To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Askar Malaysia Yg Paling Berani!

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Sat Mar 27, 2010 8:59 pm

Ada tiga platoon askar..askar USA..Russia dan Malaysia.

Maka jeneral2 tiga platoon tu duduk bersama dan berbual tentang pengalaman mereka dan Jeneral USA ni bertanya..Kita tenguk.., siapa yang paling berani antara tiga3 platoon .

Yang lain dari Russia dan Malaysia memang setuju sangat..

Jadi..dipanggilnya askar USA berpangkat Sarjen..Jeneral tu bertanya..Sarjen ..nampak itu bangunan?

Yess sir..!! Jawab sarjen tu dengan bersemangat.Pergi naik tingkat dua dan terjun dari bangungan tu.. Arah Jenderal USA.

Yess sir..!! Jawab sarjen tu .. Maka mamat askar USA tu pun naik ke tingkat 2 dan terjun tanpa menggunakan payung terjun…patahlah kakinya.

Jeneral Rusia dan Malaysia kata..memang berani askar USA tu sampai patah kaki…
Dan jeneral dari Russia pun berkata Itu tidak hebat sangat..Dipanggilnya askar Rusia berpangkat kapten.maka disuruh naik tingkat 4 dan terjun.. jawab kapten tu.. Yess Sir!! lalu bergegas mamat ni naik ke tingkat 4 lalu terjun dgn selambernyeler askar tu…….patah kaki jugak.

Jeneral USA dan Malaysia tergamam.. Fuyooo! Dasyhat tul la selamber je die terjun

Macam mane ko punya askar Malaysia plak Cabar Jeneral Russia dengan angkuhnye

Jeneral Malaysia pun panggil ler askarnya berpangkat prebet..”kau nampak bangunan tu?” tanya Jeneral tu

“Nampak tuan” jawab askar Melayu tu..

Kata Jeneral Malaysia tu lagi “..kau naik tingkat enam dan terjun dari tingkat enam tu..buleh?”

Maka dijawab askar melayu tu..”..kepala botoh tuan! siapa nak patahkan kaki dengan gitu saja tuan..gilo punya Jeneral”

Maka Jeneral Malaysia tu kata kat Jeneral USA dgn Russia kau tengok tu.. askar Malaysialah yang paling berani…

Jeneral USA dan Russia bertanya Kenapa pulak

Sebab askar Malaysia paling berani melawan.tu baru pangkat prebet Balas Jeneral Malaysia.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Sat Mar 27, 2010 9:19 pm

hihihihiiii..... mimang barani.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Sat Mar 27, 2010 9:27 pm

ooww.saya ingat tuan tarap enda perasaan keberanian askar kita..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Sun Mar 28, 2010 11:47 am

hehe...the end of the topik... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Sun Mar 28, 2010 1:46 pm

haiyaa ..ingatkan berani pasal apa , rupanya joke ja ..ha ha
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Mar 29, 2010 12:43 am

manada joke tu, butul baitu..... tingu time lanun mangamuk sana lahad datu, urang ld bilang mangkali masuk tandas samua pasukan kasalamatan batapuk talampau takut, indada pangalaman baparang bagia..... sia dingar serita sjlah..... tp mimang lambat rispon kasalamatan kita masa itu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Mar 29, 2010 12:53 am

tentera , kalau masa jalan2 di bandar memang tiada dibekalkan senjata , kecuali MP itu pun masa bertugas ja ...atau masa buat operasi pada anggota dorang ,

polis , pun sama ...tiada bawa senjata kecuali SB , itu pun cuma revolver ..pistol koboi ,

masa lanun masuk bandar LD dulu , memang tiada anggota tentera yg berkawal di bandar atau meronda di bandar ...yg ada cuma anggota BIT biasa , cuma 3,4 org ..

lanun datang bawa senjata bukan alang2 , paling buruk M16 ...bukan tandingan pada revolver anggota meronda , suasana memang huru hara masa tu , panik semua orang sebab itu kes tidak disangka2 , lanun datang menyerbu tiba2 , menyamar sebagai tentera [ memakai celoreng ] ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Mar 29, 2010 7:01 pm

patutlah sanang2 itu lanun landing sana bandar ld..... kana2 lg majuriti pti sana.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Mar 29, 2010 9:06 pm

dorang tu sudah lama mengintai bah , dorang tinggal sana2 juga ..kampung berhampiran , tapi dorang tdk ikut jalanraya sebab susah mau lari , senang kena tangkap ,

jadi dorang guna jalan laut , pakai bot laju 'jampiras ' ...lepas tembak dan merompak dorang lari naik bot , pecut pigi sana pulau pilipin yg terdekat , ..dorang cuma mau merompak bah hari tu , tapi dalam keadaan huru hara dorang terpaksa lepaskan tembakan untuk kasi gertak , siapa yg kena itu kira nasiblah ,

dengar cerita , polis kita terpaksa kasi sisip badan sana celah2 bangunan ...siapa berani berhadapan dengan m16 ooo ? ada SB yang berani2 cuba mau tembak lawan , sekali kena hulur dengan m16 terus sejuk ..he he

Ld , tdk heran bah ...majoriti bangsa dorang juga sana , dekat dengan kampung halaman dorang lagi , sebelum itu pun ada kes mundu naik kedarat mencuri , tapi kes yg ini paling popular ..lepas itu tada sudah kes mundu masuk bandar , sebab banyak sudah kem2 tentera kerajaan buat , semua pulau2 milik kita ada kem askar ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Mar 29, 2010 9:13 pm

tp sana mimang banyak butul urang asing..... dlm 100 urang kita jumpa di kaki 5 kadai, mangkali 90 urang asing..... tp itupun karajaaan masi rileeeeeeeekkkkk lg.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Tue Mar 30, 2010 11:45 am

LD , tdk heran tu gaman ...banyak faktor kenapa jadi gitu , ia bermula sejak dulu , sejak tahun sebelum merdeka lagi , nagsa dorang keluar masuk LD , bangsa dorng sma ..bahasa pun sama , dekat ja dgn filipina ...dan asal usul kebanyakan orang LD pun mmg dari sana ..

Bapa saya pernah cerita , dia pernah bertugas sebagai polis zaman British di LD , kemasukan dorang itu sejak tahun 1900 lagi kono ..dlm tahun 50an masa bapa saya kerja sana , keadaan sdh begitu..

susah kita mau tau mana satu org tempatan , orang luar , orang PTI ...macam sama saja , slang pun sama , cakap pun sama , warna kulit sama , ras muka pun macam sama , ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Tue Mar 30, 2010 6:53 pm

dan kaadaan di sana makin taruk lagi..... tampat2 lain di sabah juga makin taruk uli kabanjiran urang asing.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Wed Mar 31, 2010 4:03 am

difahamkan , antara strategi pihak berwajib buat untuk menangani PTi ialah menutup pintu2 masuk ..ini yg pertama , kedua ...mengeluarkan mereka yg telah berada didalam , ketiga ...mereka yg sudah keluar tidak masuk balik , ..

nampaknya , ketiga2 fasa ini ada masalahnya ...pintu2 tdk dapat ditutup rapat sepenuhnya , kebocoran masih ada walaupun cuma 'titis2 hujan ' ja , ..
mengeluarkan mereka yg telah berada didalam , pun tidak semudah yg dijangka ...terlalu banyak hal remeh yg muncul , banyak gangguan dan provokasi dari luar dan dalam negara , ...
memastikan mereka yg telah keluar tdk masuk kembali , pun punya masalah tersendiri ...kerana PTI juga punya akal dan tipu helah yg tdk terjangka oleh kita ,

apapun , mengikut data2 semasa , kemasukan baru PTI sangat kurang dalam beberapa tahun ini ..berbanding dahulu yg seolah mencurah masuk , kita melihat dorang semakin ramai kerana mereka yg berada didalam ini juga membiak , beranak pinak , bercucu cicit ...maklumlah sdh berpuluh tahun menetap di sabah , ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Wed Mar 31, 2010 7:18 pm

mimang bukan sanang halou diurang samua..... bukan sikit, kalou seurang dua bulilah, tp kalou sdh sejuta??? kana2 lg diurang sdh manambusi sistem kita, sdh marasap masuk..... buli jd KM lg ooo.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Wed Mar 31, 2010 7:29 pm

ya.. masalah basar ialah diurang sudah marasap. diurang suda tau siluk biluk peta sabah. kabanyakan sudah fasih sakap malayu sabah, sudah kawin org tampatan...dll..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Wed Mar 31, 2010 7:36 pm

diuranglah antara bansa paling betuah sini dunia..... kadiaman ada 2 tampat, layanan yg bagus, makan minum sanang sari..... bansa lain inda barani buat, kalou mau masuk rumah urang, mau katuk2 pintu dulu..... kalou itu pti, hihihihiiiii mamanjat masuk dr sana jendila dapur, kalou bekunsi kuat, kupak sana atap jing..... sadar2 bediri sdh dapan pintu bilik, itupun time kao kerual mo pigi kansing......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Wed Mar 31, 2010 7:56 pm

tambah2 lagi ni pti indada sikulah..lansung inda tau adat supan...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Thu Apr 01, 2010 11:31 am

tp apapun mimang askar kita yg paling barani.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
agem
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 170
Location : sabah bah!
Humor : Rasengan!!
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Thu Apr 01, 2010 12:33 pm

Tuk oi!Bukan alang2 punya barani kalou bagitu. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Thu Apr 01, 2010 2:42 pm

mimang barani..... barani mangadap kamira lg.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Thu Apr 01, 2010 5:23 pm

x-spy wrote:
Ada tiga platoon askar..askar USA..Russia dan Malaysia.

Maka jeneral2 tiga platoon tu duduk bersama dan berbual tentang pengalaman mereka dan Jeneral USA ni bertanya..Kita tenguk.., siapa yang paling berani antara tiga3 platoon .

Yang lain dari Russia dan Malaysia memang setuju sangat..

Jadi..dipanggilnya askar USA berpangkat Sarjen..Jeneral tu bertanya..Sarjen ..nampak itu bangunan?

Yess sir..!! Jawab sarjen tu dengan bersemangat.Pergi naik tingkat dua dan terjun dari bangungan tu.. Arah Jenderal USA.

Yess sir..!! Jawab sarjen tu .. Maka mamat askar USA tu pun naik ke tingkat 2 dan terjun tanpa menggunakan payung terjun…patahlah kakinya.

Jeneral Rusia dan Malaysia kata..memang berani askar USA tu sampai patah kaki…
Dan jeneral dari Russia pun berkata Itu tidak hebat sangat..Dipanggilnya askar Rusia berpangkat kapten.maka disuruh naik tingkat 4 dan terjun.. jawab kapten tu.. Yess Sir!! lalu bergegas mamat ni naik ke tingkat 4 lalu terjun dgn selambernyeler askar tu…….patah kaki jugak.

Jeneral USA dan Malaysia tergamam.. Fuyooo! Dasyhat tul la selamber je die terjun

Macam mane ko punya askar Malaysia plak Cabar Jeneral Russia dengan angkuhnye

Jeneral Malaysia pun panggil ler askarnya berpangkat prebet..”kau nampak bangunan tu?” tanya Jeneral tu

“Nampak tuan” jawab askar Melayu tu..

Kata Jeneral Malaysia tu lagi “..kau naik tingkat enam dan terjun dari tingkat enam tu..buleh?”

Maka dijawab askar melayu tu..”..kepala botoh tuan! siapa nak patahkan kaki dengan gitu saja tuan..gilo punya Jeneral”

Maka Jeneral Malaysia tu kata kat Jeneral USA dgn Russia kau tengok tu.. askar Malaysialah yang paling berani…

Jeneral USA dan Russia bertanya Kenapa pulak

Sebab askar Malaysia paling berani melawan.tu baru pangkat prebet Balas Jeneral Malaysia.

hehehe... betul² berani oo... tdk sudah dia takut kana danda pamping 100x ka, barandam dgn najis paras mulut ka, sebat ka gara² melawan jeneral. hahahaaa... tapi itulh ba malaisia ini, trlalu mnjaga maruah. kalo bgsa asing, sggup lagi bunuh diri demi negara, hehe... Laughing
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Fri Apr 02, 2010 12:03 am

sama ada berani atau tdk bagus disiplin bah tu, hehe...
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Apr 05, 2010 8:53 pm

hahah..mugkin sia pun malawan juga..siapa mau tarjun kalo saja mau tunjuk brani..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Mon Apr 05, 2010 9:49 pm

aduinaaa..... kawan2, barani butul oo si katun......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Tue Apr 06, 2010 9:16 am

tu la, saya memang brani sakap ba.....tu pun kira brani juga,....hahahahaah.... Razz
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Askar Malaysia Yg Paling Berani!   Today at 8:11 am

Back to top Go down
 
Askar Malaysia Yg Paling Berani!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Humor & Fun-
Jump to: