To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Mari kita buat ramalan..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 2:46 pm

Lama suda kita tdk cakap pasal pulitik...

Memandangkan situasi politik sekarang.. adakah kemungkinan parti komponen BN sabah akan meninggalkan UMNO pada pilihanraya akan datang?
Adakah parti PBS, PRS, UPKO, SAPP dapat sokongan jika bukan ahli BN lagi?

Semua ramalan kita akan terjawap pada tahun 2013 nanti... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 4:04 pm

kita tunggu dan lihat ................
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 6:12 pm

ini bn terutama amuno sdh butul2 bapangalaman pasal pulitik ini..... kalou komponen2 kerual bn, ada sj sara diurang tu masamana mo urus..... paling sanang diurang pansing balik mana2 yb, sabap diurang tau majuriti yb2 sabah buli dipansing2...... sanang lg tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 7:37 pm

membeli yb itu sudah pastilah....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 8:56 pm

misti..... itu wajip baitu bg diurang...... pansing mamansing, siapa rajin makan umpan, nah takail lah mulut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 9:43 pm

saya meramalkan PBS tidak akan keluar dari BN pasal dia selisa di sana dan dia belum yakin umno akan kalah di malaya terutamanya di sabah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 10:12 pm

jan haraplah, mimang inda kerual punya..... sansara nt dia jd sajarah, individu paling kajam di malasia..... tau kanapa? sabap dialah nt satu2nya rayat malasia yg sanggup menikam 2 kali dr balakang..... akan dianggap lebi kajam dr perbuatan menimbak mati si altantuya, lapas tu kasi latup.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 10:26 pm

tapi kan... kalau misalnya kerusi parliment 51% BN 49% pambangkang... ada kemungkinan juga MP BPS malumpat... boss dia menyusul kemudian supaya inda katara butul.... Very Happy
Back to top Go down
bighorn
Prebet
Prebet


Number of posts : 76
Registration date : 2008-09-13

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Sun Jan 31, 2010 11:04 pm

keadaan politik semasa skrg agak bercelaru... mana2 pihak yg 'ligat' & mahir dlm pusing-memusing akan mendpt tempat... mana2 yg tdk, pasti akan terpinggir...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Mon Feb 01, 2010 1:41 pm

dalam politik tiada yg betul2 ikhlas berkorban diri seperti lilin... kalau ada nelson mandela sabah alangkah baiknya...

saya meramalkan PKR di sabahpun inda dapat memerintah sabah... paling2 dapat 1, 2 kerusi.. itupun kalau dapat... Cool
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Mon Feb 01, 2010 1:54 pm

mula2 sa hormat si nelson pasal dia punya semangat tu....tapi bila dia suda senang, dia kasi cerai bini dia yg bersusah senang sama2 dia sewaktu dia belum dapat mcapai kejayaan dia...sa nda suka pula tu orang tua....mentang2 la si winnie nda muda lagi, nda cantik...si nelson pula bila2 bule cari sumandak muda..kitaiiii punya beliau..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Mon Feb 01, 2010 2:03 pm

hehehe... kita inda tau sebenar serita si winnie tu bah monkey...mana tau gia dia kegersangan ketika nelson di panjara.... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Mon Feb 01, 2010 3:22 pm

bagi saya , PRU akan datang BN masih kekal berkuasa , mungkin penilaian kita tidak sama dan pendapat jugatidak sama , kita berhak untuk menyuarakan pendapat masing2..

saya menilai dari kerja dan prestasi mereka selama ini , PKR cuma menang nama ..tapi hasilnya tiada , PKR terlalu dikongkong dan dimonopoli oleh beberapa orang , anuar sendiri tidak memberi kepercayaan orang sabah untuk menerajui PKR negeri , dia ambil dari malaya juga ...

PAS , kalau menang pun cuma satu kerusi area Tawau ..di malaya memang dorang kuat tapi di sabah dan sarawak Pas jadi hamPAS , DAP mungkin akan bertambah satu kerusi , Pakatan tidak akan menang di sabah ,

suasana di semenanjung juga huruhara , mood pengundi dan masyarakat sudah berubah gara2 bberapa perkara dan peristiwa sensitif yang 'mengguris hati ' mereka , kes raja2 melayu dihina , kes agama , kes anwar liwat , dan banyak lagi ...orang melayu sedar bahawa kepentingan mereka semakin tergugat dan mereka telah melakukan kesilapan PRU lepas , hari demi hari senario semakin berubah dan tidak mustahil BN akan semakin kukuh , PRU lama lagi ni ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Mon Feb 01, 2010 4:21 pm

kita belum dapat meramalkan sepenuhnya pada masa ini...apa tak lagi kes liwat anuar tu masih belum salasai. sekiranya dia diputuskan bersalah dan masuk panjara kali yg kedua.. berbagai keberangkalian akan berlaku. Mungkin penyokong dia akan buat hal yg memungkinkan org semenanjung kian meluat tingu gelagat penyukung anuar. Tapi kalau dia terlepas dari tuduhan..kemungkinan saham dia naik sedikit.

Ya.. saya pun setakat ini belum yakin BN akan kalah pada PRU 13 nanti...
kita terus tingu perkembangan politik semasa dan terus buat ramalan2 wahai nujum2 ilsf.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 2:00 am

politik sekarang semakin brcelaru bah tuan orut , mendadak muncul beberapa perangai yang dahulunya tiada ...saya meluat tengok itu demonstrasi sana sini , bikin kacau bisnes dan orang ramai yang tiada kena mengena , saya juga malas sudah tengok perangai beberapa YB baru lahir yang terlalu ghairah membabi buta , buat dan cakap ikut suka lidah dia ja ..........

tidak tahu mana satu yang patut disokong ...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 2:07 pm

mcm gud news sja utk BN itu DAP brpecah tu. kalo sya dgr c najib bckp fsl tu, mcm kumarau sudah dlm hati dia, rasa mo mlumpat˛ sdh kgmbiraan. jdi kompom komponen BN sabah akan maintain dgn UMNO tu.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 2:15 pm

Rata2 kita meramalkan umno masih tatap berkuasa selepas PRU 13 ..tapi mungkin dekat2 pilihan raya nanti ada perubahan ramalan kita... Cool
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 2:45 pm

kira mcm tulah tu aman. tapi dlm msa yg sma syapun brhrp ada pihak yg brani buat prubahan, hehe... Very Happy kalo tdk, adalh pihak yg tmbah sumbung & angkuh nanti. hmmmm....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 3:14 pm

betul tu laa... semakin lama bertaktha makin sumbung... diuranglah jaguh indada yg buli lawan...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Tue Feb 02, 2010 10:40 pm

hakikatnya setiap parti politik yang ada di Malaysia ini punya masalah masing2 , tiada parti yang benar2 sempurna dan kukuh kebal dan hebat , UMNO ada masalahnya sendiri , DAP juga bermasalah , PAS pun bermasalah , MIC , MCA pun berserabut , PKR lagilah bermasalah .......cuma dorang ini pandai menyembunyikan gelora yang ada , pandai berlakon dan hebat dan menuturkan sesuatu perkataan agar mampu 'mematahkan atau melembutkan sesuatu ' , kalau kita perhatikan dan amati setiap patah perkataan yang dorang ucapkan , segala keberangkalian dan kemungkinan itu ada ...

lakonan sesama mereka juga tidak pernah putus sebagaimana lakonan mereka terhadap rakyat , rakyat yang tertipu dengan lakonan2 ini kadang2 tidak mampu mengawal emosi dan 'kemanusiaan' , apapun setiap kita punya pandangan dan pemahaman yang berbeza ...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Wed Feb 03, 2010 2:41 pm

ya... itulah guna profesional. kalo dorg tdk profesional, alamk... ketaralah kekurangan masing˛. apa˛pun sya respectlah dgn sikap profesional dorg. Cool
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Wed Feb 03, 2010 8:27 pm

ya , dorang memang pro ...dan doranglah sebenarnya yang mencorakkan macam2 budaya secara halus dalam masyarakat , politik sebenarnya bersih , tidak kotor sebagaimana pemahaman kita ..cuma ahli politiklah yang telah 'mengotorkan' politik semasa , ..

kemudian ianya jadi ikutan kepada yang lain , sudah jadi macam tradisi pula , turun temurun dari satu generasi kepada generasi , adri satu parti kepada parti lain , ............akhirnya jadi budaya ahli politik bermuka2 , mengata dulang paku serpih , telunjuk lurus kelingking berkait ,

masih adakah seni politik yang bersih ketika ini ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Wed Feb 03, 2010 9:44 pm

sekarang anuar ibrahim masih sedang dibicarakan. Jika anuar didapati bersalah..saya meramalkan ramai yg mempercayai dia benar2 bersalah atas tuduhan liwat dan akan keciwa dengan PKR. tetapi penyokong tegar tetap mengatakan semua itu konspirasi umno. Tetapi jika anuar menang..dia akan dapat sokongan yg meningkat. so..seboleh-bolehnya umno mau supaya anuar kalah. Walaupun umno bermati-matian menyangkal ada kaitan dengan kes ini..tapi umno tetap saja menangguk di air yg keroh...

abis kes anuar nanti kita ubah ramalan lagi..tapi untuk semantara ini saya meramalkan anuar akan diputuskan bersalah atas tuduhan meliwat saiful bahari...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Thu Feb 04, 2010 5:23 pm

bagi saya , saya tidak mau terima pendapat sebelah pihak ja ...samada Umno atau Pkr , saya mesti dengar hujah kedua pihak , selain itu saya kena cari informasi lain dari beberapa sumber , sumber pertama dari kawan dan kenalan anuar , kedua dari pihak kerajaan [ risikan dan hubungan luar ] ketiga dari pihak berkecuali [atas pagar ]

hakim yang paling adil adalah Tuhan , hanya DIA yang maha mengetahui segalanya , apa yang ada didalam dada kita , apa yang telah , sedang dan akan kita lakukan atau akan dihadapi ..DIA tahu apa yang tersembunyi dan terang

tidak semua maklumat boleh disebarkan , sebenarnya masih terlalu banyak maklumat yang kita tidak tahu samada tentang anuar atau pihak kerajaan sendiri , pokok tidak bergoyang tanpa angin , angin tidak bertiup tanpa awan , menerima atau menolak bulat2 sesuatu perkara tanpa kajian bukan satu lumrah ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Thu Feb 04, 2010 11:49 pm

urang bilang indada yg kakal..... jd kalou mana2 parti kala pun, biasa begitu, indada yg manaaaaaaaaaaaggggg sj...... ada ka yg inda kala2 sampai bila2?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Mari kita buat ramalan..   Today at 9:50 pm

Back to top Go down
 
Mari kita buat ramalan..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: