To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 akademi pantasia 2010

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: akademi pantasia 2010   Sat Mar 13, 2010 1:32 pm

ada 4 urang sabahan..... s anu, si anu, si anu dan si anu, samua parampuan..... kira buli tahan jugalah..... tp kalou kita tingu dr sudut lain pula, apa lg bila tedingar yg sabahlah yg sumber pandapatan astro paling banyak dlm af musim2 lalu, yg juga menserminkan sabahan 'paling taie' af, masam bikin malu jugalah...... tingu sebulum inipun, sabahan sj g paling banyak..... atau, mangkali di malasia, sabahanlah yg paling bagus manyanyi dr bansa2 lain?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Sat Mar 13, 2010 2:26 pm

sabah ramai yg berbakat sebenarnya , yang punya suara bagus ...maklumlah biasa menyanyi di chruch atau masa keramaian , ..

cuma saya kadang2 rasa macam sabah ini dipermainkan , calon2 dari sabah jarang jadi no 1 , apapun banyak faktor yang menyebabkannya ..maklumlah undian
Back to top Go down
mamat53
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2010-03-14

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Sun Mar 14, 2010 11:44 pm

sabah memang tahi af, hahahahaa... memang disengajakan ramai dr sabah supaya tdk menang..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 15, 2010 1:20 am

bukan sabah saja yg tahi AF bah ...semua negeri di malaysia pun ada wakil cuba bakat , cuma kebetulan panel penilai mengambil ramai wakil dari Sabah ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 15, 2010 10:51 am

saya inda barapa minat menonton AF ... Tapi kalau ada wakil sabah masuk fainal saya tingu juga lah.. diperingkat saringan ini biarlah budak2 saya saja yg tingu.. si orut tunggu sampai pertandingan akhir.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 15, 2010 6:24 pm

sia sendiri inda minat, apa lagi apundi, jan haraplah astru af dpt sikit bagian duit gata sia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 15, 2010 7:52 pm

huhh ...buat apa undi tu budak2 Af , buang duit ja , bagus lagi saya simpan 30 sen sehari dalam tabung , kalau 3 bulan sudah berapa ? bulih sudah beli satu joran bikin pancing sana laut ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 15, 2010 8:54 pm

bagus sia bg duit sama anak2 buah sia pigi sikul drpd bagi duit pree sj sama itu budak2 af.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 6:55 pm

macamana sudah perkembangan AF tahun ini ? ada siapa2 yang tengok ..atau ikuti diari harian dorang ?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 8:39 pm

hihihiii..... sia lansung inda tingu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 8:47 pm

saya ada tingu sekilas pandang ... nama2 peserta langsung tak tau.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 8:59 pm

sia lansung inda minat, kana2 lg sibuk memutung bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 9:08 pm

malam pun memutung kah tuan pukutarap.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 9:56 pm

hihihihiiii indalah tp mo tidur awal bah, mo bangun jam 3 pagi memutung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Mon Mar 22, 2010 10:09 pm

ye lah tu... Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Tue Mar 23, 2010 8:30 pm

sia inda berapa ikut ni af skarang ni. dulu sia ada ikut juga sebab sia ni kira fanatik dengan bakat2 nyanyian dari sabah.. tapi lepas beberapa af dan nampak katara btul pergerakkan tu af tuk pancing undi2 dari sabah, trus sia mcm rasa kana main2, tambahan pula waktu dulu sia berabis la kunun mo sukung tu artis kita, tapi bila tiba berurusan dengan dorang selepas jadi femes.... puuuunya sumbung!!!! bagus lagi berurusan dengan si ampal! siuk saja sama dia ni... naik alphard dia, wuh... real ba, dia driber sia la kunun masa tu.. he he hee...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Wed Mar 24, 2010 11:01 am

saya langsung tada tengok tu Af ....bagus lg saya tengok tu Cd memancing , Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Wed Mar 24, 2010 1:02 pm

uiiiiyooo... jeleslah ni sma c kwn SS, hehe...

serita AF? teda dlm kamus hidup sya sudah (lainlah kalo ada saudara mara sya terikut, Razz ). lastlah tu musim² dorg c felix agus sya ikut prkembangan. kalo skrg, samalah pikiran sya sma c kwn SS. mcm dorg kasih main² ini sabah punya undi. tingu ba, mesti knon ada pserta dari sabah dorg ambil (sonsog poh). sbb dorg tau sabah ni fanatik undi sms.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Wed Mar 24, 2010 1:14 pm

pandai kamu buat andaian... Very Happy
saya pikirpun begitu. diurang sudah dpt rasa org sabah misti ada sifat kenegerian dan tantu sikali rajin mengundi org sabah. bikin kasi tambah kaya celkom dan telekomunikasi yg lain.. termasuk asto...
Tapikan..kalau org sudah minat (taie AF) mimang inda paduli semua tu..
Nanti akhir baru saya nonton AF... Cool
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Wed Mar 24, 2010 7:36 pm

itulah, pandapatan diurang paling basar afundi ialah dr sabah, hihihihiiii..... sabap tu sabahanlah paling banyak kunun masuk af.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Thu Mar 25, 2010 12:03 am

saya langsung tiada ambil tahu pasal Af , cuma dengar dari kawan2 ada budak sabah masuk ..dulu masa ada c felix ada jg tengok sikit , lepas itu hilang minat sudah ..

budak2 Af , dalam puluhan yg masuk , lepas itu tenggelam begitu ja , boleh kira berapa orang ja yg 'hidup' sehingga kini ..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Thu Mar 25, 2010 12:06 am

saya langsung tiada ambil tahu pasal Af , cuma dengar dari kawan2 ada budak sabah masuk ..dulu masa ada c felix ada jg tengok sikit , lepas itu hilang minat sudah ..

budak2 Af , dalam puluhan yg masuk , lepas itu tenggelam begitu ja , boleh kira berapa orang ja yg 'hidup' sehingga kini ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Fri Mar 26, 2010 11:17 pm

timbul tanggalam astro inda paduli tu gaman, yg penting duit sms sdh masuk awal2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Sat Mar 27, 2010 12:44 pm

rsa² brbaloi ka tu kalo dorg kana pggil pigi akdemi pantasia trus brenti skulah atau trus resign tmpt krja? kalo tdk manang, apalah kejadian tu? hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Sat Mar 27, 2010 1:26 pm

itulah bah Dr laa ..bagus2 ada kerja , sekolah , ..buang tabiat pigi masuk tu Af yg tiada jaminan apa2 , yg kerja berhenti , yg sekolah pun berhenti ...

lepas Af terkontang kanting mencari tapak , cari produser ...cari penaja , baru cari2 dan segalanya baru bermula dari awal , kalau album laku syukur , ada nama dalam industri muzik ...kalau tidak laku macamana ? balik kpg menganggur ..

itu Astro pun satu hal , betul2 cetak duit ..pandai dia kasi promosi orang utk bisnes , untung masuk juta2 tapi sewa astro makin naik tahun demi tahun , servis begitu jugak dari dulu ....rancanagan2 dia pun entah apa2 , paling banyak tu cerita dan drama Tamil , Hindustan
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: akademi pantasia 2010   Today at 4:14 am

Back to top Go down
 
akademi pantasia 2010
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Music & Entertainment-
Jump to: