To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 3 nisbah 1

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: 3 nisbah 1   Tue Feb 16, 2010 2:51 pm

kamarin sia ada serita2 sama kawan, dia bilang sini sabah tampatan sama urang asing/pti, 3 nisbah 1 atau 3:1
maksud dia, tampatan ada 3 juta, urang asing 1 juta......
dia bilang kalou main susuk2 mata, inda paya bagadu, main susuk2 mata sj, urang tampatan yg manang tp tinggal sikit sdh...... itupun bagantung sama kapakaran kita menusuk mata, yg urang asing ni sampin butul menusuk mata sabap dr nagara sendiri lg sdh ada kamahiran & latihan..... kita sini, bila menusuk mata, mangkali dlm 5 subaan, 4 miss...... kalou diurang, 5 subaan, samua kana...... barmakna, dlm parmainan susuk2 mata, basar kemungkinan kita tampatan akan kala..... isi serita, talampau banyak sdh butul urang asing sini sabah..... tp mangkali pederal masi rasa ini suatu yg inda paya risau......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Tue Feb 16, 2010 3:03 pm

bukan tidak pernah risau tuan , kerajaan sedar perkara ini dan sentiasa berusaha untuk menanganinya ,..cuma apabila melihat keadaan seolah langsung tiada apa2 tindakan kerajaan buat ,

dalam isu PTI , banyak agensi yang bertanggungjawab , Kdn ..Mkn , Imigresen , polis , rela , penjara , jabatan ketua menteri , tentera , kastam ,
mereka ini semuanya ada peranan masing2 sesuai dengan tugasan ,

di sempadan , kita ada marin polis , ada APMM , ada tentera , ada jabatan laut ..didarat kita ada sebagaimana yg disebut diatas ,

pendatang yg ada didarat kini ialah mereka yg telah lama disini dan beranak pinak , kemasukan baru sangat kurang , [ khas utuk pilipin ]

sebenarnya susah untuk difahamkan pada awam apa yg terjadi dan bagaimana PTI ini masuk , bagaimana proses penagkapan dan penghantaran , kos menyara mereka selama dalam tahanan , hak2 tahanan , dsb ...kecuali kita terlibat secara langsung dalam Task force atau melihat dan memahami situasi secara amali ,

kita sebenarnya bermain dengan andaian , andaian2 ini tidak semestinya betul ...apapun menjadi hak kita untuk bersuara ,
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Tue Feb 16, 2010 7:43 pm

ya tapi kalau sudah nisbah 3:1 jika sekiranya benar andaian ini bermakna kerajaan gagal 100% menangani fenomena PTI ini. dan bermakna berjaya juga lah agenda SM utk mem'pti'kan sabah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Tue Feb 16, 2010 8:23 pm

sikarang ini sadang disebut pasal lambakan pti di bandar2 basar terutama musim parayaan di tv3..... hihiihiiii, baru karajaan risau butul dgn lambakan yg kunun luar biasa.....

mmg samua tau yg banyak pihak terlibat dlm mangatasi masalah pti ini..... tp bepuluh taun sdh bah, masi lg bulum dpt sara mangatasi yg bagus? takan masi lg meeting..... jd kalou sdh lama butul meeting, inda heran kalou rayat sendiri mempunyai banyak andaian..... lgpun ada juga bukti2 yg ada pihak ambil kasampatan drpd kabanjiran pti2 ini..... sbg suntu, takan kita inda heran nisbah rayat sabah 3, mangalahkan sarawak..... tp mgkin kita talampau produktip.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Wed Feb 17, 2010 7:28 pm

mengatakan kerajaan gagal 100% , itu bukan satu fakta yg bijak , bukan satu kenyataan yg tepat , ianya masih boleh dipertikaikan dan didebatkan secara ilmiah ..

isu ini sejak dahulu sudah dibawa keparlimen , sudah dibahaskan oleh perwakilan dari sabah , ahli parlimen PBS , DAP , MCA , UPKO , masing2 ada menyuarakan ..

kita tanpa sedar , telah terperangkap oleh perang saraf 'sebuah parti' ..mereka berjaya menimbulkan fenomena kebencian kepada kerajaan dalam masyarakat demi menutupi keaiban 'parti' itu sendiri ..

parti ini menyuruh kita membenci kerajaan kononnya menggalakan PTI , sedangkan dalam masa yg sama mereka menjadikan anak PTI sebagai calon dalam pilihanraya , mereka beritahu PTI kerajaan benci dorang , mahu halau dorang ...kalau dorang 'parti' ini yg jadi kerajaan besok , dorang janjikan kerakyatan pada pti ..ini semua taktik politik ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Thu Feb 18, 2010 8:42 am

3 nisbah 1 saya setuju. jgn kita lupa pti & pdi (Pendatang dengan inzin) berkeliaran di ladang2 besar. Berapa agaknya tenaga kerja yg diperlukan dalam ladang yg berkeluasan hampir 1/5 keluasan negeri sabah?

Topik membicarakan soal menangani PTI sudah ada. jadi di sini kita bincang2 soal nisbah ini. Apakah kita juga perlu meningkatkan 'produk'?..yg masih bujang tu cepat2 kawin lah... Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Thu Feb 18, 2010 1:49 pm

ya banyak kali sudah miting tu..tapi enda nampak2 juga dia punya hasil..pti tetap bertambah ada lah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Thu Feb 18, 2010 8:10 pm

tarus tarang, sia tingu urang asing makin banyak bah..... bukan mengurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 1:19 am

mmg kebanjiran org2 asing di malaysia, khasnya sabah adalah suatu perkara yg merisaukan... ketika cuti tahun baru cina yg baru lalu, di bandar2 hanya org2 asing shj... begitu ramai... kiri kanan depan belakang, org mereka shj... malah ada disebut dlm berita tv3 malam itu...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 1:22 am

Sebagai rakyat malaysia..yg cintakan negaranya sudah tentu ini sangat merisaukan kita.
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 1:32 am

idea/perumpamaan lawan cucuk mata ni sangat menunjukkan betapa ramainya mereka di sabah... saya tertanya2, adakah rakyat sabah tulen yg tdk risau dgn kebanjiran mereka?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 7:21 am

mengukur segi kesetiaan dan kecintaan pada negara , secara peribadi saya sudah bersumpah sanggup mati demi negara lama dahulu ...kalau ditakdirkan diarah melakukan sesuatu demi negara , lakukan apa saja baik dan buruk , membunuh atau dibunuh ...saya bersedia bila2 masa , dimana2 , dengan apa2 , bagaimana ?

cuma , perkara yg sedang kita perkatakan ini perlu fakta yg benar bagaimana sebnarnya ? apa sebenarnya ? kita perlu mengenal pasti bagaimana ia berlaku , dimana ia berlaku , juga perkara2 disekeliling yg secara tidak langsung menyokong/menarik PTI masuk kesabah , menuding jari secara total pada satu2 pihak atas segalanya bukanlah satu cara yang tepat ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 7:37 pm

masa angkat sumpa dulu ka gaman?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Fri Feb 19, 2010 10:41 pm

bangsa pendatang yang sudah keluar dari sabah , berkerja di negeri lain seperti sarawak , malaya ..entah sdah berapa ramai , pernah saya jumpa di Bintulu , kerja kilang papan dengan bangga ngaku orang sabah , padahal bangsa bugis ...

di malaya ? ribu2 sudah mangkali ....
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sat Feb 20, 2010 3:03 am

hehehe...sabah pti breeder ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sat Feb 20, 2010 9:11 am

lama kalamaan samua negeri dpt tampias tu..... inda paya banyak, 1 kis taruk sj kadapatan, nah barulah tarasa taie idung masin bilang si gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sat Feb 20, 2010 11:27 am

Kalau mengundi 3 nisbah 1 juga kaitu ah? Tinggi kebarangkalian kan..?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sat Feb 20, 2010 6:41 pm

inda mustahil.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sat Feb 20, 2010 10:36 pm

sepatutnya , dalam keadaan begini kita orang tempatan mesti bersatu , satu hati satu suara ...satu cita2 , dah lah 'musuh' semakin ramai , semakin kuat ..kita pula berpecah , begaduh sama sendiri , makin cepatlah kemusnahan kita
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 21, 2010 1:18 am

urang sabah bah gaman, mo buat masamana...... versatile kan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 21, 2010 10:31 am

macam itu tukul dengan paku , kena tukul baru masuk sikit ...tukul lagi baru gerak sikit , ...ada juga yg kena tukul balik2 pun masih maintain , statik tidak bergerak , tukul dengan tukul hantu pun masih senyum ...'aku adalah aku ' itu falsampah dia , [bukan falsafah ..]


ini macam kalo , satu hari itu tukul sudah tada ...itu paku masuk kalo sudah karat in out , itu jam apa buat pun susah juga [ matii ...kaling pun pandai komen sudah ni ]
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 28, 2010 10:53 am

taukah kamu penduduk sana sempolna 3:1, 3 pti nisbah 1 tampatan? sempolna ni masam pintu masuk pti..... mangkali pasal banyak ahli2 kerualga yg sdh sadia ada di sana, sakapan sama, muka sama.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 28, 2010 11:19 am

pukutarap. wrote:
taukah kamu penduduk sana sempolna 3:1, 3 pti nisbah 1 tampatan? sempolna ni masam pintu masuk pti..... mangkali pasal banyak ahli2 kerualga yg sdh sadia ada di sana, sakapan sama, muka sama.....
Saya mimang percaya ini barang pasal penduduk asli sempolna mimang tak ramai sedangkan PTI polipin berduyun-duyun masuk. susah mau bezakan diurang ini pasal bahasa pun lebikurang sama. kalau tanya ic pun ramai yg bilang mimang tiada (tiada mendaftar kelahiran) sebab tinggal di pulau2. kerajaan tulung kunun diurang kasi daftar kelahiran melalui pendaftaran bergerak. padahal kerajaan tidak kenal (atau buat2 tak kenal) penduduk pulau yg asli sama pendatang yg duduk di pulau2 sekitar semporna.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 28, 2010 12:32 pm

ini inda mustahil, ingat lg 70 juta penduduk si mahadir? penduduk yg ramai banyak kabaikan sama nagara..... dan..... inda paya susa2 mo kawal & tangkap diurang pasal bukan pti lg......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Sun Feb 28, 2010 1:12 pm

lama2 polipin & indun sama mcm org malaya. apa persamaannya? persamaannya ialah diurang jadikan sabah sebagai tampat bersinang linang tapi negeri mereka sebenar ialah malaya/polipin/indun...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 3 nisbah 1   Today at 4:29 pm

Back to top Go down
 
3 nisbah 1
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: