To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:54 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
August 2017
MonTueWedThuFriSatSun
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
CalendarCalendar

Share | 
 

 Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Fri Mar 12, 2010 2:38 pm

Dalam sinta2..antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?

Pendapat awal saya... perempuan kut.. Cool
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Fri Mar 12, 2010 2:53 pm

saya rasa macam 2 x 5 saja tu orut.. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Fri Mar 12, 2010 3:00 pm

pangalaman sendiri kaitu tuan orud?

2 x 5 inda setia kaitu maksud ko.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Fri Mar 12, 2010 6:35 pm

sama2 satia, sama2 main inda..... 2x5 sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Fri Mar 12, 2010 10:42 pm

Ya tuan orut..ada pengalaman ada melalui pembacaan dan ada juga melalui pemerhatian..

Selagi bergelar manusia..selagi itu lah dia bertarung dengan nafsunya..sekiranya dia boleh mengontrol nafsunya maka selamat lah, bagaimana pun sekiranya tidak..maka bala akan menanti.

maksud saya 2 x 5 tu ialah kadang2 perempuan ni ada yg tidak setia dan ada pula yg setia..sama juga mcm lelaki.
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 6:25 am

Sama saja tu. Smile
Back to top Go down
taksub
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 101
Age : 42
Registration date : 2008-10-08

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 7:21 am

kesetiaan ni saya nampak ada kena mengena dengan "keturunan", bukan kena mengena dengan "jantina"
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 7:56 am

camana pula kesetiaan ada kena mengena dengan "keturunan" tuan taksub?... buli huraikan sikit kah..? Cool
Back to top Go down
taksub
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 101
Age : 42
Registration date : 2008-10-08

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 8:18 am

maksud saya begini, ada tu dalam adik beradik dan dalam keluarga mimang terkenal dengan kesetiaan, tidak kira dorang perempuan ka, lelaki ka, semua terkenal dengan setia. tapi ada pula keluarga tu dari mama bapa sampai ke anak-anak semua terkenal dgn inda setianya..

ni la yg saya maksudkan dengan kesetiaan tu ada kena mengena dengan keturunan @ genetik, perkara ini tidak dapat di pastikan tapi lihat sekeliling kita, ramai yg berperangai sama adalah daripada keturunan @ keluarga yg sama.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 8:42 am

genetik ? mungkin ya dan mungkin tidak ...ia mengikut acuan bagaimana diterima sejak awal , kalau bapa jenis tidak setia , mak pun lama kelamaan akan terpengaruh , anak apatah lagi ...akan terikut / mengikut perangai , kesan buruk daripada sikap bapa , kalau begini punya kes , ia bukan genetik tapi kesan pengaruh ..

lelaki boleh jadi 'setiawan' yg paling setia dimukabumi , dan perempuan sememangnya sinonim dengan sikap kesetiaan tapi jangan dilupa mereka boleh jadi 'derhaka' yang paling dahsyat ..perempuan dan lelaki sama ja , kalau kena gaya ...dorang boleh jadi seorang yg paling setia , tapi kalau tidak mereka boleh jadi manusia yg paling tidak setia , paling penderhaka dan pembelot paling sadis ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 9:07 am

Komen si agem ada betul juga sikit pasal perangai ini sedikit sebanyak akan menurun kepada anak walaupun mak bapa tidak pamirkan sikap didepan anak2. Misalnya kalau seorang bapa pemarah (telinga nipis atau pantang dicabar) sedikit sebanyak darah pemarah itu mengalir pada salah seorang anak mereka (sebagaimana halnya dengan apa yg dikatakan darah pahlawan..walaupun anak tidak pernah melihat bapa/datuk di medan pertempuran).
Namun kenyataan tuan romeo lebih jelas iaitu acuan ibubapa memainkan peranan penting utk mempengaruhi sifat anak-anak. Walau bagaimanapun dalam soal kesetiaan dalam cinta saya pikir kurang berkait dengan sikap ibubapa. [saya pikir saya setia tahap dewa dalam cinta tapi anak saya dah 3, 4 kali bertukar gf... Very Happy ... hahaha...]
Susa mau cakap juga pasal kesetiaan dalam bercinta ini.. kalau bilang perempuan setia pun kurang tepat juga pasal ada juga perempuan yang kasi dump dia punya bf tanpa alasan yg kukuh. Adakah ini perempuan bilang, "kita putus lah pasal saya kasian sama ko.. ko mempunyai bright future dan boleh dapatkan perempuan yg lebih baik dari saya.." Alasan saja...
mungkin perempuan lebih siiiiiiikit kesetiaan dia berbanding lelaki sebab...ada sebab lah... Smile
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 10:45 am

ini ada satu cerita , kawan rapat ...dia ni sudah jatuh cinta sama satu perempuan , tidaklah lawa sangat , cuma putih melepak tapi ada gemuk sikit , lemak sana sini [ bukan macam si toh puan monkey dan Dr laa yg slim ..] ..

cinta punya pasal , dia nampak yg baik2 ja ..segala nasihat kawan2 dia kasi pekak telinga , kawan ada bukti dan saksi pun dia buat tidak tau ja , maklumlah feeling in love , jiwang habis ..

dia kasi beli segala yg diminta [yg tidak minta pun dia bagi ...] malah si kawan ini sudah angan2 mau pinang , sudah beli segala cincin dan sebagainya , dimatanya ..dihatinya cuma satu , mau kawin sama ini perempuan ,

tiba2 , satu petang yang sadis ..tu perempuan kol , tanpa angin ribut taufan , bilang kita kawan ja ...lupakan saya , jangan cari saya lagi , pening dan panik tahap gaban si kawan , mengiggil lutut dia , hancur berkecai hati dia macam kaca terhempas kebatu ..hu huuu

dipendekkan cerita , itu cincin dia simpan sampai sekarang ..kenangan paling kurang ajar dia bilang , mau dibuang sayang , simpan sajalah sebagai penghuni laci ,

jika lelaki itu buaya , perempuan itu sebagai apa ? Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 10:52 am

romeo wrote:


jika lelaki itu buaya , perempuan itu sebagai apa ? Very Happy
Nenek dinasour... Laughing Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 11:02 am

ya, dinesour memilih bangkai ... Very Happy dia mau yang sadap2 ja , yang banyak isi ...bulih hisap sampai ketulang2 mangkali Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 11:22 am

kita tunggu ulasan si monkey sama si laa. diurang yg lebih paham sikap wanita dalam bercinta. Diurang tau apa sebab wanita berpaling tadah....minta2 diurang sudi buat ulasan..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 12:03 pm

ulasan diurang misti mmg parampuan yg lebi satia, terutama si monkey..... tp ambil suntu si wan ajijah, laki dia masuk jil bataun2, balik2 kana dawa 'main balakang' pun dia tatap satia..... tingu muka dia tanang sj, tp mangkali di rumah dia barabis manangis..... tp mimang satialah, cayalah sama dia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 12:59 pm

dari satu segi , kita kena tabik sama wan azizah ..tabik spring , dia tetap sabar dan senyum dalam menghadapi bermacam keadaan , dia sudah masuk dalam politik jadi dia harus bersedia menerima permainan politik , tindakan politik dsb ..

dia sebagai isteri , tanggungjawabnya bukan setakat didunia tapi sampai keakhirat , sampai ke syurga dan neraka ..dia akan tetap berada disisi suami walau apapun datang menimpa , tambahan pula dia sudah jadi nenek pada beberapa cucu ..

saya pasti , kalau bukan ikatan agama dan hubungan suami isteri , dia sudah lama tinggalkan Anwal ..bini mana yang sabar menerima segala keburukan suami ? bini mana yg masih sabar dan percaya laki dia tiada apa2 setelah melihat segala bukti dan melihat segala rakaman perbuatannya ? isteri mana yang tidak timbuk rasa cuak , sangsi setelah dihidangkan bermacam bukti ..dan cerita dari mulut saksi dan mangsa ?

kita kasihan pada wan Azizah , kasihan pada anak2nya ...namun Anwar yang melaung2kan kebebasan dan keadilan harus memberi keadilan pada Saiful , bukannya menghentikan perbicaraan sebelum bermula , kalau betul dia tidak buat ..buat apa takut ? kalau betul dia tidak melakukan kenapa harus beritahu seluruh dunia dia tidak bersalah ? semakin banyak penafian dan kelakuan yg dia lakukan semakin orang berfikir kenapa ?

orang melayu [ orang islam khasnya ...] cuma minta satu perkara , minta Anwar bersumpah dengan sebenar2nya ..habis perkara , tapi dia tdk mau buat kenapa ? 5 minit punya cerita ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 1:12 pm

itulah sabap parampuan tu lebi satia..... bila pikir2 pula, dialah yg paling kanal laki dia, adalah sabap tu kanapa dia sampai sikarang tatap satia..... dunia sikarang susa mo ramal gaman..... si sepul ka si urang tua tu, kita menspekulasi dr luar sj..... masam sia sakap, ikut siuk & akal budi kita sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 5:35 pm

itulah saya bilang perempuan ini setia sebab bersebab... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sat Mar 13, 2010 6:36 pm

kesetiaan azizah setakat ini tiada bandingan ...dari segi ini kita salute dia , kalau kena bini lain tidak taulah macamana keadaan
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sun Mar 14, 2010 10:11 am

cuba kalau ibu wan azizah adalah suri rumah biasa dan bapak anuar cuma kerani...adakah dia (wan azizah) setia tanpa bandingan? Tidak kah dia turut menyiasat suami dia.. tidak kah dia pasang spy?.. Cool
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sun Mar 14, 2010 12:37 pm

kompom dia psang spy tu gaman ...pasti , silap2 dia upah tu FBI ikut belakang laki dia Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sun Mar 14, 2010 3:06 pm

pandangan cetek saya mcm ni bah..cuba pula kalau wan ajijah masih cantik spt ct norhalijah..ada kah dia masih setia dengan anuar?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sun Mar 14, 2010 3:12 pm

Yorut_orut wrote:
cuba kalau ibu wan azizah adalah suri rumah biasa dan bapak anuar cuma kerani...adakah dia (wan azizah) setia tanpa bandingan? Tidak kah dia turut menyiasat suami dia.. tidak kah dia pasang spy?.. Cool
mamandangkan si ajijah & anuar juga yg palakun, sia rasa masi tatap satia masam sikarang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   Sun Mar 14, 2010 11:00 pm

mungkin azizah bilang dalam hati ' buat apa lagi mo cerai sudah tua2 gini ...bikin malu anak cucu saja , umur pun tidak tau berapa lama lagi yg ada , biarlah ...hadapi dan terima ja apa yg ada ' ....
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?   

Back to top Go down
 
Antara lelaki dan perempuan, siapa yg paling setia?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: