To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Tue Apr 25, 2017 3:47 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Apr 23, 2017 7:24 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
June 2017
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
CalendarCalendar

Share | 
 

 Wanita Indonesia

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Sun Apr 25, 2010 6:23 pm

Garadu wrote:
pd pendpt saya, kalau kahwin dlm keadaan susah, tp sedar diri dan berusaha mencari kehidupan lebih baik, itu sdh cukup bagus tu... yg masalahnya apabila ada org yg sdh pun hidup susah, dan kahwin lagi, tp masih juga menruskan cara 'malas2' spt sebelumnya... akibatnya keluarga & anak2 juga turut merasa kesusahan...
ngam betul tu garadu. susah juga kalau lelaki sediakan segala-galanya baru cari bini..alamat lambat kawin lah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Sun Apr 25, 2010 6:52 pm

istilah ' cukup ' ini sebenarnya terlalu luas , kalau bilang cukup segalanya sebelum kawin ...bkn bermakna kita harus dan wajib ada segalanya dari A sampai Z , ..kecuali kita memang anak orang bangsawan , yg setiap langkan mendatangkan duit , itu lain cerita ..

'cukup' ini bagi saya , hanya pada yg asas2 saja ...janji boleh masak air , masak nasi , ada lampu , ada selimut , ada colgate dan seluar dalam , ..tu TV , astro , peti sejuk , segala sofa2 yg mahal , atau almari yg basar 3 tingkat , atau katil dan tilam tebal sekaki , atau aksesori yg terbilang ..
itu kemudian cerita , ada rezeki beli ...tada rezeki tangguh dulu , pelan2 ...beli sikit2 , lama2 penuh satu rumah ,

paling penting , masa bujang jangan bergaya dan berlagak saja ...kumpul
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan
avatar

Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Sun Apr 25, 2010 7:49 pm

sia pasti yang cara hidup sederhana adalah yang terbaik. sia dapat apa yang sia mau, tapi bukan la dengan masa yang singkat...perlu tunggu ju..begitu juga rezeki, apa yang ada makan sahaja jangan di pilih2, jan cerewet. kalo nasi campur belacan sia dah kira bagus..perlu bersyukur.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Mon Apr 26, 2010 8:52 am

kita balik kepada cerita Wanita Indonesia..

Wanita indon yg nak sangat kwin dgn org malaysia adalah kerana dihimpit kemiskinan. Bagi mereka (wanita indon) yg tak terlalu miskin, mereka tak kemaruk cari laki dari malaysia. Agak malang bagi wanita indon yg terkawin lelaki malaysia yg nakkan seks semata-mata. bila dah bosan tinggalkan begitu saja. Tapi mungkin diurang inda peduli semua itu..yg penting ada tempat berteduh sementara di samping ckup makan pakai selagi masih bersama dengan laki mereka.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Mon Apr 26, 2010 8:27 pm

Catun wrote:
sia pasti yang cara hidup sederhana adalah yang terbaik. sia dapat apa yang sia mau, tapi bukan la dengan masa yang singkat...perlu tunggu ju..begitu juga rezeki, apa yang ada makan sahaja jangan di pilih2, jan cerewet. kalo nasi campur belacan sia dah kira bagus..perlu bersyukur.
dulu ada sia tingu pilem malayu bah, itu lalaki miskin besinta sama parampuan anak urang kaya..... itu bapa yg kaya bilang, dia inda mau anak dia kawin sama itu lalaki nt idup dia susa, masa dapan inda tarjamin..... itu pamuda miskin bilang, duit inda buli mambali sagala2 tarmasuklah kabahagiaan..... itu bapa bilang, 'itu sakapan urang yg indada duit.....'
Yorut_orut wrote:
kita balik kepada cerita Wanita Indonesia..

Wanita indon yg nak sangat kwin dgn org malaysia adalah kerana dihimpit kemiskinan. Bagi mereka (wanita indon) yg tak terlalu miskin, mereka tak kemaruk cari laki dari malaysia. Agak malang bagi wanita indon yg terkawin lelaki malaysia yg nakkan seks semata-mata. bila dah bosan tinggalkan begitu saja. Tapi mungkin diurang inda peduli semua itu..yg penting ada tempat berteduh sementara di samping ckup makan pakai selagi masih bersama dengan laki mereka.
itu parampuan indun mo kawin pasal mo idup yg lebi bagus, jd dia guna apa aset yg dia ada, apa lg kalou muka pun buli tahan, lagilah bagus kalou badan jitar..... si lalaki malasia mo kawin katara pasal napsu, mau men'tuuuuuuut' sj niat dia..... sdh ada bini pun di malasia, malah anak2 pun basar buli sdh jd bini urang..... jd yg indun mo idup lebi bagus (kaloulah dpt), yg malasia mo pigang kunsip mirinda susa dilapaskan..... 2 tujuan yg butul2 balainan..... bajauhan baratus2 batu..... mo lalaki yg ada parangai mirinda susa dilapaskan sj buli buat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Mon Apr 26, 2010 9:35 pm

mahu kehidupan yg lebih terjamin , gunakan aset yang ada sebagi modal ...ini betul , salah satu matlamat dorang , ..bukan perempuan Indon saja , perempuan pilipin pun sama ,

malahan lelaki dorang pun juga , satu kebangaan dapat berkawin dengan perempuan tempatan , malah jadi satu buah mulut sesama dorang , ..

perempuan tempatan , lelaki tempatan ..fikir2kanlah sebelum membuat keputusan , terlajak perahu boleh undur ..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan
avatar

Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue Apr 27, 2010 4:41 pm

hentah la manusia nie pun berlainan sifat. kalo mau sex, buat ja la, kalo mau hidup sanang buat dengan kerja usaha, kenapa sumandak indun bergantung pada lelaki malaysia, kanapa tidak lelaki diurang d indun, sedang kan mereka boleh berusaha untuk mendapatkan apa mereka mau. kalo mau duit tiada masalah berusaha la...bukan sia mau menfitna urang tapi memang hakikat nya...bukan sahaja indun termasuk la juga dengan negara lain....termasuk malaysia..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue Apr 27, 2010 7:23 pm

sabap kalou indun kawin sama indun, hihihiiii makin 'indun' lah..... diurang sabanarnya barabis mo kerual dr kakurangan idup diurang sana indun..... jd mamandangkan malasia ni nagara yg panyayang, nah beduyun2 diurang dtg sini sabah..... inda parlu takut, inda akan ditangkak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue Apr 27, 2010 7:27 pm

misalnya kalau kamu ada duit...kamu maukah cari sumandak indon? bikin bini No.1 atau no.2,3... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue Apr 27, 2010 7:41 pm

si gaman orud sia inda tau, dia tu bukan buli parsaya..... sama juga si gaman romeo..... kao masamana tuan orut? itu jiran kao masamana?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 10:27 am

punya bagus sia ni , jujur dan setiawan ...pisaya la padaku gaman Very Happy

daripada kawin Indon , bagus sia kawin tu perempuan arab ..idung mancung , kening lebat melentik , gebu lagi , kulit licin macam telur dikupas Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan
avatar

Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 3:23 pm

sia rasa bagus sia kawin urang piliphines nie..lagi pun ada perna sia berchat d facebuk dengan sumandak KB...adu na punya la main sumbung...dia tidak balas ba...bagus lagi itu sumandak piliphines bagus...sia berkenalan dengan dia, cantik lagi tu, tidak sumbung ba...bagus layanan dia. dia tanya sia dalam bahasa english ba sia speaking ja sama dia ...
dia tanya lagi sia mana ko tinggal...memang bagus la layanan dia...ini, sumandak KB tu cantik juga ba tapi tidak pandai malayan sia...adu na teruk batul...hampanya sia..urang yang tinggal sama negeri pun tidak melayan ka...nie ka di nama kan satu malaysia kalo gitu parangai....adduu,..kecewa batul sia o.tapi tidak pa la. tidak juga sia marah dengan dia.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 3:48 pm

pilihan ditangan anda tuan Catun , mana yg rasa berkenan dihati ...apalagi jangan tunggu lama2 nanti kena ambil orang ,

apapun , slogan 1malaysia tiada kena mengena dalam perhubungan tuan dengan sesiapa ...biasalah perempuan ini banyak perangai dan bermacam alasan , tidak semua perempuan begitu ...ramai juga yang tidak sombong , peramah dan rendah diri , mungkin tuan ngam2 kena permpuan yg sombong bah ni ...

kita lelaki kira main nasib ja , kalau dapat perempuan yg memang bagus zahir dan batin , itu kira bonus besar ..
kalau terkena perempuan yg mula2 ja baik , lepas tu baru tunjuk taring sebenar ..nahhh itu pun kira bonus juga , ..he he
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 5:09 pm

pukutarap. wrote:
si gaman orud sia inda tau, dia tu bukan buli parsaya..... sama juga si gaman romeo..... kao masamana tuan orut? itu jiran kao masamana?
saya inda mau .. samantara saja bah kita suka tu. lama-lama inda suka suda. setiap org yg kawin banyak last2 (bila susah) bini pertama juga yg paling memahami, paling menyanyangi. yg sanggup sama-sama susah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 6:57 pm

entah adakah kebetulan , atau memang ditakdirkan begitu keadaan ...ramai saya tengok lelaki yg kawin dua , tiga , apabila dalam kesempitan atau kesesakan oleh segala masalah dan sebagainya , akan mencari bini pertama ..

dia tidak cari bini kedua , atau bini ketiga untuk mengadu masalah atau meluahkan perasaan ..tapi bini pertama !!

ada yg menceraikan bini pertama gara2 mau kawin dua , atau ketiga ...masa itu segala cacat cela sang isteri pertama akan dibongkar , segalanya buruk , segalanya busuk , segalanya serba tdk kena dimata , salah besar pasir ja tapi dia pandang macam sebesar bukit ..ini gara2 mau kawin pasang satu lagi ,

tapi ...tuhan itu adil , bahagia tdk selamanya , lama kelamaan akan timbul belang sang bini muda , si suami sasak nafas , sempit rasa dada , last2 dia cari bini tua ...nangis merayu , sembah si isteri , baru dia bilang nyesal tinggalkan dulu ..

bermakna , sungguh mahal harga isteri pertama ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Wed Apr 28, 2010 11:19 pm

bini partama adalah sinta sajati bah..... yg butul2 sinta.... bini2 yg lain tu pasal napsu sj, pasal mo tut sj...... bikin heran juga banyak parampuan yg mo jd bini numbur 2 dan satarusnya, padahal tarang2 sudah itu lalaki satakat mo enjoy2 tut sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Thu Apr 29, 2010 8:42 am

bha baguslah kamu sudah tau berapa bagus dan setia bini pertama...maka kalau mau kawin pasal napsu..pikir berkali-kali dulu...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Thu Apr 29, 2010 3:25 pm

yang pertama itu punya banyak kenangan terindah , yang pertama itu telah banyak pengorbanan ..yang pertama itu sudah teruji , yang pertama itu sudah diketahui hati perutnya ..

yang datang kemudian , samada bini ke 2 atau ke 3 ...dorang masih baru , banyak yang kita tidak tahu tentang diri dan perangai , sikapnya ...

biasanya lelaki akan kawin lagi selepas ketiadaan isteri pertama , walau bini baru itu muda remaja , melentik bak seludang ..badan potongan gitar , gebu dan lemak berkrim , pasti sang suami akan cakap ' masih tidak dapat lawan bini pertama dulu ....' dia masih ingat dan akan membandingkan dengan isteri pertama dahulu ,
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan
avatar

Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Thu Apr 29, 2010 4:15 pm

ya ba....sia faham juga...sia mungkin ja baitu yang terlalu tention.sumandak yang diharapkna tidak semestinya akan dapat...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Fri Apr 30, 2010 3:13 pm

mana lebih sakit dan mengecewakan , gagal exam ....atau gagal dalam bercinta ?

dan mana lebih manis antara kena peluk dengan mak bapak atau kena peluk dengan BF atau GF ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Fri Apr 30, 2010 7:49 pm

dalam keadaan tertentu lebih sedap pelukan ibubapa..tapi puratanya lebih sedap dipeluk gf/bf..hahaha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Sat May 01, 2010 12:00 am

jawapan paling jujur pernah sia dengar ni tuan Orut ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Sat May 01, 2010 10:18 am

itu lah bah jawapan yg sebenarnya.. takkan kita bilang sedap lagi pelukan ibubapa kan... lebih bermakna mungkin lah tapi kalau dikatakan lebih sedap mimang inda betul... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue May 04, 2010 12:57 am

kalou kana paluk gf, sampai pagi sia inda mo bangun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Wanita Indonesia   Tue May 04, 2010 2:19 am

kalau kena peluk Gf , sampai pagi inda bangun2 [tidur ja] , haiyaaa ...rugi tu gaman Very Happy sayang baitu masa kalau ditinggal tinggal ko bilang pun tu gaman ...ha ha

tapi kalau 'inda mo bangun2 sampai pagi ' ..lagi dasat , tu cicak malakat didinding sampai tengahari ooo .. Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Wanita Indonesia   

Back to top Go down
 
Wanita Indonesia
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Ladies Talk-
Jump to: