To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 kumarau taruk

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: kumarau taruk   Sat Mar 20, 2010 10:10 am

panas butul sikarang ini..... antah sampai bila ini kumarau, sungai pun mo kisil sdh, malah ada anak2 sungai yg sdh karing..... rumput mo kuning sdh, kabakaran sana sini..... inda siuk butul sikarang ini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sat Mar 20, 2010 11:33 am

ada orang bilang fenomena El nino berulang , ada yang bilang dunia sudah rosak pusingan cuaca ...ada yang bilang dunia terlampau banyak dosa sudah [ ini bahang dari dosa2 konon ...] entah mana satu yang betul ...

paling teruk di kedah , sawah padi dorang macam pantai tg aru masa air surut ...berlubang sudah tu sawah padi ,

El nino , tahun berapa tu ? pihak PETRONAS atas arahan kerajaan telah menyumbangkan 2 juta kampit beras seluruh sabah [ daerah2 yang terjejas ] , pada penghantaran beras di Matunggung saya ada ikut/ terlibat sebagai pemerhati , 2 ribu kampit beras dihantar . memang kasihan pada orang2 kampung yg terjejas teruk akhibat kemarau berpanjangan ,

biasanya , lepas kemarau ini akan tiba pula musim hujan dan ribut ...lagi teruk
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sat Mar 20, 2010 7:38 pm

masam bagus lg pula hujaaaaaaan sj drpd kumaraaaaaaau sj..... suma masalah kalou hujan, kain inda karing, susa mo jalan2, sungai banjir, tana lembik, lumpur sana sini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 12:51 am

memang begitu tuan Pt , panas pun susah ...basah pun susah , hidup pun susah ..mati pun susah ooooo Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 9:50 am

paling bagus kalou sakali sakala ujan supaya sajuk ini dunia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 11:58 am

seminggu dua kali ka ...kan bagus Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 12:56 pm

ya, jan kumarau panjang2, jan ujan balik2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 6:21 pm

tampat saya hujan pagi tadi tapi kalau terkumpul dalam baldi mungkin satangah baldi saja..
Tapi kan..saya harap2 inda hujan sampai 1 bulan lagi supaya penduduk sini akan merungut sama musa aman...
Biarlah sama-sama susah.. yg penting rungutan sampai ketelinga musa dengan lantang... Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 8:48 pm

kalou ujan dlm masa tardakat, lapang dada si musa, dlm ati dia, 'hihihiiiii..... nasip baik sia ada bagi tangki kusung sama diurang si orut..... beguna juga....'
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SumandakTamparuli
Prebet
Prebet


Number of posts : 6
Registration date : 2010-03-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 9:07 pm

bah pukutarap, knpa ko dapat tangki kusung??? kami d tamparuli nda dapat pun... mau kasi sedia tu baladi ja bnyk2, kasi sago waig... ko kasi barapa sama si musa aman?//
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Sun Mar 21, 2010 9:11 pm

hihihiiii bukan sia bah st.... si tuan orut baitu kana bg tangki kusung, bukan pula paip padahal sdh baratus taun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 8:16 am

Tu tangki gula2 ketua menreri sudah kawan piniam utk diisi air kulam. bikin susi kain dan siram tandas kunun... masalah betul bah kalau tiada air ini pasal tandas pun mau air..malah tandas lebih banyak guna air..
Belum sampai beratus taun bah pukutarap... kami di sini bergantung sama air hujan baru lebih 40 tahun bah... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 11:27 am

macam ada hujan sudah ni cheers di kk ada kawasan2 yg hujan , setakat ini hujan renyai2 ja , tu pun sekejap ja , tdk apalah janji ada bikin basah jalan , bikin mati tu api yg banyak betul marak sekarang , asap sudah jadi macam jerebu ...

mungkin minggu depan , akan tamat ni musim kemarau ...hujan pula datang musim dia , standby lah kita cuci kereta tiap hari , terutama tuan PT yang pakai kereta basar Very Happy ..

tapi tu rumput akan nampak hijau balik , senyum2 tu cacing kesukaan .......
Back to top Go down
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 11:33 am

Baru2 ni sya balik kampung.sya tingu bagas sawah sana pun karing sudah.situlah kana pasang kem,kana taru kerusi meja samua waktu majlis kawin sepupu sya.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 12:02 pm

ha ha ..ngam tu , tidak payah susah2 cari tempat utk pasang khemah
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 9:15 pm

kerita basar? hihihiiiii..... jan kasi malu sia bah gaman..... itu pikap 'vego' tua sia inda paya susi sdh.....

*laga hati diurang si musang ujan sdh, sekurang2nya tatangguh sikijap pandaritaan urang2 kg sana kg si tuan orut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 9:19 pm

tapi ujan sini belum labat butul bah. baru sakadar kasi hanyut tagar atap zing. inda menyeluruh..sabahagian tampat labat juga kunun...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Mon Mar 22, 2010 9:54 pm

bagus sdh tu tuan, nt begunalah itu tangki kamu tu, pigi ambil balik sama itu urang yg pinjam....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 11:36 am

ok sudah ni , hari2 ujan ...kalau bkn siang , petang , atau malam , atau subuh2 , ....

hijau kembali rumputku yang kuning kegersangan ...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 12:51 pm

deshhh... sini kiki area tmpt sya ada hujan skiiiijap sja smlm yg jam 7pm lebih². kalo atap zink bilang c aman yorut kana kasih hnyut sja, sini pula tmpt kmi skadar kasih kabur² saja tu cermin jendela. belum abis kabur suma, brenti sudah. hmmmm... tdk apalah, yg penting ada basah sikit, bolehlahhh. hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 1:07 pm

sandakan sekarang mendung2 saja tapi blum parnah hujan lebat2. tangki air saya masih kusung...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 1:20 pm

hahahaaa... masih kusung ar aman. tapi jgn kasih 'sahaw' kalo awal² aman, apa lagi kalo hujan prtama, belum kuat lagi tu. bahaya tu knon, bikin sakit kalo kana. kalo utk siram² bunga & tandas bulilah... hehe.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 1:32 pm

ya butul tu laa.. bagus juga tu gobuk saya talapas..dia kasi jatuh tu pansuran air..jadi tu rasam yg inda asapou inda kana sahau.. Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 1:38 pm

aikkk... gobuk kmu talapas ka aman?

itu laitu... kalo bukan kimia² atau toksik², itu habuk²pun kutur tu. kalo d kg kmi yg masih garabol jln raya dia, hmmmmm... rumah yg jauh² dari jln rayapun buli kana habuk o... susah o... lepas tu kalo tingu tu rumput² & pokor² siring jln raya, wowww... mcm musim luruh. mcm rumput kering tapi, bila ditingu betul², atukoi... dekat² 1inch tabal tu habuk ba. hahaaaa.... Embarassed
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: kumarau taruk   Wed Mar 24, 2010 7:20 pm

masam mo menten sdh ujan..... tp kalou ujan mamanjang inda siuk pula.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: kumarau taruk   Today at 8:26 pm

Back to top Go down
 
kumarau taruk
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Global Issues-
Jump to: