To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 03, 2010 7:29 pm

SHAH ALAM, 30 April — Saksi utama insiden Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis berkata, remaja itu rebah di ribanya selepas terkena tembakan ketika dikejar kereta peronda polis di kawasan Seksyen 11 di sini, awal pagi Isnin lalu.

Pengakuan saksi utama itu terkandung dalam laporan polis yang salinannya diedarkan kepada media hari ini.

Laporan polis dibuat kira-kira 9.40 malam hari kejadian.

Menceritakan detik-detik yang membawa kepada insiden itu, saksi berkata, dia dan Allahyarham Aminulrasyid memutuskan untuk berjumpa dengan seorang rakan mereka Seksyen 7 Shah Alam kerana tayar motosikalnya pancit kira-kira 12 tengah malam.

“Semasa hendak ke sana, kereta yang dipandu Aminulrasyid telah tergesel dengan sebuah kereta lain menyebabkan arwah menjadi takut dan melarikan diri untuk pulang ke rumah di Seksyen 11.

“Ketika hendak keluar dari kawasan restoran Ali Mamak, kami dikejar oleh beberapa motosikal dipercayai rakan kepada kereta yang kami tergesel.

“Sebaik sahaja sampai di Bulatan Kayangan Seksyen 12, salah sebuah motosikal tadi hendak memotong kami tetapi terlanggar bahagian belakang kereta menyebabkan penungggang itu terjatuh,” kata saksi itu dalam laporannya. Menurutnya, rakannya dikatakan terlalu takut dan terus memandu laju kereta lalu memotong kereta peronda polis menyebabkan kenderaan itu terus mengejar mereka.

“Aminulrasyid bertambah takut dan memandu dengan laju tanpa menghiraukan keselamatan kami dan orang awam.

“Kereta peronda terus mengejar kami sehingga ke Stesen Minyak Caltex Seksyen 11 dan ketika itu saya terdengar bunyi tembakan bertubi-tubi mengenai tayar belakang menyebabkan kereta yang dipandu terhoyong-hayang dan tergelincir tetapi masih dapat dikawal.

“Semasa mendengar tembakan terakhir yang terkena kepala Aminulrasyid menyebabkannya jatuh ke atas riba saya dan saya nampak bahagian kepalanya berlubang dan berdarah,” kata saksi yang juga seorang pelajar.

Saksi yang juga kawan baik mangsa berkata, kereta tidak lagi dapat dikawal lalu melanggar tembok rumah lalu berhenti.

“Saya keluar untuk menyerah diri tetapi salah seorang anggota polis menendang saya dari belakang dan kemudian anggota yang lain turut memukul dan memijak saya beramai-ramai.

“Saya meronta-ronta serta dapat melarikn diri daripada mereka lalu balik ke rumah. Saya cedera di tangan kanan, kaki dan sakit kepala,” katanya dalam laporan polis itu yang diedarkan pada sidang media Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Khalid berkata saksi kedua telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini malam tadi.

Laporan itu dibuat oleh Zafrullah Ahmad Zainal Abidin yang merupakan jiran mangsa.

Dalam kejadian awal pagi Isnin lalu, Aminulrasyid mati terkena tembakan polis manakala rakannya, saksi itu didakwa berjaya melarikan diri selepas terserempak dengan kereta peronda polis di kawasan Seksyen 11 Shah Alam.

Berdasarkan laporan media sebelum ini dalam kejadian kira-kira pukul 2 pagi itu, Aminulrasyid, anak bongsu daripada lapan beradik dilaporkan terkena tembakan yang dilepaskan oleh anggota polis peronda apabila dia disyaki cuba mengundurkan kenderaan yang dipandunya untuk melarikan diri daripada satu sekatan jalan raya.
BERNAMA
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 03, 2010 7:37 pm

Kesian budak itu.. kesalahan dia inda setimpal dgn hukuman mati. Kemungkinan juga dia akan merempuh beberapa kenderaan lain dan mengakibatkan kematian jika dia tidak kena timabakan polis.
Pada pandapat saya .. mungkin timbakan itu bukan utk membunuh tapi terkena pula.

tuan romeo mungkin ada ulasan yg bernas... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 12:26 am

pertama , salahkan mak bapa juga ...kenapa biarkan anak bawa kereta tiada lesen ? malam2 pulak tu ...

kedua , salah budak tu , mungkin dia panik nampak sekatan polis dan dia sedar tada lesen , dia takut kena tahan ..nanti kena marah dgn mak lagi , ..tapi kenapa mesti lari memecut ? patutnya dia berhenti apaabila ditahan atau nampak sekatan polis ..

ketiga , salah angggota polis itu juga ...kenapa main tembak sembarang ? sdh tahu dan nampak cuma seorang budak ..patut boleh kejar ja , tdk payah tembak pun ..

keempat , mungkin pihak polis cuma mahu tembak tayar ...tapi 'terkena' budak itu pula , maklum peluru tidak bermata , sedangkan penembak tepat pun boleh tersasar , ..

kelima , kita tidak perlu buat andaian2 liar pada pihak polis , keluarganya sdh pun membuat kenyataan panjang lebar , kita kena hormat permintaan pihak keluarga mangsa ...harap jangan dipolitikkan isu ini , biarkan pihak yang dilantik membuat siasatan mendalam , dan biarkan si pelaku iaitu anggota polis terlibat di adili dan dihukum setimpal dengan tindakan dorang , ..kita tidak tahu apa dalam hati dorang ketika melepaskan tembakan itu , adakah dorang suka atau adakah dorang menyesal yang teramat ketika ini ? ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 12:41 am

kalou takut kana kajar panjahat, sdh tejumpa perunda pulis, kanapa masi takut? pulis kalou mangajar tp inda berenti, mimang timbak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 1:34 am

sekadar pendapat , laporan BERNAMA diatas seperti ada keganjilan ..ada kecacatan yang masih boleh dicabar sekiranya perlu , bagaimana seseorang masih boleh meronta2 dan mampu melarikan diri sekiranya sudah dikepung dan dipijak2 oleh beberapa anggota polis ? ataukah polis membiarkan dia lari ..?

melihat senario ..gambaran cerita itu , polis melepaskan tembakan dari arah belakang , beberapa das telah dilepaskan kearah tayar dan kereta bergoyang ..tapi simangsa masih memecut , kenapa tdk berhenti saja ..menyerah diri dan menceritakan hal sebenar kenapa dorang lari ?
tembakan dari belakang dengan dipengaruhi angin hasil kelajuan kereta , boleh mempengaruhi arah dan jarak peluru .. tambah2 lagi kalau si penembak melepaskan tembakan sambil berlari atau sambil bergerak , target pasti lari punya ..

apapun , kejadian telah berlaku ...menangis , mengutuk , menyesal tdk berguna lagi , kedua2 pihak pasti dalam tekanan yg teramat , keluarga simangsa tertekan ...pihak polis yg terlibat juga tertekan ,

moral dia ? kalau tidak mahu kena tembak ...jangan sekali2 lari dari sekatan , atau melarikan diri apabila ditahan oleh pihak polis , samada salah atau tidak itu belakang kira , kerana undang2 bilang pihak berkuasa berhak melepaskan tembakan sekiranya tindakan kita menimbulkan 'syak yang benar ' atau mencabar tindakan ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 9:19 am

budak remaja tu masih terlalu muda utk menimbang segala hal.. yg ada dalam hati dia ialah takut dan melarikan diri tanpa memikirkan keselamatan pengguna jalanraya yg lain. kerana faktor umur, dia tidak boleh dipersalahkan 100% ..anggap saja kebudak-budakan.
tu polispun saya pikir dia tak taupun pemandu tu remaja bisasa2 saja (bukan penjenah tegar). maklumlah gelap di malam hari.
Jadi menurut pendapat saya..kes ini seri.. pasal betul juga apa si tarap cakap..kalau inda behrenti dikejar polis..tindakan akhir timbak tayar... itulah yg plis tu buat tapi malang kena pula budak tu..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 12:09 pm

kalo panik uda, sia pun tidak terpikir uda mau berenti ka tau mau lajak..macam ada perasaan yang lain sama bukan diri kita lagi.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 12:33 pm

dari sudut hati , kejadian ini memang menyedihkan ...dan buat kita marah , sedih , tersinggung , kesal , dan sebagainya ..

kenapa family dia biarkan si anak keluar malam [ tengahmalam ] ...bawa kereta dan tanpa lesen ? patut dalam masa2 yang begitu si anak berada dalam rumah , tidur ..atau tengok tv ,

sayang , budak yang baik dan jadi kesayangan keluarga boleh terkorban dalam kejadian yang tidak sepatutnya berlaku ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 10:16 pm

1. kana kajar pulis pun kanapa lari
2. sdh kana pijak2 pun masi lagi mo lari
3. alasan takut kana kajar urang jahat, tp sdh jumpa pulis masi lg mo lari
4. indada lisin, kanapa mamandu kerita
5. bapa mama kanapa kasi banar anak mamandu indada lisin
6. jumpa sakatan jaraya kanapa lari
7. sia parsaya pulis bukan turus timbak, misti ada timbakan amaran dulu, lapas tu baru tayar

banyak andaian buli buat.....
1. mimang buat salah lah bah tu sabap itu lari dari sakatan jaraya
2. paling tarang indada lisin mamandu
3. paling tarang katara bapa mama kurang tgjawap kasi banar anak mamandu indada lisin.... dan sdh lama tu begitu
4. begisil sama kerita lain tu alasan sj
5. mangkali ada salah lain dlm kerita, mangkali dadah ka, parampuan ka, padang ka.....

kaloulah.....
1. bapa mama inda kasi banar si anak mamandu kerita indada lisin
2. bapa mama inda kasi banar si anak kerual suka2 malam2
3. inda lari dr sakatan pulis
4. inda lari bila pulis kajar
5. bapa mama sdh didik bagus2 si anak dr kisil
6. bapa mama inda kasi manja butul si anak
7. bapa mama inda kasi bibas butul si anak
8. ......

mangkali......
1. indalah ada kamatian
2. indalah ada kesedihan
3. indalah ada yg manangis
4. indalah ada kis saman2
5. indalah ada rasa kehilangan
6. .......

mural serita.....
1. jan kasi bibas anak ikut suka sj
2. kawal anak bukan bamaksud mengungkung anak
3. sayang anak bukan kasi manja2 talampau
4. sayang anak bukan kasi bibas malampau
5. jaga anak2 yg sadang mambasar
6. jan kasi sala urang lain kalou masalah bepunsa dr diri kita sendiri
7. .......

apapun, takjiah juga sama itu kerualga..... harap kis ini akan salasai bagus2..... mimang idup balik inda sdhlah, tp biarlah ia manjadi pangajaran utk semua......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 04, 2010 11:20 pm

rayuan oleh keluarga mangsa sudah dibuat , ada dalam web ..dia bilang jangan politikkan isu anak dia , dia merayu jangan dipolitikkan , ..

nampaknya PAS ..lebih cekap mencari isu popular utk populariti dorang , isu ini terus dihebohkan dan dibesar2kan oleh PAS , sengaja menimbulkan sensasi sehingga menimbulkan prasangka macam2 , ..

akhirnya nama polis juga yang buruk , nama Malaysia juga yang tercalar ..

yang pergi tidak akan kembali lagi , semoga yang hidup ini mendapat pengajaran dari apa yang berlaku ..setuju dengan pendapat tuan PT ,
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Wed May 05, 2010 7:43 pm

pukutarap. wrote:
1. kana kajar pulis pun kanapa lari
2. sdh kana pijak2 pun masi lagi mo lari
3. alasan takut kana kajar urang jahat, tp sdh jumpa pulis masi lg mo lari
4. indada lisin, kanapa mamandu kerita
5. bapa mama kanapa kasi banar anak mamandu indada lisin
6. jumpa sakatan jaraya kanapa lari
7. sia parsaya pulis bukan turus timbak, misti ada timbakan amaran dulu, lapas tu baru tayar

banyak andaian buli buat.....
1. mimang buat salah lah bah tu sabap itu lari dari sakatan jaraya
2. paling tarang indada lisin mamandu
3. paling tarang katara bapa mama kurang tgjawap kasi banar anak mamandu indada lisin.... dan sdh lama tu begitu
4. begisil sama kerita lain tu alasan sj
5. mangkali ada salah lain dlm kerita, mangkali dadah ka, parampuan ka, padang ka.....

kaloulah.....
1. bapa mama inda kasi banar si anak mamandu kerita indada lisin

2. bapa mama inda kasi banar si anak kerual suka2 malam2
3. inda lari dr sakatan pulis
4. inda lari bila pulis kajar
5. bapa mama sdh didik bagus2 si anak dr kisil
6. bapa mama inda kasi manja butul si anak
7. bapa mama inda kasi bibas butul si anak
8. ......

mangkali......
1. indalah ada kamatian
2. indalah ada kesedihan
3. indalah ada yg manangis
4. indalah ada kis saman2
5. indalah ada rasa kehilangan
6. .......

mural serita.....
1. jan kasi bibas anak ikut suka sj
2. kawal anak bukan bamaksud mengungkung anak
3. sayang anak bukan kasi manja2 talampau
4. sayang anak bukan kasi bibas malampau
5. jaga anak2 yg sadang mambasar
6. jan kasi sala urang lain kalou masalah bepunsa dr diri kita sendiri
7. .......

apapun, takjiah juga sama itu kerualga..... harap kis ini akan salasai bagus2..... mimang idup balik inda sdhlah, tp biarlah ia manjadi pangajaran utk semua......

setuju sama kao gaman, layak utk diklik symbol plus d sbelah tu. Wink
kalo teda licence, & mao juga driving, jgnlah ba brani² driving smpai pigi bandar² atau yg sibuk² punya jln. bnyak kmungkinan yg buli brlaku ba kalo sumapun mao dicuab, sumapun mao di tarai... silent
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Thu May 06, 2010 8:43 am

barangkali tu anak bukan juga dikasi bibas pandu kerita tapi tau2 laba anak2 kalau sudah pandai mamandu..pandai suri2.
Ikut pangalaman .. anak2 saya baru 2 org yg ada lisin tapi yg indada lisin pun susah mau kawal. Kadang2 kalau sama mama diurang .. mama duduk sabalah kiri, yg indada lisin yg mamandu. kunun mama inda buli harap w/pun ada lisin 'P'. budak2 ini pindik akal..inda mau lihat the whole picture.
1. biar pun sampin mamandu tp kemalangan tidak berbau.
2. Kalau sudah tersium kerita urg..biarpun org lain yg salah tapi yg indada lisin tatap disalahkan.
3. kalau kerita rusak.. insuran inda mau tanggung. kalau rusak teruk tinggal buang jd besi buruk. ccm tatap bayar.
4. kalau tak iksidin pun tapi kalau kana sekatan jalan mana mau lari? tatap kana saman!!
Budak2 inda mau ambil kira semua ini. diurang sentiasa mengharapkan tiada apa2 kejadian berlaku. Indada pulis trapik..inda iksidin..

Mungkin si amirul ini bukan juga jajal selalu..tapi yg inda selalupun kalau ngam2 kana..begitulah jadinya.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Fri May 07, 2010 4:34 pm

dan akhirnya... setelah lama dibiarkan memandu tanpa lesen, setelah lama
ibubapa yakin tiada apa2 berlaku pd anak lelaki mereka... berakhirlah 1
kebebasan... dgn penuh tragik... dan polis tdk kenampakan salah dlm hal
ini...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Fri May 07, 2010 4:47 pm

dalam kes amirul ini .. saya bilang seri (draw) bah pasal budak itupun salah. tapi pulis pun salah juga kerana yg dikejar belum sah seorang penjenayah yg merbahaya..kenapa lepaskan timbakan bertubi-tubi?..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 4:45 pm

sya punya pndapatpun bgitu aman 1 - 1. sya baru brkira² mo buat thread ni juga tu aman tapi sudah kao duluan, hehehehe Laughing tapi sya mao tau ba apalah kuarga tu budak cakap ar? kao ada info lagi ka aman? Smile
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:21 pm

yg sia heran, pulis bilang itu kerita suba gustan mo langgar itu
pulis..... tp itu budak saturang bilang, masamana mo gustan, itu driber
sdh matipun di pangkuan dia, sdh tambus kapala..... saturang saksi,
rumah dakat tampat itu kerita langgar dinding bilang, itu kerita manada
gustan..... dia juga bilang, pulis indada kasi kerual pun apa2 parang dr
kerita yg meranggal timbuk, tp pulis bilang ada..... masamana tu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:27 pm

o yaka? aikkk... kalo mcm tu nmpak mcm ada kekeliruan sudah tu, tdk pasti sudah mna 1 yg betul. tapi kalo tu budak sudah terlalu takut, napa pula dia mao gustan lagi? mcm dlm wayang omputeh sudah ini kalo mcm ni. mcm terer pula driving kalo mao gustan² lagi, sama sja, mati juga pgakhiran dia. alang² berenti sja ba daa...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:29 pm

itu kawan budak bilang, masamana mo kasi gustan kerita lagi, itu kawan
sia rabah sdh di pangkuan sia, sdh kana timbak kapala..... tp pulis
bilang itu kerita suba gustan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:36 pm

oo... maksudnya c Aminulrasyid mati sbelum kreta kana breklah kan? oi... smakin rumit tu kalo mcm tu.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:43 pm

masa jalan2 lg sdh kapala dia kana perulu, mangkali sabap tu ranggal timbuk.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 5:47 pm

oo... ya o. susah juga ba kalo polis yg siasal polis. ntah mcmnalah itu, hrp² dapat diselesaikan scara baik².
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sat May 08, 2010 7:34 pm

ada sdh panel kana tubuh, tp BAR bilang masam barat sabala..... saturang bakas katua pulis, 1 lg inda sala sia timbalan mentiri dlm negeri yg mengurus hal2-ehwal pulis..... katua panel lg tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 09, 2010 8:58 am

laa wrote:
sya punya pndapatpun bgitu aman 1 - 1. sya baru brkira² mo buat thread ni juga tu aman tapi sudah kao duluan, hehehehe Laughing tapi sya mao tau ba apalah kuarga tu budak cakap ar? kao ada info lagi ka aman? Smile
saya indada info bah laa.. kita sama2 baca dari nius atau internet saja. Cuma yg saya tau keluarga budak tu tidak institusi kepolisian keseluruhan kecuali polis yg bertanggungjawab melepaskan tembakan.

Berita semalam...satu lagi kes remaja kena timbak oleh pulis...hmm... mcm mana bah pulis ini... Bagus lah kalau remaja 17 thn itu inda mati..kabarnya peluru menembusi usus tpi blm mati.

Bagi saya..apabila polis 100% disalahkan, takut pula nanti pelanggar undang2 dan penjenayah makin berani buat sesuka hati kerana mereka yakin polis inda akan timbak punya...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 09, 2010 11:16 am

kamarin punya newspaper, ada pasangan saman pulis antah barap juta tu..... kunun sdg diurang dating2 dlm kerita, tiba2 pulis dtg, bila diurang jalan, turus kana timbak......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 09, 2010 8:46 pm

tu budak sudah 3 kali kena panggil untuk diambil keterangan , setiap keterangan dia berbeza ...mula2 cakap lain kemudian kena panggil lagi , cakap lain pula , panggil lagi ...sekarang lain sudah cerita dia ,

setiap ketrangan diambil oleh team yang berbeza supaya tu budak tidak takut , tertekan atau kena gertak ...lagipun setiapkali sessi ambil keterangan itu dia ditemani oleh penjaga [mak bapa] , mungkin juga oleh peguam , sebab dia masih dibawah umur ..

masalahnya , kes ini dimanipulasi oleh parti politik ...mak budak itu siap buat rayuan lagi ,dia minta tolong jangan politikan isu ini , tapi akhirnya lain pula yang jadi ,

kita menyokong penubuhan panel , kita menyokong saranan agar dibuat siasatan mendalam ...tapi biar dorang buat kerja secara teratur dan tenang tanpa gangguan dari pelbagai pihak , ..

kalau boleh , peguam yang mewakili keluarga simangsa bukan peguam ahli politik seperti karpal singh , pemerhati dan penilai pun bukan ahli politik , biar adil ...bebas yg sebenarnya ,
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Today at 12:17 am

Back to top Go down
 
Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: