To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Mykad buatan Tawau

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 05, 2010 1:40 am

kalau tuan2 ada masa , cuba2lah tanya pada PTI yang sudah dapat IC ...tanya macamana dorang boleh dapat IC ? macamana cara , dimana , berapa ?

atau sesekali , luangkan masa masuk dan lihatlah suasana dalam premis JPN sabah , wisma dang bandang ...jangan lupa tengok2 bawah tangga diluar , ada beberapa orang tukang tolong tulis isi borang PTI , satu borang dia ambil upah rm2 , orang tua2 yg tidak pandai menulis jadi sasaran , hari itu kena halau sudah ..lari , kemudian datang balik menawarkan bantuan isi borang , orang suluk .........
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 05, 2010 5:02 pm

dan sudah bataun diurang tu begitu..... bagus bah sini sabah, karajaan dia inda sumbung masam sana nagara2 lain..... itu yg sana bawa tangga tu, suba tingu mykad, mangkali indada..... tp sdh bepulu taun bisnes di sana..... ok sj indada masalah, malah banyak untung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 05, 2010 8:20 pm

satu cara , elakkan atau jangan sesekali benarkan anak , abang , kakak , sepupu ...saudara mara kawin dengan PTI , PTI walau asal darimana sekalipun , samada dari Indon , pilipin , china , pakistan , bangladesh , vietnam ...ada sesiapa yang mampu ?

orang kita [lelaki dan perempuan ] seolah menjadi satu trend , suka betul kawin dengan PTI , entah kenapa ? adakah sudah pupus lelaki2 sejati bangsa pribumi ? atau adakah lelaki PTI ini punya kelebihan sesuatu ..yang tiada pada lelaki tempatan ,

masalahnya , apabila ada saudara kita yang terkawin dengan mereka , segala saudara maranya akan 'ingat' kita , akan jadi sandaran dimasa kecemasan , mau tidak mau terpaksa tolong ipar ...[maaf kalau ada yang berkenaan ]
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 05, 2010 11:30 pm

masamanapun paling bagus kawin sama bansa sendiri sj bah..... sama saja thrill dia tu, indada bija..... ada yg sia nampak, barabis pula mo urus ic 'sudara' dia yg pti, palui......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 2:33 am

bermakna , undang2 kita terlalu longgar ...atau undang2 kita perlu dirombak semula , wujudkan akta khusus berkenaan PTI dan segala isu yg berkaitan dengannya , ..

jangan sampai satu masa PTI akan saman pihak berkuasa kerana merobohkan penempatan mereka , atau memasukkan mereka di rumah merah , ...banyak individu dan NGO yg standby memberikan nasihat perundangan pada PTI , sebagai contoh kes rumah merah menggatal dulu , ada NGO palui yg tolong PTI hantam pihak berkuasa ..siap bawa reporter dari luar ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 10:04 am

mimang lunggar..... lunggar tahap gaban...... bayangkan buli sampai bejuta pti sini sabah..... tp kalou kao dingar diurang si karismudin basakap, masam ok butul kunun undang2...... apa yg ok kalou pti bejuta..... dia malawak mangkali.....

yg ngo samua tu, antah2 diurang juga bagas2 pti yg dpt kawarganagaraan...... kadang2 diurang ni masam malampau butul, masam robot yg buat karaja inda guna utak..... yg jalas, pti masuk malasia haram..... itu inda pula diurang pigi bising2, patut diurang bising pasal hak urang tampatan yg mo hidup tampa rasa takut & risau pasal pti..... A mula2 idup aman, B datang dan marabut samua apa yg A ada..... bila B kana marah2 atau idup inda bagus, datang NGO bising2 mo lindung ini B..... ngam kaitu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 11:51 am

benda2 begini yang sepatutnya kita kena renung dalam2 , kana buat simulasi imaginasi ...iaitu kita kena cuba bayangkan kita berada didalam group dorang , apa matlamat kita , cara kita dan siapa agen2 kita yg mampu bergerak menyusup , ..

kita juga kena fikirkan kalaulah agenda tersembunyi itu ada , dorang sudah berada pada tahap berapa sekarang ? dan tinggal berapa step lagi dorang akan berjaya dalam misi ini ?

keberangkalian2 itu tidak mustahil , samada pihak luar [negara luar ] yg punya agenda jangka panjang terhadap Borneo ? atau adakah sabah adalah gelanggang pertama mereka untuk menguasai Malaysia ? sabah sebagai experimen ...

kalau boleh , kita kena jejaki siapa2 dorang ini , gaya pergerakan dorang dan perancangan seterusnya ...jangan2 NGO ini digunakan tanpa disedari , biasanya berselindung disebalik nama kebebasan dan hak asasi manusia ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 2:47 pm

jgn lupa yg pelipin sampai sikarang mo ambil sabah dr malasia..... jan lupa juga indun juga parna konprontasi sama kita dulu..... dan paling jalas, mana diurang mau uran diurang yg sdh ada sini sabah balik indun pelipin..... sekurang2nya inda juga diurang paning kapala mangatur rayat diurang..... dan pd masa yg sama diurang pikir ok juga kehdiupan rayat diurang sini..... juga tiap taun antah barapa billion peso rupiah pandapatan nagara kiriman wang rayat dr luar masuk nagara sendiri.....

kalou bilang ada agenda tersembunyi, inda mustahil..... nagara diurang sdh kusar kasir atau padat butul dgn ikunumi yg inda bagus, jd mo tampat lain lg yg masi ok..... paling sanang, masuk dlm sistem dulu..... siapa samua dlm karajaan malasia? mimang sdh rayat malasia, tp kita sendiri tau sikap patriutik diurang sama nagara asal, buli nampak masa lawan badminton..... nah masuk dlm sistem karajaan..... setinggi yg buli, kalou jd raja lg bagus, nasip baik bukan sanang.... maka jdlah mentiri..... ambil suntu si sapi, katalah ada 3 urang pigi minta tulung dia minta karaja, 1 kdm & 2 lg bansa dia..... tiga2 sikul & pangalaman sama..... kekusungan karaja 2 sj..... tingu siapa 2 urang yg dia rikumin......

masuk dlm sistem..... tarutama jpn, tantara, pulis..... kalou dlm pilem ini buli balaku, barmakna dlm idup sabanar juga inda mustahil..... kalou pun inda mo rampas sabah, tp kasi banyak2 urang diurang sini, itupun sdh talampau bagus tu diurang bilang, indada gadu2, indada tumpahan dara, tp rayat diurang bibas idup sinang linang..... anytime mo balik kg juga indada masalah..... jd rayat diuranglah paling untung ada 2 nagara, kita 1 nagara sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 4:19 pm

betul tuan PT , dan perkara ini sudahpun berada dalam bacaan para penganalisis , salah satu dalam 5 agenda dorang ...jangan lupa sentimen pilipin menuntut sabah belum padam sebenarnya , keinginan Indonesia juga semakin kuat untuk berkronfrontasi dengan kita , diluar memang nampak tenang tapi didalam bergelora ..

sistem kita sudahpun beberapa kali diceroboh [termasuk serangan siber..berbelas kali ] Indonesia malahan berani mendesak pilipin untuk memajukan tuntutan pada The Hague berkenaan Sabah , dan Indonesia juga berani meletakan syarat sekiranya tuntutan pilipin berjaya , Borneo ini dibahagi dua ..Sabah untuk pilipin , Sarawak untuk Indonesia , bayangkan ?

serangan dan agenda ini sudah sekian lama berjalan dan akan terus bergerak , hanya kepintaran kerajaan sahaja yg akan mampu menangkisnya , kadang2 kita cuma nampak silap kerajaan tetapi dalam masa yg sama kita tidak nampak cara kerajaan bertindak ..setiap menteri ada 'spy' oleh kerajaan yg mana tidak disedari oleh menteri itu sendiri ,

apapun , tidak semua menteri itu jujur , tidak semua mereka itu boleh dipercayai sepenuhnya terutama apabila melibatkan sentimen bangsanya , dan asal usulnya ......lihat apa berlaku di beberapa kawasan disabah , menteri akan mengutamakan bangsanya dalam apapun peluang pekerjaan , orang kita dusun bagimana pula ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 11:39 pm

urang kita? hihihihiiiiii katawa sia..... tukang kipas punggung yb2 lain adalah..... masam biasa.....

kalou tingu dr luar, nagara indun pelipin masam ok sj, masam tanang sj indada masalah........ tp dalaman, aduinaaaaa kalou kita di sana, jalan2 saturang pun inda barani, si bambang pamungkas pun no say sama rayat dia, rayat yg tantukan jatu bangun presiden...... si aroyo pun idup sagan mati inda mau..... jd sabap itulah diurang indada niat lansung mo tarima balik rayat diurang yg ada di luar nagara...... jd yg sini sabah, hihihihiiii..... parsayalah jiran si tuan orut tu akan batambah..... sikarang minta antar pigi sandakang, lama2 jd manantu/mantua sdh tu..... sadialah kao wahai tuan orut..... set ati awal2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 06, 2010 11:49 pm

dan inilah antara masalahnya , negara asal dorang tidak mengakui mereka itu rakyat dorang lagi ...dorang lebih suka kalau PTI itu menetap disabah , tanyalah orang pilipin yg dihantar balik apa kata dorang ' kami tidak kena terima lagi disana ...kami dianggap pendatang disana ' ..

indon pula , dulu jakarta hantar penduduk jawa dan sulawesi ke kalimantan , sebab disana sudah padat penduduk , 2 tahun lepas terjadi rusuhan kaum madura dan sambas , perang sesama Indon ...potong kepala punya cerita , jakarta sudah pening mana tempat lagi mau dihantar penduduknya ? jadi dorang galakkan pindah dan masuk kesabah , sebab itu heboh di Indon alasan ' malaysia tiada perikemanusiaan ' maknanya dorang mahu kita terima dan iktiraf rakyat dorang disini ..disamping itu dorang masih mahu dianggap sebagai warganegara Indonesia juga ,

NGO pula kan beri alasan bahawa setiap manusia berhak untuk berpindah dan menjadi warganegara mana2 negara didunia ..hak asasi manusia konon ,banyak cantik alasan dorang ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 12:04 am

nagara asal inda mo rayat diurang balik sana pasal salagi rayat diurang ini ada di malasia, salagi itulah basar pulangan duit diurang dpt hasil kiriman masuk duit..... sabap itu masi anggap diurang warganagara diurang..... dan kalou diurang menyusup balik kg masa suti2 pun inda kana kasau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 12:12 am

Filipina , antara hasil pendapatan negara dorang ialah duit hasil kiriman rakyat negara dorang yg berada diluar , bukan satu rahsia filipin adalah negara pengexport [mengexport] rakyat dorang berkerja dinegara luar , digalakkan berkerja diluar .....maka carilah dimana2 seperti Australia , Saudi , Dubai , Us, Uk , seluruh dunia ...pasti ada warga pilipin yg berkerja samada pembantu rumah , pekerja kontrak , kerja salon ..dsb
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 12:20 am

butul tu tuan..... tp itu yg bagus2, karaja sini sana pun ada dokumen..... kalou yg sini sabah, aduinaaaa..... serual dalam sj ada..... silaka..... panguasa pula, puk yg dalam serual dalam sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 2:22 am

dalam setandan pisang tidak semuanya baik ....dan tidak semuanya buruk , kerana nila setitik rosak susu sebelanga ..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 1:41 pm

masalahnya dlm setandan pisang tu banyak betul buah yg rosak... & bukan lg setitik nila yg menitis tp gelas...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 7:42 pm

adakah kerana setitik , segelas , segayung atau sebaldi itu mencerminkan bahawa semua air disungai , laut dan gunung di malaysia itu rosak tidak boleh pakai ....?
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 10:03 pm

hahaha... cerita apa ni? ingatkan cerita pti...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 07, 2010 10:44 pm

pertanyaan belum dijawab tuan garadu , tumpu pada soalan ...maklumlah kami ni bukan tau apa2 , mana tau tuan ada idea2 yg mujarab , kongsi2lah ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Tue Mar 09, 2010 6:14 pm

masam makin mandalam ini tupik.....

tp..... mykad ori ka atau palsu di tangan pti bukan lg suatu yg karut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Wed Mar 10, 2010 2:37 am

tiada siapa yg mengatakan ia karut , tuan percaya ...saya pun percaya , semua orang percaya ianya berlaku ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Wed Mar 10, 2010 12:31 pm

mykad ori atau palsu yg dimiliki oleh PTI & PDI sama saja itu. Biarpun palsu tapi nampak mcm ori kesuali jika menggunakan reader machine. Adakah semua pulis2 peronda, kaunter2 di jabatan kerajaan disediakan reader machine utk mycard? Tiada bukan? jadi ori atau palsu sama saja..dua2 kana terima juga.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Wed Mar 10, 2010 1:12 pm

cuma imigresen , kastam , airport , dan bank negara yang ada reader machine itu ...polis mungkin belum ada , kalau ditengok sekali imbas memang susah untuk dibezakan , sebab itu ramai PTI yang guna Ic palsu boleh lepas ke malaya , mungkin pihak di airport tidak mampu untuk mengesan ribuan penumpang setiap hari , ..atau ada sebab lain ...

sebenarnya , teknologi yg digunakan walau apapun sentiasa boleh ditiru dan dipalsukan ... IC kita amat senang untuk dipalsukan , kad kredit ...kad kuasa , kad apapun sentiasa dipalsukan oleh mereka yg berkepentingan jahat
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Wed Mar 10, 2010 7:51 pm

spt yg biasa kita dengar, semuanya ciptaan manusia juga, jd mmg tdk mustahil manusia dgn mudah 'mengatasi'nya... mykad kita sendiri tdk terkecuali... jpn cuma boleh bermegah dgn chip di dlmnya yg bukan semua org boleh mengakses ketulenan pemegangnya...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Thu Mar 11, 2010 12:50 pm

betul puan Niche , sedangkan pasport US orang boleh kasi palsu ...inikan pula IC yang teknologinya cuma entah apa2 , semakin bijak kita mencipta , semakin bijak pula orang lain mengatasinya ..

duit palsu , kad kredit palsu , hidung palsu , gigi palsu , ...bini palsu , laki palsu pun ada
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Today at 2:20 am

Back to top Go down
 
Mykad buatan Tawau
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: