To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sabah pd taun 2020

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: sabah pd taun 2020   Mon Mar 01, 2010 5:59 pm

jan lama2lah, ambil 10 taun sj dr sikarang..... supaya samua kita masi idup lg utk tingu..... taun 2020, masamana sdh sabah dr segi.....

1. pti
2. ic prujik/palsu
3. ikunumi
4. kasasakan jaraya
5. pulitik
6. dan apa sj....

taun 2020, apa yg kita taka/ramal akan balaku atau masamana..... apa yg kita harapkan akan manjadi kanyataan atau masamana..... dlm hati mimang kita mangharapkan yg bagus2 utk sabah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Mon Mar 01, 2010 7:07 pm

tahun 2020 barangkali telaga minyak sabah sudah kering. apabila telaga dah kering maka tambah teruklah sabah inda dipandang oleh pederal jika policy federal terhadap sabah masih sama...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Tue Mar 02, 2010 8:41 pm

taun 2020..... kalou kao jalan2 sana kadai2 sandakang, tawau, kunak, ld..... jan haraplah akan tejumpa urang tampatan..... itu tokeh2 kadai sj yg tinggal......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Tue Mar 02, 2010 11:32 pm

sabah pada 2020 ?

a] pusat bandar kesesakan melampau , kerajaan mesti membuka sub bandar baru untuk memecahkan penumpuan masyarakat pada pusat bandar , kerajaan terpaksa meluaskan bandar kk , samada dengan membuat penambakan laut yang ada , atau membangunkan pekan2 sekitar seperti inanam , petagas , papar , Tuaran , Tamparuli dsb ...

b] kenderaan pasti bertambah banyak dan padat , kerajaan mesti membuat jalan2 alternatif lain untuk melancarkan trafik harian ..

c] gejala sosial bertambah teruk , mungkin akan wujud budaya2 baru dikalangan masyarakat , bermakna akan bertambah lagilah jumlah rumah2 sakit jiwa , pusat2 pemulihan dadah , ..

d] politik , ini suatu perkara yang terlalu kabur untuk diduga , politik boleh berubah dengan sekelip mata ..

e] PTI , mereka juga akan hilang jati diri , mereka pun akan rosak juga ...berpecah belah menuju haluan masing2 , [ kita boleh membuatkan mereka hidup bermusuh sesama sendiri , kita boleh menjadikan mereka terpecah dan tidak bersatu ] mungkin jumlah mereka akan bertambah , tapi dikalangan PTI filipina , sangat jarang dikalangan mereka yang boleh menjadi pemimpin besar , kalau PTI Indonesia memang sudah ada dari dulu ..[ Dr patawari patawi orang bugis , Dr Badrulamin orang kuat PKR juga bugis , dan ramai lagi ..]
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Thu Mar 04, 2010 8:47 pm

banyak sdh bhg2 sana bandar yg dikuasai urang asing sapanuhnya..... masam sana batu sapi sandakang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Fri Mar 05, 2010 2:58 pm

bukan stakat ramai pti ...yg smenanjungan pun btimbun....pasal cuaca politik sana nda setenang sabah....mana ada huru hara akibat tunjuk perasaan...perarakan besar2an smpai rosak harta benda awam....FRU pun sa rasa sa nda pernah dengar turun padang di sabah .....sabah senang cari duit...
tidak tau la pada tahun 2020 nanti.........masih tenang lagi kah sabah bila pelbagai budaya suda masuk ...kalau sekarang masyarakt bumiputra..gaduh2 pun pasal politik tp nda la smpai mcm di smanjungan....kalau fahaman luar suda dibawa masuk..menular di kalangan generasi muda kdm...matai laaaa.
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Fri Mar 05, 2010 4:44 pm

wrote:

1. pti ---> kompom smakin branak pinak dorg sini sabah.
2. ic prujik/palsu ---> kalo system JPN masih sama, wahhh... mgkin org˛ tertentu JPN makin boroi perut sbb kenyang duit haram.
3. ikunumi ---> kita smakin kehabisan sumber bahan mentah sbb manusia pantang nmpak lubuk emas.
4. kasasakan jaraya ---> makin bnyak kemalangan sini sana sbb manusia sntiasa brlumba˛ kumpul kereta.
5. pulitik ---> tiada jual beli YB˛ sbb, masa tu kompom BN monopoli 100%. hrp˛ wawasan 1malaysia akan trcapai...
6. dan apa sj.... ---> yg pling ketara masa tu, mgkin susah sdh kita mao nmpak tanah, semua simen.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Fri Mar 05, 2010 4:58 pm

parut jpn makin boroi? bunsit? hihihiiiii..... sakali 1 jabatan pula samua bunsit..... taun 2020, laju lg jalan kaki dr sana kk pigi tanjung aru..... mangkali ada sdh perkhidmatan mutusikal/basikal angkat2 panumpang, tp samua urang pti.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Fri Mar 05, 2010 8:30 pm

2020 ? mahu atau tidak , setuju atau tidak ...sabah akan mengalami pelbagai perubahan dalam semua aspek , isu peluang pekerjaan , isu pendidikan , harga barang , penempatan , trafik jalanraya , perubatan , suasana politik , ...

persaingan akan semakin meningkat , persaingan peluang pekerjaan paling utama , sekiranya kerajaan tidak mewujudkan peluang2 pekerjaan selain dari yg ada kini , kita akan menjadi seperti negara lain yg terpaksa berhijrah kenegara lain untuk mencari pekerjaan ..

dari sekarang , orang kita mesti memandang 15 tahun kehadapan ....strategi mesti ada , samada untuk diri sendiri , keluarga , dsb ..

palin tidak pun , fikirlah masa depan untuk anak2 ...[yg masih bujang lain cerita , fikir utk kawin .. Very Happy ]
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Fri Mar 05, 2010 11:34 pm

2020..... tarian poso2 atau yg sawaktu dingannya sdh manjadi tarian rasmi mana2 parayaan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 2:18 am

ini yg saya bingung , entah apa cerita tiba2 tarian poco2 jadi tarian rasmi mana2 perayaan ...pelik betullah !!

cuba tengok majlis mana2 samada dikampung2 atau dibandar , majlis kawin atau majlis keraian rasmi ...mesti ada poco2 , macam berdosa kalau tiada ..

sudah pupuskah , atau lupa sudahkah rentak tarian tradisional kita ? atau tarian kita tidak standard ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 10:07 am

pasal palui lah baitu gaman..... tarang2 poso2 tu mujik indun..... sakali masa parayaan masam kaamatan sana hongkod koisaan, ada pula tarian poso2, hihihiiiiiii tabatuk2 sia kepaluian...... bila urang bising2 di newspaper, barabis pula diurang mo sakap yg apa yg diurang buat tu butul & ngam..... palui..... paluiiiiiiiiiiiiii...... antah2 banyak ajk2 parayaan yg mimang ori indun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 11:40 am

inilah orang kita , terlalu cepat terpengaruh dengan pengaruh2 luar ....bagus2 ada tarian sendiri dipinggirkan , mengagung2kan pula tarian orang indon , kalau di Indon belum tentu dorang kenal apa itu sumazau ...

nanti tidak pasal2 merusuh lagi Indon sana jakarta , dorang bilang kita mencuri tarian dorang ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 2:50 pm

bah, kalou diurang menudu malasia mensuri poso2 atau menggunakan poso2 tampa kabanaran, apa malasia mo jawap? mo napi kan pula inda buli pasal tarang2 kana guna masa parayaan, hihihihiiiii.... sampai ada grup2 lg tu latihan patang2 manari poso2......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 4:02 pm

nanti suruh c rais yatim jawab .....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 11:28 pm

si rais pun inda tajawap..... bukti ada, gambar2, rakaman widio.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sat Mar 06, 2010 11:38 pm

dan beratus ribu Indon disini jadi saksi ....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Sun Mar 07, 2010 12:00 am

hihihihiiii..... juta lagi oo..... inda barani si rais buka mulut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: sabah pd taun 2020   Today at 3:46 pm

Back to top Go down
 
sabah pd taun 2020
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: