To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 budak kawin budak

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: budak kawin budak   Sun Feb 28, 2010 10:06 am

Kids marrying kids
Daily Express, published on: Saturday, February 27, 2010

Kota Kinabalu: Merotai Assemblyman Pang Yuk Ming urged the Government to view seriously the increasing number of stateless kids in his constituency who are getting married despite being underaged and producing families of their own.

He said these children being the results of liaisons between locals and foreigners are already stateless before marriage and it only complicates matters when they bear children, in turn.

Pang, who is State Assistant Minister of Infrastructure Development, said these young mothers form the second or third generation from the previous influx of illegal immigrants from neighbouring countries.

Their parents are still around or have returned to their country of origin under the repatriation exercise.

"If you visit some of the villages there, you will come across mothers as young as 14, 15 or 16 while their spouses are slightly older or below 20. They are already breeding like rabbits. If left unchecked, Sabah is bound to see a population explosion stemming from these stateless kids.

"Being a vicious cycle, the children from these young marriages will also start reproducing at a young age. So by the time the first batch of young mothers are in their thirties, they will have become grandmothers," he said when met at the LDP Central Youth Committee's Loh Sang gathering with media representatives.

According to Pang, who is also LDP Vice-President and Deputy Youth Leader, the child marriages are not registered with the authorities, and likewise, their children's births.

He cited the case of a girl aged between 14 and 16 with two kids (a two-year-old, and the other in her arms) at Kg Sungai Imam in Merotai.

"When I first met her, I thought the two-year-old was her sister. The girl's husband is also a stateless kid. Both have no birth certificate. They are living in a hut by the river.

"The young mother claims that her own mother is a local from Semporna and has a birth certificate while her father is a Filipino but she does not know his whereabouts.

"We suspect there are also cases of child marriages in other villages like Kg Pasir Puteh," he said.

Pang said there are also instances of foreign "stateless kids" 'marrying' local Chinese or Malay men in the Tawau area.

"Most of the time, such marriages are not officially registered, so when their children are born out of wedlock, the births are not registered as well and thus become 'stateless'."

He suggested that a survey be conducted not only in Merotai but also throughout the state to establish the actual number and status of "stateless kids".

"Their presence has huge social implications for the State. Definitely, it will have an impact on planning for education, health and other public facilities."

Pang cited a smart girl from an urban area in Tawau who could not be admitted to Form One as her birth certificate stated that her father is a local and her mother a Filipino.

"Her parents are devoid of a marriage certificate and to make things worse, the mother has since divorced and returned to her country. This is among the social woes plaguing our society."

He concurred with the view of certain quarters that "stateless children" should be given some form of education or skills training.

"Unlike the Indonesian kids who have access to education, many of the 'stateless kids' in my constituency are offspring of mixed marriages where one parent could be a Filipino, Indonesian or local," he said.

Given the current scenario, Pang said it is not surprising that Tawau's non-revenue water (NRW) rate is about 60 to 65 per cent.

"This is reflected in a discrepancy in the registration of consumers by the SESB and Water Department.

While official figures indicate there are over 500,000 electricity consumers, the Water Department's statistics point to only over 400,000 consumers.

"Definitely, there is pilfering of water supply somewhere, other than leakage."
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sun Feb 28, 2010 10:15 am

makin ansur penduduk sabah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sun Feb 28, 2010 11:26 am

Ini sudah lama berlaku bah tuan pukutarap.. saya sudah reply topik ini di porum sebelah. nasi sudah jadi bubur. ratusan ribu stateless children sudah dewasa dan berkawin sesama mereka dan melahirkan gererasi kedua stateless children. Mau buang mana urang2 itu? negara polipinpun inda mau terima diurang. last2 malaysia kasi iktiraf mereka sebagai malaysian... tambah ramai lah pengundi umno.... itulah agendanya..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Mon Mar 01, 2010 12:34 pm

' itulah agendanya ' maaf ...saya kurang bersetuju dengan pendapat ini , bagi saya itu semuanya bukan agenda kerajaan atau UMNO , sekiranya ia satu agenda bermakna kerajaan sengaja mencipta musuh , sengaja membina kuman untuk membunuh generasi , anak cucu masa depan ..

bagi saya , ia adalah petanda kelalaian kita , kelalaian jabatan2 yang berkenaan , kita telah menunjukkan kelemahan dan kesilapan besar memberi ruang pada pendatang asing terlalu mudah dan luas , kita terlalu lembut dan hasilnya seperti apa yang kita hadapi sekarang ,

kerajaan harus lebih agresif , tidak salah menunjukkan hak dan kuasa pada mereka yang tidak berhak ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Mon Mar 01, 2010 5:28 pm

apa yg sia nampak, ini malasia masam butul2 manjaga nama baik sampai sanggup terima atau kasi biar sj ini urang2 asing idup bibas sini sabah waloupun sara haram..... jd, samada butul2 bagus, atau mo jaga nama baik, atau mimang ada agenda, itu samua urag akan tepikir, apa lg kalou sdh 'bejuta' taun inda salasai2...... suba kalou malasia buat masam nagara2 lain yg manghalou sj mana2 pti..... bila kita kunun 'bagus', maka indada kerisauanlah urang2 yg sdh jadi atau yg bakal jadi pti.....

balik pasal budak kawin budak pti ni, lambat laun ia akan manjadi masalah basar kpd nagara, bukan sj dr segi sosial tp juga dr segi kualiti atau mudal insan..... nagara asal pun inda mo tarima diurang, jd kita taulah yg diurang ni masamanapun akan jd warga malasia juga..... kita tau nagara diurang lebi suka kalou urang2 ini inda balik sana nagara asal pasal penduduk diurang pun sdh banyak & ikunumi sarta pulitik yg inda bagus...... malasia pula dlm prusis mambanyakkan jumlah penduduk, jd tataplah diurang ini akan jd warga malasia..... apa lg kalou ada pihak2 yg manggunakan diurang sbg aset pulitik utk berkuasa..... jd, sadialah kita utk melihat diurang utk jutaan taun lagi..... sedihnyaaaa......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: budak kawin budak   Mon Mar 01, 2010 7:31 pm

romeo wrote:
' itulah agendanya ' maaf ...saya kurang bersetuju dengan pendapat ini , bagi saya itu semuanya bukan agenda kerajaan atau UMNO , sekiranya ia satu agenda bermakna kerajaan sengaja mencipta musuh , sengaja membina kuman untuk membunuh generasi , anak cucu masa depan ..

bagi saya , ia adalah petanda kelalaian kita , kelalaian jabatan2 yang berkenaan , kita telah menunjukkan kelemahan dan kesilapan besar memberi ruang pada pendatang asing terlalu mudah dan luas , kita terlalu lembut dan hasilnya seperti apa yang kita hadapi sekarang ,

kerajaan harus lebih agresif , tidak salah menunjukkan hak dan kuasa pada mereka yang tidak berhak ...
maaf tuan romeo kerana keterlaluan si orut. Kapanasan baini indada air.. kami drive 7 batu utk cari air bersih. pakai gelen2 sj. meluat betul saya sama karajaan yg sampai sikarang inda usahakan penyaluran air bersih di tampat kami.
Mengenai agenda itu..(meramaikan pengundi yg memihak kerajaan) mimang sudah berlaku tapi saya pikir tidaklah berterusan selagi umno tidak terancam kekuatannya di sabah.
Kalau tiada agenda meramaikan pengundi, kenapa ada IC projek suatu masa dulu? Kalau IC projek itu tidak betul berlaku.. minta maaf lah..si orut ikut2 saja apa org sakap... Cool
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: budak kawin budak   Tue Mar 02, 2010 3:46 pm

pukutarap. wrote:
apa yg sia nampak, ini malasia masam butul2 manjaga nama baik sampai sanggup terima atau kasi biar sj ini urang2 asing idup bibas sini sabah waloupun sara haram..... jd, samada butul2 bagus, atau mo jaga nama baik, atau mimang ada agenda, itu samua urag akan tepikir, apa lg kalou sdh 'bejuta' taun inda salasai2...... suba kalou malasia buat masam nagara2 lain yg manghalou sj mana2 pti..... bila kita kunun 'bagus', maka indada kerisauanlah urang2 yg sdh jadi atau yg bakal jadi pti.....

balik pasal budak kawin budak pti ni, lambat laun ia akan manjadi masalah basar kpd nagara, bukan sj dr segi sosial tp juga dr segi kualiti atau mudal insan..... nagara asal pun inda mo tarima diurang, jd kita taulah yg diurang ni masamanapun akan jd warga malasia juga..... kita tau nagara diurang lebi suka kalou urang2 ini inda balik sana nagara asal pasal penduduk diurang pun sdh banyak & ikunumi sarta pulitik yg inda bagus...... malasia pula dlm prusis mambanyakkan jumlah penduduk, jd tataplah diurang ini akan jd warga malasia..... apa lg kalou ada pihak2 yg manggunakan diurang sbg aset pulitik utk berkuasa..... jd, sadialah kita utk melihat diurang utk jutaan taun lagi..... sedihnyaaaa......
lapastu jadilah kunun 'perang saudara'.padahal pti vs bumiputera.bila kaum diorang tambah banyak sampai lebih banyak dari urang kita,suba bayangkan!baru bilangan diurang sekarang pun berani sudah menyamsing.merugul,merompak,mensuri, membunuh,menipu.apalagi kalou lebih banyak? Kitala yang kana tindas oleh diurang.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Tue Mar 02, 2010 8:39 pm

tp indapa..... lambat laun sana samananjung pun akan kana tampias juga tu..... bikin sakit ati butul bila nampak diurang jalan2 sana kadai2 masam indada katakutan lansung..... nampak pulis pun diurang masam indada pasal diurang tau inda akan kana kasau......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Tue Mar 02, 2010 11:44 pm

PTI ini membawa bersama budaya , lagak dan sikap bangsa mereka dari negara asal masuk ke Sabah , sebagaiamana kita lihat perangai mereka yang kaki gaduh , kaki curi , merompak dsb ....itu adalah sikap pembawaan bangsa mereka di negara asal , mungkin semasa disana mereka terpaksa berbuat demikian untuk hidup , atau untuk mempertahankan diri , keluarga atau sebagainya ,

apabila datang kesini , mereka dapati masyarakat kita lemah lembut , banyak mengalah dan sering bertolak ansur , ini menjadikan mereka semakin berani dan aggresif dalam perbuatan ,

bagi mereka , kejahatan , kekerasan , penipuan atau sebagainya sikap mereka yang ditunjukkan pada kita disini adalah perkara biasa dinegara asal dorang dahulu , sebab itu mereka tidak teragak2 dan segan untuk 'berlagak' kerana memang dorang sudah biasa buat begitu , perkara kecil ja bagi dorang tapi perkara 'paling teruk ' bagi kita ,

tidak salah sesekali kita kena berkasar dan bertindak pada PTI , samada PTI indon atau pilipin , semakin kita tunduk dan berdiam diri maka semakin bersemangat mereka untuk bertindak , persoalannya smada kita berani atau tidak ja ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: budak kawin budak   Wed Mar 03, 2010 8:45 am

Balik cerita budak kawin budak..mimang begitulah bangsa bugis dan polipin ini. jiran saya (bugis) sudah beberapa pasangan budak kawin budak. Kadang2 saya tepikir "itu baru betul2 parawan"... Very Happy
Ada baitu satu perempuan bugis mungkin baru dua kali haid..dia mandi saana lupak (maklum sini indada air paip) ..tu budak2 kasi tau kami kununnya mirah turs tu air waktu dia mandi..mimang kebudak budakan.. tau-tau bulan seterusnya sudah kawin.. mungkin umur dia antara 14 & 15 thn. Yg lelaki pun sama belum pun 21 thn.
Itu lah sebabnya penduduk sabah lebih sejuta dari penduduk sarawak.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Wed Mar 03, 2010 5:14 pm

beza orang tempatan dengan PTI ..

a] dorang cepat membiak , cepat kawin ...orangkita kalau mau kawin fikir 27 kali dulu , susah hati fikir pasal belanja kawin , pasal rumah , pasal kereta , takut tidak dapat kasi makan anak orang ..

b] dorang tiada kwsp , belanja dengan apa yang ada ..dorang tiada incometax , tidak perlu fikir hutang dan keberhutangan , orang kita gaji besar mana pun masih risau tidak cukup , fikir bayar rumah , kereta , loan , bagi mak dikampung , beli make up , kasut , baju , makan KFC , belanja BF/Gf ...

c] orang kita risau pasal mau beli rumah , PTI kaya rumah ...dimana2 pun dorang boleh pacak , kejap di Inanam , kejap di papar , rumah ada dimana2 , lampu ada tapi tiada bil bulanan , ada paip tapi free tidak bayar ....

d] .......
e] .........
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Wed Mar 03, 2010 5:44 pm

itu yb bilang diurang ni mambiak masam arnab..... kamu parna nampak arnab ka? kamu ada tingu aktibiti diurang? masam butul sakapan itu yb.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: budak kawin budak   Wed Mar 03, 2010 6:29 pm

kanapa dengan arnab tuan pukutarap? kuat tut kah?.. scratch saya inda paranah nampak aktiviti arnab bah...
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 3:13 pm

balik lagi zaman dulu2 ni.....mum sa bilang, orang dulu2 ada yg umur 13 -14 ( yg ppuan la..)...suda kena kasi tunang.pasangan pula berumur sikit around 20' sumthin ..bila orang tua rasa suda cukup duit, kena kasi kawin....nasib baik sa nda hidup zaman tu.....
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 4:25 pm

memang tu, ada lagi knon dolu˛ itu ppuan masih lagi didukung˛, itu lelaki dewasa sdh. kalo pigi ladang, itu lelaki sikut (babo kalo dusun) itu isteri dia knon brjln. itu zaman dolu˛lah...

zaman skrg pula, d kg kami paling muda ppuan 16thn & lelaki 15thn. masih trlalu muda ba mo kasih khwin, tapi mo buat mcmna? tu ppuan sdh mengandung. ibu bpa dorgpun giling kpala... hmmmmm........ Evil or Very Mad
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 4:30 pm

laa...ni mesti kes..'mo cuba' kan.....tau tau zaman sekarang mcm2 bule durang dpt guna intenet...p sana kfc..surf free....kalau yg teda laptop...bayar saja rm2 nahh..bule suda masuk mana2...tapi nda tau la kalau tuan punya kedai tu ada kasi restrict tu area 'xxxxx'
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 4:50 pm

hehehe... itulah ba itu miss monky... sya rasa˛pun memang mcm tu ba asal˛, punca˛, sbb˛ kejadian smpai mcm tu itu. tambah˛ lagi trlalu bebas remaja˛ ni skrg, hmmmmm..... susah˛...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 4:55 pm

laa wrote:
memang tu, ada lagi knon dolu˛ itu ppuan masih lagi didukung˛, itu lelaki dewasa sdh. kalo pigi ladang, itu lelaki sikut (babo kalo dusun) itu isteri dia knon brjln. itu zaman dolu˛lah...

zaman skrg pula, d kg kami paling muda ppuan 16thn & lelaki 15thn. masih trlalu muda ba mo kasih khwin, tapi mo buat mcmna? tu ppuan sdh mengandung. ibu bpa dorgpun giling kpala... hmmmmm........ Evil or Very Mad
mangkali inilah yg masuk suratkabar tu, 'budak kawin budak'...... dr kg kamu pula tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 8:39 pm

ha ha ..tuan PT memang kaki putar alam , ada2 saja idea kasi kena orang Very Happy ..

itu duuuuulu , kawin umur belasan tahun , tiada orang marah ..tiada orang hairan sebab semua orang buat begitu , sudah jadi satu kebiasan masyarakat ,

sekarang , budak2 terlebih dewasa sebelum masanya ...mereka tersesat dalam terang , mereka berlagak dewasa sedangkan mereka itu sebenarnya masih budak2 , ..

semakin dilarang semakin mereka mencuba , ingin tahu ...akhirnya 'terletup' ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Fri Mar 05, 2010 11:27 pm

apa inda..... kalou budak kana bagi paluang, aduinaaaa dia antam sj tu, mana pikir pasal buli piara anak ka inda..... suda ada anak, kasi piara bapa mama pula..... sambil dia sendiri pun tumpang makanan bapa mama juga, hihihiiii..... tp butullah diurang ni masam rabbit.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sat Mar 06, 2010 2:39 am

duuulu ....tuan PT macam ada cakap ' itu barang baik ..' susah mau ditolak Very Happy mungkin kerana itulah semakin menjadi2 dorang membiak , dan mungkin kerana itulah budak2 hingusan sekarang pun sudah pandai dan berani buat benda pelik2..

paling utama , semua ini adalah kerana pengaruh ...pengaruh media , pengaruh kawan2 , pengaruh rancangan TV , pengaruh persekitaran ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sat Mar 06, 2010 9:55 am

inda susa ba gia tu..... bansa diurang lg tu yg randa moral, main kasi masuk sjlah...... kalou kamu tingu diurang, kalou ada sumandak limpas dapan diurang, peninguan diurang aduinaaaaa..... mangkali lalaki pun inda barani limpas.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sat Mar 06, 2010 12:00 pm

macam bapak kambing jantan nampak kambing betina , hidung dia kembang kempis cium bau ...tidak peduli kiri kanan dia kejar sampai dapat , sanggup bertanduk sama kambing jantan lain berebut .. Very Happy

lagi satu , dorang ini tidak tertakluk pada undang2 dan prosedur perkhawinan kita , walau dorang itu Islam ...dorang tidak perlu susah2 buat kursus kawin , tidak perlu sediakan segala dokumen2 diri pengantin , wali dan saksi ..tidak perlu buat majlis kawin besar2an , ..

dorang buat majlis makan2 ja , panggil 8,9 orang termasuk mak bapak habis cerita , paling2 dorang buat lagu daling-daling ...

dan kita sering melupakan itu , sehingga kita tanpa sedar rupa2nya dorang semakin membiak macam kangkung tepi longkang , tumbuh subur cuma dibaja air longkang ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sat Mar 06, 2010 12:33 pm

ya..betul romeo.. selain kawin muda, diurang ini memang kawin cincai ..inda paya kenduri2 yg penting ada persetujuan antara kedua belah pihak. mangkali putung dua tiga ikur ayam sudah memadai. itulah sebabnya diurang sanang-saaaaaaaang kawin dan membiak. (Maksud saya tu PTI polipin, kalau bugis ada kenduri juga ikut kemampuan).
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: budak kawin budak   Sat Mar 06, 2010 2:31 pm

romeo wrote:
macam bapak kambing jantan nampak kambing betina , hidung dia kembang kempis cium bau ...tidak peduli kiri kanan dia kejar sampai dapat , sanggup bertanduk sama kambing jantan lain berebut .. Very Happy

lagi satu , dorang ini tidak tertakluk pada undang2 dan prosedur perkhawinan kita , walau dorang itu Islam ...dorang tidak perlu susah2 buat kursus kawin , tidak perlu sediakan segala dokumen2 diri pengantin , wali dan saksi ..tidak perlu buat majlis kawin besar2an , ..

dorang buat majlis makan2 ja , panggil 8,9 orang termasuk mak bapak habis cerita , paling2 dorang buat lagu daling-daling ...

dan kita sering melupakan itu , sehingga kita tanpa sedar rupa2nya dorang semakin membiak macam kangkung tepi longkang , tumbuh subur cuma dibaja air longkang ..
santik sakapan kaoni gaman...... ya, sia kadang2 ada juga dingar, si anu kawin samalam...... dlm kapala sia, aieeee...... indada angin, tiba2 kawin..... sinang butul diurang ni kawin, butul2 masam itu arnab, sikit2 kawin, sikit2 kawin..... nt sia mo kasi jadi taka taki ni, 'bansa apakah yg masam arnab?'......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: budak kawin budak   Today at 3:46 am

Back to top Go down
 
budak kawin budak
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: