To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 8 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 8 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 2:37 pm
Latest topics
» iPhone 5S dgn telco yg mana 1?
by kurollyman Yesterday at 1:05 am

» Information bout car tyre
by happy83days Fri Aug 22, 2014 3:34 pm

» Kontes ForexCup - Hadiah Uang bisa Ditarik/Withdraw
by penalte Wed Aug 20, 2014 9:42 pm

» Pensorobohan sana lahad datu
by romeo Tue Aug 19, 2014 11:11 pm

» Siapa sultan sulu yg butul?
by romeo Tue Aug 19, 2014 11:04 pm

» I want to complain my telco bills!!
by Irene T Thu Aug 14, 2014 1:01 pm

» PANASONIC-DP-C265-DRIVER
by toniahawle Tue Jul 29, 2014 1:15 am

» PANASONIC-DP-C265-DRIVER
by toniahawle Tue Jul 29, 2014 1:13 am

» Candy Crush Saga Level Hack Tool.rar
by toniahawle Mon Jul 28, 2014 10:10 am

» Candy Crush Saga Level Hack Tool.rar
by toniahawle Mon Jul 28, 2014 10:08 am

» Www.wapking.com Katrina 3gpsex Hit
by toniahawle Sun Jul 27, 2014 7:50 am

» Www.wapking.com Katrina 3gpsex Hit
by toniahawle Sun Jul 27, 2014 7:47 am

» Www.wapking.com Katrina 3gpsex Hit
by toniahawle Sun Jul 27, 2014 7:46 am

» Fake_Taxi_-_Carla-adds
by toniahawle Sun Jul 27, 2014 5:32 am

» Fake_Taxi_-_Carla-adds
by toniahawle Sun Jul 27, 2014 5:30 am

» Faceshop 2d Serial Number
by toniahawle Sat Jul 26, 2014 11:35 pm

» Khmer_Unicode_For_Window_Xp
by toniahawle Thu Jul 24, 2014 10:07 pm

» Become A Legend Editor
by toniahawle Thu Jul 24, 2014 2:05 pm

» Cheb_Bilal_Sghir
by toniahawle Wed Jul 23, 2014 9:30 pm

» New York Unite Special
by toniahawle Mon Jul 21, 2014 10:09 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
August 2014
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar
Share | 
 

 Kawin Kontrak

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Kawin Kontrak   Wed Mar 24, 2010 2:38 pm

Quote :
Hubbies for hire at RM5,000
2010/03/23
By Farrah Naz Karim
PUTRAJAYA: They may be legally married, but husbands of many foreign women in the country barely know their wives' names, let alone have a chance to consummate their marriages.
These "husbands-for-rent" are making not less than RM5,000 a month from their wives.

Immigration Department director-general Datuk Abdul Rahman Othman said these women, mainly from a particular country, used these men to enable them to stay in the country for a long period without having to go in and out of Malaysia for documentation processing.

He said it was not an exaggeration to assume that for every 25 marriages involving a foreign woman, only one was genuine.

"This figure is reflected in past raids at vice dens where these women showed enforcement officers documents to prove that they were married to local men.

"Checks revealed that they knew nothing about these so-called husbands and their husbands can't even recall the names of the wives off-hand.
"There was only one case where the husband of a foreign woman rounded up at a karaoke joint came forward to claim his wife," Rahman said, adding that Immigration laws could neither be used against these "rented husbands" nor their wives as their marriages were considered legal.

He said such cases were rampant, especially in Perak, Johor and Penang.

He said many of these foreign women, involved in vices like prostitution, could make up to RM20,000 a month, servicing 10 clients a day for at least RM100 each (considering they work 20 days a month).

Hence, Rahman said deals for these "marriages of convenience" were easily sealed as the RM5,000 they gave their "husbands" was nothing compared with what they could be losing out if they had to take long breaks and leave the country due to short permissible stays..........
Ada pula hal begini...
Saya tepikir..
1. adakah lelaki tampatan ini masih bujang?
2. kalau bukan bujang, mustahil buli kawin sambarang.
3. selain dpt RM5000 ..diurang buli pakai juga bini kuntirik ini pasal legally maried baitu..?
4. ...macam2 saya tepikir... Very Happy

kpd yg bujangan...kamurang sanggupkah jadi laki tumpang/kontrak???
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts: 4779
Location: sini sabah
Humor: ambikmu.....!
Registration date: 2009-08-29

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Wed Mar 24, 2010 7:09 pm

hihihihiiii.... buli tahan idea si tuan orut ni..... tetinggallah sawit gata sana sandakang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts: 2801
Location: Key-Key
Humor: Redah saja........
Registration date: 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 12:25 am

macam2 perangai manusia sekarang ni , pelik2 ... Very Happy

Di saudi , ada wanita2 andartu dan tidak andartu , dorang ini kawin hanya utk lepaskan dari dari title 'tidak laku' , dorang sangup jadi isteri pada lelaki bujang tanpa tinggal serumah , kawin cara betul ...tapi lepas kawin dorang rela tdk dibayar/dibagi duit belanja bulanan , dorang tinggal sendiri dan hanya akan memanggil suami dorang bila dorang 'mau' ja , ..

biasanya wanita2 yg begini adlah mereka yg berkerjaya dan berduit ..

Di Iran , ada satu budaya dorang yg dipanggil nikah kontrak ' nikah mut'ah' , dorang kawin cara betul tapi ada syaratnya iaitu ditentukan tempoh dorang sebagai suami isteri , sebagai contoh ' untuk setahun saja , atau untuk dua tahun saja ' ..
orang iran , alasan dorang buat begitu ialah untuk lepaskan/mengelakkan diri dari melakukan dosa , berzina dan sebagainya , daripada tinggal serumah , cinta dan berzina macam kambing lebih baik nikah , ..

biasanya yg banyak melakukan perkara begini di Iran adalah student , ahli perniagaan , orang politik dsb ...student iran di Malaysia pun ada yg buat begitu , selepas selesai study masing2 bawa diri , lagipun tempoh nikah sudah selesai/tamat iaitu cuma 2 tahun , ha ha ..

di malaysia , cara begini tidak dibenarkan , banyak implikasi buruk , terutama nasib dan masa depan anak yg terhasil selama tempoh nikah tersebut , si anak akan mencari siapa dan dimana bapanya ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 7:33 am

Walaupun dari segi undang2 perkawinan itu sah tapi saya pikir Tuhan tidak merestui kawin begitu. Panda pendapat saya, kawin sebenarnya adalah di antara dua hati yg bersatu. Akad nikah dan persandingan hanya untuk mempamirkan kepada masyarakat bahawa mereka itu sudah satu hati untuk menjadi suami isteri.
suba kalau si tarap sama si M***** tersadai di sebuah pulau tanpa penghuni. berbulan/bertahun indada harapan utk ditemui. Adakah diurang salah kalau berkawin tanpa paderi/imam untuk kasi kawin?... Very Happy (suntu saja bah tarap..jgn ambil ati)..
Oleh itu saya pikir perkawinan kontrak sebenarnya satu dosa yg dibenarkan oleh manusia.


Last edited by Yorut_orut on Thu Mar 25, 2010 11:45 am; edited 3 times in total
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts: 762
Registration date: 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 10:34 am

sa cuma mau tau, korang suka atau tidak ni kawin kontrak...nda payah mo suka ..nda payah mo sinta2...nda payah mo sayang2..yg penting tiap bulan kamu dpt duit rm5000....nda ada 'servis' pun tu 'bini kontrak' nda kisah pasal durang yg buat 'servis'.....(.itu kalau yg under prostitution case.......)


Quote :
suba kalau si tarap sama si M***** tersadai di sebuah pulau tanpa penghuni. berbulan/bertahun indada harapan utk ditemui. Adakah diurang salah kalau berkawin tanpa paderi/imam untuk kasi kawin?... Very Happy (suntu saja bah tarap..jgn ambil ati)..
itu kalau itu diurang masing2 suka sama suka.....kalau inda macam mana? memang durang masing2 jadi jalan/cara mo keluar dari itu pulau...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts: 2801
Location: Key-Key
Humor: Redah saja........
Registration date: 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 11:27 am

kawin kontrak ini tidak akan terjadi tanpa persetujuan antara 2 hati , mesti si lelaki mahu dan si perempuan pun setuju ...pasti ada perjanjian antara mereka , atau perkara2 yang disetujui bersama sebelum dorang 'mengahwinkan diri ' , ...

kalau hanya satu pihak mahu sedangkan pihak satu lagi tidak setuju , perkara ini tidak akan berlaku ..

sebagai contoh : si romeo sdg study di US , berjumpa dan bercinta dgn si sofia , si romeo asal dari Malaysia manakala si sofia asal nigeria ..demi mengelakkan dosa , dorang kawin ikut cara betul , perjanjian tidak mahu anak , maknanya jangan sampai ada anak , tempoh nikah cuma 3 tahun ..[ikut dalam kontrak ] lepas study say hai hai bye bye darling ..masing2 bawa diri balik negara masing2 ,

apa pandangan tuan2 dalam kes begini ?

kadang2 ada juga yang tidak ikut perjanjian dalam kontrak , dorang teruskan hubungan sampai anak cucu ..masing2 tidak sanggup untuk berpisah , ..itu hati sudah diikat simpul mati , itu sayang sudah berakar berbuah ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 12:02 pm

romeo wrote:
kawin kontrak ini tidak akan terjadi tanpa persetujuan antara 2 hati , mesti si lelaki mahu dan si perempuan pun setuju ...pasti ada perjanjian antara mereka , atau perkara2 yang disetujui bersama sebelum dorang 'mengahwinkan diri ' , ...

kalau hanya satu pihak mahu sedangkan pihak satu lagi tidak setuju , perkara ini tidak akan berlaku ..

sebagai contoh : si romeo sdg study di US , berjumpa dan bercinta dgn si sofia , si romeo asal dari Malaysia manakala si sofia asal nigeria ..demi mengelakkan dosa , dorang kawin ikut cara betul , perjanjian tidak mahu anak , maknanya jangan sampai ada anak , tempoh nikah cuma 3 tahun ..[ikut dalam kontrak ] lepas study say hai hai bye bye darling ..masing2 bawa diri balik negara masing2 ,

apa pandangan tuan2 dalam kes begini ?

kadang2 ada juga yang tidak ikut perjanjian dalam kontrak , dorang teruskan hubungan sampai anak cucu ..masing2 tidak sanggup untuk berpisah , ..itu hati sudah diikat simpul mati , itu sayang sudah berakar berbuah ..

Kawin kontrak untuk mengelakkan dosa? Saya pikir ini tidak ngam. Niat untuk berkawin kena betul sebelum berkawin. Kalau niat nak kawin semata-mata untuk seks ..emm mcm inda ngam bah.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts: 2801
Location: Key-Key
Humor: Redah saja........
Registration date: 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 12:22 pm

kalau dipandang dari sudut moral , atau dari sudut definisi kawin ..memang kawin kontrak ini tidak betul , tidak sesuai , ...lebih banyak kesan buruk berlaku daripada kesan baiknya ,

mereka yg setuju dengan kawin kontrak ada alasan2 tersendiri , bagi student yg jauh dari family ..jauh dari negara asal , hidup dinegara asing perlukan seseorang utk teman seharian , kos hidup yg tinggi , demi keselamatan dsb ..

apabila ada suami , sekurang2nya selamat atau ada teman seharian ...belanja pun mampu dijimatkan ,

dan alasan standarad dorang ialah , daripada buat seks / zina setiap hari selama 2 tahun dengan BF , lebih baik nikah , kalau BF akan tinggalkan kita sehabis study , yg ini laki kita belum tentu akan meninggalkan ...kasih sayang Bf tdk sama dengan kasih sayang suami , kawan2 pun tidaklah mengutuk sangat , tdk diumpat2 orang , sebab dorang tau itu suami kita yg sah ..

[ saya ada kenalan yg punya pengalaman kawin kontrak ...]
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 12:55 pm

Inda tau lah Tuhan setujukah kengan kawin kontrak ini? ... Mau tidak mau hal ini ada kaitan dengan kepercayaan agama juga. Pada pandangan manusia, kalau sudah kawin (walaupun kawin kontrak) maka mereka terlepas dari dosa dan kutukan sesama. Tapi apa kata Tuhan? Indada siapa yg berani mengatakan itu salah di mata Tuhan kerana itu hak Tuhan utk mengadilinya. Tapi pada pandangan peribadi saya, kalau hal itu sudah inda ngam dalam pandangan manusia, apa lagi pada pandangan Tuhan...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts: 2801
Location: Key-Key
Humor: Redah saja........
Registration date: 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 1:15 pm

dalam agama Islam , kristian ....cara ini memang ditentang , ianya salah dan tidak diterima , ..

budaya kawin kontrak ini sebenarnya adalah budaya Parsi , ia bermula zaman dahulu iaitu apabila para suami pergi berperang ...mereka berada berbulan2 ditempat orang , selama berjauhan dengan isteri mereka sering terpikat dengan perempaun , gadis2 dinegara yg mereka berperang ,
untuk mengelakkan para soldadu lemah semangat kerana teringatkan isteri , dahaga seks dan sebagainya , para komandan akan merestui mereka untuk kawin dengan perempuan tempatan , sekadar untuk melepaskan nafsu yang terpenjara sekian lama ... dengan perjanjian para soldadu mesti tinggalkan /ceraikan isteri mereka apabila perang tamat dan balik kenegara asal ..

sebab itu sehingga kini budaya ini masih berakar di Iran kerana Iran adalah negara Parsi , menggunakan bahasa Parsi ...Iran bukan negara Arab , cuma sebahagian kecil di Iran yang menggunakan bahasa Arab dalam bahasa harian , ..

budaya ini telah disalah gunakan , di putar belitkan oleh mereka yang bijak pandai dan berkepentingan ...generasi muda yg tidak faham dan cuma mahukan sesuatu keseronokan yg dipayungkan dengan isu dosa , pasti akan terpikat dan merasakan ianya adalah benar , ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 5:20 pm

tapikan... Laughing Laughing sebelum meneruskan saya katawa dulu hehe...andaikata ada perempuan yg mau minta kawin sama kamurang bah...(saya inda tamasuk:D), naluri kamu mengatakan bahawa kamu inda buli 'pakai' tu bini kontrak (takut dosa)..tapi duitnya kamu mau..macam mana? Adakah duit itu duit haram? Atau makruh saja...hahaha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts: 2801
Location: Key-Key
Humor: Redah saja........
Registration date: 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Thu Mar 25, 2010 11:16 pm

dari segi lojik akal , sanggupakah kita makan duit hasil lendir ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Fri Mar 26, 2010 8:00 am

hehe..betul romeo.. kita kena ambil kira juga bagaimana 'bini' tu dapat duit. Kalau kita tau bini tu dpt duit secara haram maka kita sepatutnya merasa jijik menggunakan duit begitu. Tapi andai kata bini kontrak ini cari cuit secara halal .. pendapatan setakat 3 - 4 ribu tapi sanggup pula dia beri kita RM1000 demi meneruskan kerjaya dia di sini. bulihkah kalau beitu?..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts: 1066
Location: Kota Bulud
Humor: Buli2.... juga ituuu...
Registration date: 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Fri Mar 26, 2010 10:10 am

hehehe... pelik ni thread. baru prtama kali tau cerita bgini.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts: 4976
Location: Sandakan
Humor: begitu laitu...
Registration date: 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin Kontrak   Fri Mar 26, 2010 10:17 am

hehe...pelik tapi benar... Very Happy
Back to top Go down
 

Kawin Kontrak

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 6Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah ::  :: -