To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Zamri MB Perak Yg Sah

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Zamri MB Perak Yg Sah   Tue Feb 09, 2010 6:50 pm

hehe..sudah diramal bahawa si zamri akan menang dalam kes penentuan MB perak yang sah.
Kenapa keputusan mahkamah itu mengambil masa lebih setahun menurut pendapat kawan-kawan?.. Cool
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Tue Feb 09, 2010 11:08 pm

hihihiiiii mimang buli tau awal2 bah, inda paya bisara pun tau masamana kesudahan..... si jamri, sultan yg lantik, si nijar kana suru latak jawatan..... jd kalou si nijar juga yg manang rayuan, masam sultan pula yg basala.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 1:13 am

kenapa mahkamah ambil masa setahun selesaikan isu ini ? bermacam andaian pastinya timbul mengikut pandangan masing2 ..

apapun bagi pendapat saya , isu ini tidak boleh dirujuk pada sebarang mahkamah , cuma mahkamah Rayuan tugas2 khas yang layak membicarakan ...setiap hakim diambil dari setiap mahkamah tinggi , sebelum perbicaraan perlukan persediaan dan bahan2 rujukan dan perkara ini pastinya bukan mudah , setiap hakim dan peguam yang terlibat juga bukannya sentiasa free , mereka juga sibuk dengan tugas2 rutin dan tugas2 mendatang lain , kes ini adalah kes profil tinggi dan sensitif , menyentuh maruah dan kreadibiliti seorang raja yang mana sebarang keputusan yang diambil oleh mahkamah kelak akan memberi kesan pada sistem perundangan dimasa akan datang ..
disamping itu beberapa perkara lain yang perlu diletakkan sebagai sebab kenapa mahkamah lambat membicarakan isu ini ,

sudah dijangka apa yang akan dikatakan oleh Nizar berikutan kes tidak memihak padanya , iaitu mahkamah tidak adil , tidak telus ...tetapi nadanya akan bertukar sekiranya keputusan memihak pada mereka , mahkamah benar , mahkamah telus dan adil , kebenaran mahkamah hanya akan diakui sekiranya sebarang keputusan memihak pada mereka ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 12:02 pm

maaf saya beri pandangan dari sudut negatif... Very Happy

kelewatan lebih setahun itu bertujuan memberi peluang kepada zambri memenangi hati rakyat perak. Dengan itu apabila keputusan mahkamah rayuan diumumkan ..penyokong nizar sudah cool down. tiada lagi protes berlebihan dan sekaligus mengharapkan PRU 13 nanti rakyat terus menyokong BN.

Mengenai ketidakpuasan hati dari pihak nizar memang kita sudah sedia maklum. Apa tidaknya kerana 'katak' belum wujud ketika perlembagaan digubal. Oleh sebab itu perlembagaan yg sedia ada tidak boleh dirujuk bagi menghukum 'katak'2 itu yg jelas membelakangi hak puluhan ribu pengundi.

Jika ADUN umno yg mengatakkan diri lalu melompat ke PKR..sudah tentu PKR yg senang hati .. manakala umno pula yang mencabar tindakan katak2 itu. Siapa agaknya yg menang kes jika umno yg kehilangan kerusi kerana tindakan 'katak'2?.. Tentu sekali pihak kerajaan ada advantage...(biasalah tue)
Mungkin (besar kemungkinan) perlembagaan yg sedia ada tidak akan dipinda supaya 'katak' tidak boleh diambil tindakan pada masa2 akan datang. Pihak yg kuat 'pengeras' sudah tentu lebih sedap umpannya di mata 'katak'2 jika sekiranya keputusan PRU 50 - 50.

Politik tiada yg bersih...that's the fact... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 7:48 pm

si nijar bilang, ari ni adalah ari yg galap utk dimukrasi..... apa tdknya, kuasa rayat bukan lg 1 kuasa yg mutlak..... suba basa kumin2 si nijar di newspaper..... masam kamu sakap, ini kis propail tinggi, manyantuh kuasa raja2, maruah dan banyak lg...... keputusan yg inda 'butul' akan memburukkan kaadaan..... jd pilih 1 antara 2, si nijar atau si jamri..... dua2 ada kasan negatip..... jd kana pilih si jamri, pasal kurang sikit kasan negatip..... kalou pili si nijar, antah apa yg akan jd..... pasal ada yg maruah tarsalar kalou dia yg kana pili.....

urang bilang pulitik ni 1 seni..... mimang butul 1 seni.... seni mampangaruhi urang lain, kebulihan manarik urang sama kao..... manarik urang dgn apa sj sara, siapa yg lebi pandai manarik, lebi pandai mampangaruhi, siapa yg lebi 'hibat' bepulitik, dialah yg manang...... sabap tu inda heran, pg tadi masi musu, patang jd kawan sdh, bisuk pg jd musu sdh balik..... manada begitu kalou bukan pulitik.....

sia pasal diurang si nijar & jamri ni, satakat ikut serita sj.... sabap masam sia tau2 sj apa kesudahan serita...... & sia parsaya, samua urang tau bhw mimang si jamri lah yg akan manang...... kis ini lain drpd kis pembunuhan, walou butul kana nampak itu urang merugul & membunuh, bulum kompom dia kala di makamah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 10:43 pm

nampaknya mahkamah terpaska 'membetulkan' keadaan kah pukutarap?... mcm ngam juga ulasan ko. Saya pikir kes the herald itupun nanti akan sama juga dengan kes di perak iaitu mahkamah rayuaan terpaksa 'membutulkan' keadaan...
nampaknya di malaysia banyak butul kes dimana mahkamah terpaksa 'membetulkan' keadaan apabila melibatkan profile tinggi...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 10:59 pm

apapun , hak kita untuk bersuara dan menyurakan isi hati , kalau ada sepuluh kepala maka akan ada sepuluh pendapat ....pendapat kita mungkin tidak sehaluan , cara kita mungkin tidak sealiran , namun kita masih ada banyak persamaan iaitu masih mampu melihat dan mengikuti peristiwa yang berlaku ,

kita bukanlah yang arif tentang proses undang2 , kita juga bukanlah yang pakar tentang makna 'permainan ' , definisi kejujuran bagi kita mungkin berlainan dengan mereka yang terlibat , kita adalah apa yang kita cakap tentang apapun ..

biarkan mereka dengan permainan mereka , negeri dorang biarlah dorang yang menguruskan sebagaimana kita menghadapi peristiwa di negeri sendiri ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Wed Feb 10, 2010 11:18 pm

Ya..tuan romeo betul juga kita bukanlah arif tentang undang2. kita cuma pikir tentang moral dan kebenaran. sedangkan undang2 tidak kenal moral dan kebenaran sering diputar belitkan oleh pengamal undang2 yg arif...kita pula cuma boleh mengeluh...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Thu Feb 11, 2010 12:38 am

mengupas sikit kata tuan orut , kebenaran undang2 sering diputar belitkan oleh pengamal undang2 ...? mengingatkan saya pada kata2 pemimpin Libya , Muamar Gadafi ...
dia kata , manusia paling bodoh didunia adalah peguam , manusia paling bijak didunia juga adalah peguam ,

satu kes , dari kacamata kita memang terbukti salah , tiba2 datang dua orang peguam , satu jadi pembela ..satu lagi jadi pendakwa , mereka memerah otak mencari idea dengan bersenjatakan undang2 , yang seorang mati matian kata 'dia salah ....' dan seorang lagi bermati matian cakap ' dia tidak salah ..' akhirnya dengan kepintaran dan putar belit peguam2 itu , akan dapat satu keputusan samada akan jadi salah atau tidak bersalah ..mungkin si pesalah akan terlepas atau akan disabitkan salah meskipun tidak melakukannya , inilah peguam punya dunia ..

tapi dalam masa yang sama , kita tetap perlukan peguam ...samada untuk menegakkkan kebenaran atau mempertahankan kemungkaran dan kejahatan , undang2 itu ciptaan manusia , maka manusia jugalah yang telah menghuru- harakannya ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Thu Feb 11, 2010 6:12 pm

sia parna nampak lakunan pantas theater si mr.bean samasa si unibersiti dulu..... nampak di tv.... dia balakun sabagai saitan sana naraka..... dia pakai baju mirah, pigang tumbak 3 sarampang..... mangakali dia panjaga pintu naraka tu..... dia bilang, "dipersilakan masuk penghuni naraka yg partama..... lawyer....."

mimang butul kita perlu paguam..... lujik dia, kita perlu urang yg pandai basakap utk kita lawan pihak lain..... mgkin mula2 dulu, biasa bila ada apa2 hal, urang yg pandai basakap yg kana surung pigi dapan lawan sakap..... tp phak lawan pun inda juga mo kala, diurang jga surung urang yg pandai basakap maju dapan..... biasa masa tunang2, ada tu kana bawa urang2 yg masam begini, mo lawan kasi turun bayaran parampuan bah..... lama2 urang2 yg pandai sakap ni nampak paluang kaamasan utk dpt pandapatan..... maka kana wujudlah lawyer..... sabap itu sampai sikarang kita perlu lawyer..... bukan pasal kita butul2 perlu, tp pasal kita tarpaksa perlu..... dan juga pasal diurang pandai manampatkan diri di kalangan urang2 samua, hihihiiiii...... maluyar sdh sia.....

undang2 pun urang2 masam diurang juga yg buat, jd inda heran diurang ni pasal kasi pusing2 ayat mimang terer..... sampai paning urang2 masam kita..... kalou diurang mau kita sakap putih, walou mula2 kita sakap itam, tp last2 kita tasakap putih tu..... kana2 lg kis masam si nijar jamri ni..... lglah inda heran.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Thu Feb 11, 2010 8:53 pm

ada contoh , banyak kes ...peguam tipu , tidak payah cakaplah nanti kena saman ...maklumlah dorang ini sikit2 menyaman ja , di kk ...siapa tidak kenal peguam nama ......? pairin pun dia tipu , sekarang jadi kaya raya ....

duit ambil , tapi kes dia buat lebihkurang ja , kompom kalah dia bilang ....kalau mau menang kena tambah lagi sikit ???!!

dalah kes zamri VS nizar , ia memang kes rumit ...pertama kali berlaku di malaysia , banyak isu timbul dan ia menyentuh sensitiviti beberapa pihak , kiri duri kanan pun duri , apapun ini membuktikan kebebasan masih hidup di malaysia , keputusan mahkamah dimana2 pun memang tidak akan memuaskan hati semua pihak [ bukan senang memuaskan hati semua pihak ...] meskipun kes ini sudah selesai tapi 'suara-suara' para hakim dan loyar diluar [hakim sendiri ...lawyer sendiri ] tetap akan ada , ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Fri Feb 12, 2010 7:43 am

nasib baik inda buli merayau berkali-kali-kali..kalau inda hehe..bisara sjlah karaja YB nizar & YB zamri sampai pru13... Very Happy
pukutarap wrote:

sia parna nampak lakunan pantas theater si mr.bean samasa si unibersiti dulu.
Dulu sebelum jadi penuri gata ko tukang sapu di dewan kuliah unibositi kah tuan...
very unsangkable... Shocked
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Fri Feb 12, 2010 10:27 am

isskkk ..diam2 bah tuan orut ..TST ja Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Fri Feb 12, 2010 11:04 am

hehe.. kau tabasa post saya kaitu tuan romeo.. saya silap post baitu..patutnya saya kasi pm si tarap.. indapa lah..kau diam2 saja lah..jgn kasi tau member lain.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Fri Feb 12, 2010 12:03 pm

tidak dapat tapuk lama juga bah c tuan MR Gundohing tuan Orut ...tapi kita diam2 ja aaaa , kawan kan .. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Fri Feb 12, 2010 4:28 pm

Yorut_orut wrote:
nasib baik inda buli merayau berkali-kali-kali..kalau inda hehe..bisara sjlah karaja YB nizar & YB zamri sampai pru13... Very Happy
pukutarap wrote:

sia parna nampak lakunan pantas theater si mr.bean samasa si unibersiti dulu.
Dulu sebelum jadi penuri gata ko tukang sapu di dewan kuliah unibositi kah tuan...
very unsangkable... Shocked
aduinaaaa, sia tingu di tb bah.....
Yorut_orut wrote:
hehe.. kau tabasa post saya kaitu tuan romeo.. saya silap post baitu..patutnya saya kasi pm si tarap.. indapa lah..kau diam2 saja lah..jgn kasi tau member lain.. Very Happy
bah, apa serita itu post tu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 2:23 am

Ada sesiapa kah yg tau point2 si jambiri yg membolehkan mahkamah istiharkan dia menang?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 7:30 am

Mungkin perlambagaan bilang, Sultan/Raja boleh atau TIDAK memperkenankan pembubaran dewan. Jadi mungkin mahkamah rayuan pilih yg TIDAK. Demikian juga perlantikan MB Sultan/Raja boleh atau TIDAK memperkenankan perlantikan Menteri Besar. Jd mahkamah rayuan pilih 'boleh'...hahaha..si orut punya sangkaan saja baini..Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 10:09 am

perkara sudah berlaku , nanti kalau dikupas2 orang bilang rumah siap pahat berbunyi pula .....kita serahkan pada yang arif untuk menyelesaikannya , mereka lebih tahu bagaimana ...

tanggapan dan persepsi orangramai akan sentiasa ada , berbagai formula pula boleh digunakan , samada mengikut formula matematik siapa lebih ramai ...atau sebagainya
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 10:44 am

sikarang si nizar minta supaya adun pambangkan dilayan sama rata dengan adun BN. Adakah permintaan si nizar itu keterlaluan?

kita kongsi pandapat saja bah....
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 11:14 am

begitulah permainan politik disana , para YB pakatan kebanyakan baru , masih mentah ...dan terlalu ghairah berpolitik tanpa sedar setesetengah tindakan mereka menjerat diri sendiri kemudian hari , sebagai contoh kita lihat apa tindakan mereka sejurus disahkan sebagai pemenang di perak PRU lepas ..

mula2 , mereka menyerbu bangunan SUK , mengunci pagar utama dan merampas segala kunci2 pejabat , ...apa tindakan mereka pada YB BN ? mereka diejek dan dilayan seolah seorang pesalah , mereka berlagak dan berkelakuan seolah tuan besar ..hilang kesopanan dan budi bahasa

setelah beberapa perkara berlaku , sidang bawah pokok ...sidang ADun di Hotel , demonstrasi ganas baling batu pada kereta Raja muda , menggambarkan sejauh mana kematangan politik mereka ,

berani kerana benar , takut kerana salah ...itu yang baru disedari oleh Nizar , dia takut BN membalas dendam perbuatanya dulu , sebab itu dia cakap begitu , sebenarnya tidak perlu dia cakap begitu , lihat saja di negeri2 lain masih ok ...sebenarnya Nizar takut pada bayang2 sendiri ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 11:33 am

Tapi kan.. cara peralihan kuasa di perak mcm inda demokratik bah. mcm ngam juga bah BN kasi layan bagus2 tu pambangkang.. 1. kerana demokrasi (tak layan pembangkang bererti tak hormati keputusan rakyat).. 2. Kerusi BN pun masih kurang (hanya kerana 3 katak tu mengaku menyukung BN maka zamri jd MB)
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 3:20 pm

kes 1994 PBS , juga tiada pengundian semula ...3 adun melompat , dan tumbang PBS , ..

formulanya , antara 3 dengan 4 siapa lebih ramai ? tdk kira menang cuma satu atau dua atau sepoloh kerusi , dari segi matematiknya yg banyak itu menang ,
isu katak , Ketua penasihat pembangkang Anwar juga menggalakkan , ,malahan dengan bangga mencanangkan pada setiap ceramahnya , akan ada sekian2 YB BN akan melompat , mengikut definisi mereka [pembangkang] sekiranya adun Bn melompat masuk parti dorang , itu demokrasi !! kalau adun pembangkang melompat masuk BN , itu tidak demokrasi ....
kalau adun pembangkang masuk BN , dorang cakap ia dibeli ...tapi kalau adun Bn masuk pembangkang dorang cakap itu kebebasan , adun pembangkang masuk BN dikata 'tiada maruah' tapi kalau adun Bn masuk pembangkang dorang cakap 'bermaruah' , contoh seperti zaid Ibrahim dsb ..

apapun , kita tunggu ja pada pru akan datang , lihat macamana keputusannya ....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 6:36 pm

Tak kiralah BN lumpat pigi pambangkang atau sebaliknya...sama-sama undemocratic. Itulah saya bilang dlm post saya yg lalu iaitu jika sekiranya BN yg melumpat pigi pembangkang sudah tentu BN pula yg akan mencabar tindakan yb yg berkenaan. Saya tidak percaya BN akan kata.."indapa lah diurang lumpat pasal dulu kitapun pernah buat"..

Mimang betul anuar menggalakkan lompat pasal diurang laba aketik lompat katak 1994. Ini memang tidak baik untuk demokrasi. secara peribadi..saya benci tindakan lompat parti setelah menang kerusi. Tapi biasa laba sifat kita manusia. mcm sepakan penalty kalau main bula baini. Kalau pihak lawan yg kena penalty kita bukan main suka..tapi kalau tim kita yg kana..aduina geram betul!!... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Sat Feb 13, 2010 8:21 pm

pd pendpt saya, keputusan siapa mb di perak ada kaitan dgn istana bah... kita jgn lupa, sultan yg memperkenankan perlantikan si zambri sbg mb... dan pd masa yg sama, sultan juga yg meminta si nizar utk letak jawatan... drpd apa yg saya baca d newspaper, perlembagaan perak membolehkan sultan melantik mb dan exco2 lain... juga boleh memecat mereka kecuali mb... jd, bayangkan apa akan jd kalau keputusan memihak si nizar... kita sama2 boleh tau apa kesan jika mahkamah memihak si nizar... dan pd pendpt saya jika benar2 demokrasi, kenapa tdk balik kpd rakyat shj? bukankah ia menghairankan... barulah tau betul siapa yg rakyat sokong... jgn cakap pilihanraya semula akan membazir jutaan wang ringgit... jika mau demokrasi, wang ringgit akan menjd tiada nilai... yg penting demokrasi... tdk perlu berpura2 atau cuba menghibur hati konon tdk mau membazir duit, yg jelas rakyat perak telah memilih pembangkang utk memerintah perak... itu yg paling jelas... kalau tdk nampak ini, mmg butalah... dgn melompatnya 3 org yb kpd bn, adakah itu menandakan yg rakyat di kawasan mereka telah menyokong bn?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Zamri MB Perak Yg Sah   Today at 1:56 am

Back to top Go down
 
Zamri MB Perak Yg Sah
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: