To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 10:24 am

bagi saya itu semua mengarut , adakah patut manusia hampir seakan2 binatang cara hidupnya , saintis barat yg ramai cakap begitu ..mereka hebohkan pada dunia teori2 karut marut ,
manusia dari fizikal , tetap sama dari zaman adam sampai sekarang ...bertulang belakang , berkaki , bertangan , jalan menegak , ada akal , nafsu dan tahu berfikir , cuma apabila terjadi percmpuran genetik , terjadilah berbagai2 warna kulit , berbagai warna anak mata , saiz tubuh , macam2 kebudayaan dsb ..

adam dan hawa , segala manusia adalah dari keturunan mereka , samada manusia Afrika , Eropah , Asia , manusia Alaska , orang asli dsb ...penghijrahan manusia telah berlaku dari semasa kesemasa sejak dahulu , setiapkali apabila berlaku imigrasi maka akan terbentuk cara baru , budaya baru , mentaliti baru , dann ini yg menjadikan manusia semakin unik , bermacam ragam budaya , sifat , berbagai2 bangsa ..

berbalik pada umur adam didunia , saya rasa ...belum ada fakta yg benar2 pasti , yg betul2 sah , yang boleh digunapakai sebagai rujukan , 10 ribu tahun atau 30 ribu tahun , seratus ribu tahun itu cuma andaian saintis semata ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 12:41 pm

maksud sia yg masam binatang, bukan parangai atau pijikal masam binatang, tp sara idup..... mangkali indada pakaian, tinggal dlm gua, komunikasi mangkali main signal sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 1:35 pm

barangkali betul juga bah manusia jaman dulu tinggal dalam gua..indada pakaian. Tapi bukan pasal diurang budu.. Manusia Adam tu pintar .. tapi setelah bedusa moral makin merusut. mungkin kepintaranpun merusut juga.. alat2 perkakas2 kurang. camana bikin rumah tanpa peralatan? jadi altenatif gua lah. Pakaian? mimang indada alat bikin pakaian.. so diurang teradaptasi dengan suhu..inda juga rasa talampau sajuk. Kemudian manusia palan2 mula jadi pintar balik. kepintaran manusia selepas bedusa adalah kepintaran yg disertai dengan keburukan. misalnya bila diurang pandai bikin parang daripada logam ..makin ransak lah pula manusia membunu pakai parang...

hehehe...teori kampung sj ini jgn jadi sbg panduan kaparcayaan...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 1:52 pm

ada serita mangatakan bhw ribuan/jutaan taun sebulum adam, ada penghuni bumi masam manusia juga tp dikatakan 'spiritless'..... mahluk ini kunun pupus sejurus sebulum adam disipta, atau mgkin dipupuskan..... mimang samua mahluk ini siptaan tuhan.... tp kunun karana indada spirit, diurang idup masam indada kawalan, indada pedoman, gadu2, bunu2...... jd Tuhan nampak ini inda ngam, jd dia sipta versi demi versi manusia, makin bagus, makin imprup sampailah kpd pensiptaan adam & eve..... antah kita ni versi kabarapa, dan barmakna ada lg versi salapas kita...... sikarang ini ada urang puti, itam, suklat, kuning mangkali..... mangkali samua adalah kasinambungan versi2 dulu2 masa 'spiritless'..... sabap itu, banyak kana jumpa tulang2 posil masam manusia moden yg beumur jutaan taun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 2:01 pm

manusia yg pindah dari tempat lain , pada mula memang dorang akan tinggal d gua2 sebagai alternatif ...tapi di tempat lama mungkin dorang sudah ada rumah , begitu juga dengan pakaian dsb , maklumlah tempat baru terpaksa gunakan apa yg ada ..

menusia awal yg berpindah itu kemudian dikenali manusia terawal yg mendiami , peninggalan mereka yg tinggal dijumpai di gua lenggong perak , setakat ini penemuan itu yan tertua di semenanjung , mendahului ketuaan penemuan di beruas , di kedah dan melaka ,

apapun , manusia dahulu ada pintarnya tersendiri , penemuan2 yg menakjubkan di mesir , di Andes, menceritakan kepintaran mereka ketika itu , kadang2 ia seolah mendahului zaman dan tidak dapat diterima oleh lojik akal ,

konon manusia dulu2 besar , tinggi ...kuat2 lagi ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 2:05 pm

sebulum adam, Tuhan ada sipta mahluk masam manusia juga, bediri atas 2 kaki, basar utak & buli menggunakan alat..... malah diurang buli juga mengubur yg mati, melukis atas dinding gua..... suma diurang indada spirit, inda samba Tuhan, indada amalan ugama...... sabap itu banyak kita jumpa lukisan2 di gua & tulang2 yg kana kubur yg beumur jutaan taun..... masuk versi nabi adam, Tuhan kasi hambus masuk roh...... sampailah sikarang......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 2:17 pm

ya, sokong ...saya pun terfikir begitu juga , sudah ada manusia lain didunia sebelum adam , disamping makhluk lain seperti binatang , binatang2 purba yg tidak sempat kita melihat seperti Dinosour , burung2 gergasi , ular2 gergasi , ikan2 besar , dan sebagainya , mereka ini sekarang sudah tiada , samada pupus atau lenyap musnah dari mukabumi , apa yg kita jumpa kini cuma secebis bukti kewujudan mereka ...

kepupusan mereka samada oleh kerana bencana alam seperti gempa dan gunung berapi , atau peperangan sesama sendiri , atau kerana hal lain itu kita tidak tahu ...ataukah ada diantara manusia dan binatang kini adalah anak cucu dorang itu ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Sun Feb 21, 2010 2:41 pm

dan satiap kali berubah versi, mangkali versi beruba begitu sj atau malalui 1 kaadaan yg kita panggil kiamat..... masam windows bah, mula2 95, kamudian update pigi 98, 2000, me, xp, vista, 7...... sabap itu banyak posil2 kita jumpa yg malangkaui versi kita ini...... suma karana masuk versi kita (adam), kita ada hambusan roh sdh, maka kita ada sdh spirit utk manyambah Tuhan, maka bemulalah penulisan kitab2...... jd, pasal itulah kita ada mintaliti yg bumi disipta sajak nabi adam, padahal mangkali sdh ada bejuta taun dulu...... hihihihiii, serita2 sj tau kita ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 7:49 am

hihihi...mcm masuk akal pula tu "spiritless being".

saya mula tepikir barangkali binatang2 ini tuhan inda bagi immortal life bah. kalau begitu.. mcm ngam juga misalan si pukutarap manganai versi windows..hehehe..
tanpa dusa pun binatang tatap mati, tumbuh2an pula mimang 'patah tumbuh hilang berganti'. barangkali versi manusia adam mimang upgraded immortal tapi bila bedusa manusia inda immortal lagi...hehehe... manjadi-jadi pula doktrin sasat... Very Happy
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 2:32 pm

Lapastu tahun 2012 masam mo kana upgrade lagi mungkin(haiya,lari kumpas suda ni) Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 2:44 pm

Kalau kasi upgrade mcm upgrade windows ok jg bah.. fail2 lama ..data2 inda ilang. tapi kalau bumi kana kasi format mcm hard disk utk install new windows version ..adui abis lah kita...tinggal fossil si orut akan dijumpai pada tahun 2,000,000 akan datang... Very Happy Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 6:21 pm

yg 2012 tu inda butul baitu..... itu ikut kalendar mayan sj..... lg pun kalou tingu kaadaan sikarang, samua masam masi ok juga, jd mangkali lama lg mo betukar versi..... sia tepikir kalou nt betukar versi, antah masamana pintar urang2 masa tu nt..... atau mangkali, sampai versi adam iaitu kita, mangkali itulah pangakhiran versi, indada sdh versi lapas kita pasal sdh perfek..... atau mangkali ada babarapa versi lg, lapas tu inda tau apa akan jd..... dulu2, umur manusia lama butul, sampai ratus2 taun, versi kita sikarang average 40-80 taun mati sdh..... nt versi lain mgkin umur makin singkat...... dan mangkali dlm satu2 masa tu buli idup sama2 beberapa versi yg balainan..... antah2 si tuan orut versi lain, siapun versi lain, dan si laa the latest version..... hihihihiiiiii..... makin mangarut serita kita......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 6:40 pm

2012... biarlah ..apa jadi jadilah. manusia inda buli elak kalau mimang mau jadi. Lagipun kalau planet ansur indada juga kita rasa apa-apa...
Mungkin di planet2 lain ..versi lain lagi manusia dan binatangnya.. siapa tau UFO tu sebenarnya manusia versi planet Juhal.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 6:48 pm

hihihihiiii..... malakatlah serita versi ni di kapala kita.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 6:55 pm

jangan...jangan..jangan kasi lakat di kapala...ajaran sesat tu... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Mon Feb 22, 2010 8:58 pm

hihihiiiii..... bagus juga serita kita ni, sekurang2nya kita ada idea yg malangkaui jutaan taun dulu..... butul ka inda, indapa..... drpd indada idea lansung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Tue Feb 23, 2010 12:59 am

Saya masih percaya..kita di sabah ini (KDM) ada penciptanya sendiri..mungkin dari sini lah kaitan kepercayaan org2 KDM dulu2 terhadap kinoringan.

Secara lujik..kalau butul lah kita dari keturunan adam yg sama..kenapa mesti rupa kita berbeza antara satu sama lain..takkan lah geograpy, cuaca dan persekitaran boleh mengubah fisikal, rupa, seseorang..

contohnya kita letak lah seorang negro di amerika..(jangan kasih kahwin sampur) boleh pada suatu hari nanti tiba2 keturunannya jadi putih2 macam mat salleh juga?

Sama juga kalau kita lettakan seorang mat salleh di afrika selama beratus malah beribu tahun pun tanpa kahwin campur..adakah tiba2 kulitnya akan jadi macam negro?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Tue Feb 23, 2010 1:30 am

adakah pendapat tuan orud bahawa adam itu bukan satu ? ada adam di india ...ada adam di russia , adam di ethopia , adam di artik , adam di sabah , adam di sulawesi ? dan dari keturunan adam2 inilah lahir kita yg berbeza warna kulit , saiz badan , sikap dan mentaliti ?

isu ini kita kena balik pada kepercayaan masing2 , kalau kita percaya pada kitab2 maka kita mesti percaya bahawa adam itu bapa segala manusia sebagaimana kitab cakap ...kalau kita tidak mempercayai kitab2 itu [ kerana kitab itu tulisan manusia boleh berubah2 ...] maka itu terpulang pada diri masing2 ,

perjalanan berjuta tahun , penghijrahan manusia dari satu benua ke benua lain , perkhawinan campur , kajian DNA darah menunjukkan memang ada kaitan antara manusia di Ethopia dengan manusia di alaska atau uzbekistan , cuma sayangnya belum ada satu kajian mengenai DNA darah penduduk Borneo dengan penduduk negara2 terdekat seperti vietnam , atau yunan china , atau Indonesia atau madagaskar , mana tahu ada persamaan genetik ..
Back to top Go down
bangkahak
Prebet
Prebet


Number of posts : 22
Registration date : 2010-02-13

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Tue Feb 23, 2010 4:05 pm

saya suka membaca idea2 kamu...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Wed Feb 24, 2010 7:20 pm

pukutarap. wrote:
yg 2012 tu inda butul baitu..... itu ikut kalendar mayan sj..... lg pun kalou tingu kaadaan sikarang, samua masam masi ok juga, jd mangkali lama lg mo betukar versi..... sia tepikir kalou nt betukar versi, antah masamana pintar urang2 masa tu nt..... atau mangkali, sampai versi adam iaitu kita, mangkali itulah pangakhiran versi, indada sdh versi lapas kita pasal sdh perfek..... atau mangkali ada babarapa versi lg, lapas tu inda tau apa akan jd..... dulu2, umur manusia lama butul, sampai ratus2 taun, versi kita sikarang average 40-80 taun mati sdh..... nt versi lain mgkin umur makin singkat...... dan mangkali dlm satu2 masa tu buli idup sama2 beberapa versi yg balainan..... antah2 si tuan orut versi lain, siapun versi lain, dan si laa the latest version..... hihihihiiiiii..... makin mangarut serita kita......
hahaaa... da latest versionlah pula... lepas tu versi mcm serita filem omputeh 'CLICK' pun ada arr... hehe.

orud wrote:
Saya masih percaya..kita di sabah ini (KDM) ada penciptanya sendiri..mungkin dari sini lah kaitan kepercayaan org2 KDM dulu2 terhadap kinoringan.

Secara lujik..kalau butul lah kita dari keturunan adam yg sama..kenapa mesti rupa kita berbeza antara satu sama lain..takkan lah geograpy, cuaca dan persekitaran boleh mengubah fisikal, rupa, seseorang..

contohnya kita letak lah seorang negro di amerika..(jangan kasih kahwin sampur) boleh pada suatu hari nanti tiba2 keturunannya jadi putih2 macam mat salleh juga?

Sama juga kalau kita lettakan seorang mat salleh di afrika selama beratus malah beribu tahun pun tanpa kahwin campur..adakah tiba2 kulitnya akan jadi macam negro?
mcm sya pernah trbaca sbelum ni maksud c tompinai orud ni, mcm dlm forum ni juga sya ingat˛. tdklah sma tapi seakan˛ sama juga prbincangan dia. & smpai skrg mcm blum ada jwpan dia sya igt˛.

romeo wrote:
adakah pendapat tuan orud bahawa adam itu bukan satu ? ada adam di india ...ada adam di russia , adam di ethopia , adam di artik , adam di sabah , adam di sulawesi ? dan dari keturunan adam2 inilah lahir kita yg berbeza warna kulit , saiz badan , sikap dan mentaliti ?

isu ini kita kena balik pada kepercayaan masing2 , kalau kita percaya pada kitab2 maka kita mesti percaya bahawa adam itu bapa segala manusia sebagaimana kitab cakap ...kalau kita tidak mempercayai kitab2 itu [ kerana kitab itu tulisan manusia boleh berubah2 ...] maka itu terpulang pada diri masing2 ,

perjalanan berjuta tahun , penghijrahan manusia dari satu benua ke benua lain , perkhawinan campur , kajian DNA darah menunjukkan memang ada kaitan antara manusia di Ethopia dengan manusia di alaska atau uzbekistan , cuma sayangnya belum ada satu kajian mengenai DNA darah penduduk Borneo dengan penduduk negara2 terdekat seperti vietnam , atau yunan china , atau Indonesia atau madagaskar , mana tahu ada persamaan genetik ..
hahaaa... buli˛ adam & eve ada d semua tmpt, matilah... hehe. bagi sya, biarpun hnya 1 keturunan cntohnya hnya dusun khwin dusun, bila sdh bnyak keturunan (mgkin keturunan yg ke7 sdh ka) mesti ada salah 1 ank mereka kelihatan seolah˛ bukan dusun tapi bgsa asing. d kg kmipun ada 1org yg hmpir˛ sama muka org putih, tapi tdklah sama betul, cuma kalo sekali, dua kali pndang, memang salah org sdh. hahaaa...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Wed Feb 24, 2010 11:12 pm



tingu muka kao, kalou butullah kao, masam the latest version, hhihihiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Thu Feb 25, 2010 1:24 pm

tidak semestinya hanya dengan perkhawinan campur boleh melahirkan zuriat yang lain , [ bukan seperti dusun original ] walaupun diakui dengan sebab perkhawinan campurlah akan melahirkan generasi2 pelik , yang tampan dan lawa ..yang bijak dan bengap ,

ada banyak kes , mak bapak dusun sejati ..dusun asli , tapi 3 daripada 5 anak2nya punya iras muka yang lain , lawa ..manis , lemak berkrim disukai ramai Very Happy , hingga menimbulkan cemburu dan persoalan , bagaimana dia bolehjadi begitu ?

kadang2 genetik daripada sebelah nenek atau datuk [ samada datuk nenek daripada sebelah mak atau bapa ] , sebab itu sering kita terdengar cakap orang ' iras dia betul2 macam arwah datuk dorang dahulu ...'

walaupun iras muka 'terlain' , atau saiz tubuh ' membesar' , genetik tidak akan pernah menipu , DNA dalam tubuh tetap sama walaupun beribu tahun ..
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Thu Feb 25, 2010 8:17 pm

romeo wrote:
tidak semestinya hanya dengan perkhawinan campur boleh melahirkan zuriat yang lain , [ bukan seperti dusun original ] walaupun diakui dengan sebab perkhawinan campurlah akan melahirkan generasi2 pelik , yang tampan dan lawa ..yang bijak dan bengap ,

ada banyak kes , mak bapak dusun sejati ..dusun asli , tapi 3 daripada 5 anak2nya punya iras muka yang lain , lawa ..manis , lemak berkrim disukai ramai Very Happy , hingga menimbulkan cemburu dan persoalan , bagaimana dia bolehjadi begitu ?

kadang2 genetik daripada sebelah nenek atau datuk [ samada datuk nenek daripada sebelah mak atau bapa ] , sebab itu sering kita terdengar cakap orang ' iras dia betul2 macam arwah datuk dorang dahulu ...'

walaupun iras muka 'terlain' , atau saiz tubuh ' membesar' , genetik tidak akan pernah menipu , DNA dalam tubuh tetap sama walaupun beribu tahun ..

Bukan kah itu kerana perkahwinan campur juga?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Thu Feb 25, 2010 8:31 pm

perkhawinan campur 30 tahun dulu ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Thu Feb 25, 2010 9:04 pm

jeograpi juga buli mangubah bantuk pijikal urang..... kalou sana bandar, jumpa banyak urang, buli tau tu mana ayam kg mana ayam karan...... mana urang sabah mana indun pelipin......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?   Today at 3:44 pm

Back to top Go down
 
Siapa penghuni Bumi sebelum Manusia ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: