To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 09, 2010 10:18 pm

Apa pun semua ini berpunca dari budak tu lah..

Kalau lah dia buat apa yg selayaknya di buat oleh budak2 baik..maka perkara kena timbak ini tidak mungkin terjadi..

Selainnya hal ini saya rasa tidak perlu di campuri oleh org politik.

Keduanya saya rasa si musa KPN patut berenti jadi polis lah. banyak perkara dia telampau berlembut sama kes2 jenayah ini. org2 bawah banyak yg tidak setuju dengan keputusannya. sesetengah tindakan dia memalukan polis.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 10, 2010 2:33 pm

setuju dengan tuan orud ..

biarkan dorang membuat siasatan tanpa gangguan , orang politik duduk diam2 ..jangan menyibuk dan mensensasikan isu ini , buat kacau sama masyarakat ja ..

anggota yang terlibat pun sudah 'diikat' , malah sudah kena hadap mahkamah pun ..silap2 duduk bertahun juga dia sana 'ladang' ..dan memang 'sakit' juga dia tu ,

kalau itu pun tidak memuaskan hati masyarakat entah apa lagi tindakan yang harus dikenakan pada anggota tersebut , mungkin kena hukum tembak sampai mati baru dorang puas hati ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 11, 2010 10:07 pm

itu pulis urang sabah pula..... sdh kana tangkap.....

yg lusu, bila banyak urang sakap2, katua pulis bilang nt dia mo tarik samua pulis di jalanan jan merunda...... hihihihiiiii, buli juga urang tinggi2 pangkat sakapan budu begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Wed May 12, 2010 1:24 am

saya harap..pdrm tidak akan mengalah dan melatah dalam hal ini. sudah terang polis membuat tindakan yg sepatutnya. kes ini pernah terjadi pada seorang askar di tahun 80an..


Seorang cina lari dari sekatan mereka di sempadan siam-malaysia..dan askar ni memang menang kes tu.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Wed May 12, 2010 7:58 am

Saya rasa mimang pulis ada hak utk menimbak org yg inda mau berenti bila di suru. Tapi mimang kes ini buli di cabar di mahkamah bila melibatkan kematian. Kalau kana timbak kaki saja atau mana2 bahagian badan yg inda mendatangjkan maut, mangkali pulis mudah menang kes.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Wed May 12, 2010 12:01 pm

pukutarap. wrote:
itu pulis urang sabah pula..... sdh kana tangkap.....

yg lusu, bila banyak urang sakap2, katua pulis bilang nt dia mo tarik samua pulis di jalanan jan merunda...... hihihihiiiii, buli juga urang tinggi2 pangkat sakapan budu begitu.....

manusia biasa , tinggi manapun pangkat dia ...masih punya rasa marah , rasa tersinggung , rasa tercabar dengan segala kata nista yg dilemparkan pelbagi pihak , banyak pihak yg melemparkan tuduhan dan kata2 yang keterlaluan pada PDRM , sehinggakan ada yg cakap ' tada guna ...ada ka tiada sama saja ' ..apalagi melenting la KPN ,

kes ini dalam proses , kita tunggu dan lihat ja macamana kesudahannya ...

biasa dalam masyarakat , yg kena tembak akan dipersoalkan kenapa ditembak ? yg menembak pun dipersoalkan kenapa harus menembak ? ...cuma kes ini agak sensitif kerana mangsa adalah seorang budak , kalau si mangsa orang dewasa mungkin lain cerita .

mak bapak si mangsa seolah lepas tangan , longgokan kesalahan semuanya pada kerajaan dan PDRM .. ngam kaitu ?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Fri May 14, 2010 2:59 am

KPN tidak akan meminta maaf kpd keluarga si mangsa.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Fri May 14, 2010 9:31 am

ditakuti 'permintaan maaaf' itu adalah satu perangkap ...

kes masih dalam proses , belum kompom sapa salah sapa betul ...keluarga si mangsa sdh ada peguam mewakili , takut2 masa dalam mahkamah nanti peguam akan cakap ' kalau tidak rasa bersalah ..kenapa minta maaf ? bukankah permintaan maaf itu mengesahkan adanya tindakan silap dan salah dari pihak tuan ? '

jadi sebagai persediaan , jangan dulu minta maaf ...selesai kes baru cerita Very Happy

[ wahhh ...ni teori entah apa2 punya , sekadar imaginasi ]
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 16, 2010 8:12 am

Ya betul romeo.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 16, 2010 2:30 pm

buli juga kasi suara kekesalan pasal tu budak mati bah. pasal tembakan tu bukan tujuan membunuh.. Kita tidak bercaya tu polis aim tu kapala mcm penembak tepat. Tapi itulah.. sepatutnya polis tu tau risiko tinggi apabila menimbak sambil membubut.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Sun May 16, 2010 2:47 pm

itu pasal kalau di India..hanya inspektor saja yg boleh pegang pistol. sementara rank dari private sampai sargeant..hanya di bekalkan cotar.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 3:31 am

pendapat tuan2 betul , masalahnya sekarang ini ialah orang cuma nampak salah polis ja ....salah ibu bapa , salah masyarakat sendiri , jarang yg mempersoalkan ,

setiap polis yang berhadapan dengan kejadian sebegini , cuma ada masa tidak lebih dari 2 minit sebelum membuat sesuatu tindakan , dalam masa 2 minit itu agak sukar untuk melihat dan menilai seseorang yg berada dalam kereta [lebih2 lagi kalau dipandu laju ] samada ianya seorang budak atau lelaki dewasa , tiada masa utk bertanya awak siapa ? berapa umur ? melayu ka cina ? kecuali jika orang itu berhenti atau keluar dari kereta ,

masa yang kritikal itu boleh menyebabkan pelbagai perkara lain , samada menyebabkan kemalangan pada pihak lain ...atau melarikan diri dan sebagainya , sementara pihak polis mesti bertindak cepat dan tangkas , pasti anggota polis itu bukan seorang penembak tepat , namun maklum peluru tdk bermata , banyak faktor yg mempengaruhi 'larian' peluru ,

kita simpati pada kedua2 pihak , masing2 dalam tekanan ketika ini , keluarga simangsa ada tekanan dan keluarga si anggota polis yg terlibat juga ada tekanan tersendiri , kedua2 pihak ada keluarga ..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 6:37 pm

slalunya dlm banyak kes... apa yg dicari ialah root of the problem, org biasa2 pun tau apabila ada masalah, selalunya yg dicari dan di siasat adalah pnca masalah tersebut... tapi dalam kes ni mcm lain pula ceritanya.

ada satu kes di pelantar minyak, seorang tukang sapu telah cedera parah akibat terjatuh ketika menyapu dan terhentak kepala... setelah di siasat, punca2nya ialah

dia menyapu waktu sesak iaitu waktu masa di mana semua pekerja2 dibenarkan membuat panggilan ke rumah/keluarga dan public phone pula hanya satu, dan pada waktu itu juga adalah waktu rehat para pekerja dan ramai yg mandi sebelum berehat dan waktu itu juga syifnya tuk menyapu, so dia jatuh waktu lantai licin, waktu sesak kawasan dan kerana kekurangan telefon utk akomodate setiap pekerja di pelantar! jadi dlm kes ni... apa punya sebenar sehingga budak tu kena tembak...?

puncanya ialah... budak tu membuat reaksi yng inda ngam (memandu laju) pada waktu yg inda ngam (tgh malam) tanpa dokumen yg ngam (lesen)... inda paya pulis, org kg pun rasa mau lastik kalau keadaan di atas berlaku... apa lagi kalau ada kuasa tuk melastik! ada tu yg budak2 rempit, teringin betul sia mo lastik dorang waktu limpas dapan rumah kami waktu tengah malam dengan memecut sambil takan trotel motor dgn kuatnya dan mengganggu.....!
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 7:46 pm

yg jd isu lagi, pulis bilang itu kerita suba gustan mo langgar pulis, tp saksi bilang masamana mo gustan lapas langgar dinding, driber sdh mati kana timbak di kapala..... itu saksi di rumah dapan dinding yg kana langgar bilang pun manada itu kerita suba gustan pulis..... dan dia indada nampak ada parang kana kasi kerual dr kerita...... jd masam kana buat2 pula ini serita, masam mo cover2 pula......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 10:40 pm

Selalunya gaman..ini pendapat saya lah pula..enda tau lah ngam kah enda..

Katalah sambil minum2 sama kawan..jadi mabuk..dan berlaku pertengkaran..dan terjadi tempeleng menempeleng satu sama lain..selepas di sabar2 oleh kawan2 yg lain..masing2 pun balik rumah lah..

Tapi yg seorang ni tidak begitu berpuas hati..dan datang ke rumah kawan yg seorang lagi..dan memulakan pergaduhan..

OK katalah berlaku kecederaan dan kematian..selalunya polis akan menasihatkan si mangsa supaya melaporkan bahawa dia di serang dan terpaksa bertindak balas..

Dan polis juga selalunya menasihatkan supaya si pengadu jgn sesekali mengaitkan kejadian sebelum itu (pertengkaran sewaktu minum tadi)..

Saya pun tidak arif kenapa macam itu..mungkin ada kawan2 yg boleh elaborate.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 10:51 pm

cerita mengenai kes ini yang sampai pada kita adalah peringkat ketiga , laporan peringkat pertama cuma mereka yang terlibat dan dorang yang 'first responder ' yang tahu , dorang yang mula2 sampai mengambil gambar ..mengukur jalan kes , nampak dan menyentuh segala barang kes ,

Cerita peringkat kedua adalah oleh para Wartawan , dorang yang mengolah dan menyusun ayat demi ayat untuk menggambarkan kejadian , setiap wartawan pula ada sikap tersendiri , dan ada gaya penulisan , penyampaian masing2 ..gaya dan bentuk laporan setiap wartawan adalah berbeza mengikut pengalaman , sumber maklumat dan keadaaan diri sendiri ketika menulis laporan ,
Wartawan yg menulis ketika diri dipengaruhi emosi akan menghasilkan gaya dan ayat penyampaian yang menimbulkan kemarahan pembaca pada sasaran , demikain juga Wartawan yg menulis ketika dlam keadaan Normal akan menghasilkan ayat2 yang lebih 'menenangkan' ,

sumber kita sebagai pembaca adalah pelbagai , banyak paper yang cuba menerangkan isu ini mengikut andaian dan pandangan sendiri , adakalanya cara penyampaian dorang dipengaruhi oleh unsur2 politik , dan lebih menjurus pada menimbulkan rasa tidak percaya oleh pembaca ,

adakalanya , paper kata begini ..apabila ditanya pada empunya diri , dia bilang 'sia tiada cakap begitu sama dorang ..'
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 10:59 pm

tp itu saksi bah gaman, yg rumah dia dapan timbuk yg kana langgar.... dia sendiri tingu itu kerita langgar timbuk, dan indada subaan gustan malanggar pulis, juga indada parang diambil dr kerita..... sia tepikir (sabagai rayat biasa), adakah itu serita buat2an itu pulis sj supaya inda kana nampak sala lapas menimbak mati itu budak? ini serita first hand ni..... masuk newspaper lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 11:03 pm

dan kalou ada bisara sana kut, kompom kana kasi jd saksi dia tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 11:45 pm

dan pasti dia akan jadi saksi pendakwa , juga pasti dia kan dicabar oleh peguam pembela dengan soalan2 pelbagai ,

berapa jarak dia dengan kereta masa itu ? jam berapa ? keadaan bagaimana terang atau gelap atau separuh gelap ? keadaan dia masa itu fresh atau baru bangun tidur ? dia melihat ketika ngam2 kereta itu melanggar atau selepas melanggar tembok ? dan sebagainya , setiap soalan itu ada sebabnya , samada untuk mencabar dan melemahkan kreadibiliti saksi , atau menimbulkan kekalutan fakta sesama saksi ,

kedua pihak sudah semestinya telah bersedia untuk proses mahkamah , semoga lepas ini akan meredakan keadaan yang tidak menentu ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Mon May 17, 2010 11:49 pm

ya, butul gaman..... harap pd ahirnya samua ok.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Tue May 18, 2010 5:08 am

Ada betul juga cakapan si romeo..mana lah tau..sewaktu si saksi ni nampak kejadian tu dia masih dalam keadaan sedar enda sedar..ini boleh di jadikan bahan oleh para peguam nanti.

Apapun bukan lah tujuan kita mau memenangkan polis disini..tapi secara lojiknya..punca kepada masalah ini memang dari budak tu.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Wed May 19, 2010 10:41 pm

biasa yg kita dingar, penggunaan sanjata adalah langka tarakhir dlm mana2 kis..... itupun salagi inda mangansam nyawa pulis, salagi itu inda buli pakai...... masam masa mangajar pensuri lari, inda buli juga sanang2 timbak kaki..... sia bayangkan, time mangajar kerita, mangkali samangat butul itu pulis..... inda sangka pula bukan pula serita barahir dingan pujian...... lain pula kasudahan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Thu May 20, 2010 1:23 am

pukutarap. wrote:
1. kana kajar pulis pun kanapa lari
2. sdh kana pijak2 pun masi lagi mo lari
3. alasan takut kana kajar urang jahat, tp sdh jumpa pulis masi lg mo lari
4. indada lisin, kanapa mamandu kerita
5. bapa mama kanapa kasi banar anak mamandu indada lisin
6. jumpa sakatan jaraya kanapa lari
7. sia parsaya pulis bukan turus timbak, misti ada timbakan amaran dulu, lapas tu baru tayar

banyak andaian buli buat.....
1. mimang buat salah lah bah tu sabap itu lari dari sakatan jaraya
2. paling tarang indada lisin mamandu
3. paling tarang katara bapa mama kurang tgjawap kasi banar anak mamandu indada lisin.... dan sdh lama tu begitu
4. begisil sama kerita lain tu alasan sj
5. mangkali ada salah lain dlm kerita, mangkali dadah ka, parampuan ka, padang ka.....

kaloulah.....
1. bapa mama inda kasi banar si anak mamandu kerita indada lisin
2. bapa mama inda kasi banar si anak kerual suka2 malam2
3. inda lari dr sakatan pulis
4. inda lari bila pulis kajar
5. bapa mama sdh didik bagus2 si anak dr kisil
6. bapa mama inda kasi manja butul si anak
7. bapa mama inda kasi bibas butul si anak
8. ......

mangkali......
1. indalah ada kamatian
2. indalah ada kesedihan
3. indalah ada yg manangis
4. indalah ada kis saman2
5. indalah ada rasa kehilangan
6. .......

mural serita.....
1. jan kasi bibas anak ikut suka sj
2. kawal anak bukan bamaksud mengungkung anak
3. sayang anak bukan kasi manja2 talampau
4. sayang anak bukan kasi bibas malampau
5. jaga anak2 yg sadang mambasar
6. jan kasi sala urang lain kalou masalah bepunsa dr diri kita sendiri
7. .......

apapun, takjiah juga sama itu kerualga..... harap kis ini akan salasai bagus2..... mimang idup balik inda sdhlah, tp biarlah ia manjadi pangajaran utk semua......
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Thu May 20, 2010 9:02 pm

masam sia paham maksud si gaman ni..... maksud sia dua2 buli disari kasalahan bah..... itu budak, kaloulah masam dia tu muda2 inda jalan2 pukul 2 pagi..... itu pulis, kaloulah dia ikut aturan yg butul..... tp itu pandapat urang2 biasa masam sia sjlah, mangkali pulis ada arahan timbak tarus..... masam ari ni di newspaper, 1 lalaki buat lapuran pulis kali kadua pasal dia kana timbak pulis bulan april taun lalu, kana dia punya bahu..... dia bilang, lapas tingu main bula, dia mo balik, tp ada rodblok, jd dia inda barani limpas pasal rodtek ruli dia mati, jd dia berenti siring jalanlah..... tp bila dia nampak 2 urang pulis dtg, dia gustanlah suba mo rali, turus..... pang!!!!! pang!!!! pang!!! pang!!!! 4 das timbakan..... kana..... seremin dia kana kasi pacah, dia bilang rodtek dia mati tp inda kana paduli..... lapuran pulis partama sdh buat taun lalu tp indada apa2 tindakan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Fri May 21, 2010 12:12 am

siou gaman PT , sia tdk tau apa lagi mo cakap bah , kering sdh bank idea ...sbb tu quote ko punya , kumpilit lagi tu Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis   Today at 7:35 pm

Back to top Go down
 
Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Local Issues-
Jump to: