To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sumandak jaman moden

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Tue Feb 23, 2010 1:35 am

dengar dari budak2 bah tu tuan PT , curi2 dengar ...terus dihafal dan tulis sini , idea yang dicuri , kalau dari saya sendiri aduiii kasihan ..tidak pandai saya , maklumlah ...budak kampungan
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Wed Feb 24, 2010 7:27 pm

SiokSondri wrote:
kalau pasal sumandak jaman moden ni... ada satu ciri yg jelas.. dorang ni garang2 belaka... he he he...

bukan garang ba tu tapi rock, hehe... sya ada rmai kwn² mcm tu ba. inda taulah sya ni jenis rock ka bukan tapi kalo sya, tengo org dulu. kalo sya rsa sya perlu rock, sya rocklah... kalo dia supan², syapun supanlah... knapa kwn SS? kao prnah kana sound time kao mgurat ka? hahaaa... Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Wed Feb 24, 2010 11:16 pm

tingu muka kao masam inda rock sj tu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 3:14 am

Perempuan skrg ni mau tidak mau kena garang2 sikit bah..dunia skrg ni bukan macam dulu lagi..materialistik berlegar2 dalam kitaran hidup seharian..mau jumpa org yg butul2 jujur memang susah..ada perempuan yg sudah membagi kesemuanya kepada lelaki last2 kena tinggal..yg merana perempuan juga..si lelaki bersiul2 lagi mencari yg lain selepas itu..

Sebenarnya perempuan ini bukan semuanya garang semula jadi..garang itu satu manifestasi tembok dalam pergaulan seharian..supaya org tidak mudah ambil kesempatan..dan dalam mereka garang itu mereka sebenarnya memerhatikan kita..

sixth sense Perempuan selalunya lebih hebat dari lelaki, ini diakui oleh saintis..maknanya disini dalam sekelip mata..mata mereka boleh menelanjangi niat kita kepada mereka..berkawan ikhlas kah? ada niat kah? atau sebaliknya semuanya tepat di baca oleh mereka.

Maknanya kalau kita jumpa seorang perempuan..perempuan tu cantik..pinggang ramping..mata bersinar cahaya godaaanya..rambutnya ikal mayang..lalu depan kita semerbaknya ibarat bunga kembang pagi..

Tanpa kita sedar..kita terpaku seketika..dalam hati berkata wahhh cantiknya..

bagaimana pun seandainya kita tidak tahan..maka mulut kita otomatik akan bercakap..wah cantiknya kau umandak! atau kalau mahu main psikologi lagi..mengurat tapi indirectly..cantiknya kasut kau!!

Ini semua akan di terjemahkan oleh perempuan sebagai satu kebosanan..bosan kerana mengadap lelaki yg sama..mudah jatuh cinta..mudah tergoda..tiada sifat2 hard to get..lelaki jinis ini mungkin dia boleh jumpa sebanyak 100 org dalam satu hari..

Jadi salah satu sebab dia garang kerana selalunya mengelak dari kebosanan utk berbual, berkawan atau ada hubungan dengan lelaki jinis ini..

Bagaimana pun ada caranya juga ini..supaya wanita yg garang tadi..akan bertukar dalam sekelip mata menjadi wanita yg akan merayu2 dengan kita kalau caranya butul..ini endada kana mengana sama pugai..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 1:43 pm

kalaulah betul ' dalam sekelip mata , mata mereka boleh menelanjangi niat kita kepada mereka , samada berkawan ikhlas kah ? atau ada niatkah ? atau sebaliknya , semuanya dapat dibaca tepat oleh mereka ...?

kenapa agaknya , peratus perempuan yang tertipu semakin tinggi saban tahun ? kenapa kebanyakan perempuan yang tertipu itu adalah mereka yang berpendidikan tinggi , berjawatan ...berkerjaya ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 7:47 pm

mangkali pasal lalaki yg menipu lebi bagus parajalannya dlm hal guda mengguda.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 7:48 pm

Quote :
kenapa agaknya , peratus perempuan yang tertipu semakin tinggi saban tahun ? kenapa kebanyakan perempuan yang tertipu itu adalah mereka yang berpendidikan tinggi , berjawatan ...berkerjaya?

dalam hal ini romeo kena dan sepatutnya mencatatkan juga rangkap tulisan saya
Quote :
Bagaimana pun ada caranya juga ini..supaya wanita yg garang tadi..akan bertukar dalam sekelip mata menjadi wanita yg akan merayu2 dengan kita kalau caranya butul..ini endada kana mengana sama pugai..

Persoalan ini juga akan terjawap jika kita tau kenapa golongan profesional doktor, profesor, arkitek dan lain2 tertipu juga dengan ajaran agama sesat? ajaran yang sudah terang2 menipu utk kepentingan sendiri hatta budak2 pun tau hal tersebut adalah salah.mau di kata dungu mereka tidak dungu..dikata enda bodoh mereka tidak bodoh..jawapan utk pertanyaan di atas sama lah dengan soalan utk pertanyaan saya ini.

Dan mengenai perempuan tertipu ini..kita jgn lupa..kes yg sama juga terjadi kpd lelaki. berapa peratusan juga lelaki yg tertipu dengan wanita pisau cukur..dan berapa peratusan juga suami tertipu dengan wanita yg sudah bergelar bini curang atau main kayu tiga dengan org lain.

Malang sekali bila lelaki tertipu..selalunya keputusan yg terjadi adalah diam diam saja..jarang lelaki masuk tv, radio, surat khabar dan lain media massa dan mengadu perihal hidup malang mereka.

Jadi berbalik kepada lelaki yg tertipu ini, saya percaya banyak hal penyumbang kpd gejala ini..mungkin antara hal lainnya ialah..nafsu mengalahkan kewajaran..palsu mengalahkan kebenaran..contohnya ada antara manusia ini terang2 sudah mengetahui bahawa sesuatu objek tersebut membawa implikasi atau kesan memudaratkan namun disebabkan desakan nafsu..semua kebenaran diketepikan..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 8:01 pm

butul..... pasal napsulah banyak hal terjadi..... napsu makan kuat jd gumuk, dpt darah tinggi..... napsu sek kuat, akan merugul..... atau kana rugul...... dan sanggup kana tipu waloupun salalunya tau butul itu penipuan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 8:39 pm

adakah bermakna kecemerlangan akademik itu bukan ukuran segala2nya ?

orang kampung macam saya ini tidak berapa tahu bah hal2 begini ...
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 8:44 pm

Semua org kampung baini. mana kah ada urang bandar. urang bandar tu org polipin sama indun saja.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 8:53 pm

romeo wrote:
adakah bermakna kecemerlangan akademik itu bukan ukuran segala2nya ?

orang kampung macam saya ini tidak berapa tahu bah hal2 begini ...
pandapat sia, kalou akademik bagus tinggi, dia sapatutnya jd bijak..... tp biasanya majuriti urang inda jd bijak, diurang jd pandai sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 8:54 pm

wah bagus perumpamaam ni tuan. tidak bijak tapi pandai saja.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 9:00 pm

itulah tu, karana pandai sj, maka sabap itulah sanang2 kana tipu...... lalaki kana tipu pisau sukur, sumandak takawin laki urang, kawin panangih dadah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 9:22 pm

nampaknya lelaki dan perempuan sama saja , ada yang pandai tapi kurang bijak ...ada yang bijak pandai , pandai dalam beberapa hal tapi tidak dalam bebrapa hal , mungkin lumrah manusia ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 9:27 pm

ya..... yg bagus kalou bijak & pandai..... bijak inda kana tipu tp pandai juga menipu utk mengiratkan hubungan..... inda kisahlah 'hubungan' masamana.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 9:38 pm

he he ..hidup balik ni hal menipu untuk mengeratkan perhubungan Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 10:02 pm

hihihiiii..... itulah sumandak jaman moden, diurang 'pandai' butul..... 2x5 sj sama lalaki.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 10:09 pm

tapi perempuan alaf baru memang hebat tuan PT , tengok ja mana2 IPT , mana2 maktab , mana2 kolej , jabatan ...majoriti perempuan , lelaki entah pergi mana , ....

baru2 ni ada dalam paper , merungut sudah beberapa lelaki sana malaya ...pasal perempuan memonopoli sesetengah jawatan ,

saya rasa perkara ini pun harus kita perkatakan juga , sebelum ini kita lebih menumpukan soal berpakaian perempuan zaman moden , apa kata kita perbincangkan juga kejayaan , kehebatan kerjaya wanita zaman moden ? ada sesiapa setuju ....?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Thu Feb 25, 2010 10:56 pm

satuju gaman..... itulah sia bilang, diurang ni pandai.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Fri Feb 26, 2010 12:49 am

entah dimana menghilangnya lelaki , kalau bilang tidak pandai ..mustahil juga , tapi mana2 pun kita pergi memang jumlah perempuan melebihi jumlah lelaki , ..

dalam satu segi , kita terpaksa salute perempuan , cuma ..dalam beberapa segi juga kita kena kasihani perempuan , dalam senyap sebenarnya semakin bertambah perkara2 yang merisaukan perempuan ,

paling mudah , soal jodoh ..semakin ramai saingan dan semakin sedikit lelaki , [ jantan2 memang ramai la ....] Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Fri Feb 26, 2010 11:35 am

barmakna sumandak jaman moden samakin risaukah?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Fri Feb 26, 2010 3:48 pm

sama saja tu tuan , lelaki dan perempuan zaman moden masing2 ada kerisauan ..masing2 ada masalah , masalah kerja ..masalah peribadi ,masalah jodoh , masalah hidup ...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Fri Feb 26, 2010 8:28 pm

orud wrote:
Perempuan skrg ni mau tidak mau kena garang2 sikit bah..dunia skrg ni bukan macam dulu lagi..materialistik berlegar2 dalam kitaran hidup seharian..mau jumpa org yg butul2 jujur memang susah..ada perempuan yg sudah membagi kesemuanya kepada lelaki last2 kena tinggal..yg merana perempuan juga..si lelaki bersiul2 lagi mencari yg lain selepas itu..

Sebenarnya perempuan ini bukan semuanya garang semula jadi..garang itu satu manifestasi tembok dalam pergaulan seharian..supaya org tidak mudah ambil kesempatan..dan dalam mereka garang itu mereka sebenarnya memerhatikan kita..

sixth sense Perempuan selalunya lebih hebat dari lelaki, ini diakui oleh saintis..maknanya disini dalam sekelip mata..mata mereka boleh menelanjangi niat kita kepada mereka..berkawan ikhlas kah? ada niat kah? atau sebaliknya semuanya tepat di baca oleh mereka.

Maknanya kalau kita jumpa seorang perempuan..perempuan tu cantik..pinggang ramping..mata bersinar cahaya godaaanya..rambutnya ikal mayang..lalu depan kita semerbaknya ibarat bunga kembang pagi..

Tanpa kita sedar..kita terpaku seketika..dalam hati berkata wahhh cantiknya..

bagaimana pun seandainya kita tidak tahan..maka mulut kita otomatik akan bercakap..wah cantiknya kau umandak! atau kalau mahu main psikologi lagi..mengurat tapi indirectly..cantiknya kasut kau!!

Ini semua akan di terjemahkan oleh perempuan sebagai satu kebosanan..bosan kerana mengadap lelaki yg sama..mudah jatuh cinta..mudah tergoda..tiada sifat2 hard to get..lelaki jinis ini mungkin dia boleh jumpa sebanyak 100 org dalam satu hari..

Jadi salah satu sebab dia garang kerana selalunya mengelak dari kebosanan utk berbual, berkawan atau ada hubungan dengan lelaki jinis ini..

Bagaimana pun ada caranya juga ini..supaya wanita yg garang tadi..akan bertukar dalam sekelip mata menjadi wanita yg akan merayu2 dengan kita kalau caranya butul..ini endada kana mengana sama pugai..
terima kasih tompinai orud, tdk dinafikan mimang betul cakapan c tompinai ini. tmbah bgus kalo lebih rmai lelaki yg mampu memahami perempuan.

pukutarap. wrote:
butul..... pasal napsulah banyak hal terjadi..... napsu makan kuat jd gumuk, dpt darah tinggi..... napsu sek kuat, akan merugul..... atau kana rugul...... dan sanggup kana tipu waloupun salalunya tau butul itu penipuan.....
ya gaman, napsu pnyebab sgala². gara² napsu juga ppuan & lelaki slalu dpt brbagai masalah.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Fri Feb 26, 2010 8:59 pm

tp dgn nafsu jugalah kita semua ada di dunia... tp penggunaan nafsu yg tdk betul akan membawa masalah...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Sat Feb 27, 2010 11:50 am

sumandak zaman moden juga semakin berani/pintar berdikari , [dan berani buat perkara pelik2 ..] , mereka tidak bergantung pada lelaki [ suami , BF semata2 ...]

mereka agresif dalam pekerjaan ,menjadikan mereka lebih menonjol berbanding sesetengah pekerja lelaki , ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: sumandak jaman moden   Today at 10:53 am

Back to top Go down
 
sumandak jaman moden
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: