To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Artis pengedar dadah?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 3:20 pm

'Hati saya luluh'
Oleh Zainuri Misfar dan Nor Fazlina Abdul Rahim
bminggu@bharian.com.my
2010/03/14



Azean Irdawaty tak sangka anak ditahan kes edar dadah

KUALA LUMPUR: Pelakon Azean Irdawaty yang cuba menemui anaknya, Khaeryll Benjamin Ibrahim, 31, atau Benjy yang ditahan reman di Balai Polis Bukit Jalil, di sini, sejak Khamis lalu bagi membantu siasatan dalam kes pengedaran dadah, mengakui hatinya luluh selepas mendengar berita penangkapan anak kesayangannya itu.


“Kak Yan (Azean) nak jumpa dia, nak peluk dia, nak cakap walau apa pun terjadi, Ben (Benjy) masih anak mama... mama tetap sayangkan Ben. “Kak Yan bergegas ke balai, tetapi tidak dibenarkan jumpa Benjy. Hari ini pun (semalam) masih tak dapat jumpa dia. Dia orang (polis) tak bagi jumpa, cuma Kak Yan tahu Ben belum dituduh, masih dalam siasatan,” katanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Kata Azean, walau apa pun terjadi, kasihnya terhadap Benjy tidak berkurangan langsung.

Semalam, Azean dilihat bersama peguamnya di balai polis berkenaan kira-kira jam 8 pagi dan beredar dari situ kira-kira 30 minit kemudian. Polis hanya membenarkan peguam dilantik keluarga beliau menemui Benjy.

Sambil mengakui berita penangkapan Benjy menyebabkannya seolah-olah sudah kehilangan kudrat, dia berusaha mengelak daripada mengalami tekanan perasaan yang keterlaluan.
“Kak Yan belum boleh tidur...hanya solat dan doa saja minta kekuatan daripada Tuhan menangani keadaan ini. Penyakit Kak Yan (kanser) tidak boleh stres, nanti berulang.

"Kak Yan harap semua faham kenapa Kak Yan tak dapat nak jawab panggilan telefon. Kak Yan terlalu kacau. Sewaktu terima berita dilanda kanser pun Kak Yan tidak lemah, sebaliknya Kak Yan sentiasa dibekalkan ketenangan oleh Allah.

“Malam tadi (Jumaat) sewaktu terima berita Benjy ditahan kerana dadah, dunia Kak Yan berpusing macam taufan, kaki macam tidak pijak lantai dan jantung rasa macam meletup, tidak percaya, tak tahu apa nak fikir,” katanya.

Beliau juga bingung memikirkan bagaimana anaknya boleh terbabit dengan aktiviti itu.

“Seribu soalan menerpa di kepala...dadah? Kenapa? Macam mana? Sejak bila? Dari siapa? Di mana silap aku sebagai ibu yang sentiasa amat menyayanginya? Apa dan siapa yang mendorongnya dan sampai tahap mana?,” katanya.

Berita penahanan Benjy menyebabkan aktres itu dihujani panggilan wartawan, tetapi Azean memohon maaf kerana tidak mampu menjawab pertanyaan mereka kerana dia terlalu sibuk untuk mengetahui kedudukan anaknya.

“Izinkanlah Kak Yan menenangkan diri untuk mencari kekuatan. Ini kerana Kak Yan perlu kuat sekiranya Benjy lemah. Kak Yan belum tahu apa hikmah di sebalik ujian ini.

“Tetapi Kak Yan reda dan tawakal, hidup mesti diteruskan. Semoga Allah mengadili Benjy seadanya,” katanya.

Semalam, akhbar melaporkan seorang artis lelaki ditahan polis kerana disyaki terbabit dalam kegiatan pengedaran dadah serta menjadikan kediamannya di sebuah kondominium mewah di Kepong sebagai tempat memproses kokain dan syabu.

Artis berusia 31 tahun itu ditahan bersama rakan wanitanya berusia 23 tahun di tempat letak kereta sebuah kondominium di Segambut, kira-kira jam 2.30 petang Khamis lalu sebelum dibawa ke kediamannya untuk pemeriksaan lanjut.

Mengikut laporan, polis menemui 800 gram kokain bernilai RM650,000 dan 1.4 gram syabu bernilai hampir RM2,000 tersembunyi dalam sebuah bilik di kediaman terbabit.

Polis turut menemui beberapa peralatan dipercayai digunakan untuk memproses dadah berkenaan. Kedua-dua suspek kini ditahan reman tujuh hari sehingga Khamis depan untuk siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur (IPKKL), Asisten Komisioner Kang Chez Chiang, berkata polis sedang menjalankan siasatan terperinci berhubung kejadian berkenaan.

Beliau tidak mahu kes itu diperbesarkan kerana suspek masih dalam tahanan reman sehingga Khamis depan dan dikhuatiri mengganggu siasatan yang dijalankan pihak polis.

“Polis masih menyiasat secara terperinci kerana dikhuatiri ada individu lain terbabit dalam kegiatan pengedaran dadah ini,” katanya.


Orud:

Time rambut dia butak dulu pun saya tau sudah..habis lah kao kana sama jsj..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 3:37 pm

pengidar dadah? hihihihiii..... kalou kana interbiu itu anak, jawapan dia..... 'sia dr kisil jarang sama mama sia, dia sibuk sj balakun sana sini sampai indada masa sama kami anak2..... kaloulah dia ada luangkan masa sama kami, mangkali indalah sia sampai mengidar begini..... sia mengidar pasal sia kasunyian bah asik di rumah sj indada kawan.....'

*jawapan standard begini biasa kita dingar......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 3:46 pm

Tapi dia sudah kawen bah ni kan gaman?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 3:50 pm

kasi salah mak lah pula... Bha..kalau dia sudah sakap begitu kompom pengidar laitu. Tambah terkenal sudah si benzin ini... Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 4:10 pm

kalau tinguk muka dia lain macam dia punya pattern..nampak macam gumuk tapi enda gumuk..org macam ni selalunya main ganja ni..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 5:21 pm

hihihihiiii bukan dia jaap begitulah, tp kalou kana tanya, biasa jawapan2 begitulah, inda mo kasi sala diri sendiri, kasi sala urang lain.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 10:48 pm

saya tidak hairan , dan tidk terkejut pun ...pasal saya tau ramai artis yg bukan bagus sangat pun , ramai yg kaki minum , kaki perempuan , main dadah ...jual dadah , curi kereta dan main judi ,

cuma apabila buat penampilan umum , dorang pandai berlakon [maklumlah pelakon ...] berlagak baik dan jadi alim konon , ..

berapa ramai artis yg ditangkap pasal dadah sebelum ini , khalwat jangan cakaplah .....

bagus , padan muka c benzin ...but malu mak bapak ja , kena sumbat sana penjara bertahun2 lagi bagus , jgn saja kena hukum matai sudahlah
Back to top Go down
mamat53
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2010-03-14

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Sun Mar 14, 2010 11:29 pm

artis ambil dadah ni banyak betul bah... salim, jamal, amy... itubelum lg kes2 lain spt khalwat, zina, mencuri, rampas suami org... perangai mengada2 betul..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Mon Mar 15, 2010 12:58 am

senang cakap , tidak payah la jadi artis ..tiada jaminan masa depan , kecuali betul2 berjaya macam Ct Nurhaliza , atau Anita Sarawak ,

atau ada kerjaya lain yg bagus , jadi artis cuma sebagai sampingan ...itu ok
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Mon Mar 15, 2010 6:28 pm

si halija yg af taun bila tu, waloupun dia kira artis sdh tp dia masuk jd sigu juga..... sia tabasa di newspaper timpu ari dia latihan mangajar sana smk parampuan likas......

mimang bukan samualah, tp buli dikatakan artis2 ni sinonim dingan dadah..... suba pikir2 siapa samua talibat dadah, banyakkan..... artis parampuan pun ada..... yg baru mo bejinak2 dlm dunia artis pun ada.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Mon Mar 15, 2010 6:34 pm

kalau artis sendiri cakap 'tidak payahlah jadi artis ' ....itu maknanya hidup sebagai artis tidak seindah yg kita tahu dan nampak , cuma nampak glamour , satu malaysia kenal ..

ramai artis ditanya ' bagaimana dengan anak , adakah menggalakkan jadi artis ? dorang bilang tidak ..tidak mau anak jadi artis ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Mon Mar 15, 2010 6:40 pm

ya, diurang sabanarnya mangkali inda juga mo jd artis, tp sdh masuk dunia artis, malu pula mo kerual..... atau takut ilang glemer..... lgpun sdh indada pilihan, parajalan mangkali satakat tadika, kebutulan ada bakat & jumpa paluang, nah masuk sjlah..... mula2 dulu ok sj..... siuk, glemer..... sikarang mangkali inda ok sdh, tarasa panat butul menguntrul glemer, mambali sayap ayam di garai2 tepi jalan pun inda dpt..... tp mo rali pun masamana, sdh tebiasa dingan glemer, maggie stok di dapur bekutak2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Artis pengedar dadah?   Today at 4:33 pm

Back to top Go down
 
Artis pengedar dadah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: