
bukan pasal malaya..... tp pasal urang2 kita yg kunun2 jd pemimpin taie kusing..... diuranglah yg patut memimpin rayat utk mansari identiti & mamajukan bansa sendiri..... kalou rayat masam sia yg memimpin utk mambawa perubahan, yg yb2 apa paranan diurang? bepulitik? sari kakayaan? bagus inda paya jd pemimpin kalou begitu..... suba kita pikir bagus2, apa sdh samua usaha pemimpin2 bansa kita utk kamajuan? pigi rasmi prujik sana sini? apa yg sia nampak, masam samua talampau sibuk bepulitik sj...... kamu ingat lg taun lalu 1 kg sana tambunan yg sipta hidro elektrik sendiri tanpa bantuan karajaan utk lampung diurang malam2? guna duit sendiri, sipta sendiri, minyak sendiri..... sakali pandai2 pula si pairin yg kunun pigi rasmi, puiiiiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:22 am

pukutarap wrote:
laa wrote:
pukutarap wrote:
dr dulu kita nampak urang tua2 kita bejualan sayur2an di kaki2 lima..... rasa2 kamu dr bila lg begitu? baru 1 taun? 2 taun? 10 taun? atau sdh bepulu taun? sikarang sdh 2010, masi ada lg ka yg jual2 sayur di kaki2 lima?

anak si pairin, jepri, dompok kana sakap kdm ka? atau inggilis? kalou itu anak malayu, diurang kana sakap malayu juga..... kalou kita?

siapa yg inda bangga tarhdp bansa sendiri.... kita pun bangga..... tp apa yg sdh & sdg kita buat utk mangakalkan kebanggaan kita tu? ada kah? lain kali masi adaka yg buli kita banggakan? apa yg sia tingu, kita masam 'bangga' pula picah2 banyak parti/kumpulan kunun...... pasal matang kaitu begitu?

brmakna suma pemonopolian pilak² brjual, sistem pndidikan & perpecahan kpd bnyak parti tu akibat dari pgaruh malaya ka? atau desakan malaya trhadap sabah? sya prcaya tiada hal² bgni brlaku kalo tiada desakan. & akibat desakan itulah rakyat² cnderung brsikap acuh tak acuh dgn bangsa masing².
bukan pasal malaya..... tp pasal urang2 kita yg kunun2 jd pemimpin taie kusing..... diuranglah yg patut memimpin rayat utk mansari identiti & mamajukan bansa sendiri..... kalou rayat masam sia yg memimpin utk mambawa perubahan, yg yb2 apa paranan diurang? bepulitik? sari kakayaan? bagus inda paya jd pemimpin kalou begitu..... suba kita pikir bagus2, apa sdh samua usaha pemimpin2 bansa kita utk kamajuan? pigi rasmi prujik sana sini? apa yg sia nampak, masam samua talampau sibuk bepulitik sj...... kamu ingat lg taun lalu 1 kg sana tambunan yg sipta hidro elektrik sendiri tanpa bantuan karajaan utk lampung diurang malam2? guna duit sendiri, sipta sendiri, minyak sendiri..... sakali pandai2 pula si pairin yg kunun pigi rasmi, puiiiiiiiii......

kenapa dia yg pigi rasmi? kenapa bukan orang yg cipta tu alat yg potong reben?
ko mcm bule dibilang anti-pairin oorr...
sa tidak tau la knapa tapi memang sa pun tidak nampak di mana hala tuju pemerintahan dia semasa mmegang tampuk pemerintahan.....bagus sikit la si hariss...masih berterusan lagi tu bantuan susu, buku teks sama baju.....sumbung anak buah sa nda mo pakai kunu tu baju sama kasut yg kana bagi smpai sa marah2.....nda pandai bsyukur....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:44 am

ya..betul tu pukutarap..
Ulasan saya pula begini.. YB2 KDM terpaksa makan gaji saja bah..boss diurang umno/malaya. Diurang buat itu ini utk bangsa sendiripun tidak direstui oleh boss. ertinya diurang adalah YB2 yg indada kuasa..yg ada cuma gaji tiap bulan.. TAPI kalau butul2 yb2 ini ada hati mau majukan bangsa..diurang patut merintis sesuatu..satu halatuju yg pasti untuk bangsa kita.

Biar saya berangan-angan sebentar...
Saya YB orut2... sebagai YB sudah tentu saya didengari rakyat.. biasanya begitulah. Saya bagi idea sama rakyat supaya membangkitkan soal tanah yg beratus ribu hektar yg diterokai oleh syarikat gergasi..sedangkan rakyat KDM yg sinonim dengan pertanian/perkebunan tidak dapat tanah kecuali bukit bukau yg didiami oleh nenek moyang. So langkah pertama..wujudkan satu ngo KDM yg memperjuangkan nasib KDM/Momogun..langkah kedua buat satu memorandum menuntut kerajaan memperuntukkan satu kawasan puluhan puluhan ribu hektar khas untuk KDM utk dijadikan penempatan dan pertanian. Katakanlah.. 30 ribu hektar di daerah telupid..30 ribu hektar di kawasan keningau.. dan beberapa pulu ribu lagi di kawasan lain yg sesuai untuk pertanian.

Ini adalah langkah permulaan. dilayani atau tidak itu soal kedua..tapi mesti ada langkah pertama. Jadi saya sebagai YB orut akan menyuarakan sokongan kepada NGO itu (main wayang laba)...
Susah si musa atau PM mau kasi rasuah penutup mulut NGO pasal NGO bukan mcm YB satu dua org saja.... Ngo ada AJK..
Apa macam pukutarap ..buli kah angan2 si orut yg begitu.... Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 2:51 pm

monkey wrote:
pukutarap wrote:
laa wrote:
pukutarap wrote:
dr dulu kita nampak urang tua2 kita bejualan sayur2an di kaki2 lima..... rasa2 kamu dr bila lg begitu? baru 1 taun? 2 taun? 10 taun? atau sdh bepulu taun? sikarang sdh 2010, masi ada lg ka yg jual2 sayur di kaki2 lima?

anak si pairin, jepri, dompok kana sakap kdm ka? atau inggilis? kalou itu anak malayu, diurang kana sakap malayu juga..... kalou kita?

siapa yg inda bangga tarhdp bansa sendiri.... kita pun bangga..... tp apa yg sdh & sdg kita buat utk mangakalkan kebanggaan kita tu? ada kah? lain kali masi adaka yg buli kita banggakan? apa yg sia tingu, kita masam 'bangga' pula picah2 banyak parti/kumpulan kunun...... pasal matang kaitu begitu?

brmakna suma pemonopolian pilak² brjual, sistem pndidikan & perpecahan kpd bnyak parti tu akibat dari pgaruh malaya ka? atau desakan malaya trhadap sabah? sya prcaya tiada hal² bgni brlaku kalo tiada desakan. & akibat desakan itulah rakyat² cnderung brsikap acuh tak acuh dgn bangsa masing².
bukan pasal malaya..... tp pasal urang2 kita yg kunun2 jd pemimpin taie kusing..... diuranglah yg patut memimpin rayat utk mansari identiti & mamajukan bansa sendiri..... kalou rayat masam sia yg memimpin utk mambawa perubahan, yg yb2 apa paranan diurang? bepulitik? sari kakayaan? bagus inda paya jd pemimpin kalou begitu..... suba kita pikir bagus2, apa sdh samua usaha pemimpin2 bansa kita utk kamajuan? pigi rasmi prujik sana sini? apa yg sia nampak, masam samua talampau sibuk bepulitik sj...... kamu ingat lg taun lalu 1 kg sana tambunan yg sipta hidro elektrik sendiri tanpa bantuan karajaan utk lampung diurang malam2? guna duit sendiri, sipta sendiri, minyak sendiri..... sakali pandai2 pula si pairin yg kunun pigi rasmi, puiiiiiiiii......

kenapa dia yg pigi rasmi? kenapa bukan orang yg cipta tu alat yg potong reben?
ko mcm bule dibilang anti-pairin oorr...
sa tidak tau la knapa tapi memang sa pun tidak nampak di mana hala tuju pemerintahan dia semasa mmegang tampuk pemerintahan.....bagus sikit la si hariss...masih berterusan lagi tu bantuan susu, buku teks sama baju.....sumbung anak buah sa nda mo pakai kunu tu baju sama kasut yg kana bagi smpai sa marah2.....nda pandai bsyukur....


fuyooo... respeklah dgn kmu suma, jauh prjlnan luas pndgan. hrp msa c pairin gunting tu reben kmupun ada sna msa tu, hehehe... c gaman ba yg ngam ganti c pairin ini, hehe... Razz
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 5:02 pm

1] tuan orut bilang YB no 2 pasal makan gaji dengan boss , iaitu umno dan bn , bagi saya ini tidak tepat ...UMNO cuma salah satu komponan dalam BN , bukan BN itu umno atau UMNO itu BN ...

2] bandingkan era harris [juga dalam BN ] kenapa ada bantuan susu untuk SK ? bantuan baju dan buku tulis ...dari mana dapat duit ? zaman harris ada sabah rotan , ada KPD , ada Innosabah , ada macam2 ...tiba2 zaman PAIRIN semuanya terhenti atau dihentikan ? Sabah rotan gulung Tikar , KPD muflis , INnosabah hampir mati [sehingga kini nazak ] ..
kalau dulu era haris kita cakap itu duit yayasan sabah , era pairin kenapa banyak anak syarikat gulung tikar ? malah yayasan sabah sendiri buat VSS pada kakitangan ?
dimana Jeffry dapat duit simpan juta2 sana swiss bank ? berapa ribu penerima biasiswa kroni yang tidak membayar balik biasiswa yayasan sabah zaman PBS tapi disenyapkan ?

3] kalaulah dusun minta kawasan katakan 30 ekar khas untuk dusun setiap kawasan seluruh sabah , kaum lain seperti bajau , berunai , kedayan , bisaya , murut , tidung , sungai , rungus , lotud adakah akan berdiam diri ? macamana kalau dorang juga minta benda yang sama ............??

maknanya orang kita sendiri yang menimbulkan kerosakan , yang menyebabkan kejatuhan tapi kita tidak mengaku , kita asyik menuding jari pada orang lain , ...

nah ..jaga ko tuan PT , marah sudah c laa , fanatik pairin tu dia .. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 6:43 pm

romeo..kalau bansa lain bumiputera sabah minta tanah indada salah baitu tapi jangan sekali-kali kasi sama pandatang..dan jangan habiskan tanah sabah utk syarikat gergasi sj.
Somehow..kita nampak juga bah bangsa bukan rumpun dusun tidak berapa minat dengan pertanian. Kalau misalnya diurang minta tanah kemudian jual atau kasi pajak sama pendatang ... inda buli lah. (Note: rungus, lotud, sungai, murut..rumpun dusun jg bah)

Saya bukan penyokong tegar pairin tapi talampau kondem dia inda juga...Very Happy
And how do we know jepri simpan duit berjuta-juta di swiss bank? setahu saya swiss bank sangat ketat untuk menlindungi identiti pelanggan dia.. tapi mungkin ko ada sumber yg boleh dipercayai baini kan...

Betul si haris menempah nama melalui projek yg dia wujudkan..tapi sayang semuanya baru diperingkat permulaan (sebahagian di peringkat pertengahan)..tapi kalah pula dia. When the project fail...pairin jadi sasaran.. maybe yes pairin penyebab semua projek si harris gagal..but maybe not..how can we so sure about it? Saya bagi satu contoh.. PBS has long gone.. umno take place..kalau KPD betul2 berdaya maju ..then kenapa ladang koko Sakilan Desa di Batu 21 jalan Sandakan - Telupid tidak dapat dipertahankan oleh kerajaan UMNO? Likewise Ladang Sabah ...all taken over by Talisai sebuah syarikat semenanjung milik orang india. Ada satu lagi ladang KORAS di batu 54 jln sandakan - telupid. ketika harris masih berkuasa (penghujung pemerintahan dia lah) the project seems has been abandon.. tinggal satu dua staff yg ada dan tugas mereka cuma mcm security untuk menghalang org membongkar rumah2 yg sudah siap dibina. It seems to me that the project is already nyawa2 ikan..kebetulan PBS take over..so PBS terpaksa terima tomahan. I'm not depending the rotten PBS ..but that is what I have seen with my own eyes...cerita sebenar saya tidak tau lah.

pakaian sekolah..susu ..buku, pensil/pen..masih dibekalkan dalam era PBS. bukan begitu kaitu?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 7:14 pm

ya , betul juga cakap tuan orut ..kondem sangat pairin pun tidak bleh juga , ada juga bakti dia , silap paling besar PBS in adalah dipenghujung penggal , semua orang besar lain pendapat , last2 dompok buatparti sendiri , yong tik li buat parti lain , jefry ikut parti lain , hancurrr ........

kes ladang talisai , itu memang benar ...ladang2 lain juga benar , berlaku kezaliman dan perebutan kuasa dan tapak , dari politik kepada aset , itu berlaku semasa Anwar Ibrahim jadi TPM , dan sehingga kini Anwar punya ladang disandakan , bukan kecik ladang tu ....tuan orut pasti tahu mana satu ladang Anwar disana kan ?

Zaman PBS mana ada lagi bantuan buku pencil baju tuan orut ..tiada , habis sudah ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 9:08 pm

oh zaman pbs tiada bantuan buku pencil baju kah... saya silap mangkali..maklum lah waktu tu sia inda sikula suda..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:10 pm

hihihihiii..... sia indalah bah anti si pairin..... suma sia kesiwa bah sabap masam samua yb2 kita sibuk bepulitik sj, sibuk balawan sakap di newspaper sj, tingu si mositun, si timbun, si jepri..... inda abis2 balawan sakap di newspaper..... kalou sibuk bepulitik, sibuk balawan sakap, bila mo buat karaja?

suba kita pikir parkara asas..... apa tujuan diurang jd pemimpin kunun? diurang diundi manang eleksen utk tujuan sibuk bepulitik ka? utk lawan2 sakap di newspaper ka? kalou sia inda silap, diurang diundi utk mawakili suara kita, utk tulung2 kasi maju bansa kita rayat jalata..... bukan begitu ka?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:24 pm

sapatut begitu laba pukutarap..tapi kalau ada saturang yb kasi mula mengata yb lain maka yb yg dikata itu gatal mulut nak jawab balik bah..

siapa tau diurang bilang, sakap, sakap juga tapi karaja, karaja juga.. tapi apa karaja diurang?..jaga pakit sendiri mimang jadi keutamaan lah...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:31 pm

kalou sia yb, kalou ada yb lain yg mangata sia, kalou sia kana tanya reporter apa komen, sia jawap..... "hihihihiiiii..... sia indada kumin, bg san sjlah dia basakap tu, mgkin itulah bakat dia, sia sedi juga bah indada bakat masam dia..... tingu ah, lapas ni dia basakap lg tu, parsayalah padaku....."
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:39 pm

haha.. bagus bah kalau ko jd yb tuan ptarap... tapi kan kalau banyak kali kana takan uli repoter last2 tesasul sakap juga bah..

tapi panyakit basar diurang ini ialah masing2 tubuh parti. kalau satu parti saja indada juga baitu balawan-lawan..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Thu Feb 04, 2010 11:44 pm

inda paya salalu sakap begitu, sakap 3-4 kali sj dgn jawapan begitu, hihihihiiiii..... reporter pun malas tanya, yb2 lain pun inda mo mangata sdh, takut katahuan bakat diurang..... takut ramalan sia manjadi kanyataan..... kalou diurang mo mangata pun, diurang sembunyi2 sakap inda mo reporter dingar, inda mo masuk newspaper, nt samua urang tau bakat diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Fri Feb 05, 2010 2:15 am

ada sebab kenapa sesetengah yb suka betul bercakap dalam paper ...antaranya

a] bikin kasi glamour , supaya semua orang kenal dia , supaya semua orang ingat nama dia ...

b] supaya nama sentiasa hidup , kalau menyepi ja lama2 orang lupa

c] mau jadi hero , hal2 yang mengarut pun dia mau juga masuk campur janji nama keluar dalam paper , padahal tiada kena mnegena sama dia

d] menarik perhatian pengundi atau CM , mana tahu lan kali boleh stand lagi ..

pendekkata , itu antara cara para YB mempromosikan diri , kerja belakang kira ...yang penting talian hayat politik sentiasa ada bekalan bateri
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Fri Feb 05, 2010 5:00 pm

pukutarap wrote:
kalou sia yb, kalou ada yb lain yg mangata sia, kalou sia kana tanya reporter apa komen, sia jawap..... "hihihihiiiii..... sia indada kumin, bg san sjlah dia basakap tu, mgkin itulah bakat dia, sia sedi juga bah indada bakat masam dia..... tingu ah, lapas ni dia basakap lg tu, parsayalah padaku....."

semangat yg masih kebaruan baini kalo mcm ni gaman. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Fri Feb 05, 2010 8:11 pm

saya mau nyanyi lagu bintang kecil bulihkah ? atau lagu sepuluh budak hitam .............
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Fri Feb 05, 2010 10:42 pm

hihihiiii..... buli sj bah gaman..... nyanyilah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Fri Feb 05, 2010 10:48 pm

2, 3, 1, test test .....1 , 2, 3, mike test testttt ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Tue Feb 09, 2010 5:53 pm

nyanyi bangau oh bangaupun ngam juga sini ini romeo. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 10, 2010 1:26 am

mungkin manusia itu memang begitu perangainya , semasa dibawah ...miskin , kecil dan lemah , sering sedar diri dan bangsanya tetapi apabila sudah diatas , kaya dan berkuasa , sering lupa apa matlamatnya dahulu , lupa diri lupa bangsa , cuma satu yang dia tidak lupa ialitu mengumpul dan mengaut kekayaan dan kemewahan selagi mampu ..

biasanya penyakit itu datang hasil dari perbuatan dan tingkahlaku kita sendiri , samada melalui makanan kita atau perbuatan kita ..tanpa sedar mengundang penyakit , jarang2 orang lain yang mendatangkan penyakit kepada kita , demikian juga dengan segala 'penyakit' yang kita telah lalui , pemimpin2 kita 'sakit' tanpa sedar ....selepas hilang kekuasaan dan hilang nama baru sedar segala kesilapan lalu , kini kita cuma mampu membincangkan dan menyuarakan pendapat masing2 , segala itu tidak akan kembali lagi , apa yang telah luput dan hilang dari gengaman kita tidak akan kembali seperti dulu , peluang yang ada telah disia2kan , peluang cuma datang sekali tiada duanya ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 10, 2010 1:14 pm

Sikap kita bukanlah 100% menjadi penyebab kita jatuh. 60% penyebab ialah tekanan oleh pihak lain. So 60% vs 50% siapa yg lebih kuat? Sikap kita cuma telah mempercepatkan kejatuhan..tapi sebenarnya, sekalipun kita cuba melawan ..akhirnya kita tetap tersungkur juga.

Now..let's see Sarawak & Sarawakian. Adakah mereka sekarang ini benar2 kuat? Pada pendapat saya..mereka juga menghadapi tekanan/desakan. Jika tidak, kenapa mereka juga tidak dapat claim lebih royalti minyak? Mereka juga terpaksa melepaskan billions of ringgit hasil minyak kepada petronas. Kenapa? sebab mereka juga tidak bisa melawan. Apa kira2 akan berlaku jika KM sarawak berkeras minta kenaikan royalty minyak? Sudah tentu kena remove oo. It is juat a matter of time Sarawak kena invade seperti sabah. Take my words... Once BN Sarawak falls dan diperintah oleh pihak pembangkang.. umno akan gunakan taktik seperti apa yg dilakukan kepada sabah. PTI akan masuk ke sarawak dan akan dipandang sebelah mata kerana polis tentera adalah atas kuasa persekutuan. 'Katak'2 akan wujud di sarawak.

hehe...tomahan melulu si orut...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 10, 2010 5:41 pm

sma pula fkiran kita ini aman. tapi bagi sya 60% dsebabkan oleh desakan² pihak² yg trtentu, 40% sikap org² kita.

cuba kita ingat betul² siapa yb yg mula² brjaya dibeli oleh BN? lepas tu diikuti oleh siapa? d sanalah punca utama kejatuhan pmerintahan KM sabah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Wed Feb 10, 2010 8:02 pm

tp masa kana 'beli', ia bagantung juga sama tuan punya badan, kalou inda sudi dibeli, maka inda juga kana beli..... tp karana sikap yg 'sudi dibeli', maka kana belilah, hihihiiiii.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: sikap kita menjatuhkan kita?   Today at 9:57 am

Back to top Go down
 
sikap kita menjatuhkan kita?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: