To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Camana Diurang Jadi Kaya?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 1:59 pm

hehehe...mcm2 cerita lucu kalau kebaru-baruan jadi orang.

mcm talari kumpas sudah sikit.. Very Happy bha kita balik kpd serita bagaimana diurang jd kaya. Kita lupakan yg billionaire ..kita pigi kepada setakat jutawan.
Kita lihat menteri dan YB2.. baru setahun dua jadi YB dan menteri tapi rumah sudah bertukar jd bungalow. Adakah diurang buat pinjawman bank berjuta ringgit utk bikin banglow tu? Camana BPR boleh tutup mata? Oh ya..BPR cuma bertindak bila ada aduan bah kan.. Saya pikir indada org yg buat aduan..nanti dicop sebagai iri hati pula..begitu kaitu??
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 6:01 pm

Yb kalau setakat harap gaji dan elaun ja bulat2 ...kasihan , berapa ja gaji dorang tu ?

YB , nama dia yb itu yang jadi racun balik ...mana2 pergi jemputan kawin , majlis kampung , majlis kawasan , mau tidak mau kena hulur juga , kalau tidak apa orang ckap ? Yb kedekut taik idung masin ..

pergi sana sini , takkan pakai seluar pendek berselipar ja ...standard kena jaga kono , mesti pakai paling tdk nampak smart kemas , naik kapal paling tidak 1st class punya , itu wajib ..

setiap langkah perlukan duit , kalau harap gaji ...kompom mati kering , senyum dalam tangisan , sebab itu Yb kena cari duit dari sumber lain , nama Yb senjata paling bisa , dorang senang dapat projek ...senang dapat tender , senang buat loan , senang menipu , senang gertak orang , senang buat duit [ termasuk rasuah ..]
tiada Yb yg betul2 bersih , tiada Yb yg makan duit hasil gaji semata2 , mustahil dalam sekelip mata dorang boleh dan mampu buat rumah harga bejuta , beli kereta harga setengah juta ...beli ladang , beli segalanya dalam masa setahun dua ,

mesti dorang ada side income lain , samada secara betul atau sebaliknya ...samada perniagaan , atau pelaburan , atau apa2 ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 6:31 pm

hihihihiii..... mana2 yb, mula2 bila jd yb, hal partama yg diurang misti tepikir ialah masamana sari paluang dpt duit..... paling kurang pun malalui tender2 kuntirik ataupun malalui komisen2..... hal kadua ialah masamana mo tunjuk yg dia mimang yb..... sabap itulah dia buat/beli rumah basar2...... sumber duit mimang adalah kunun loan bank, tp duit2 extra kita rayat inda tau..... biasa kalou sdh jd kis barulah kita rayat tasangang2.....

bpr? hihihihiiiii..... jan susa, salagi kao sanyap sj, salagi ko penyukung kuat karajaan, salagi itulah kao salamat..... jan sakali2 malawan boss...... tingu babarapa yb yg ada kis2 bpr, salamat begitu sj...... jd misti mo pandai idup..... waloupun mimang ada yg butul2 indada kis lah tp misti ada juga yg ada kis tp salamat pasal pulitik...... jan bilang bpr ni susi murni inda sasat sela...... dulu ada palabur2 britain, taun barapa tu, diurang bilang susah sikit mo malabur sini malasia pasal si mahadir minta keminsin bah kalou inda silap..... bah bising turus yb2 malasia..... bpr indada siasat..... inda silap sia masam palabur2 britain inda kana kasi malabur babarapa taun.... dan diurang ada minta mahap juga & tarik balik tuduan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 7:51 pm

hihihi...saya sepandapat sama kamurang. Dulu thien pui yun ADUN sungai sibuga yg musa aman kasi kalah tu.. rumah dia rumah papan..kerja dia ternak ayam karan. sekali jd YB belum sampai pilihan raya seterusnya ..hihihi..kamu buli teka lah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 8:02 pm

dulu , masa saya masih tugas di Labuan ..ada Yb saturang ni , setiap projek yg wujud di sana mesti ada bahagian dia , ada komisen ..

buat projek kasi turap jalan panjang 3 kilometer saja pun mesti ada komisen itu Yb ,buat stesen minyak pun ada bahagian dia ..buat pondok , balairaya kampung pun ada juga bahagian dia , pendekkata tiada projek yg selamat , semua mestia ada bahagian untuk dia , ini saya dengar dari mulut orang sana ...depan2 saya dia cakap , kalau tidak dibagi alamat tidak lulus itu projek atau ada2 saja problem yg akan timbul ,

menipu Ic , menipu identiti ...macam2 hal dia buat , nahhh padan muka sekarang sudah tiada jawatan , kena siasat BPR lagi , habis harta dia kena sita , diharamkan lagi masuk Brunei seumur hidup ..

tapi dia memang kaya sudah , dulu cuma tukang sabung ayam ja ........
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 8:13 pm

kotoh..yb yg begitu tuan romeo.. baru dia tau.. tapi masih kaya kah dia? Mungkin masih kaya tapi hati tak tentram...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 8:24 pm

kompom hati dia tdk tenteram , tipulah kalau dia bilang tdk rasa apa2 ..kecuali dia memang keturunan kambing tiada rasa malu , atau dia tiada kemaluan ..

muka sudah masuk paper , balik2 keluar ...satu malaysia tahu , mana dia mau lari ...dengar2 di labuan pun tidak pernah lagi dia balik , entah mana dia tingal , mungkin di kk sebab di kk pun dia ada rumah , ada bini satu lagi ..

itulah , kuasa tuhan ...doa orang2 yg teraniaya , kaya dan berkuasa tidak berkekalan , hidup ini macam roda , berpusing atas bawah ..kebenaran akan terbukti akhirnya
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 15, 2010 8:40 pm

yg guna ic palsu ka gaman? yg kapala H05...... yg baru2 kana danda rm10k..... dia ka? padan muka......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Mar 16, 2010 12:18 am

yg buntak2 tu ...muka bulat macam doraemon , perut basar macam orang ngandung 5 bulan ... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Mar 16, 2010 6:39 pm

hihihihiiii butul2 taliti si gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SumandakTamparuli
Prebet
Prebet


Number of posts : 6
Registration date : 2010-03-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Mar 17, 2010 12:19 pm

siok bah betul sa join ni website... lama sa nda bercakap stail melayu sabah bah... hidup dusun sabah...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Mar 17, 2010 1:30 pm

SumandakTamparuli wrote:
siok bah betul sa join ni website... lama sa nda bercakap stail melayu sabah bah... hidup dusun sabah...
bha..selalu2lah berkunjung sini sumandak tamparuli..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Mar 17, 2010 9:20 pm

hihihihi sumandak tamparuli, mangkali kaya sdh kao sana samananjung kan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Mar 17, 2010 10:56 pm

dia kawin orang sana mangkali tu tuan PT ...kemudian dorang buat bisnes , banyak cawangan lagi tu , tahniah pada sumandak Tamparuli ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Fri Mar 19, 2010 7:45 pm

ya, sdh diurang kaya sana pahang, baguslah sumandak tamparuli..... hihihihii pahang ka dia tu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Fri Mar 19, 2010 8:56 pm

dan sebenarnya ramai orang kita yg berjaya diluar sabah , samada berkhawin dengan orang luar atau membina kehidupan sendiri diluar ..

tahniah pada anak2 sabah yng berani merantau , dan membina kejayaan ......
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sat Mar 20, 2010 9:59 am

dan taniah juga kpd merika2 yg pandai mansari paluang buat bisnes.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sat Mar 20, 2010 12:02 pm

ada kemahuan , usaha , nasib yng baik , cara yang betul , tiada istilah penat bosan .......biasanya menjadikan seseorang itu berjaya
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sat Mar 20, 2010 7:47 pm

tp ada juga yg sara inda butul/bagus..... tp buli barjaya gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sat Mar 20, 2010 10:50 pm

memang ada , dan dorang yg begitu lebih cepat jadi kaya berbanding dorang yang ikut cara betul .......tapi biasanya tdk lama , kaya itu sekejap ja , akan hilang jg akhirnya ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Mar 21, 2010 9:59 am

kajayaan yg main kutur mimang sapat butul..... itu taiko2 dadah, seludup2, bisnes palasur, cd2, gangster...... dpt bisnes babarapa bulan sj sdh duit bakarung2, kasi beli kerita, buka bisnes kadai belisin, beli rumah indada utang..... kalou jatu pun ada sdh harata..... kita rayat nampak diurang kaya yg bagus2, pasal kita indatau apa di sabalik tabir..... anak diurang tantu akan sanang juga, susu pun begitu, sisit juga sanang, sampailah kpd sasat......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Mar 21, 2010 11:41 am

ada satu urang d Labuan , dulu dia ni terkenal pengasas tu kasi seludup barang hantar p kk , sipitang , lawas ....sekarang jadi datuk , ...dorang bilang tu orang tua sekolah sampai darjah enam ja

dia buat rumah kalah tu istana TYT , rumah anjing saja pun ada aircond ..tu rumah anjing saja pun harga puluh2 ribu , sia rasa tu rumah seri perdana pun kalah ooo , sampai sekarang orang masih ckap dia tu taukeh penyeludup paling basar di sabah /labuan , tapi dia senang sudah ...Yb mana tdk kenal dia , konon2 dia bagi sumbangan pada Yb masa pilihanraya , entah betul ka tdk ...

kalau bilang kaya , memang kaya ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Mar 21, 2010 12:52 pm

sajarah mimang lebi kurang begitu..... masa dulu2 masa indada undang2, siapa paling jahat, paling kajam, paling ramai kunsu2, otumatik jd katua bila sdh ada undang2..... jan bgtau sia yg lanun2 dulu2 yg ganas2 tiba2 ilang begitu sj bila ada undang2..... demikian juga yg buat karaja jahat2 ni masam seludup2, suri2, gangster..... bebulan sj pun sdh kaya raya, apa lg kalou sdh bataun..... diurang sumbang duit mana2, nah turus dpt datuk...... keturunan pun nt sinang linang sdh mewarisi kakayaan hasil seludupan atau apa sjlah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Mar 21, 2010 6:17 pm

hehehe...ada pula yg kaya sabap menyeludup.. sanang butul dia jadi kaya. inda payah rabut tender2 karajaan..
'Bapa ayam' buli jadi kaya juga kaitu?.. Bapa ayam karaja yg paling sinang.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Mar 21, 2010 8:41 pm

buliiiiii..... suma misti mo ada banyak ayam baru sapat kaya.... kalou ayam sikit, inda banyak yg basabung, inda banyak untung......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Today at 8:02 am

Back to top Go down
 
Camana Diurang Jadi Kaya?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: