To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Hafis asim **** besar!

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sun May 16, 2010 7:43 am

Saya tidak berapa terasa sangat sama chong wei..dia sudah banyak berusaha utk sukan badminton. Sampai ari ni saya masih lagi terasa marah dengan hafiz h. hari tu kalaulah dia main bersungguh..kemungkinan kita tidak akan berjumpa dengan china buat sementara waktu..

ada org lain mengatakan choong han pun kalah juga tapi kenapa tak salahkan dia? pendapat saya..choong han sebelum chong wei muncul telah banyak mewakili negara malaysia dan mengharumkan nama malaysia di peringkat antarabangsa..

hafiz hanya sekali..lepas tu terus jadi pondan..itu pun menang nasib saja.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sun May 16, 2010 10:51 am

inilah realiti pemain kita , naik turun tidak konsisten permainan ...


sikap tamak , ghairah , ganas dalam gelanggang tidak setanding dengan pemain dari China ...atau mungkin dorang ada strategi yg tertentu dalam setiap permainan mengikut lawan yg dihadapi ,

apapun , perkara sudah berlaku ..hanya sesalan dan rasa tidak puas hati yang mampu di suarakan ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sun May 16, 2010 2:22 pm

saya tidak mansal chong wei kalah sama lindan pasal itu sudah dijangka 40 - 60 ... tapi terkilan sikit juga bila kena 0 - 3

Bagus pula team piala uber korea kan... tu pasukan uber sina overconfident mangkali. kemungkinan diurang under estimate keupayahan tu pasukan uber korea..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon May 17, 2010 6:40 pm

ari ni macam2 suda dorang komen dlm news ttg team malaysia... seperti biasa, rumah siap, tukul masih berbunyi
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon May 17, 2010 7:34 pm

puiii..... si song wei kunun pamain numbur 1 dunia..... hakikatnya dia inda buli kasi kala pun yg numbur 2..... apalah kunun dia bangga nu.1..... kalou sia si lindan, sia pakai jersi 'i'm no.2'..... tulisan basar2..... lg tensen si song wei.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon May 17, 2010 11:05 pm

ini adalah pertembungan antara chong wei dan Lin Dan yang ke 21 kali , chong wei cuma menang atas Lindan 7 kali ...yg lain semua Lin Dan yang menang , [14 kali ]

memang mudah menjadi No 1 berbanding mengekalkan No 1 itu sendiri ..kerana orang yg dibawah , yang no 2, 3 akan berusaha lebih keras , kreatif dan lebih bernafsu untuk merampas kedudukan itu ,

pertama , kita kekurangan bakat yang benar2 boleh ..kita kekurangan pemain , pelapis yang mampu bersaing dengan pemain2 senior , sementara china dengan jumlah penduduk yang berkali2 ganda ramainya sememangnya mampu melahirkan para pemain yang hebat , banyak pilhan dorang ada , kita ..?

kedua, harus ada perubahan dalam sistem BAM sendiri , pemilihan pemain ..ciri2 pemain , mentaliti , kebaikan , motivasi , dsb ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon May 17, 2010 11:20 pm

tingu si wongsuhan, sdh tua 33 taun pun masi main..... kalou sina, masi umur 20an pun banyak sdh yg mo rabut ganti.....

sini malasia masam tarsakat bah ini parkambangan badmintun pasal bukan samua buli main, mahal baitu satolkok..... bayangkan 1 tabung 12 biji haraga lebi rm50, aduinaaaaa..... itupun guna 1 kali sj tu abis sdh..... patut malasia kasi murah bah atau buat kilang sendiri..... kasi turun sukai supaya 1 tabung murah2 sj..... tingu itu satolkok buatan sina, murah2 sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Tue May 18, 2010 2:33 am

memang mahal tu gaman , ada juga yg murah tapi layak untuk budak2 main ja , entahlah ...kenapa sangat kurang kompeni yg buat satelkok , semua dari luar punya ..

riket pun mahal juga ..3 tahun dari sekarang makin mahal harga dia tu .
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Tue May 18, 2010 5:04 am

Ya patut kerajaan kasih murah2 lah bah itu satolkok punya harga..sebagai satu galakan kepada orang2 kita main badminton..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Tue May 18, 2010 9:39 am

Alasan si misbun..masalah indada pelapis di malaysia ialah tiada ibubapa yg benar2 rela anak mereka belatih badminton sepenuh masa. Menurut misbun, kalau mau main badminton, seseorang itu perlu meninggalkan bangku sekolah buat sementara waktu, (temu bual di TV saluran 801 semalam).
Tapi nicol david baguspun pencapaian akedemik dia walaupun giat dengan sukan squash...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Tue May 18, 2010 11:10 am

mungkin anak2 kurang pendedahan , disekolah aktiviti yg paling menyeronokan ialah persatuan pengakap bagi budak lelaki , selain itu polis kadet dan main bola , Tae kwan do , karate ,

anak2 perempuan lebih suka persatuan bulan sabit dsb ..

di rumah , anak2 lebih suka berkurung main game , paling jauh main bola petang hari , yg ini cuma ada dikampung2 , bagi yang tinggal dibandar atau Taman perumahan , sangat jarang Taman yang ada padang bola apatah lagi dewan untuk main badminton ,

galakan dan dorongan ibu bapa juga sangat penting untuk menimbulkan ghairah anak2 dalam sesuatu sukan , tanpa sokongan ibu bapa semangat anak2 itu boleh pudar bila2 masa ,

kebanyakan anak2 zaman ini lebih hebat dan pakar memegang mouse daripada pegang riket , kalau begitu bagaimana untuk mewujudkan pelapis ,
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Wed May 19, 2010 8:38 pm

kurang pendedahan atas faktor mahal... ramai berminat, semua berminat, cuma hasrat dibatalkan atas faktor belanja yg mahal... spt yg kita tau, 1 tabung shuttlecock harga lebih rm50... guna utk 1 malam shj, itupun belum tentu cukup... bayaran gelanggang lagi... sb itu kurang pendedahan, bukan tdk berminat tp terpaksa...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Thu May 20, 2010 9:09 pm

satuju sama pn admin..... barmakna salagi satol mahal, malasia masi lg bagantung sama kuda2 tua..... kalou ada palapis pun yg katurunan ayam2 karan...... kurang fighting siprit, ayam karan kan...... itulah bija ayam karan sama ayam kampung..... ayam kampung makan padi sj, kalou ayam karan, jumpa katulan batu kisil2 pun makan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Fri May 21, 2010 12:08 am

ayam kampung pandai terjun dari kandang sendiri utk cari makan , ayam karan mo kana dukung keluar dari kandang baru dia jalan ..buang jagung dapan mata baru dia patuk Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Fri May 21, 2010 9:43 pm

ayam kampung pandai memili balakang siapa dia mo naik, ayam karan sambarang sj naik, balakang itik pun dia inda pili.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Fri May 21, 2010 9:44 pm

bam bilang diurang kala piala tumas pasal gangguan media..... palui punya alasan..... indatau masamana diurang dpt tu idea.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sat May 22, 2010 10:06 am

inda mangakun kelemahan. Turus tarang saja bah.. sakap saja "pasukan sina lebih handal" kan sanang serita.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sat May 22, 2010 5:41 pm

diurang kunun takasau penumpuan gara2 media, hihihihiiiiii..... masam talampau hibat pula diurang inda buli kala.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sat May 22, 2010 8:13 pm

masam itu la bah dorang tu PT...suda prepare bah itu jawapan sebelum main itu hari lagi... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Sun May 23, 2010 10:48 pm

hihihiiiii inda pandai manari, diurang bilang mujik inda siuk..... begitulah kalou parasan diuranglah yg paling hibat..... apa inda, pamain numbur 1 kunun ada dlm pasukan..... hihihihiiii pamain numbur 1.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon Sep 27, 2010 5:25 pm

last2 dpt juga si congwei kasi kala si lindan...... itupun dakat2 inda buli..... harap ini akan manjadi tunik si congwei utk lebi kompiden lain kali.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon Sep 27, 2010 5:52 pm

dulu pun dia parnah kasi kala si lindan bah tp jarang-jaaaarang butul dia manang. ya.. harap2 ini jadi turning point bagi chong wei utk meratah jagu2 cina... Very Happy
Paling bagus kalau ada pemain malaysia yg setaraf dengan chong wei seperti pemain2 cina..cunlai, chen jin, chen loong yg 98% setaraf dgn lindan..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Mon Sep 27, 2010 5:58 pm

ya, dingan riputasi si congwei, patut siapa2 dia kasi ratah2 sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Tue Sep 28, 2010 8:35 pm

Sayang juga bah nda ada pelapis dia yang lebih kurang.....apa pun tahniah Lee..... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Wed Sep 29, 2010 7:45 pm

butul, bulum ada palapis..... si apis pun inda buli harap...... tinggi lampai tp lambik.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Hafis asim **** besar!   Today at 5:36 pm

Back to top Go down
 
Hafis asim **** besar!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sports-
Jump to: