To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Mykad buatan Tawau

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
ady_tawa
Guest



PostSubject: emmm malu aku...   Thu Mar 11, 2010 3:59 pm

aduiiii....nak ketawapun ada baca komen korang d website ni tau...aku budak sabah gak...keja kat JPN PUTRAJAYA,,,,memang kat cni pun banyak mykad2 palsu lau dari sabah nak urus d sini akan d semak berabis cz takut lau yg projek2 punya mykad
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Thu Mar 11, 2010 4:55 pm

Tak lama lg tawau dan sempolna mungkin minta autonomi dari sabah dan kerajaan malaysia ni. Ramalan nujum pak belalang..

Ish lama sudah enda terjumpa itu pak belalang ooh..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Thu Mar 11, 2010 6:56 pm

suba tanya itu jpn, sia kompiden diurang akan masi taksub, 'itu sip inda buli kana kasi palsu tu, amerika pun inda buli kasi palsu.....' tp bila kana tanya barapa banyak sdh kad reader kana kasi bagi2 sini malasia, diurang akan jawap, 'hihihihiiiii..... hihihihiiiiii..... baru kami yg ada, bulum banyak bah pasal mahal juga itu haraga dia..... tp kami jamin itu sip mimang inda buli kana kasi palsu.....'
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Thu Mar 11, 2010 10:24 pm

entahlah , kalau bilang JPN tidak buat kerja ...ini tidak betul , dorang buat kerja sebagaimana lazim , kalau dibilang dorang buat kerja akan menimbulkan persoalan kenapa ribuan Ic palsu wujud ?

menyalahkan JPn sepenuhnya ? atau siapa yang harus bertanggungjawab ?

atrau adakah sindiket2 yang bisnes khas buat Ic palsu di negara kita ?
Back to top Go down
ady_tawa
Guest



PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 12, 2010 11:37 am

betul tu romeo...org jpn semua bt keja...cuma ada segelintir yang tamak ckit jadi dalang untuk mykad2 n dokumen2 palsu......aku ni kadang2 malu gak cz asyik2 org sabah je d kaitkan dgn mykad2 palsu....huhu malu aku keja jpn afro
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 12, 2010 1:16 pm

kalou ada saturang sj di jpn yg sari duit extra dgn manjual mykad sama pti, rusak sdh nagara..... masam rumah kita sendiri bah, katalah ada saturang urang asing yg sdh sama2 kita tinggal dlm 1 rumah..... apa akan jd.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ady_tawa
Guest



PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 12, 2010 4:44 pm

Evil or Very Mad hehe mangamuk sia lau ada org asing d umah sia...hehe
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Fri Mar 12, 2010 6:39 pm

kalou saturang yg masuk, sia putung2 sj, tp kalou sdh sejuta, masamana?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 13, 2010 10:08 am

Tuan Ady , kita faham situasi yg tuan hadapi ..tekanan yg tuan hadapi , tohmahan dsb , sebab itu kita cakap dalam setandan pisang tidak semuanya baik atau tidak semuanya buruk , ..

tuan buat kerja baik2 , mereka yang menggadai maruah negara dengan harga seratus dua ..biarkan , kita doa biar mereka mampus dan jahanam , biar rezeki dan hidup dorang panas sebagaimana panasnya hati kita yang kecewa dengan perbuatan dorang itu ,

saya percaya JPN ada unit risikan dalaman sendiri , ada unit tatatertib dsb ...semoga JPn akan lebih berjaya membasmi parasit2 yang menumpang dalam jabatan , jangan biarkan JPn membusuk sampai ketulang hitam ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sat Mar 13, 2010 12:12 pm

sakali sisasat2, jumpa bukti2, kasi lapur sama katua jabatan, pigi lebi tinggi lagi, tarus masuk bawah kapet..... ilang di bawa angin laut sina salatan..... usul siasatan suruhanjaya diraja pun kana rijik..... apa lg kalou satakat siasatan kesil2an sj..... tingu data2 kamasukan di parampuan monggolia sini malasia, ilang dr komputer imigresen..... masam dia inda parna masuk malasia pula, atau ada masuk tp sara haram.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Sun Mar 14, 2010 12:58 pm

di Sabah , JPn ada buat program pendaftaran masuk kampung2 ....seluruh sabah dorang pergi , selama ini banyak tohmahan dan prasangka negatif dilemparkan pada mereka , konon orang asing ambil kesempatan mendaftar sebgai orang tempatan dsb ...

menurut info yg saya dengar sendiri dari mulut seorang kakitangan JPN , mereka ini bukan pergi sendirian ..dalam rombongan mereka itu ada polis [SB ] dari KK , kemudian harus ada wakil polis -SB- dari daerah yg mereka kunjungi , majistret kelas 1 dari mahkamah tinggi KK , imigresen , jabatan kebajikan masyarakat , ..

menurut kakitangan tersebut , dia pasti dalam setiap rombongan mereka ada orang BPR tapi dorang tidak pasti yg mana satu sebab ahli rombongan ramai , dalam beberapa tempat ...ramai yg kena tangkap atas sebab tertentu , ada yg menyamar sebagai orang tempatan , ada yg menolong PTI membuat dokumen , memalsukan dokumen , guna dokumen orang lain dsb ..

ahli rombongan juga akan ditukar ganti mengikut daerah yg mereka kunjungi , orang Tawau tidak akan dibawa ketika operasi di Tawau , demikian juga daerah2 yg lain ..
Back to top Go down
ady_tawa
Guest



PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 8:13 am

yup...memg ada masuk g kg2 n area pedalaman....susah gak kdg2 hanya kakitangan jpn jer yg g...polis kirim slm ar lau nak masuk kg....huhu
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 10:15 am

Kalau JPN masuk kg spt di pedalaman keningau mimang sanang mau kanal pti yg cuba menyamar jadi org tempatan. Tapi bagaimana kalau JPN masuk pulau2 sekitar semporna? Pti bergaul dgn penduduk pulau..malayu pasar diurang pun lebih kurang sama..tak pandai cakap malayu pasar pun indapa sebab ada alasan... kunun2 jarang-jaraaaarang pigi tanah basar. bertutur sesama sendiri saja.. indada parnah masuk sikula...

Walau bagaimanapun ini spekulasi saja bah... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 10:52 am

JPN memang buat kerja , JPN punya staff yg rajin dan komited ....cuma JPN jg punya staff yg 'derhaka' , yang buat kerja kotor dan menjahanamkan ..

staff2 ini sepatutnya di nyahkan ..JPN juga perlu tranformasi , samada dalam sistem atau gaya kerja , budaya kerja dan mentaliti , segala sesuatu itu perlukan perubahan , tidak boleh statik pada satu rentak dalam jangkamasa yg lama , kerana mereka yg tidak mahu berubah pasti akan ketinggalan
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 11:05 am

setuju.. dalam ramai2 staff JPN hanya seorang dua yg buat kerja jahat. tapi itupun sudah cukup memudaratkan. ianya bagaikan sebiji fuse yg menjadi saluran arus letrik..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 11:15 am

malahan , dalam banyak kes ....JPN tidak tahu menahu pun macamana boleh ada IC palsu , pasal tidak melalui dorang ..

selain JPN , mereka yang Pro dalam IT juga boleh membuat berbagai2 dokumen lain , saya pernah jumpa satu orang putih mat salleh , sudah kawin dengan orang tempatan ..dia boleh meniru dan membuat roadtax JPJ , tapi dia tidak mahu buat untuk oranglain , IC pun dia boleh buat [ic lama warna biru ] tapi dia tdak pernah buat pun walau sekali , ...pernah saya acah minta buatkan roadtax tapi apa yg saya dapat ? sumpah seranah kutuk satu keturunan dia bagi ...

mungkin tuan2 terlupa , dulu ...beberapa orang anggota Polis [ asal Semporna ] ditahan kerana terlibat dalam sindiket membuat Ic palsu ...dorang ini ada di bebrapa balai seperti Ranau , telupid , keningau , Nabawan , Beaufort dan KK ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 6:33 pm

siapa pandai & lisik, bisnes mykadlah paling laku..... dpt buat babarapa bulan, lumayan sdh duit..... kalou ori lg, rm10k sakaping pun masam guring pisang panas sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 6:42 pm

orang yg buat kerja begini , dalam kepala dorang cuma nampak duit duit duit ..siang malam fikir duit masuk , fikir macamana mau cari pelanggan , ..

soal maruah , masa depan bangsa dan negara langsung tidak ada ...malah entah dorang pernah terfkir atau tidak , ..

orang2 begini sepatutnya 'disayonara ' ja , tangkap kasi masuk sana kamunting ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 6:47 pm

inda diurang tepikir masa dapan nagara tu gaman, kalou tepikirpun, dlm ati, 'ah, masalah akan dtg biarlah jenerasi akan dtg yg handle, idup sikarang misti dinikmati, kalou sia inda buatpun, urang lain yg buat juga, jd bagus sia buat, dpt lumayan duit juga.....'
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 7:22 pm

katakanlah , saya terjumpa harimau dan orang2 yg begini ...duluan saya tembak orang2 yg begini punya perangai , harimau belakang cerita pasal gerenti dia lari dengar tu bunyi senapang ,


orang kita dusun pun mangkali ada juga jadi talibarut sindiket ni , jahanam betul ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 7:30 pm

misti ada tu..... sia inda mo timbak, sia mo putung lolou dia sj..... kanangan utk dia bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 8:46 pm

ngam tu ...potong kemudian kasi gantung sana leher dia , bikin azimat tarik duit atau harta karun Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Mon Mar 15, 2010 8:58 pm

hihihihiiii..... atau taru sana mujium, taru nama & gambar tuan punya, kasi masuk dlm prame.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Mykad buatan Tawau   Today at 9:26 pm

Back to top Go down
 
Mykad buatan Tawau
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: