To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Camana Diurang Jadi Kaya?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 11:57 am

bangsa lain , jadi penyeludup ...jadi pencuri , gangstar , lama2 jadi kaya , ........

orang kita ? yg jadi gangster , pencuri ...adakah yg jadi kaya ? jadi warisan turun temurun .. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 4:22 pm

setakat curi2 ayam mimang inda buli kaya... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 6:35 pm

pencuri kecil2an mangkali ...bukan pro punya pencuri
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 9:11 pm

atau mensuri kantalan..... inda jd kaya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 9:44 pm

lain pula yg saya tepikir. ini bah...kalau pensuri/pecah amanah/rasuah/mengelapkan duit syarikat melibatkan duit berjuta-juta, adakah pelaku setakat kana jil saja kalau tak mau bayar? unia kalau duit juta2 dia kasi tapuk di kabun gata (inda taruh bingg atas nama saudaramara takut kana siasat semua)..masih untung basar bah kan..? kalau jil dia 20thn saja mcm indada apa-apa baitu... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 22, 2010 10:08 pm

itu kalou kana jil..... dlm jil kao sanyum2 sj pasal kerual sj sdh ada duit juta2 menunggu sana kabun gata sia..... ada urang sakap, kalou mo dpt duit banyak, buat yg paling dasat, jan satakat mensuri kantalan2 sj..... buat 1 bulan sj pun sdh banyak duit, kalou mensuri kantalan, buat bepulu taun pun inda kaya2...... begitu2 sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Mar 24, 2010 11:13 am

dulu ,ada kes ni urang kampung tanam tu ganja [ berekar2 ...] tapi duit hasil dia tidak simpan dalam bank sebab dia tdk tau macamana mau pigi bank simpan , dia buta huruf ..
semua duit dia simpan dalam tajau , tanam dibawah kulung rumah , ada yg dia tanam sana pondok di bukit ..memang banyak tu duit kalau diukur nilai pada masa itu ,

selepas dia ditangkap , bertahun dalam penjara [ dia tdk kena hukum gantung sebab faktor umur dan masa itu akta 39B belum wujud ..] itu duit terbiar begitu ja , anak2 dia tdk pasti lokasi sebenar tpt bapa dorang tanam tu tajau , ..

sekarang tu beliau sudah keluar , dia sendiri pun tidak tau sudah dimana dia tanam tu tajau sebab tu tempat sudah jadi ladang getah ,[ jangan2 sudah jadi ladang getah tuan PT .. Very Happy ] tu rumah dia pun tada sudah , sudah jadi kawasan rumah anak2 dia ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 29, 2010 7:03 pm

hihihiiiiii..... sia diam2 sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 29, 2010 8:53 pm

bermakna , dia tdk juga jadi kaya ...tidak merasa pun hasil duit banyak tu , ..

kalau dia bagi saya kan bagus .. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Mar 29, 2010 8:57 pm

tarpaksa dia membungkar sana sini.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sat Apr 03, 2010 10:34 pm

bagus lagi sia pigi pugut itu tin2 di jalanan kumpul3 tiga karung(sikit2 lama2 jadi bukit), bleh bli itu bordband udah hahaha..tau cari tokek cam tu cicak, mahal tu dijual bilang urang cakap bleh sampai 30ribu kalo 300gram.ubat hiv tu...dari pada sia mancuri apa sia dapt ..ada juga dia punya hasil haaahaaaa... king
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Sun Apr 04, 2010 2:52 pm

betul sakapan kao catun..

Bikin malu bah kekayaan yg tiba2 ini. semua org mengutuk kerana mengaitkan kekayaan itu dgn rasuah, mengelapkan duit, tipu. ..dsb.
Kalau saya kana loteri 1 juta pun saya diam2 sj pasal biarpun bukan duit hasil curian tapi tatap saja org mengumpat..spt "tambirang si orut sikarang padahal nasb2 kana loteri saja".. Embarassed
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Apr 05, 2010 12:25 am

lumrah memang begitu , mula2 yg timbul dan dirfikir adalah perkara2 yg negatif ....beberapa lama baru kita terfikir benda2 yg positif , ..adat manusia memang begitu kejadian ,

kekayaan yg datang tiba2 , atau kejayaan yg mendadak , ...secara spontan timbul di kepala kita terfikir ' jangan jangan dia ...' ,

dan jangan harap kita akan mampu memuaskan hati setiap orang , kadang2 penjelasan itu cuma menambahkan soalan2 ..kerana memang mudah melontarkan soalan , tapi memang sukar menerima jawaban ,
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Apr 05, 2010 8:28 pm

1 lagi nie..ada juga yg pigi buat duit palsu..banyak2.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Mon Apr 05, 2010 9:56 pm

Yorut_orut wrote:
betul sakapan kao catun..

Bikin malu bah kekayaan yg tiba2 ini. semua org mengutuk kerana mengaitkan kekayaan itu dgn rasuah, mengelapkan duit, tipu. ..dsb.
Kalau saya kana loteri 1 juta pun saya diam2 sj pasal biarpun bukan duit hasil curian tapi tatap saja org mengumpat..spt "tambirang si orut sikarang padahal nasb2 kana loteri saja".. Embarassed
tambirang si tuan orut, mangkali kalou dpt 1 juta, patang td sdh dia pigi runding itu jiran bugis dia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Apr 06, 2010 8:29 am

betul bah tarap.. dalam ati saya bilang "kalau saya kana lutarai 1 juga, saya diam2 saja"... Very Happy
tapi kalau betul2 kana inda tau lah... Laughing masalahnya..saya jarang..jaaaaaaaaaarang beli numbur 4 digit .. apa lagi yg disebut **** 4/49 ..seumur idup si orut baru satu kali beli duuulu..itu pun kawan yg tulis pasal si orut inda tau susunan numbur..

camana diurang jadi kaya?.. Di sandakan ada satu sykt dinamakan Seringgit Enterprise. Kunun2nya dia guna 1 ringit sja beli loteri kebajikan (yg 7 numbur tu)..trus kena 1 juta maka dia apply lisin syarikat dgn nama Seringgit Enterprise. Butul tidak inda tau..cuma kabar angin..cerita lama baini..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Apr 06, 2010 9:29 am

kalo kana 1 juta pun mungkin kana rumpak juga, jadi miskin balik... study
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Apr 06, 2010 11:09 am

setiap kita ada angan2 bah ..kalo sia jd kaya ? kalau sia jd kaya , kalauuuuuuu ...

adedeiii ..bukan main lg tu angan2 , padahal beli 4D pun tdk , he he ..

biasa bercerita dengan rakan2 , kalau kita ada duit 1 juta ? apa mo buat aaa ..? ada yg mau kawin satu , mau buat istana , mau beli bot persiaran , mau buat ladang ayam sabung , ladang sapi , macam2 ..

ada jg kes [ kononnya ...] orang menang main 4D , jumlah bukan seribu dua tapi ratus2 ribu , konon terus pengsan ...terkejut atau gembira tdk terkawal , entah betul ka tdk ni cerita ..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Tue Apr 06, 2010 6:01 pm

kalo mau jadi kaya minta saja sama tuhan dia bagi juga itu....tapi bukan sekarang la..mungkin ada hari,tempat, om masa nye..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Wed Apr 07, 2010 11:10 pm

romeo wrote:
setiap kita ada angan2 bah ..kalo sia jd kaya ? kalau sia jd kaya , kalauuuuuuu ...

adedeiii ..bukan main lg tu angan2 , padahal beli 4D pun tdk , he he ..

biasa bercerita dengan rakan2 , kalau kita ada duit 1 juta ? apa mo buat aaa ..? ada yg mau kawin satu , mau buat istana , mau beli bot persiaran , mau buat ladang ayam sabung , ladang sapi , macam2 ..

ada jg kes [ kononnya ...] orang menang main 4D , jumlah bukan seribu dua tapi ratus2 ribu , konon terus pengsan ...terkejut atau gembira tdk terkawal , entah betul ka tdk ni cerita ..
inda tau o gaman, bulum parna marasa bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Fri Apr 09, 2010 2:27 pm

o ya kan...cuba kumpul duit mana tau blih jadi kaya..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Fri Apr 09, 2010 7:56 pm

mari.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Camana Diurang Jadi Kaya?   Today at 1:48 pm

Back to top Go down
 
Camana Diurang Jadi Kaya?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: