To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 8 mentiri palimen mo lumpat

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sat Mar 20, 2010 10:17 am

hihihihiiiii tabungkar samua serita sana diwan rayat..... mp bayan baru zahrain mohd.hashim bilang ada 8 mp mo lumpat dulu lapas pru12......

gapur -kalabakan
anipah -kimanis
bung busur -kinabatangan
cua son bui -tawau
erik majimbun -sapanggar
puad jarkashi -batu pahat
tengku ajlan -jarantut
rajali hamjah -gua musang

patutlah barabis si sapi kasi sain aku janji..... dan barabis juga karajaan kasi malansung yb2 sana luar negeri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sat Mar 20, 2010 11:26 am

bukan mau melompat bah , cuma dorang pernah dihubungi oleh Anwar [atau utusan Anwar ...] , realitinya cuma Yb dari sabah yang keluar BN tapi tidak menyertai PKR ..sehingga sekarang boleh dilihat YB dari kem mana yg banyak melompat ?

seperti biasa , Anwar tidak mengaku ..malah Anifah dia saman juta2 dan masih kes mahkamah ,

dan juga sekarang terbongkar segala penipuan dan pembohongan Anwar , dia bilang Agong sudah setuju dia jadi PM [ konon..] dan pembohongan paling besar adalah dia bilang pihak Tentera sedia berkerjasama sekiranya dia jadi PM , bulat2 dia tipu rakyat ...sanggup gunakan nama pihak lain untuk mencapai matlamatnya , bagus juga c Zaharin keluar PKR sebab dia tau segala rahsia dalaman dorang , lepas ini mungkin banyak lagi rahsia yg dia mau bagitau ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sat Mar 20, 2010 1:21 pm

Strategi pulitik... Smile
Mungkin agong bilang, "Anuar... kalau kau dapat sukungan MP yg berpaling tadah dari BN.. buli juga bah kau angkat sumpah jadi PM" Jadi si anuar pun kasi tau org bhwa agong sudah setuju.
Tapi..MP yg berura-ura nak berpaling tadah tu tukar pikiran setelah BN 'runding' bagus2. Maka rancangan anuar gagal.
Mungkin tantara pun sakap macam agong sakap juga...Laughing Laughing

Buat apa si zaharin beria-ia kasi tau parliment/rakyat tentang strategi politik diurang ketika dia masih dalam pakatan? (adaaa labaitu)
Percayakah kamu bahawa c zaharin tidak ikut serta dalam semua rancangan2 parti PKR ketika dia masih dlm PKR dulu?
Percayakah kamu bahawa BN tiada rancangan2 yg tidak kurang 'hibatnya'?

Andaikata ada org umno yg keluar parti dan mendedahkan rancangan2 'hibat' umno ..tentu sekali sensasinya lebih kurang hibat juga...Very Happy .
Kita harus akui pulitik malaysia mimang begini dari duulu lagi...pulitik kuturrrrr...
Saya pikir kalau anuar jadi PM pun 2x5 juga...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sat Mar 20, 2010 7:35 pm

hihihihiiii ya bah, mana2 parti pun misti adalah alasan dia tu..... suba kalou ada amuno yg melumpat & buka rasia, putunglah lolou sia kalou amuno bilang, 'ya, butul bah gia sakapan dia.....'
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sun Mar 21, 2010 1:08 am

apapun , saya tidak dapat menerima bahawa ada perjanjian atau percakapan antara Anwar dan DYMM Agong berkaitan politik , samada ikut pintu belakang atau pintu depan atau sebagainya ..begitu juga dakwaan anwar bahawa ATM sedia berkerjasama ..[ silap2 kalau Anwar menang hari tu , ATM akan mengagalkan anwar angkat sumpah ..] kena ingat balik kes Altantuya , Anwar bilang pihak perisikan ATM terlibat , terutama kolonel perisikan dan isterinya , kes itu masih dalam kes mahkamah , tuntutan saman juta2 oleh kolonel yg dituduh , dalam masa yg sama Anwar menggunakan nama ATM sebagai point pembakar semangat penyokong kononnya telah disetujui , bagi saya itu semua strategi pilitik PKR , ditunjangi oleh Anwar , hari demi hari semakin banyak rahsia yg terbongkar ..

setuju , politik memang kotor ...dan siapa2 yg masuk politik kena terima hakikat tindakan politik , permainan politik ,

akan ada pendedahan2 baru oleh bekas2 yb pkr , dan kes saman menyaman akan menjadi semakin banyak , semakin pening kepala hakim ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sun Mar 21, 2010 6:13 pm

lapuran pulis sudah dibuat terhadap anuar kerana membabitkan agong dan tentera. Tapi saya pikir lapuran pulis itu tidak ke mana, setakat gimik sj. Tidak tau lah kalau pulis buat siasatan dgn aggresif. Tapi mengikut pandapatan saya...selagi indada kenyataan anuar yg telah dirakam dan tiada juga hitam putih mengenai dakwaan beliau tentang persetujuan agong.. maka indada kes juga tu.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Sun Mar 21, 2010 8:44 pm

hihihiiii..... urang2 pulitik sikarang pandai2 bah, misti pandai makan..... kalou ada rakaman cctv sakalipun susah juga mo kasi sabit, apa lg kalou satakat sakap2 kusung sj dr mana2 yb..... bulum pula kita dingar kumin dr si gapur, anipah, bung busur..... mangkali si bung busur masi hanimun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 8:37 am

ya kan... diurang si gapur sinyum2 saja mangkali inda mau ulas.. cuma si rajali hamjah saja yg ulas.. dia bilang indada urang yg ajak dia lumpat parti dan dia sendiri kunun inda terlintas di hati mau melumpat. Inda juga di menyukung lapuran si zaharin itu.. cuma sinyuman dia mcm penuh erti... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:57 am

kalau c razali hamzah , memang sudah dijangka , jenis lalang punya urang , mana angin tiup sana dia lentok ..tdk hairan kalu dia melompat , ghafur kurang pasti macmana gaya , dia pun ada angin2 juga ...

anifah , dulu lagi dia sudah cakap anwar ada kuntik dia lumpat tapi anwar nafikan , anifah bilang ada ..anwar bilang tada , last2 anwar saman anifah juta2 , masih kes mahkamah tu ..

Anwar banyak betul kes saman dia terima , kasihan juga ..tapi inilah yg harus dia terima sebab dia yg duluan main saman juta2 sama orang , KPN saman dia , mahadir saman , tu kolonel pun saman , dan beberapa lagi saman lain ..

politik , siapa pandai mengikat dia menang , siapa sampin meniup dia menang , siapa sampin menembirang dia menang , siapa lurus bendul mati , siapa jujur separuh mati pun akan mati ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 9:30 pm

apa kumin si bung busur? atau bulum pulang?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 9:37 pm

belum ada kumin dari bung muktar.
teruk si anuar sikarang kana kuruyuk... Very Happy banyak butul lapuran pulis pasal rancangan 16 sept dulu... teringat saya topik si tarap "Siuk Pulitik Sikarang"... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 9:49 pm

last2 teduduk dia tu kapanatan kana sarang dr banyak penjuru..... tp, ah..... inda heran, mmg pulitik begitu..... nasip baik sia yb sana kabun gata sj..... dlm kapala si bung busur, 'silaka..... inda sanang ka diurang tingu sia sibuk sikarang?'
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 9:53 pm

jgn2 si muktar langsung inda mau tau hal pulitik sikarang.. dia mau tumpukan sepenuhnya tenaga dan minda dia kepada persutian yg sibuk... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 9:58 pm

hihihihiiiii..... pangalaman kadua yg bagus baitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:01 pm

hehehe..lebih hibat dari pengalaman pertama. si zizie sering kejaringan atau...emm tak tau ulas... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:09 pm

apa sdh jd sama 8 mentiri yg mo lumpat?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:17 pm

barangkali sadang kira duit "duit lumpat" Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:21 pm

inda jd tu pasal kana suru pigi malansung ramai2..... sana pula kana jaga bagus2 takut ada yg manyimpang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:27 pm

jadi tak jadi melumpat ..duit tatap ada masuk baitu..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Mon Mar 22, 2010 10:30 pm

hihihihiiiii biasala tu..... pulitik kannn.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Tue Mar 23, 2010 8:26 pm

si bung suda juga kasi kumin tu... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Wed Mar 24, 2010 7:50 am

apalah kunu dia bilang?..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Wed Mar 24, 2010 10:55 am

konon c anwar ada jumpa c bung tanya bila mo ikut ? bung bilang ikut apa ? anwar bilang sikarang ada 30 urang sudah ...jadi c bung konon cakap kalau ada 30 urang sudah apalagi , buatlah kerajaan baru ..bulih sudah tu '

itu kata c bung la ...c razaleih hamzah pula cakap ' saya tada niat , tada hati mo lumpat p mana2 parti ...

dulu , masa anifah cakap anwar ada invite dia lumpat PKR ..anwar mati2 nafikan , siap saman lagi juta2 , tapi bila sekarang sudah ramai yg ngaku dan terbongkar semuanya , tada pula dia saman c bung , c razalih , dan yb2 yg kena sebut nama tu ..

politik huru hara ..berani betul dorang main2 hal2 yg begini , rakyat mati2 percaya dorang , percaya apa dorang cakap , sebenarnya rakyat mati2 kena tipu .....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Wed Mar 24, 2010 8:43 pm

hihihiiiii..... siapa yg minat hal2 begini, masuklah pulitik.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Wed Mar 24, 2010 11:52 pm

kira berdosa jg bah tu kan ? main tipu2 ..main bohong2 , main silap2 mata ...........
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 8 mentiri palimen mo lumpat   Today at 5:50 am

Back to top Go down
 
8 mentiri palimen mo lumpat
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: